Het is nu vr jan 22, 2021 12:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1538 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1461  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 8:56 am 
lid

De Jonge voelt zich genaaid door Gommers en Kuipers/ De Jonge: ik mag Goimmers wel naaien, hij mij niet.

https://www.mediacourant.nl/2021/01/hug ... nieuwsuur/

Profiel  

Bericht nummer:#1462  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 9:45 am 
lid

Die snotapen ontkennen en negeren wat ze zij willen. Tot het niet langer kan, dan volgt een slap excuus, halen de schouders op en gaan op de oude voet verder.

Profiel  

Bericht nummer:#1463  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 12:16 pm 
lid

Biertje schreef:
De Jonge voelt zich genaaid door Gommers en Kuipers/ De Jonge: ik mag Goimmers wel naaien, hij mij niet.

https://www.mediacourant.nl/2021/01/hug ... nieuwsuur/

Nederland loopt uit de pas met andere landen door niet eerst ouderen boven de 80 en hun verzorgers te gaan inenten, maar dankzij lobbyen eerst nog andere zorgmedewerkers.
Dat de Jonge boos is om het achterbakse gedrag van deze twee aandachtszieke personen (vooral die Gommers kan er wat van) is logisch, maar heeft hij natuurlijk vooral ook aan zichzelf te danken. De hele crisis is al gebleken dat er geen sterke centrale leiding is, waardoor bij elke lobbygroep die de stem verheeft het beleid wordt aangepast. Dus blijft met het steeds maar proberen en met succes. Dit zal niet de laatste groep zijn die voorrang voor zichzelf zal weten te krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#1464  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 4:11 pm 
lid

Het went nooit, dat gekissebis vanaf het moment dat men dit virus in de gaten kreeg. Moeten we dit typisch menselijk gedrag noemen in tijden van nood, want ik kijk regelmatig naar de Duitse zenders en dat verschilt niet veel met die in Nederland? Ook daar kampt men met tekorten en om de tijd te doden oefenen ze nu met placebo's.

"Wir haben mehr als genug bestellt"
https://www.tagesschau.de/inland/impfst ... a-103.html

En de satire :) : "Die Klappe zu, die Läden auch!

Harter Lockdown: Deutschland versagt im Pandemieherbst! | heute-show vom 18.12.2020
https://www.youtube.com/watch?v=hPEUIb1NqNU

Profiel  

Bericht nummer:#1465  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 5:12 pm 
lid

Ik zie er nog van komen, dat de kwetsbare thuiswonenden, het straks met een applausje van Rutte, De Jonge en Van Dissel moeten doen ipv van een vaccin.

Profiel  

Bericht nummer:#1466  BerichtGeplaatst: wo jan 06, 2021 5:39 pm 
lid

Raya schreef:
Ik zie er nog van komen, dat de kwetsbare thuiswonenden, het straks met een applausje van Rutte, De Jonge en Van Dissel moeten doen ipv van een vaccin.

Lachebekje Gommers heeft zich al laten inenten vandaag. Lekker geregeld voor zichzelf!

Profiel  

Bericht nummer:#1467  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 11:40 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Lachebekje Gommers heeft zich al laten inenten vandaag. Lekker geregeld voor zichzelf!

Is alleen maar verstandig om zodoende nog een paar wappies over de streep te trekken.
Hij is populair, mensen vinden hem betrouwbaar.
Wel een beetje knullig dat ouderen nog even opgesloten zitten tot maart/april, maar goed, wat heb je ook aan ouderen.
Ze zitten alleen maar in de weg.
Gelukkig is de thuiszorg straks ingeënt en kunnen ze niet besmet raken door ouderen maar kunnen ze het virus wrsch.nog wel overbrengen op die ouderen.
Handig geregeld, geen overbelasting op de ic omdat ouderen toch geen aanspraak kunnen maken op een bed ,dus heel makkelijk een paar doden extra.

Profiel  

Bericht nummer:#1468  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 12:43 pm 
lid

We hebben de laatste jaren wappies in het onderwijs zelf gekweekt, het coronavirus geeft het laatste zetje om de grote onzekerheid bij de jongeren nog zichtbaarder te maken.

Sinds corona is astrologie nog populairder onder jongeren
https://nos.nl/artikel/2363374-sinds-co ... geren.html

Steenbok, tweeling of sterrenbeeld. De afgelopen drie jaar is er in Nederland niet zó vaak naar astrologie gegoogeld als de laatste tijd, blijkt uit cijfers van Google Trends. Ook op platformen als TikTok en Instagram zijn een hoop accounts actief waar vooral jongeren zich bezighouden met de stand van de sterren en planeten.

(...)

Dat de wetenschap geen bewijs heeft voor astrologie, heeft ze niet echt een boodschap aan. "De spirituele wereld heeft mijn ogen geopend, ik had mijzelf niet op een andere manier zo goed kunnen leren kennen."

Profiel  

Bericht nummer:#1469  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 4:20 pm 
lid

Raya schreef:
Die snotapen ontkennen en negeren wat ze zij willen. Tot het niet langer kan, dan volgt een slap excuus, halen de schouders op en gaan op de oude voet verder.

Steeds weer laat reageren en te weinig capaciteit. Een hospitaalschip met 500 bedden en personeel kan (nog steeds) worden ingeroepen, en idem voor noodhospitalen.

Dit zal men in februari-maart gaan doen (let op mijn woorden!) maar NU doet men... niets. Daardoor komt alles te weinig en te laat, en door slechte voorbereiding zullen er weer veel doden vallen, allemaal dankzij een regering die faalt.

Dit zal ik op 17 maart de regering betaald zetten. Ondertussen zijn we vooral in februari druk met vrienden en familie helpen met boodschappen en vervoeren van en naar het ziekenhuis. We slikken onze vitaminen, we ventileren en houden de lucht vochtig terwijl we overdadige contacten ontlopen.

Profiel  

Bericht nummer:#1470  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 7:51 pm 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Steeds weer laat reageren en te weinig capaciteit. Een hospitaalschip met 500 bedden en personeel kan (nog steeds) worden ingeroepen, en idem voor noodhospitalen.

Dit zal men in februari-maart gaan doen (let op mijn woorden!) maar NU doet men... niets. Daardoor komt alles te weinig en te laat, en door slechte voorbereiding zullen er weer veel doden vallen, allemaal dankzij een regering die faalt.

Dit zal ik op 17 maart de regering betaald zetten. Ondertussen zijn we vooral in februari druk met vrienden en familie helpen met boodschappen en vervoeren van en naar het ziekenhuis. We slikken onze vitaminen, we ventileren en houden de lucht vochtig terwijl we overdadige contacten ontlopen.

Een hospitaalschip naar een rijk land laten komen geeft veel stof tot nadenken, niet waar?

Profiel  

Bericht nummer:#1471  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 8:17 pm 
lid

Ik kan me toch echt niet aan de indruk onttrekken, dat de crisis ernstig genoeg moet blijven om de verkiezingen uit te stellen, in de hoop dat er genoeg tijd overheen zal gaan om de huidige blunders: kinderopvangtoeslag en fouten rond corona, te doen ondersneeuwen of (de ernst) te vergeten.

Vooral nu de Engelse variant erg besmettelijk lijkt, besmettelijker dan waar we nu mee zitten, is dat een mooie stok in de handen van onze ondemocraten.

Profiel  

Bericht nummer:#1472  BerichtGeplaatst: do jan 07, 2021 10:10 pm 
lid

Biertje schreef:
Een hospitaalschip naar een rijk land laten komen geeft veel stof tot nadenken, niet waar?

Hoezo is dat een probleem? In echt arme landen lijkt corona minder een probleem.

Regeerders hebben gewoon foute prioriteiten, ze kijken niet echt naar wat de bevolking wil en nodig heeft. In dit geval betreft het de capaciteit om mensen met een uit de hand lopende Covid-19 op te vangen.

Zelf krijg ik het idee dat men niet echt wil dat het probleem wordt opgelost; men predikt al bijna een jaar lang dat alleen massale vaccinatie de oplossing is. Dat is niet rationeel; vaccinatie is EEN van de oplossingsrichtingen. De andere oplossingsrichtingen zijn ALLEMAAL nodig, dringend nodig, om het probleem met vereende krachten op te lossen:

werken met bubbles rond de zwaksten in de samenleving
ventilatie
luchtbevochtiging
vitaminen C en D (denk aan het advies van Fauci)
meer armslag voor actie vanuit de huisartsenpraktijk
inzet van meidsch geschoolde militairen
meer ziekenhuiscapaciteit zoals boven benoemd dus hospitaalschip

Deze regering zou niet alleen moeten aftreden vanwege de toeslagenaffaire.

Profiel  

Bericht nummer:#1473  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 7:09 am 
lid

Rightnow schreef:
Biertje schreef:

Hoezo is dat een probleem? In echt arme landen lijkt corona minder een probleem.

Regeerders hebben gewoon foute prioriteiten, ze kijken niet echt naar wat de bevolking wil en nodig heeft. In dit geval betreft het de capaciteit om mensen met een uit de hand lopende Covid-19 op te vangen.

Zelf krijg ik het idee dat men niet echt wil dat het probleem wordt opgelost; men predikt al bijna een jaar lang dat alleen massale vaccinatie de oplossing is. Dat is niet rationeel; vaccinatie is EEN van de oplossingsrichtingen. De andere oplossingsrichtingen zijn ALLEMAAL nodig, dringend nodig, om het probleem met vereende krachten op te lossen:

werken met bubbles rond de zwaksten in de samenleving
ventilatie
luchtbevochtiging
vitaminen C en D (denk aan het advies van Fauci)
meer armslag voor actie vanuit de huisartsenpraktijk
inzet van meidsch geschoolde militairen
meer ziekenhuiscapaciteit zoals boven benoemd dus hospitaalschip

Deze regering zou niet alleen moeten aftreden vanwege de toeslagenaffaire.

En daaraan zie je dus er toch iets anders moet spelen. Of de huidige politici en hun hoge ambtenaren, zijn absoluut niet capabel en moeten direct aftreden. Door blijven rommelen maakt de schade enkel groter.

Ze vinden inderdaad dat vaccinatie DE oplossing is, en hebben 10 maanden gehad daar de voorbereidingen voor te treffen. Maar niks, nada. Zo was het de bedoeling om ook bewoners van verpleeg- en verzorgingshuizen als eerste te vaccineren, maar tot op de dag van vandaag blijkt daar niets voor voorbereid te zijn. Men heeft 10 maanden lopen roepen en niets meer dan dat!

Profiel  

Bericht nummer:#1474  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 12:49 pm 
lid

Inderdaad, en dan weet je hoe geweldig het team Rutte-3 echt is.

Profiel  

Bericht nummer:#1475  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 1:59 pm 
lid

Het hele voorgespiegelde vaccinatie-schema blijkt op gebakken lucht te zijn gebaseerd. Als het zo doorgaat wordt het eind 2022 eer iedereen die dat wilde, is gevaccineerd.

Profiel  

Bericht nummer:#1476  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 6:17 pm 
lid

Zuidafrikaanse variant lijkt mij veruit het grootste gevaar- zojuist 1e geval in NL. Britse is al onbeheersbaar maar minder gevaarlijk. Voor ZA variant zou ik alle energie aanwenden om deze te traceren en te stoppen met alle middelen!

Baseer dit op mol. biologie en mening van britse minister hierover.

Profiel  

Bericht nummer:#1477  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 6:23 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zuidafrikaanse variant lijkt mij veruit het grootste gevaar- zojuist 1e geval in NL. Britse is al onbeheersbaar maar minder gevaarlijk. Voor ZA variant zou ik alle energie aanwenden om deze te traceren en te stoppen met alle middelen!

Baseer dit op mol. biologie en mening van britse minister hierover.

De situatie in GB is behoorlijk aan het ontsporen anders.
Wat heeft de Britse minister hierover gezegd?
De burgemeester van London heeft het volgende aangegeven:

Profiel  

Bericht nummer:#1478  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 6:43 pm 
lid

Dubbel

Profiel  

Bericht nummer:#1479  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 6:47 pm 
lid

Ja dat is een gegeven op zich. Maar weer een nieuwe variant die kennelijk snel veld wint, kunnen we er niet bij hebben... vooral niet omdat hier

(1) nog niets geruststellends over is te melden dus kan even hoge infection fatalaty rate hebben als de "oude"
(2) de britse VOC202012/1 is besmettelijker maar er was een vermoeden van minder gevaarlijk, op basis van moleculaire biologie
(3) de britse variant kun je niet zo snel meer stoppen als de zuidafrikaanse

De precieze relatieve verspreiding van de zuidafrikaanse 501.V2 ten opzichte van de rest, zouden we graag weten, maar dit is koffiedik kijken. Ook de mate van meer of minder SARS veroorzakend - lijkt mij nog weinig over te zeggen. Misschien dat ik nog tijd vind om iets gerichter hierop te zoeken.

Profiel  

Bericht nummer:#1480  BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2021 7:05 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ja dat is een gegeven op zich. Maar weer een nieuwe variant die kennelijk snel veld wint, kunnen we er niet bij hebben... vooral niet omdat hier

(1) nog niets geruststellends over is te melden dus kan even hoge infection fatalaty rate hebben als de "oude"
(2) de britse VOC202012/1 is besmettelijker maar er was een vermoeden van minder gevaarlijk, op basis van moleculaire biologie
(3) de britse variant kun je niet zo snel meer stoppen als de zuidafrikaanse

De precieze relatieve verspreiding van de zuidafrikaanse 501.V2 ten opzichte van de rest, zouden we graag weten, maar dit is koffiedik kijken. Ook de mate van meer of minder SARS veroorzakend - lijkt mij nog weinig over te zeggen. Misschien dat ik nog tijd vind om iets gerichter hierop te zoeken.

Nee dat klopt, het is inderdaad plus plus...
Maar het stoppen van 1 van de virusvarianten is lastig. Zeker als het vliegen nauwelijks aan banden wordt gelegd. Ik ken veel expats hier in Tsjechie, ook op fb groepen, en ze vliegen wat af nog steeds. En hoewel testen verplicht zijn en quarantaines wordt dit allemaal niet of nauwelijks gehandhaafd. Mensen vliegen vanuit de VS naar Tsjechie met soms 2 of drie tussenstops zonder dat ze om testbewijzen wordt gevraagd. Het compleet sluiten van de grenzen is eigenlijk de enige manier om verdere verspreiding van de varianten te stoppen.
Je zag het bij de 'ontdekking' van de Britse variant. Nederland was daadkrachtig door als eerste vluchten en ander verkeer te stoppen, en zonder enige verdere kennis of ontwikkeling was dat twee dagen later alweer opgeheven. Zinloos dus.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1538 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]