Het is nu zo sep 26, 2021 10:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3844 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 193  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#3741  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 10:48 am 
lid

Hume schreef:
Ik heb begrepen dat hij een minderheidsregering gaat maken van VVD-CDA.
Dit zijn toch de lobbyisten de grote bedrijven.

Dat is in mijn ogen echt geen mooi scenario... mensen hebben al ver terug in de vorige eeuw gezegd dat het gevaarlijk zou zijn als grote bedrijven de scepter zouden overnemen. Maar hoe is de economische macht van deze bedrijven sinds de jaren 70 toegenomen.

Profiel  

Bericht nummer:#3742  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 1:54 pm 
lid

Rightnow schreef:
Hume schreef:
Ik heb begrepen dat hij een minderheidsregering gaat maken van VVD-CDA.
Dit zijn toch de lobbyisten de grote bedrijven.

Dat is in mijn ogen echt geen mooi scenario... mensen hebben al ver terug in de vorige eeuw gezegd dat het gevaarlijk zou zijn als grote bedrijven de scepter zouden overnemen. Maar hoe is de economische macht van deze bedrijven sinds de jaren 70 toegenomen.
Wat dacht je van International State-Dispute Settlement, VNO-NCW, Bilderberg, G8 etc?

Profiel  

Bericht nummer:#3743  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 2:01 pm 
lid

Ja ik heb wel jaren een beetje zitten slapen. In de jaren 70 werd veel breder geloofd dat multinationals bijvoorbeeld gevaarlijk waren.

Inmiddels zijn zulke bedrijven, hun hoofd-eigenaren en allerlei niet-gouvernementele organisaties die zij financieren, groter en sterker geworden.

Hoe heb ik kunnen denken dat we wel op tijd zouden merken als er een probleem zou komen ... ik heb mij laten afleiden door andere zaken!

Profiel  

Bericht nummer:#3744  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 2:42 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ja ik heb wel jaren een beetje zitten slapen. In de jaren 70 werd veel breder geloofd dat multinationals bijvoorbeeld gevaarlijk waren.

Inmiddels zijn zulke bedrijven, hun hoofd-eigenaren en allerlei niet-gouvernementele organisaties die zij financieren, groter en sterker geworden.

Hoe heb ik kunnen denken dat we wel op tijd zouden merken als er een probleem zou komen ... ik heb mij laten afleiden door andere zaken!

Je hebt je, zoals velen, laten belazeren door een aantal politici!

Profiel  

Bericht nummer:#3745  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 4:46 pm 
lid

Zou George W. Bush bij die politici horen? Dat is namelijk wat ik vrees en ik weet niet wat ik nu bijvoorbeeld van 9/11 moet denken.

Elk verhaal dan kan worden verzonnen, zou over deze vreselijke gebeurtenis worden verzonnen als dit de grote belangen uit de wind kon houden die hier in speelden.

In zekere zin had iedere Amerikaan groot belang bij een sterke militaire industrie, het was een van de dingen waarin Amerika nog groot was. Een belang waar iedere Amerikaan welstand aan ontleende, moet ontzagwekkend groot zijn geweest...

Maar ik heb 20 jaar lang aangenomen dat alles wel zal hebben geklopt omdat je nu eenmaal bij grote belangen altijd wel tegenwerpingen kunt verwachten. En ik had er weinig tijd aan besteed, heb dat nog steeds laten liggen.

Profiel  

Bericht nummer:#3746  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 5:26 pm 
lid

Rightnow schreef:
Zou George W. Bush bij die politici horen? Dat is namelijk wat ik vrees en ik weet niet wat ik nu bijvoorbeeld van 9/11 moet denken.

Elk verhaal dan kan worden verzonnen, zou over deze vreselijke gebeurtenis worden verzonnen als dit de grote belangen uit de wind kon houden die hier in speelden.

In zekere zin had iedere Amerikaan groot belang bij een sterke militaire industrie, het was een van de dingen waarin Amerika nog groot was. Een belang waar iedere Amerikaan welstand aan ontleende, moet ontzagwekkend groot zijn geweest...

Maar ik heb 20 jaar lang aangenomen dat alles wel zal hebben geklopt omdat je nu eenmaal bij grote belangen altijd wel tegenwerpingen kunt verwachten. En ik had er weinig tijd aan besteed, heb dat nog steeds laten liggen.
Ik weet niet wat ik van 9/11 moet denken. Wat ik niet snap is waarom de torens niet direct in elkaar gestort zijn. Toen de twee torens van WTC in elkaar stortte had het veel weg van een controleerde demolition, althans het kwam mij zo over. Wat deed de torens in elkaar storten? En dan de gehele geruchtenmachine die op gang kwam, iemand stond op de 86 etage en is gesurfd op de brokstukken, iets wat mij onwaarschijnlijk lijkt. En dan over WTC 7 dat, hoeveel niet geraakt ,ingestort is.

Profiel  

Bericht nummer:#3747  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 7:10 pm 
lid

Biertje schreef:
Wat ik niet snap is waarom de torens niet direct in elkaar gestort zijn.

Nou dat is simpel hoor, een constructie is gebouwd om te blijven staan en het duurt nog wel even voordat staal dusdanig is opgewarmd dat het, het gewicht niet meer kan dragen.

Biertje schreef:
Wat deed de torens in elkaar storten?

Verwarmd (en daardoor verzwakt) staal en zwaartekracht

Biertje schreef:
En dan over WTC 7 dat, hoeveel niet geraakt ,ingestort is.

WTC 7 is geraakt door de brokstukken van de torens

Een goede video over WTC 7
phpBB [media]

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#3748  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 7:24 pm 
lid

Lumiere schreef:
Biertje schreef:
Wat ik niet snap is waarom de torens niet direct in elkaar gestort zijn.

Nou dat is simpel hoor, een constructie is gebouwd om te blijven staan en het duurt nog wel even voordat staal dusdanig is opgewarmd dat het, het gewicht niet meer kan dragen.

Biertje schreef:
Wat deed de torens in elkaar storten?

Verwarmd (en daardoor verzwakt) staal en zwaartekracht

Biertje schreef:
En dan over WTC 7 dat, hoeveel niet geraakt ,ingestort is.

WTC 7 is geraakt door de brokstukken van de torens

phpBB [media]
Met alle respect maar de brand is bovenin begonnen. En WTC 7 lag er wel een eind vandaan en was heel snel weer opgebouwd. Blijft voor mij een raadsel.

Profiel  

Bericht nummer:#3749  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 7:50 pm 
lid

Niet gek dat een brand bovenin begint, de vallende brandende brokstukken van de torens kwamen immers van verder boven :fluiten:

The final report describes how debris from the collapse of WTC 1 ignited fires on at least 10 floors of WTC 7 at the western half of the south face. Fires on Floors 7 through 9 and 11 through 13 burned out of control, because the water supply to the automatic sprinkler system had failed. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply. Those water lines were damaged by the collapse of WTC 1 and 2. These uncontrolled fires in WTC 7 eventually spread to the northeast part of the building, where the collapse began.

After 7 hours of uncontrolled fires, a steel girder on Floor 13 lost its connection to one of the 81 columns supporting the building. Floor 13 collapsed, beginning a cascade of floor failures to Floor 5. Column 79, no longer supported by a girder, buckled, triggering a rapid succession of structural failures that moved from east to west. All 23 central columns, followed by the exterior columns, failed in what's known as a "progressive collapse"--that is, local damage that spreads from one structural element to another, eventually resulting in the collapse of the entire structure.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#3750  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 8:02 pm 
lid

Lumiere schreef:
Niet gek dat een brand bovenin begint, de vallende brandende brokstukken van de torens kwamen immers van verder boven :fluiten:

The final report describes how debris from the collapse of WTC 1 ignited fires on at least 10 floors of WTC 7 at the western half of the south face. Fires on Floors 7 through 9 and 11 through 13 burned out of control, because the water supply to the automatic sprinkler system had failed. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply. Those water lines were damaged by the collapse of WTC 1 and 2. These uncontrolled fires in WTC 7 eventually spread to the northeast part of the building, where the collapse began.

After 7 hours of uncontrolled fires, a steel girder on Floor 13 lost its connection to one of the 81 columns supporting the building. Floor 13 collapsed, beginning a cascade of floor failures to Floor 5. Column 79, no longer supported by a girder, buckled, triggering a rapid succession of structural failures that moved from east to west. All 23 central columns, followed by the exterior columns, failed in what's known as a "progressive collapse"--that is, local damage that spreads from one structural element to another, eventually resulting in the collapse of the entire structure.

Maar een brand klimpt naar boven. Kwam dat dan door kerosine. Kerosine heeft een hoge onstekingstermperatuur nodig.

Profiel  

Bericht nummer:#3751  BerichtGeplaatst: ma sep 13, 2021 8:51 pm 
lid

In WTC 7? Die brokstukken van de torens waren al aan het branden, in WTC 7 zelf is dat verder gegaan middels het brandbare materiaal (papier, meubels, etc) in het gebouw zelf

Profiel  

Bericht nummer:#3752  BerichtGeplaatst: di sep 14, 2021 1:58 pm 
lid

Lumiere schreef:

Die ik gisteravond helemaal heb bekeken. Mijn dank!

Treffend vond ik, dat er steeds inhoudelijk tegengas werd gegeven op een manier die ik geloofwaardig vond.

Het meest treffend voor mij, was het item "BBC kondigt instorting te vroeg aan": de verklaring voert terug op een Reuters persbericht dat over de instorting sprak terwijl men alleen zou hebben gehoord dat een ineenstorting AANSTAANDE zou kunnen zijn.

Positief daarvan is:

1. deze claim is wellicht te controleren
2. de verklaring van de misvatting bij de BBC is een in mijn ogen logische.

Nu moet ik een keer terug naar mijn aantekeningen want ik meende EEN argument te hebben gezien wat doorslaggevend is. EEN doorslaggevend argument zal honderd speculatieve tegenargumenten kunnen te niet doen.

Profiel  

Bericht nummer:#3753  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 4:07 pm 
lid

Dat wordt allemaal uitgelegd in Some Misunderstandings Related to WTC Collapse Analysis, International Journal of Protective Structures, Volume 4 Number 2 - 2013. Daar is niet zo veel commentaar op gekomen... er was geen tegenargument meer - JAMMER WANT ALLEEN OPEN DISCUSSIE KAN DE ZAAK GOED AFSLUITEN. NU raken we er niet op uitgestudeerd - ik ga verder met mijn broodwinning.

Nog even de olifant in de huiskamer van coronavirus: https://www.pandata.org/elephants-in-the-room/

Het is nog steeds de IFR, de infection fatality rate die voor mijn leeftijdscategorie 60-69 jaar uitkomt op 0,6%. Dit betreft al mijn leeftijdsgenoten met al hun omstandigheden die hun gevoeligheid soms verhogen, soms dramatisch verlagen.

Jonge mensen komen uit op nog veel langere percentages en ook daar bestaan soms meer of minder zeldzame aandoeningen die maken dat er ueberhaupt nog kans op overlijden bestaat.

De straat oversteken is gevaarlijker.

Profiel  

Bericht nummer:#3754  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 6:39 pm 
lid

Enfin, het goede nieuws is dat er weer flink gevaccineerd wordt. Waar een beetje drang niet toe kan leiden bij de wappies

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#3755  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 7:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat wordt allemaal uitgelegd in Some Misunderstandings Related to WTC Collapse Analysis, International Journal of Protective Structures, Volume 4 Number 2 - 2013. Daar is niet zo veel commentaar op gekomen... er was geen tegenargument meer - JAMMER WANT ALLEEN OPEN DISCUSSIE KAN DE ZAAK GOED AFSLUITEN. NU raken we er niet op uitgestudeerd - ik ga verder met mijn broodwinning.

Nog even de olifant in de huiskamer van coronavirus: https://www.pandata.org/elephants-in-the-room/

Het is nog steeds de IFR, de infection fatality rate die voor mijn leeftijdscategorie 60-69 jaar uitkomt op 0,6%. Dit betreft al mijn leeftijdsgenoten met al hun omstandigheden die hun gevoeligheid soms verhogen, soms dramatisch verlagen.

Jonge mensen komen uit op nog veel langere percentages en ook daar bestaan soms meer of minder zeldzame aandoeningen die maken dat er ueberhaupt nog kans op overlijden bestaat.

De straat oversteken is gevaarlijker.

Tussen de 4 en 6 miljoen doden in anderhalf jaar wereldwijd.
Lijkt me iets meer dan het aantal dat bij het oversteken van de straat is omgekomen.

Profiel  

Bericht nummer:#3756  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 7:13 pm 
lid

Klopt helemaal, Marcel.

Oversteken van de straat is gevaarlijker voor mensen onder de 30 maar niet voor ouderen.

Over ouderen gesproken, de meeste forummers hier, een leeftijdsgenoot vertelt dat het niet gemakkelijk is: https://www.prof-mueller.net/corona/beitr%C3%A4ge/b18/

Profiel  

Bericht nummer:#3757  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 7:14 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enfin, het goede nieuws is dat er weer flink gevaccineerd wordt. Waar een beetje drang niet toe kan leiden bij de wappies

De wappies ga je niet overtuigen, die buitelen nu op social media, in Urk en op demonstraties over elkaar heen met WOII vergelijkingen. Die mensen kun je afschrijven. Er is een veel grotere groep die niet anitvaxxer is, best inziet wat er in de ziekenhuizen plaatsvindt dankzij vaccinaties, die er nog niet aan waren toegekomen, die nog wilde wachten of gewoon een beetje laks waren. Dit is de groep die je nu wel kunt bereiken.

Profiel  

Bericht nummer:#3758  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 7:23 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

De wappies ga je niet overtuigen, die buitelen nu op social media, in Urk en op demonstraties over elkaar heen met WOII vergelijkingen. Die mensen kun je afschrijven. Er is een veel grotere groep die niet anitvaxxer is, best inziet wat er in de ziekenhuizen plaatsvindt dankzij vaccinaties, die er nog niet aan waren toegekomen, die nog wilde wachten of gewoon een beetje laks waren. Dit is de groep die je nu wel kunt bereiken.

Laten we hopen dat dat gaat lukken.
Nu zie je al dat de corona-pas dat effect heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#3759  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 7:41 pm 
lid

Vol van stereotypie en eenzijdige verwachtigen.

Wat zien we nu in onze maatschappelijke verhoudingen?

Is dit nu het bejubelde "nieuwe normaal"?

Profiel  

Bericht nummer:#3760  BerichtGeplaatst: wo sep 15, 2021 8:28 pm 
lid

Rightnow schreef:
Vol van stereotypie en eenzijdige verwachtigen.

Wat zien we nu in onze maatschappelijke verhoudingen?

Is dit nu het bejubelde "nieuwe normaal"?

Weer zo'n arrogante posting van je Rightnow, alsof die kleine groep die jij vertegenwoordigt maatschappellijk er iets toe doet. Hard schreeuwen op social media is so overrated.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3844 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191 ... 193  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]