Het is nu vr jan 21, 2022 1:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212
Auteur Bericht
Bericht nummer:#4221  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 11:58 am 
lid

Raya schreef:
Nadat de eerdere onderbouwing voor de coronapas werd doorgeprikt, is nu ook de nieuwe onderbouwing doorgeprikt.

Follow The Money zocht het uit.

Vandaag gratis te lezen!

Statistici kraken ook nieuwe onderbouwing coronapas: ‘Dit is een bierviltje-berekening’

Door Thomas Bollen

Het rekenmodel van de TU Delft dat een coronatoegangsbewijs en aanscherping naar ‘2G’ moest onderbouwen, bleek rekenfouten te bevatten. Het kabinet en het OMT bestelden bij het RIVM een nieuw model. Statistici maken ook daar gehakt van: ‘Dit is geen model, maar een belediging voor de wetenschap.’

Hugo de Jonge, demissionair minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), tilde op 6 december een stemming in de Tweede Kamer naar het volgende jaar. ‘Ik zie dat de steun op dit moment nog onvoldoende is,’ zei hij over zijn wetsvoorstellen om het gebruik van het coronatoegangsbewijs uit te breiden naar de werkvloer en te koppelen aan een ‘2G-systeem’. Bij 2G zijn mensen alleen nog welkom met een bewijs van vaccinatie of van genezing van covid.

In het parlement neemt de twijfel toe over het nut van het coronatoegangsbewijs. Kamerlid Lisa Westerveld (GroenLinks) zegt tegen Follow the Money: ‘De onderbouwing rammelt aan alle kanten. We hebben kritische vragen gesteld over de toepassing van de modellen en de gebruikte aannames, maar daar is geen of gebrekkig antwoord op gekomen.’

Het kabinet en het OMT baseren zich sinds september op een rekenmodel van de TU Delft. Dat model zou laten zien dat 2G meer besmettingen en ziekenhuisopnames voorkomt dan 3G, waarbij mensen niet alleen naar binnen kunnen met een bewijs van vaccinatie of genezing maar ook met een bewijs van een recente, negatieve coronatest.

...

https://www.ftm.nl/artikelen/qr-code-up ... codeUpdate

Ik twijfelde inmiddels al aardig aan de oprechtheid van dit kabinet als het gaat om de bestrijding van corona en de coronapas. Dat er bijbedoelingen zijn staat voor mij nu absoluut vast. Welke, dat is nog gissen, maar eens zal ook dat uitkomen.

En het RIVM? Laten we het daar maar niet meer over hebben.

Eens.

En al geldt 'beter laat dan nooit' stoor ik me wel een beetje aan hoe laat Lisa is. Ze stemde in maart vóór de apartheidspas. Het was de hele herfst al duidelijk wat voor gedrocht dit is. En nu in het zicht van het kabinet Toeslagenschandaal-4 maakt ze bezwaar. Zou ik een kartel zijn, dan zou ik me weinig zorgen maken om Lisa. Er volgt nu vanzelf allerlei uitstel en afstel voor en na de bordesfoto, en koehandel bij het debat over het coalitieakkoord. En dan zit de EU in februari bij mekaar om de felbegeerde EU-apartheidspas te bespreken. En is GL dan ook nog tegen?

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#4222  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 12:05 pm 
lid

Rightnow schreef:
Wie eenmaal in angst leeft voor de alfa, de delta, de omicron... hoopt dat alle stemmen worden gesmoord die zulke angst niet ondersteunen. Logisch natuurlijk. Maar mag ik even verder kijken dan de voor de volksmassa's gesimplificeerde staats-voorlichting?

Die gedachte krijg ik als ik sommige uitingen in gecensureerde sociale media en in mainstream kranten onder ogen krijg: Ab Osterhaus die de ongevaccineeden op een eiland wil isoleren (zoals de nazis de Joden op Madagascar zouden willen plaatsen).

Aanvankelijk dacht ook ik dat de dierenarts uit Rotterdam als viroloog wel voldoende overzicht zou hebben om ons ook op de hoogte te stellen als er eens nieuws zou zijn dat ons van onze zorgen kon verlossen. Maar al mee-lezend in de wetenschappelijke literatuur, en altijd kijkend naar wat mijn standpunten omver zou kunnen werpen, begon zich een ander plaatje af te tekenen.

Mwah, angst, valt mee hoor. Ik lees in de msm vooral genuanceerde en hoopvolle berichten over omicron. Nee, voor de ware angsthysterie zul je inmiddels bij de usual suspects op de sociale media moeten zijn, want de verhalen over genocide middels de vaccinaties, dictaturen, great resets, jodenvervolging etc etc beginnen vormen aan te nemen waardoor je inmiddels wel de neiging krijgt te gaan geloven dat de psychische impact tcoch wel groot begint te worden en professionele hulp voor sommigen geen overbodige luxe meer is.

Profiel  

Bericht nummer:#4223  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 12:05 pm 
lid

Dubbel

Profiel  

Bericht nummer:#4224  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 12:46 pm 
lid

Wat die professionele hulp je gaat bieden is dat je je zelf gaat helpen - voor zo ver je dat niet al lang aan het doen bent.

Het is mijn vermoeden dat momenteel bij veel mensen iets speelt van een angstproblematiek: het dagelijks leven wordt er door verstoord, het zicht op een hoopvolle toekomst dreigt te worden ontnomen.

Angst kan niet op commando worden opgeheven maar met de nodige inspanning kan het worden aanvaard als een toegeven dat die angst nu wordt beleefd. Wat ik wel zie is dat mensen in heel benarde situaties er toch door heen komen doordat ze een zingeving ervaren. Ook zijn ze in staat om de angst te overwinnen.

Profiel  

Bericht nummer:#4225  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 12:54 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Wie eenmaal in angst leeft voor de alfa, de delta, de omicron... hoopt dat alle stemmen worden gesmoord die zulke angst niet ondersteunen. Logisch natuurlijk. Maar mag ik even verder kijken dan de voor de volksmassa's gesimplificeerde staats-voorlichting?

Die gedachte krijg ik als ik sommige uitingen in gecensureerde sociale media en in mainstream kranten onder ogen krijg: Ab Osterhaus die de ongevaccineeden op een eiland wil isoleren (zoals de nazis de Joden op Madagascar zouden willen plaatsen).

Aanvankelijk dacht ook ik dat de dierenarts uit Rotterdam als viroloog wel voldoende overzicht zou hebben om ons ook op de hoogte te stellen als er eens nieuws zou zijn dat ons van onze zorgen kon verlossen. Maar al mee-lezend in de wetenschappelijke literatuur, en altijd kijkend naar wat mijn standpunten omver zou kunnen werpen, begon zich een ander plaatje af te tekenen.
Mwah, angst, valt mee hoor. Ik lees in de msm vooral genuanceerde en hoopvolle berichten over omicron. Nee, voor de ware angsthysterie zul je inmiddels bij de usual suspects op de sociale media moeten zijn, want de verhalen over genocide middels de vaccinaties, dictaturen, great resets, jodenvervolging etc etc beginnen vormen aan te nemen waardoor je inmiddels wel de neiging krijgt te gaan geloven dat de psychische impact tcoch wel groot begint te worden en professionele hulp voor sommigen geen overbodige luxe meer is.

Enzo vond het wel lollig dat er geen analyse van de bijkomende effecten van de maatregelen kwam, dat er wel een rapport bleek te zijn (met negatief advies) dat in een la verstopt was, maar komt hier nu wel feitenvrij psychische oordelen vellen.
:snooty:

Volgens Enzo hoefde niemand bang te zijn, toen betogers week na week op Malieveld en Museumplein in elkaar gemept werden. Toen je een achterlijke coronapas moest tonen om een hapje te prikken in een restaurant, waar bleek dat je als negatief geteste ongevaccineerden doodleuk gemixt werd met besmette vaxxers. Toen minister en media de hele maand oktober de stemmingmakende hoax roeptoeterden dat driekwart ongevaccineerden de ziekenhuisbedden "bezet hielden". Toen er geflirt werd met uiterst onfrisse maatregelen als G2 en vaccinatieplicht.

Ik denk dat Enzo zelf wel wat professionele hulp kan gebruiken.
:)

Je verwacht een fatsoenlijke overheid, en dan krijg je 10 jaar systemisch racisme bij de belastingdienst, en een afbraak van democratie en rechtsstaat. Je verwacht dat de verantwoordelijken verantwoordelijkheid nemen, maar die stoppen het in de doofpot, en stellen zich gewoon weer kandidaat, alsof er niets aan de hand is. Je verwacht verstandige kiezers die dit afstraffen, maar dan heb je kartelgastjes die op het crimineeltje stemmen, of op vriendjes van het crimineeltje, om Rutte er mee weg te laten komen. What's next?

Profiel  

Bericht nummer:#4226  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 2:09 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
animo schreef:
Dit doet me denken aan een lezersbrief die ik afgelopen zaterdag in de Volkskrant las:

Historicus
In september was ik met vakantie in Drenthe, in de omgeving waar vroeger de Koloniën van Weldadigheid waren gevestigd. Tijdens een bezoek aan Museum De Proefkolonie in Frederiksoord stuitte ik op het volgende.

In de Koloniën eisten de besmettelijke kinderpokken veel kinderlevens, waartegen begin 19de eeuw een vaccin beschikbaar kwam. Het betrof het zogenoemde koepokkenvaccin. Veel ouders waren bang dat hun kinderen door dat vaccin juist ziek zouden worden en weigerden de inenting.

De autoriteiten in de Koloniën verordonneerden toen dat de kolonisten die de vaccinatie weigerden, geen toegang meer hadden tot het werk en dat schoolbezoek ook afhankelijk werd gesteld van vaccinatie. Die maatregelen werkten. Het leidde ertoe dat de Koloniën nadien waren gevrijwaard van de pokken.

Als we weer eens gaan nadenken over een uitbreiding van deskundigheden binnen het OMT, vergeet dan vooral niet om ook een historicus uit te nodigen.

IJnze Burger, Zoetermeer

Thoughts, anyone?

Ik denk dat we sowieso een brede denktank behoren te hebben, onafhankelijk van religies en ideologieën (dus ook de politiek en ministeries/hoge ambtenaren) en ook geen vast kliekje vormend van vriendjes die elkaar de hand boven het hoofd gaan houden.
Gewoon een breed opgezette denktank, zonder geheimen, waar vele deskundigen aan deel kunnen nemen en diep in kunnen gaan op de problemen welke in de samenleving tegenkomt. Deze denktank moet gevraagd en ongevraagd in het openbaar onderbouwd advies uitbrengen en eventuele onderzoeksvragen zelf kunnen herformuleren om ongewenst gerichte uitspraken te voorkomen.

Nog meer leutercommissie's, waterige compromissen en onsamenhangend beleid dus.
Alsof het allemaal nog niet halfslap en daardoor ineffectief is geweest de laatste 2 jaar...

Je kunt tal van commissies afschaffen in ruil voor een echt goede en onafhankelijke.
De praatsessies van het RIVM, het OMT, de Raad van State, de SER, en noem maar een hele rits op!

Profiel  

Bericht nummer:#4227  BerichtGeplaatst: vr dec 10, 2021 2:59 pm 
lid

baedeker schreef:
Er volgt nu vanzelf allerlei uitstel en afstel voor en na de bordesfoto, en koehandel bij het debat over het coalitieakkoord. En dan zit de EU in februari bij mekaar om de felbegeerde EU-apartheidspas te bespreken. En is GL dan ook nog tegen?

Misschien een heel enkel kamerlid en dat zal ik dan als nuchter maar moedig zien. We gaan keihard af op een europese apartheidsstaat, wat mensen in Amerika veel scherper zien dan in Europa.

Een presentator laat zien hoe hij al in maart 2019 opkwam voor chassidische joden in New York die verplichte vaccinaties weigerden, toen nog met "ouderwetse" vaccins. En toont vervolgens vanaf 07:00 minuten onze Koning Willem Alexander als prominente toehoorder van Marian Turski, een holocaust overlevende, eind januari 2020. Deze legt uit dat de holocaust niet uit het niets ineens opdook!

Zie The Highwire EPISODE 245: THE SLIPPERY SLOPE

Countries on the Slippery Slope to Tyranny & What You Can Do

Profiel  

Bericht nummer:#4228  BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2021 6:56 pm 
lid

Op de COVID-19 pagina van het Japans ministerie van volksgezondheid:

The Relief System for Injury to Health with Vaccination
Vaccinations may cause health problems (illness or disability). Although this is extremely rare, the risk cannot be eliminated, and a relief system has been established for this reason. In the case of health damage as a result of the vaccine from the COVID-19 vaccine, relief (medical expenses, disability pension benefits, etc.) is also available under the Immunization Act. Please consult with the municipality where your residence is located regarding the procedures required for application.
Consent to vaccination
Although we encourage all citizens to receive the COVID-19 vaccination, it is not compulsory or mandatory. Vaccination will be given only with the consent of the person to be vaccinated after the information provided. Please get vaccinated of your own decision, understanding both the effectiveness in preventing infectious diseases and the risk of side effects. No vaccination will be given without consent. Please do not force anyone in your workplace or those who around you to be vaccinated, and do not discriminate against those who have not been vaccinated.
・Human Rights Counseling in foreign languages

Dat laatste is een link naar het ministerie van justitie met adressen waar je terecht kunt voor advies als je denkt dat je mensenrechten geschonden worden.

Waar kan ik dergelijke informatie vinden in Nederland?

Profiel  

Bericht nummer:#4229  BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2021 7:01 pm 
lid

baedeker schreef:

Vaccinations may cause health problems (illness or disability). Although this is extremely rare, the risk cannot be eliminated, and a relief system has been established for this reason. In the case of health damage as a result of the vaccine from the COVID-19 vaccine, relief (medical expenses, disability pension benefits, etc.) is also available under the Immunization Act. Please consult with the municipality where your residence is located regarding the procedures required for application.
Consent to vaccination
Although we encourage all citizens to receive the COVID-19 vaccination, it is not compulsory or mandatory. Vaccination will be given only with the consent of the person to be vaccinated after the information provided. Please get vaccinated of your own decision, understanding both the effectiveness in preventing infectious diseases and the risk of side effects. No vaccination will be given without consent. Please do not force anyone in your workplace or those who around you to be vaccinated, and do not discriminate against those who have not been vaccinated.

Dat laatste is een link naar het ministerie van justitie met adressen waar je terecht kunt voor advies als je denkt dat je mensenrechten geschonden worden.

Heel simpel: niet.

Profiel  

Bericht nummer:#4230  BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2021 7:31 pm 
lid

baedeker schreef:

Consent to vaccination

Viruswaarheid.nl :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#4231  BerichtGeplaatst: zo dec 12, 2021 11:44 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Consent to vaccination

Viruswaarheid.nl :ok:

Het werkt wel stukken beter: link
Maar snel de dansleraar tot minister maken.
Allicht beter dan wat we nu hebben.
:fluiten:

Hier overigens de link naar het het Japans ministerie van volksgezondheid.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]