Het is nu vr jan 22, 2021 11:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1535 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1501  BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2021 10:26 pm 
lid

Rightnow schreef:
Je hebt het over sociale media: ook hier te weinig en innig verstrengelde en grondig gecensureerde bronnen. Dit is handig voor het onderdrukken van ongewenst nieuws. Wil men deze controleren, dan moet met andere media kritisch lezen en de leads daaruit controleren. Af en toe komen daar schokkende dingen uit.

Het coronavirus is bij voorbeeld veiliger dan dat iedereen heeft gedacht, mijzelf inclusief. Daarentegen zijn de huidige vaccins een roekeloos experiment indien ze worden toegepast bij mensen die niets mankeert, en die alleen bang zijn het virus door te geven, of bang voor het voor hen niet gevaarlijke virus zijn.

Dat is analoog aan de hysterie rond het mexicaanse griepvirus van 2009 waar ik ook al ingestonken ben.

'Analoog' aan de Mexicaanse griep die wereldwijd 17000 doden wereldwijd kostte?
Welke gevaren kleven er aan het toepassen van een vaccin bij gezonde mensen? Het is standaard bij elk vaccin dat het wordt toegepast bij gezonde mensen, het doel van een vaccin is dat gezonde mensen niet ziek worden. :wacko:
Neem je jezelf nog wel serieus? Vooral niet kritisch nadenken over wat je leest... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#1502  BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2021 10:28 pm 
lid

Tja, nou moeten de lagere scholen weer open op 25 januari is het plan.
We hebben ook nog geen sores genoeg met die nieuwe variant in aantocht.
De kat op het spek binden noem ik dat.
Ik ga er toch bijna iets van denken.
Binnenkort loop ik nog met een pan te meppen in het Haagse.
Ik vertrouw het allemaal steeds minder.
Hoezo lagere scholen open, de grootste verspreiders van de nieuwe variant.
Wat willen ze nou?
:wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#1503  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 10:08 am 
lid

Atidem schreef:
Wat willen ze nou?

Wie kinderen op de lagere school heeft, moet in een bubble met niet-vatbare mensen. Je gaat uit die bubble als er een vakantieperiode net voorbij is en/of als je getest bent... (maak het zelf maar even af; het OMT gaat dit soort dingen niet doen).

Goed, ik ga met je mee en ik ga even kijken of we nog ergens geld uit kunnen peuren. Ik sluit de scholen af en accepteer dat de ouders nog minder in staat zijn om hun werk te doen en het restant van economie te laten draaien. Dan gaan we volgend jaar overal extra op bezuinigen vanwege de belastingopbrengst die dan extra is tegengevallen: bijstand, AOW naar beneden en toeslagen herbezien.

Profiel  

Bericht nummer:#1504  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 10:18 am 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Je hebt het over sociale media: ook hier te weinig en innig verstrengelde en grondig gecensureerde bronnen. Dit is handig voor het onderdrukken van ongewenst nieuws. Wil men deze controleren, dan moet met andere media kritisch lezen en de leads daaruit controleren. Af en toe komen daar schokkende dingen uit.

Het coronavirus is bij voorbeeld veiliger dan dat iedereen heeft gedacht, mijzelf inclusief. Daarentegen zijn de huidige vaccins een roekeloos experiment indien ze worden toegepast bij mensen die niets mankeert, en die alleen bang zijn het virus door te geven, of bang voor het voor hen niet gevaarlijke virus zijn.

Dat is analoog aan de hysterie rond het mexicaanse griepvirus van 2009 waar ik ook al ingestonken ben.

Welke gevaren kleven er aan het toepassen van een vaccin bij gezonde mensen? Het is standaard bij elk vaccin dat het wordt toegepast bij gezonde mensen, het doel van een vaccin is dat gezonde mensen niet ziek worden. :wacko:
Neem je jezelf nog wel serieus? Vooral niet kritisch nadenken over wat je leest... :rolleyes:

Enzo, de pleitbezorger van de farmaceutische industrie?

Citaat:
Rhinovirus is een veelvoorkomende oorzaak van infecties van de bovenste en onderste luchtwegen bij volwassenen, vooral bij ouderen en immuungecompromitteerden. Desalniettemin zijn de klinische kenmerken en mortaliteitsrisico's niet goed beschreven. Een retrospectieve analyse van een prospectief cohort werd uitgevoerd in één academisch ziekenhuiscentrum over een periode van een jaar. We vergeleken volwassen patiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen voor longontsteking veroorzaakt door een rhinovirusinfectie met patiënten die in dezelfde periode in het ziekenhuis waren opgenomen voor influenza-infectie. Alle gerekruteerde patiënten werden gedurende ten minste 3 maanden en tot 15 maanden gevolgd. (...). Tussen 1 maart 2014 en 28 februari 2015 werden in totaal 1946 patiënten achtereenvolgens geïncludeerd voor analyse. Hiervan werden 728 patiënten in het ziekenhuis opgenomen voor een rhinovirusinfectie en 1218 patiënten werden in het ziekenhuis opgenomen voor influenza-infectie. Significant meer rhinoviruspatiënten waren bejaarde thuiswonenden en hadden chronische longziekten (p <0,001), terwijl meer influenzapatiënten eerder een beroerte hadden gehad (p = 0,02); verder waren er in de Charlson-comorbiditeitsindexen tussen de twee groepen geen verschillen. Meer patiënten in de rhinovirusgroep ontwikkelden longontstekingcomplicaties (p = 0,03), hadden zuurstoftherapie nodig en hadden een langere ziekenhuisopname (p <0,001), terwijl meer patiënten in de influenzavirusgroep koorts (p <0,001) en problemen met de bovenste luchtwegen em symptomen van hoesten en keelpijn (p <0,001), en cardiovasculaire complicaties (p <0,001) vertoonden. Het sterftecijfer na 30 dagen (p <0,05), 90 dagen (p <0,01) en 1 jaar (p <0,01) was significant hoger in de rhinovirusgroep dan in de influenzavirusgroep.
https://www.mdpi.com/1422-0067/18/2/259

Zelfs een verkoudheidsvirus kan sterfte veroorzaken, bestudeer maar eens wat hier boven staat. Wil je nul sterfte, hoe kun je dan nog leven? Helaas, deze coronatijd drukt ons met de neus op het feit dat we zouden kunnen overlijden, ooit, misschien morgen.

Hierdoor schieten we persoonlijk en collectief in een angst-situatie. Wat doet dit met ons vermogen om de situatie geheel te overzien? We laten het over aan de deskundigen, die echter op een vergelijkbare wijze worstelen met de situatie. We komen er zo niet uit.

Profiel  

Bericht nummer:#1505  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 10:52 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Enzo, de pleitbezorger van de farmaceutische industrie?

Citaat:
Rhinovirus is een veelvoorkomende oorzaak van infecties van de bovenste en onderste luchtwegen bij volwassenen, vooral bij ouderen en immuungecompromitteerden. Desalniettemin zijn de klinische kenmerken en mortaliteitsrisico's niet goed beschreven. Een retrospectieve analyse van een prospectief cohort werd uitgevoerd in één academisch ziekenhuiscentrum over een periode van een jaar. We vergeleken volwassen patiënten die in het ziekenhuis waren opgenomen voor longontsteking veroorzaakt door een rhinovirusinfectie met patiënten die in dezelfde periode in het ziekenhuis waren opgenomen voor influenza-infectie. Alle gerekruteerde patiënten werden gedurende ten minste 3 maanden en tot 15 maanden gevolgd. (...). Tussen 1 maart 2014 en 28 februari 2015 werden in totaal 1946 patiënten achtereenvolgens geïncludeerd voor analyse. Hiervan werden 728 patiënten in het ziekenhuis opgenomen voor een rhinovirusinfectie en 1218 patiënten werden in het ziekenhuis opgenomen voor influenza-infectie. Significant meer rhinoviruspatiënten waren bejaarde thuiswonenden en hadden chronische longziekten (p <0,001), terwijl meer influenzapatiënten eerder een beroerte hadden gehad (p = 0,02); verder waren er in de Charlson-comorbiditeitsindexen tussen de twee groepen geen verschillen. Meer patiënten in de rhinovirusgroep ontwikkelden longontstekingcomplicaties (p = 0,03), hadden zuurstoftherapie nodig en hadden een langere ziekenhuisopname (p <0,001), terwijl meer patiënten in de influenzavirusgroep koorts (p <0,001) en problemen met de bovenste luchtwegen em symptomen van hoesten en keelpijn (p <0,001), en cardiovasculaire complicaties (p <0,001) vertoonden. Het sterftecijfer na 30 dagen (p <0,05), 90 dagen (p <0,01) en 1 jaar (p <0,01) was significant hoger in de rhinovirusgroep dan in de influenzavirusgroep.
https://www.mdpi.com/1422-0067/18/2/259

Zelfs een verkoudheidsvirus kan sterfte veroorzaken, bestudeer maar eens wat hier boven staat. Wil je nul sterfte, hoe kun je dan nog leven? Helaas, deze coronatijd drukt ons met de neus op het feit dat we zouden kunnen overlijden, ooit, misschien morgen.

Hierdoor schieten we persoonlijk en collectief in een angst-situatie. Wat doet dit met ons vermogen om de situatie geheel te overzien? We laten het over aan de deskundigen, die echter op een vergelijkbare wijze worstelen met de situatie. We komen er zo niet uit.

Je hebt gewoon de proportionaliteit tussen griep/verkoudheid en corona niet in de gaten en dan komen we er niet uit inderdaad. En je kent de opzet en achtergrond van vaccinatieprogramma's niet (toch niet iets nieuws dacht ik). Worden vaccins niet per definitie gebruikt bij gezonde mensen?
Zelfs in de griepgolf van 2018 lagen er maximaal 350 mensen hiervoor op IC's. Zonder lockdown en andere maatregelen. En die zijn primair ingesteld om de druk op de zorg te verminderen.
De suggestie dat overal mensen aan doodgaan en dus maatregelen om Covid in te dammen dus onzin want 'dood hoort bij het leven' en dooddoeners (sic) van dit kaliber zijn geen serieus uitgangspunt voor een discussie. De cijfers en statistieken ondersteunen het niet.

Profiel  

Bericht nummer:#1506  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 11:03 am 
lid

Het maximum aantal mensen op de IC wordt hoger als een epidemie harder piekt. Weet je een puntiger piek dan corona 2020? Flatten the curve!

Proportionaliteit zie ik (Qua infection fatality ratio, IFR) influenza=covid; rhinovirus kost minder levensjaren maar heel heel veel zwakke mensen ("immunocompromise") overlijden met het rhinovirus, ik zeg niet meer "aan" want er is geen enkele oorzaak.

Dat de dood onvermijdelijk is, is geen dooddoener, maar de crux van onze doodsangst waar we niet mee kunnen omgaan; dit speelt net zo goed mee op "beleidsniveau".

Het is nu allemaal covid wat de klok slaat en komende maanden zijn er veel blootstellingen, vooral op het noordelijk halfrond in verband met de wintertijd. Het is nu geen 2019 maar het tegendeel en dat gaat ook weer over.

Profiel  

Bericht nummer:#1507  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 11:39 am 
lid

De dood hoort bij het leven, ook al kunnen we veel ziektes waar mensen vroeger aan overleden, tegenwoordig genezen.

Maar dit heeft weinig met corona te maken.
Corona is een besmettelijke ziekte, maar we kunnen wel zoveel mogelijk voorkomen dat mensen besmet raken. Het vereist alleen dat we iets van ons egoïsme inleveren, ten gunste van kwetsbaren.
Zoals je ook niet dronken achter het stuur moet kruipen om mensen niet onnodig te laten sterven omdat jij hen met een dronken kop doodrijdt. Alleen is dat meer geaccepteerd dan tijdelijke maatregelen inzake corona. Hoewel er nog steeds mensen ladderzat achter het stuur kruipen.

We hebben vaccins, maar met een belabberde organisatie. De kwetsbaren, die vooraan in de rij stonden, worden steeds verder naar achter verwezen, omdat steeds meer groepen met een stevige lobby voorrang bedingen. Zelfs kantoorpersoneel van zorgorganisaties gaat inmiddels voor, mensen die vanuit hun werk nooit in de buurt komen van patiënten. En of dat nu wel of niet door een communicatiefout komt, doet er niet toe. Ieder heeft zijn verantwoordelijkheid en hersens waarmee nagedacht had kunnen en moeten worden. Het was bij deze eerste groep sowieso duidelijk dat het om zorgpersoneel ging met handen aan de patiënt, niet om kantoorpersoneel met de handen aan de administratie.

Corona gooit het uitvoeren van vaak foute ideologie danig door de war. Het blijkt dat veel ideologieën niet werken, ook de neoliberale niet. Daar waar mensen juist nu solidair met elkaar zouden moeten zijn, staan ze als vijanden tegenover elkaar, omdat iedereen als eerste gered wil worden, of hij of zij nu in gevaar verkeert of niet. Het resultaat van ca. 40 jaar stille invoering van het 'ikke-ikke-ikke en de rest ken stikke' neoliberale ideologie.

Profiel  

Bericht nummer:#1508  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 11:50 am 
lid

Rightnow schreef:
Het maximum aantal mensen op de IC wordt hoger als een epidemie harder piekt. Weet je een puntiger piek dan corona 2020? Flatten the curve!

Proportionaliteit zie ik (Qua infection fatality ratio, IFR) influenza=covid; rhinovirus kost minder levensjaren maar heel heel veel zwakke mensen ("immunocompromise") overlijden met het rhinovirus, ik zeg niet meer "aan" want er is geen enkele oorzaak.

Dat de dood onvermijdelijk is, is geen dooddoener, maar de crux van onze doodsangst waar we niet mee kunnen omgaan; dit speelt net zo goed mee op "beleidsniveau".

Het is nu allemaal covid wat de klok slaat en komende maanden zijn er veel blootstellingen, vooral op het noordelijk halfrond in verband met de wintertijd. Het is nu geen 2019 maar het tegendeel en dat gaat ook weer over.

Ja zelfs met de insteek van flatten the curve lukt het maar lastig de druk op de zorg te verminderen, nu al voor de tweede keer en deze curve is nog langer. Een flink verschil met de 'gewone' griep die in de winter langer duurt en gemiddeld veel minder mensen op IC brengt.
Het aantal doden speelt mee, maar toch vooral secundair, er wordt geen beleid gevoerd met als doel het aantal doden te verminderen, maar de kans dat mensen overlijden doordat de zorg het niet meer aankan te verminderen.

Profiel  

Bericht nummer:#1509  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 12:47 pm 
lid

Rightnow schreef:
Atidem schreef:
Wat willen ze nou?

Wie kinderen op de lagere school heeft, moet in een bubble met niet-vatbare mensen. Je gaat uit die bubble als er een vakantieperiode net voorbij is en/of als je getest bent... (maak het zelf maar even af; het OMT gaat dit soort dingen niet doen).

Goed, ik ga met je mee en ik ga even kijken of we nog ergens geld uit kunnen peuren. Ik sluit de scholen af en accepteer dat de ouders nog minder in staat zijn om hun werk te doen en het restant van economie te laten draaien. Dan gaan we volgend jaar overal extra op bezuinigen vanwege de belastingopbrengst die dan extra is tegengevallen: bijstand, AOW naar beneden en toeslagen herbezien.

Er is geld genoeg, het wordt alleen op de verkeerde plekken ingezet.
Scholen kunnen open blijven voor mensen met een cruciaal beroep.
Nu lijkt iedereen opeens zo'n cruciaal beroep te hebben, zelfs ouders die de hele dag met de pootjes op de bank hangen zeggen onmisbaar te zijn voor de samenleving.
Ik hoor sommige ouders op tv steen en been klagen over hun kroost alsof ze pas nu ontdekken dat een kind iets van tijd kost en hoe moeilijk het wel niet is om ze de hele dag thuis te hebben.
Hét is allemaal ook niet makkelijk voor de meesten maar zo is het een gebed zonder eind.
Hét sukkelt maar door, nu al 10 maanden.
(over geld gesproken)
Het is toch nu wel duidelijk dat scholen nu echt moeten sluiten voor kinderen van bankhangende ouders en dat ouderen en andere zwakkeren zo snel mogelijk moeten worden ingeënt en er stevig moet worden ingezet op handhaving van de maatregelen en voor even moeten de "geloofsrechten" en de "demonstratierechten" in de ijskast.
Dan pas is er echt licht aan het einde van de tunnel.
Nu is dat nog steeds maar priet-praat.
Er zijn vaccins maar we zijn even vergeten er ook echt op in te zetten en te regelen hoe, wat en waar.
Dát moest nog worden geregeld toen de vaccins al bijna lagen te vergaan op de plank.
Geld, geld, geld.
Wat we nu hebben lopen doen 10 maand lang, dat kost pas geld.

Profiel  

Bericht nummer:#1510  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 1:50 pm 
lid

Ik dacht dat heel precies is vastgelegd wat een cruciaal beroep is. Net als voor winkels.

Maar heel veel meer "flattening of the curve" zit er niet in, tenzij men eens serieus gaat nadenken over de persoonlijke "bubble".

Ik zie heel veel mensen om mij heen die dat doen maar er is geen hulp vanuit het RIVM of het OMT om dat makkelijker te maken. Dat wil zeggen dat als je een standaard aanpak hebt met een formuliertje of een appje, dan wordt het SOCIAAL aanvaardbaar om elkaar die lastige vragen te stellen.

Dan kun je de "lockdown" ook beter richten op waar het op aankomt, bescherming van de mensen met mogelijk zwakke immuniteit. Door de huidige lockdown methode lukt het steeds niet, en wordt de algehele lockdown wel steeds zwaarder gemaakt.

(op dit moment trouwens niet, besmettingen en ziekenhuisopnames zijn fors teruggevallen, maar dit zal wel komen door het tijdelijk warmere, vochtiger weer van 14 dagen terug...)

Profiel  

Bericht nummer:#1511  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 2:48 pm 
lid

Nee, er wordt buiten het weer gerekend - het weer dat vanaf overmorgen zeer droge lucht brengt en binnenshuis maximale overdracht van virus.

Iedereen moet dus een format meekrijgen om bewust in kaart te brengen wat zijn/haar bubble is, en wat die voorlopig moet zijn. Verder moet iedereen zich aan de regels houden voor samenscholen en de quarantaineregel. Zolang maar 20 procent die naleeft, is bron- en contactonderzoek echter zinloos.

De regering doet (doelbewust?) vrijwel niets aan capaciteitsvergroting van ziekenhuizen en voorkomt dat de huisartsen te hulp kunnen schieten op de manier waarop huisartsen dit kunnen. De regering, wordt die straks medeplichtig aan massamoord?

Lukt alleen op mensen met zwakke immuniteit want het percentage dat sterft aan de corona-infectie ligt hier rond de halve procent, zelfs als men alle huisartsen gevangen zet. Wordt het gedrag van alle burgers honderd procent ingekort, dan nog kan onze overheid in haar dwaasheid niet meer dan 0,5 procent laten overlijden ...

Profiel  

Bericht nummer:#1512  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 4:57 pm 
lid

Het kabinet wil geen regie.

Er is een lijst wat cruciale beroepen zijn, maar er is geen controle. Dat moeten de scholen zelf regelen. En met korter wordende lontjes zien de scholen daar geen gat meer in. Ze hebben trouwens geen enkele toegang tot een database welke hen verteld of iemand een cruciaal beroep heeft of niet. Als die er al was, zou inzage niet mogen.

Als er drie weken lang een echte lockdown was geweest, d.w.z. inclusief grenzen dicht, ook luchthavens, en 1x per week naar de supermarkt en verder niks anders dan binnen blijven, was het virus zo weer 'onder controle' geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#1513  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 5:10 pm 
lid

Raya schreef:

Er is een lijst wat cruciale beroepen zijn, maar er is geen controle. Dat moeten de scholen zelf regelen. En met korter wordende lontjes zien de scholen daar geen gat meer in. Ze hebben trouwens geen enkele toegang tot een database welke hen verteld of iemand een cruciaal beroep heeft of niet. Als die er al was, zou inzage niet mogen.

Als er drie weken lang een echte lockdown was geweest, d.w.z. inclusief grenzen dicht, ook luchthavens, en 1x per week naar de supermarkt en verder niks anders dan binnen blijven, was het virus zo weer 'onder controle' geweest.

Het is vooral het 'unieke fijnmazige' systeem waarvan die nuchtere, intelligente Nederlanders vaak denken dat het zo geweldig is dat nu opbreekt. Inclusief het rare idee dat Nederland het beste zorgsysteem ter wereld heeft.
Je ziet bij het vaccinatieprogramma, dat bij uitstek centrale sturing behoeft, hoe de versnippering en decentralisatie verwarring en inefficienties veroorzaakt. GGD's worden weer te laat ingeschakeld, allerlei groepen proberen (en krijgen vaak) prioriteit op de lijst te krijgen, huisartsen die er geen zin an hebben, verkeerde mensen krijgen voorrrang (kantoorpersoneel in zorginstellingen, waar de ouderen en kwetsbaren steeds verder op de lijst zakken).

Profiel  

Bericht nummer:#1514  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 6:45 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Het is vooral het 'unieke fijnmazige' systeem waarvan die nuchtere, intelligente Nederlanders vaak denken dat het zo geweldig is dat nu opbreekt. Inclusief het rare idee dat Nederland het beste zorgsysteem ter wereld heeft.
Je ziet bij het vaccinatieprogramma, dat bij uitstek centrale sturing behoeft, hoe de versnippering en decentralisatie verwarring en inefficienties veroorzaakt. GGD's worden weer te laat ingeschakeld, allerlei groepen proberen (en krijgen vaak) prioriteit op de lijst te krijgen, huisartsen die er geen zin an hebben, verkeerde mensen krijgen voorrrang (kantoorpersoneel in zorginstellingen, waar de ouderen en kwetsbaren steeds verder op de lijst zakken).

Het is nog een beetje erger.

Dit kabinet wil de regie niet, omdat zij van mening is dat de markt, inclusief overheidsinstellingen, het zelf allemaal prima kunnen. Daar is ze van overtuigd, want tenslotte worden veel oud-politici benoemt om die tenten aan te sturen. Rouvoet is nu hoofd van de GGD's. Maar de GGD's kunnen het niet. Net zo min als het RIVM, die denkt dat je na een computerstoring oude cijfers rustig bij nieuwe dagcijfers op kunt tellen en dan een accuraat beeld hebt van het aantal besmettingen en verloop ervan.

Alsnog de regie nemen betekent toegeven dat de marktmerking en zelfcontrole en zelfcorrectie van de markt niet werken en het Nederlandse volk dus al tientallen jaren door de politiek is belazerd.

Profiel  

Bericht nummer:#1515  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 3:28 pm 
lid

Belgie zit vermoedelijk al stijf onder de Britse variant van het coronavirus.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6569236 ... eel-belgie

Profiel  

Bericht nummer:#1516  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 3:33 pm 
lid

Biertje schreef:

Belgen zijn altijd kampioen als het om ziekte en verderf gaat.

Wij zijn kampioen in de biblebelt christenen die geen dokters geloven, maar denken dat god alles beter weet.
Deze mensen zitten zondag in de kerk en andere dagen steken ze auto's in brand ,lopen achter Trump aan,
discrimineren vouwen en homo's enz

Zo heeft Nederland zijn eigen besmettingen.

Profiel  

Bericht nummer:#1517  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 4:32 pm 
lid

Het zit je wel hoog, die groeperingen die hun eigen visie hebben!

Het is ook wel heel Nederlands, die tolerantie wegens andersdenkenden.

Misschien voel je jezelf meer Belg op de Veluwe, hier in dit polderland?

Profiel  

Bericht nummer:#1518  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 4:36 pm 
lid

Biertje schreef:

Aantallen zeggen niets. We weten niet hoe vaak ergens op getest is. Een representatieve steekproef zou het ons kunnen leren. Wat zeker lijkt, is dat de epidemie (nu de aantallen tijdelijk hard dalen) weer gaat versnellen.

Een troost is dat we er wel sneller door heen gaan komen. Men weet van bijna 2 miljoen Nederlanders die het al gehad hebben; van de meeste besmetten weten we het niet eens. Op dit ogenblik neemt daardoor de besmetting af maar de britse variant gaat zorgen dat het weer gaat versnellen.

Nog een andere troost is, dat de britse variant een stukje erfelijk materiaal mist, dat betrokken is bij de heftigheid van de aandoening. Ik heb dat op de Wikipedia gezien. Het is bepaald niet uit te sluiten dat we straks concluderen dat de britten geluk hebben gehad en dat straks ook het aantal zieken snel daalt, even snel als nu het aantal besmettingen. Ik twijfel nog want de vorstperiode kan nog komen, ook nog in het VK.

Laatst bijgewerkt door Rightnow op ma jan 18, 2021 4:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#1519  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 4:41 pm 
lid

Rightnow schreef:

Ook van die club?
et gaat me niet om andersdenkenden
Ik heb problemen die de beginselen an onze rechtstaat aan hun laars lappen.

Profiel  

Bericht nummer:#1520  BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2021 4:51 pm 
lid

Hume schreef:
Rightnow schreef:

Ook van die club?
et gaat me niet om andersdenkenden
Ik heb problemen die de beginselen an onze rechtstaat aan hun laars lappen.

Maar dat heeft niets te maken met de groepen die jij steeds aan het brandmerken bent.

Dat heeft te maken met een wereldwijd verschijnsel dat demonstranten geen sociale controle uitoefenen op degenen die altijd de demonstraties verpesten. Ik heb dat veertig jaar terug al meegemaakt, toen demonstreren nog exclusief links was. Afgelopen 15 jaar heb ik altijd al geroepen dat fouten die ik bij links zag, ook bij andere groepen zouden gebeuren - tenzij natuurlijk lessen werden getrokken uit 50 jaar progressief actievoeren!

Helaas leven we nu in de tijd dat men moet leren dat deze wetmatigheden keihard zijn. Ook moet niemand willen dezelfde terreurkracht te ontwikkelen als dat de dierenactivisten bijvoorbeeld altijd uitoefenen: brandstichten en bedreigen bijvoorbeeld. Ik mag hopen dat de 90 procent vreedzame demonstranten gaan beseffen dat ze een standpunt moeten innemen om de tien procent niet de agenda te laten bepalen.

Zeg ik als voormalig linkse demonstrant die al veel te vaak heeft gezien dat alles uit de klauwen liep.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1535 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]