Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
ER is gezegd dat de avondklok nodig is om het aantal besmettingen naar beneden te krijgen. Dat werkt niet want het aantal besmettingen stijgt. Ik probeer liever uit te zoeken of het klopt dat de Britse variant echt zoveel meer besmettelijker is dan de variant die we hadden. I,,ers, het OMT en RIVM maken daar vergelijking mee. Dan is er nog het reproductiegetal, dat eerst voor boven de 1 lag. Het wordt niet meer genoemd
Media en overheid vertonen steeds vaker de kunst van het verbergen, het verdraaien en het weglaten van feiten. Ja, zelfs de op de site van Syp Winia ben ik die tegengekomen, die waren overigens niet door Winia geschreven.
Dat de avondklok is ingevoerd en dat de besmettingen niet dalen en DUS werkt de avondklok niet is een verkeerde insteek. Met die insteek zou je bij stijging van het aantal besmettingen op enig moment alle maatregelen kunnen stoppen, immers 'ze werken niet want het aantal besmettingen stijgt'. Je moet sowieso de samenhang van ontwikkeling van de epidemie en het geheel van maatregelen zien.
Het weglaten en verdraaien van feiten zie je inderdaad veel. Het RIVM produceert voorspellingsmodellen op basis van wetenschappelijke input van alle aspecten met betrekking tot het verspreiden van het virus en de gevolgen. Op basis van die modellen wordt beleid gemaakt. Het vreemde wat je steeds vaker hoort, ook in de Tweede Kamer, is dat de modellen van het RIVM 'niet kloppen en niet uitkomen'. Maar ze kloppen wel, op het moment dat ze gemaakt worden(achteraf heeft iedereen gelijk natuurlijk), en ze komen niet uit omdat er beleid gemaakt wordt dat voorkomt dat ze uitkomen.
Dat 80% het eens zou zijn met de invoering van de avondklok, komt uit de mouw van het RIVM, werd vanochtend bevestigd op de radio. De slager die zijn eigen vlees keurt dus. Zal dus ook wel een voorspelling zijn, en niets meer dan dat, want het RIVM is geen enquêtebureau.
Het RIVM dat voortdurend rommelt met cijfers, door nieuwe dagcijfers te corrigeren met niet eerder gemelde besmettingen en opnamen, die tussen wal en schip waren gevallen. Waardoor die dagcijfers ook volkomen onbetrouwbaar zijn. Correcties op andere dagen meldt je apart met vermelding van de betreffende dagen met de bijbehorende correcties voor iedere betrokken dag. Het RIVM deugt niet. Dat staat voor mij inmiddels als een paal boven water.
Dus als je cijfers corrigeert met informatie die wat later komt worden ze onbetrouwbaar. Lijkt me niet. Je bent ook afhankelijk van input van ziekenhuizen, GGD's etc , uiteindelijk gaat het om de weektrend die als basis wordt gebruikt.
Ik kan voor een deel meegaan in je kritiek op het RIVM, ik heb dat eigenlijk vanaf het begin al aangegeven. De modellen die het RIVM zijn theoretische wetenschappelijke modellen die internationaal ook worden gebruikt.
Waar het misgaat is dat het RIVM teveel op de stoel van de beleidsmakers is gaan zitten en de eigenwijsheid van iemand als van Dissel. Hardnekkig vasthouden aan achterhaalde standpunten over mondkapjes en groepsimmuniteit zijn daar een voorbeeld van.