Het is nu di dec 07, 2021 7:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#4121  BerichtGeplaatst: do nov 18, 2021 11:19 pm 
lid

Lumiere schreef:
Raya schreef:
En zo hebben partijen samengewerkt om o.a. de toeslagenouders volledig leeg te knijpen, onschuldigen te veroordelen tot fraudeur, en zelfs rechters geworven om daaraan mee te werken.

Welnee, er hebben geen politieke partijen om tafel gezeten met het idee om bewust toeslagenouders volledig leeg te knijpen of doelbewust onschuldigen te veroordelen tot fraudeur. :foei:

Wat wel zo is, is dat er een zeer breed gedragen idee was om fraude keihard aan te pakken en daar zijn mensen het slachtoffer van geworden. Tsja als je mensen niet meer het voordeel van de twijfel wilt geven en 'keihard' wilt aanpakken dan krijg je dit soort drama. Moet je dus niet doen.

Wetten en regels worden in achterkamertjes bedisseld. De keiharde aanpak van zelfs onschuldigen is een bewuste actie en had nooit door kunnen gaan als er geen politieke steun voor was. Er werd al jaren gewaarschuwd. En dat soort signalen negeer je niet per ongeluk. En ook dat steeds nieuwe vertragingen door tegenwerking en lakse houdingen kunnen niemand zijn ontgaan. Erger nog, ze worden door de coalitie vaak zelfs nog steeds toegedekt.

Profiel  

Bericht nummer:#4122  BerichtGeplaatst: do nov 18, 2021 11:23 pm 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
Raya schreef:
En zo hebben partijen samengewerkt om o.a. de toeslagenouders volledig leeg te knijpen, onschuldigen te veroordelen tot fraudeur, en zelfs rechters geworven om daaraan mee te werken.

Welnee, er hebben geen politieke partijen om tafel gezeten met het idee om bewust toeslagenouders volledig leeg te knijpen of doelbewust onschuldigen te veroordelen tot fraudeur. :foei:

Wat wel zo is, is dat er een zeer breed gedragen idee was om fraude keihard aan te pakken en daar zijn mensen het slachtoffer van geworden. Tsja als je mensen niet meer het voordeel van de twijfel wilt geven en 'keihard' wilt aanpakken dan krijg je dit soort drama. Moet je dus niet doen.
Ik denk dat Raya wel gelijk heeft en dat dit bewust is gegaan. Want de vraag is steevast: wie pleegt er nu de meeste fraude, de bedrijven die al jaren niet meer gecontroleerd worden of mensen met een uitkering? En: hoeveel werkelijke fraude is er opgespoord en hoeveel mensen zijn etnisch geprofileerd? Waarom denk je dat de AP terecht waarschuwt om het wetvoorstel wet WGS te verwerpen in de Eerste Kamer? En wat bedroegen de totale kosten van de Fraude opsporing die de rijksoverheid en lokale overheid heeft gemaakt? Stond de opbrengst wel in verhouding tot de echte fraude?

https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... s-niet-aan

Er was zelfs een taakstelling: er moest een x miljoenenbedrag aan kinderopvangsubsidie terug gevorderd worden. NIET: er moet gecontroleerd worden en schuldigen moeten terug betalen ALS er gefraudeerd is, nee, er MOEST een vastgesteld bedrag worden teruggevorderd!

Is dat ook zo bij ontdoken BTW? Winstbelasting? Subsidies aan grote bedrijven? De subsidie op het minimumloon?

Profiel  

Bericht nummer:#4123  BerichtGeplaatst: do nov 18, 2021 11:43 pm 
lid

Lumiere schreef:
Niet zo liegen :foei: Het kabinet is er over afgetreden en de kiezer heeft er een oordeel over kunnen vellen

Mooi dat je meteen al 95% van het verhaal toegeeft.

Het kabinet is helemaal niet afgetreden. Dezelfde hufters zitten er nog steeds, en gedragen zich in strijd met de staatsrechtelijke mores volkomen missionair. Ze zijn al 10 maanden bezig met formeren, en de eerste vraag bij iedere ronde is 'wie wil er door met het crimineeltje?', waarna de partijen die nee antwoorden de zaal kunnen verlaten. Het kartel heeft het politieke stelsel totaal verziekt, met als direct gevolg dat Nederland nu een laag-vertrouwensamenleving is geworden. Het vertrouwen in de overheid is van bijna 70% in april 2020 gekelderd naar minder dan 30% in september 2021.

En nogmaals nee, volgens de staatsrechtelijke mores gebeurt een aftreden in de tweede kamer. De grieven worden openlijk besproken, de tweede kamer stelt vast dat er geen vertrouwen meer is, de bewindslieden in kwestie trekken het boetekleed aan en vertrekken ook echt. Wat heeft Rutte gedaan? Die stuurde een briefje naar de tweede kamer, en vond een paar weken later zelf dat hij zich wel weer kandidaat kon stellen ... samen met de andere hufters. Dat heeft dus niks te maken met aftreden, want bij een aftreden geef je de macht terug aan de tweede kamer en heb je niks te beslissen. Daaruit volgt dat de kiezer hier ook helemaal niet over gaat. Als de grieven in de tweede kamer al niet besproken zijn, waar zou de kiezer dan zijn oordeel op moeten baseren? Op een debat waarin Rutte, na totaal afgedaan te hebben in de tweede kamer, alsnog beweert dat hij spijt heeft en het wel meeviel, en dat hij nog vier jaar verdient? Kom op zeg, we zijn geen bananenrepubliek.
:snooty:

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#4124  BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 12:44 am 
lid

Mja leuk hoor, maar het kabinet is dus gewoon afgetreden, de kiezer heeft er over kunnen oordelen en de tweede kamer beslist over de huidige situatie. Dus je verdere prietpraat slaat niet echt ergens op :hum:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4125  BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 1:00 am 
lid

Mjah, en verder doen we net of we er allemaal geen actieve herinnering aan hebben....

Nou goed ? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#4126  BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 1:04 am 
lid

Misschien moet je Lancelot's advies over warme melk toch maar eens ter harte nemen :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#4127  BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 1:09 am 
lid

Lumiere schreef:
Misschien moet je Lancelot's advies over warme melk toch maar eens ter harte nemen :evendenken:

Die heb ik met jou niet nodig, dank je.

Profiel  

Bericht nummer:#4128  BerichtGeplaatst: vr nov 19, 2021 1:24 am 
lid

Mwoah wellicht dat je met die warme melk dan toch wat tot rust komt en minder wartaal uitkraamt :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#4129  BerichtGeplaatst: ma nov 22, 2021 8:30 pm 
lid

Steeds meer vingers wijzen naar het vaccin als hoofdoorzaak van de gestegen sterftecijfers. Dus is het coronavirus relatief onschadelijk als je het afzet tegen de vaccindoden.

Maar de regeringen doen alles om mensen te dwingen tot (her-)vaccinatie tot ze er dood bij neervallen. Want boosters geven een nog fellere immuunreactie waarbij het nog veel sneller fout gaat dan bij de tweede prik. Hier is een overzicht van de situatie door Anton van Virusvaria:

https://virusvaria.nl/week-45-2021-over ... atiedoden/

Profiel  

Bericht nummer:#4130  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 11:17 am 
lid

Wat moet beter volgens Ewald Engelen:

1. Onduidelijke communicatie, inconsistente maatregelen, OMT leden die ongecoördineerde optredens in de media doen en daar stokpaardjes berijden, maatregelen die constant herroepen en weer ingevoerd worden waardoor burgers het overzicht verliezen, beloftes doen die niet uitkomen.

2. En dan burgers de schuld geven dat ze zich niet aan de gedragsregels houden en niet de hand in eigen boezem steken.

3. Een beter recept voor afnemend draagvlak en onnodige polarisatie is niet denkbaar.

4. En contrasteert scherp met de Zweedse inzet: wees eerlijk over het feit dat het virus niet verdwijnt, temper de verwachtingen, wees consistent, kies maatregelen die lange tijd gehandhaafd kunnen worden, en hou de nevenschade voor de minder-kwetsbaren zo klein mogelijk.

5. En nabrander: angstvallig vermijden van het nemen van politieke verantwoordelijkheid voor het verwijderen van iedere buffer uit de zorgketen waardoor de zorg al jaren iedere winter dreigde de bezwijken onder seizoensgebonden griepepidemieën met lockdown-dreiging tot gevolg.

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#4131  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 11:36 am 
lid

Antwoord op 1: Is dus continue maatregelen treffen of besmettingen te reduceren :ok:

Antwoord op 2: Is gewoon terecht, als iedereen zich netjes aan de regels houdt en zich laat vaccineren dan was er niet zo groot probleem :foei:

Antwoord op 3: Tja je kan er ook gewoon voor kiezen om niet te polariseren door je volwassen verantwoordelijk te gedragen en je te laten vaccineren, er bewust voor kiezen om je af te zetten en dan te klagen over 'polarisatie' is natuurlijk krankzinnig

Antwoord op 4: Wat leuk dat je Zweden noemt, Zweden kent ook de coronacheck :ok:

Antwoord op 5: *Gaap* de mythe van dat je het met een extra buffer zou redden is al duizend keer ontkracht :praattegendehand:

Profiel  

Bericht nummer:#4132  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 12:57 pm 
lid

Rightnow schreef:
Lumiere schreef:
Je kan niet opschalen tegen een virus dat zich met een factor 1,2 vermenigvuldigd.

Goed gezien, dat kan in principe nooit.

Maar waarom komt na iedere piek in besmettingsgrafieken dan steeds dat dal? Deze dalen zien we nu vanuit Oost-Europa naar ons toe kruipen via de baltische staten, Slowakije, Oekraine, etc. Wij zijn echter nog lang niet op de piek.

Wat is de nummer 1 factor waardoor de R factor ineens onder de 1 duikt?

Vlieg er eens uit om gezond te blijven?

Zeker 80 duizend reizigers naar Nederlandse luchthavens hebben de afgelopen 16 maanden dicht bij een met corona besmette medepassagier in het vliegtuig gezeten. De GGD wist slechts een kwart van hen telefonisch te bereiken. Dit blijkt uit niet eerder gepubliceerde cijfers.

Sinds juni vorig jaar zaten ten minste 11.488 met covid-19 besmette passagiers op vluchten naar Nederland. Van de 80 duizend medepassagiers die rondom deze passagiers zaten, lukte het de GGD er 19.500 te bereiken. Hoeveel van hen door het contact ook het coronavirus opliepen, is onbekend.

De GGD Kennemerland, verantwoordelijk voor het zogeheten ‘vliegtuigcontactonderzoek’ – een variant van het reguliere bron- en contactonderzoek –, komt tot die conclusie na analyse van de data van passagiers die zijn aangekomen op internationale luchthavens in Nederland. De gegevens zijn voor het eerst vrijgeven na een verzoek van de Volkskrant.

De 11.488 met corona besmette passagiers uit de GGD-data zaten verspreid over 9.434 vluchten. Van iedere besmettelijke passagier probeert de GGD de ‘nauwe contacten’ op te sporen. Daaronder vallen passagiers die in twee rijen rondom – voor, achter en zijwaarts – de reiziger zaten, en bemanningsleden die intensief contact hebben gehad met de betreffende passagier.

De besmettelijke passagiers hadden in totaal zo’n 80 duizend nauwe contacten op de vlucht. Driekwart van die contacten zijn niet benaderd of werden niet telefonisch bereikt door de GGD. In de drukke zomermaanden wist de GGD zelfs minder dan 15 procent van de passagiers die risico liepen op besmetting door een medepassagier telefonisch te bereiken. ‘In sommige gevallen is overgegaan op e-mails naar nauwe contacten omdat er niet genoeg tijd was om iedereen te bellen’, aldus GGD-woordvoerder Harm Groustra

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... 6bdeb52683

Profiel  

Bericht nummer:#4133  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 3:59 pm 
lid

Jillis Kriek en Herman Steigstra leggen het uit en verwijzen naar de publicaties: https://www.maurice.nl/2021/11/25/als-b ... ngesloten/

Het vaccin werkt eigenlijk niet zo goed en in veel gevallen gewoon NIET.

Profiel  

Bericht nummer:#4134  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 10:46 pm 
lid

Er is een nieuwe variant in aantocht. Zuid-Afrikaans. Ik doop het om tot apartheidsvariant. Het zal ongetwijfeld voor nog veel meer tweedeling in onze samenleving gaan zorgen.

Zie Volkskrant avondnieuwsbrief.

Profiel  

Bericht nummer:#4135  BerichtGeplaatst: do nov 25, 2021 11:19 pm 
lid

Misschien stom dat ik dit niet weet – ik volg het nieuws slechts diagonaal en ben een volslagen leek in medische kwesties – maar ik heb een vraag die me al een tijdje dwars zit. Volgens mij raakt dit ook aan de link in #4133 van Rightnow, maar zelfs dat weet ik niet zeker. Hoe dan ook, ik kom maar moeilijk achter een eensluidend antwoord. Komt-ie:

Is het nou wel of niet mogelijk om je te laten testen of je COVID hebt gehad?

Full disclosure: Volledig gevaccineerd, nooit door de GGD getest want al die tijd niet eens een hint van symptomen, ook al lijkt dat me een klein wonder gezien de ontelbare risicovolle contacten die ik door mijn dubbele werksfeer heb (beide met veel en relatief intensief sociaal contact).

Maar het toeval wil dat ik, ten tijde van de eerste lockdown maart vorig jaar, net kwam uit een periode waar ik te maken had met een erg taaie en nogal vreemde 'verkoudheid'. Ik luister goed naar mijn lichaam, maar dit kon ik destijds niet thuisbrengen. Sindsdien vraag ik me af: heb ik nou wel of geen COVID gehad?

Iemand?

Profiel  

Bericht nummer:#4136  BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2021 12:12 pm 
lid

Ja met een bloedtest kan je testen of je corona hebt gehad, maar of dat een jaar na dato nog steeds kan weet ik ook niet. :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#4137  BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2021 12:17 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ja met een bloedtest kan je testen of je corona hebt gehad, maar of dat een jaar na dato nog steeds kan weet ik ook niet. :evendenken:

Volgens mij is het bij de GGD bekend hoeveel % Nederlanders corona hebben gehad.
De laatste tijd worden die cijfers niet meer gepubliceerd.

Profiel  

Bericht nummer:#4138  BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2021 12:21 pm 
lid

Rightnow schreef:
Steeds meer vingers wijzen naar het vaccin als hoofdoorzaak van de gestegen sterftecijfers. Dus is het coronavirus relatief onschadelijk als je het afzet tegen de vaccindoden.

Maar de regeringen doen alles om mensen te dwingen tot (her-)vaccinatie tot ze er dood bij neervallen. Want boosters geven een nog fellere immuunreactie waarbij het nog veel sneller fout gaat dan bij de tweede prik. Hier is een overzicht van de situatie door Anton van Virusvaria:

https://virusvaria.nl/week-45-2021-over ... atiedoden/

goed artikel

De EU moet geen associatieverdrag sluiten met een land dat passagiersvliegtuigen uit de lucht schiet

Profiel  

Bericht nummer:#4139  BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2021 7:33 pm 
lid

Goed nieuws volgens Michael Levitt: The intrinsic Gompertz J(t) straight-line decent is steady with typical U-value of 21 days.
Kweenie wat dat betekent, maar schijnt dat "we" op de piek zitten.
Alle cijfers gaan over een paar dagen structureel naar beneden.

En Levitt is Nobelprijswinnaar, dus nou geen gemekker.

:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#4140  BerichtGeplaatst: vr nov 26, 2021 8:43 pm 
lid

Hume schreef:
Lumiere schreef:

Volgens mij is het bij de GGD bekend hoeveel % Nederlanders corona hebben gehad.
De laatste tijd worden die cijfers niet meer gepubliceerd.

Ik denk zomaar dat dat meer mensen zijn dan je denkt. Veel mensen hebben in de afgelopen 2 jaar best wel eens last gehad van verkoudheidsverschijnselen, lichte grieperigheid, maar waren niet zieker dan dat. Goed mogelijk dat bij een groot aantal van die mensen het coronavirus in het spel was, maar dat het voor hen niet "anders" voelde dan de lichte grieperigheid die je normaliter ook wel eens in najaar en winter had. Lijkt mij dan ook dat er veel mensen die eigenlijk het coronavirus al hebben meegemaakt, onder de radar zijn en niet geregistreerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]