Het is nu di apr 13, 2021 12:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 118  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#2221  BerichtGeplaatst: di apr 06, 2021 8:03 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:

Tenzij de mensen zelf hun zorgaanbieder zijn. De mensen willen tenslotte allemaal de beste zorg voor de meest gunstige prijs. Op niet commerciële basis, dus zonder dat er onnodig geld naar tweede villa's, boten en maserati's gaat. Gewoon een collectief, en daar hebben we onze eigen overheid voor, ons personeel in onze dienst, welke wij aansturen via onze Volksvertegenwoordigers, die moeten kunnen worden ontslagen, als blijkt dat zij het volk niet vertegenwoordigen en handelen in strijd met het belang van het volk. Zie artikel 50 van de grondwet.

Ja, jij wilt 1 aanbieder, zijnde de overheid en je vertrouwt erop dat deze monopolist dan het beste voor heeft met de mensen en betere en goedkopere zorg levert dan in een marktomgeving. Ik niet. Ik wil zelf kunnen kiezen en niet gedwongen worden in een collectief. Ik moet opeens aan de Borg denken. Resistance is futile.

Ik wil een burgercollectief. Een coöperatie van burgers. Een onderlinge waarborgmaatschappij. En daar mag best een rol voor onszelf als overheid bij zijn. Want de overheid zijn wij zelf, ten dienste van de burgers, betaald door de burgers, en dus geen verlengstuk van politici, laat staan een regering.
En ben je verlicht om bij dat collectief aan te sluiten als je een beroep op zorg wilt doen, of mag iedereen een burgercollectief starten?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2222  BerichtGeplaatst: di apr 06, 2021 10:42 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Ja, jij wilt 1 aanbieder, zijnde de overheid en je vertrouwt erop dat deze monopolist dan het beste voor heeft met de mensen en betere en goedkopere zorg levert dan in een marktomgeving. Ik niet. Ik wil zelf kunnen kiezen en niet gedwongen worden in een collectief. Ik moet opeens aan de Borg denken. Resistance is futile.

Ik wil een burgercollectief. Een coöperatie van burgers. Een onderlinge waarborgmaatschappij. En daar mag best een rol voor onszelf als overheid bij zijn. Want de overheid zijn wij zelf, ten dienste van de burgers, betaald door de burgers, en dus geen verlengstuk van politici, laat staan een regering.
En ben je verlicht om bij dat collectief aan te sluiten als je een beroep op zorg wilt doen, of mag iedereen een burgercollectief starten?

Wil jij ook op een andere Tweede Kamer stemmen, of is één Tweede Kamer genoeg? Of moet ook daar marktwerking komen volgens jou? Zo nee, waarom niet?

Profiel  

Bericht nummer:#2223  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 9:25 am 
lid

Voor de 2e kamer had je keuze uit 30+ partijen dus dat lijkt mij niet zo'n goede vergelijking :hum:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#2224  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 9:42 am 
lid

Lumiere schreef:
Voor de 2e kamer had je keuze uit 30+ partijen dus dat lijkt mij niet zo'n goede vergelijking :hum:

Die tweede Kamer met zijn 30+ partijen is vervolgens onderworpen aan 1 systeem.

Profiel  

Bericht nummer:#2225  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 9:13 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:
Raya schreef:

Wil jij ook op een andere Tweede Kamer stemmen, of is één Tweede Kamer genoeg? Of moet ook daar marktwerking komen volgens jou? Zo nee, waarom niet?

Het parlement is een publieke instelling. In een land kun je geen meerdere concurrerende publieke diensten hebben. Mijn vraag aan jou was of er naast een publieke instelling ook private partijen zorg mogen leveren. Of bij jouw voorbeeld te blijven, als ik mijn been breek mag ik die ook bij iemand anders dan jouw burgercollectief laten genezen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#2226  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 10:19 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Het parlement is een publieke instelling. In een land kun je geen meerdere concurrerende publieke diensten hebben. Mijn vraag aan jou was of er naast een publieke instelling ook private partijen zorg mogen leveren. Of bij jouw voorbeeld te blijven, als ik mijn been breek mag ik die ook bij iemand anders dan jouw burgercollectief laten genezen.
Maar dan wel die niet alleen het laaghangend fruit pakken en forse winsten incasseren. En dan heb ik het over 60-80%. Dat is te gek als het risico relatief laag ligt.

Profiel  

Bericht nummer:#2227  BerichtGeplaatst: wo apr 07, 2021 10:24 pm 
lid

Lancelot schreef:
Raya schreef:
Lancelot schreef:

Zorg is ook een publieke dienst. Althans dat hoort het te zijn. Het is een nutsdienst. Je moet je zorg zo snel en dichtbij mogelijk krijgen. Het is idioterie dat een zorgverzekeraar artsen of ziekenhuizen in jouw buurt kan uitsluiten en je 50 km verderop stuurt omdat het in jouw buurt geen contracten heeft gesloten!

Profiel  

Bericht nummer:#2228  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 10:16 am 
lid

We worden weer bedonderd door RiVM en overheid: de kunst van het weglaten en interpretatie niet doortrekken

OVERHEID COMMUNICEERT CORONACIJFERS SELECTIEF EN TE NEGATIEF'
Diederik de Groot Vandaag, 07:46
Update: vandaag, 09:22
De overheid communiceert consequent selectief en te negatief over het verloop van de coronapandemie. Positieve cijfers worden naar de achtergrond verdreven, terwijl negatieve ontwikkelingen wel extra worden benadrukt. Zo krijgen de al maanden dalende sterftecijfers amper aandacht, in tegenstelling tot het oplopende aantal besmettingen, zegt vooraanstaand viroloog Louis Kroes tegen BNR.

Zijn pleidooi wordt gesteund door meerdere wetenschappers. Kroes is zelf hoofd Medische Microbiologie en hoogleraar Klinische Virologie bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Hij vindt dat de overheid in de fout gaat door zo selectief en negatief te communiceren. 'We zien dat de sterfte sinds begin dit jaar een continue daling vertoont, wat een uitermate gunstig teken is. Als dat als gegeven een meer centrale plaats krijgt, krijgt ook het hele beloop van de epidemie een ander perspectief.'

Luister terug | Kuipers: AstraZeneca-pauze geen grote fout van De Jonge

Je kunt mensen beter laten zien dat het de goede kant op gaat en dat de maatregelen ook iets opleveren, zegt Kroes. 'Menig persconferentie werd de afgelopen weken begonnen met de mededeling dat de cijfers nog te hoog zijn en dat het nog niet goed gaat. Daar hebben we toch te maken met het enigszins selectieve gebruik van cijfers, om mensen te motiveren voor het afgekondigde beleid. Ik vind dat je daar dus mee moet oppassen.'

Ervaringsverhalen
Ook Julia van Weert, hoogleraar Gezondheidscommunicatie aan de UvA, benadrukt het belang van de informatie over wat er allemaal wél kan. En dat kun je weer illustreren aan de hand van ervaringsverhalen van mensen. 'Dus laat bijvoorbeeld zien hoe je op een veilige manier een feestje geeft. In de communicatie kun je al best veel doen. En dat is in deze fase van de pandemie misschien nóg wel belangrijker: mensen hebben ook heel veel behoefte aan hoop en perspectief.'

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je ook wilt dat mensen zich aan de maatregelen houden, beaamt Van Weert. 'Enerzijds wordt natuurlijk gestuurd op de ic-capaciteit, maar ook op de bescherming van kwetsbare mensen. Daarvan zijn er inmiddels al heel veel gevaccineerd en dat is neem ik aan één van de oorzaken dat er minder mensen overlijden. Dat mag je zeker wel communiceren: een besmettingscijfer betekent bij veel gevaccineerden iets anders dan bij minder gevaccineerden.'

Sterfte ouderen neemt af
Ook epidemioloog Rudi Westendorp, lid van het Deense OMT, vindt de communicatie eenzijdig. 'Het gaat eigenlijk goed: we hebben geen melt-down gehad van het gezondheidssysteem. Dat was een jaar geleden hét drama waar we zo angstig voor waren. Dat is nu niet gebeurd en ook de sterfte onder ouderen neemt dramatisch af. Er is ruimte en dat geluid moet meer gehoord worden. Maar laat duidelijk zijn dat deze corona-epidemie geen eenmalig ding is.'

Toch is Westendorps pleidooi om te leren leven met deze virussen. 'Er is ruimte voor experimenten. Eigenlijk is de situatie ideaal om gecontroleerd en verstandig besluiten te nemen, bijvoorbeeld met Fieldlab-experimenten, terrasbezoek of een voetbalwedstrijd in de buitenlucht. Het ene is niet even gevaarlijk voor besmettingen als het andere. Ik denk dat we nog te veel in de kramp en angst van 'niet doen'. De lockdown heeft gewerkt, maar het is een soort nucleaire optie.'

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... e-negatief

En dan dit: Als er sprake dat er veel meer doden zijn dan we tot nu toe wisten - omdat we veel meer meten - hoe kun je dan volhouden dat het aantal besmettingen niet echt alarmerend omdat er ook veel meer wordt gemeten?

Met ruim 20.000 coronadoden stierven veel meer mensen dan gedacht: waarom weten we dit nu pas?
VIDEOIn 2020 zijn veel meer mensen aan het coronavirus overleden dan aanvankelijk werd aangenomen. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gaat ervan uit dat er ruim 20.000 mensen vorig jaar stierven als gevolg van een coronabesmetting.

Marcia Nieuwenhuis 07-04-21, 13:45 Laatste update: 07-04-21, 16:13
Van alle overledenen was bij ruim 17.000 mensen met een test vastgesteld dat ze het coronavirus hadden. Bij bijna 2700 anderen was de vermoedelijke doodsoorzaak óók Covid-19, maar werd dit pas achteraf vastgesteld.

Het officiële dodental bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) stond gisteren nog op 16.659. Tijdens de eerste golf werd lang niet iedereen getest. Het RIVM en ook de Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD) hielden toen zeer strikt vast aan richtlijnen voor het krijgen van een test. Zo kregen zelfs mensen die in China waren geweest en longklachten hadden bijvoorbeeld geen test als ze géén koorts hadden.

Duizenden mensen
Zo zijn duizenden mensen tijdens de eerste golf overleden aan corona zonder dat officieel vaststond dat het nieuwe virus de boosdoener was. In de eerste coronagolf stierven iets meer dan 10.000 mensen. Alleen al in de maand april, de piek van de eerste golf, overleden ruim 1500 personen zonder dat überhaupt vaststond dat zij Covid-19 hadden.

Nu blijkt dat tijdens de tweede golf, toen er veel ruimhartiger getest werd, ook honderden mensen overleden zonder dat destijds officieel vaststond dat ze corona onder de leden hadden. Er was al bekend dat in de maanden september tot en met december bijna 9300 mensen stierven aan corona. Deze cijfers tonen aan dat er in die periode nog honderden mensen meer stierven aan corona.

CBS-socioloog Tanja Traag: ,,Toen die verpleeghuizen zo overspoeld werden, werd er soms voor gekozen om niet meer iedereen te testen. Voor de arts was het klinisch beeld duidelijk genoeg. Wat we ook terug hoorden, is dat de testresultaten soms pas binnen kwamen als de persoon al overleden was. De formulieren waren op dat moment vaak al ingevuld.’’

Gros
Hoe kan het dat we dit nu pas weten? Het wekelijkse dodental baseert het CBS op de dagelijkse meldingen van alle gemeenten over het aantal overleden inwoners. De cijfers die nu zijn gepubliceerd komen voort uit door artsen ingevulde formulieren over de doodsoorzaak van een overleden persoon. CBS-socioloog Tanja Traag: ,,De arts vult na lijkschouwing een formulier in over alle omstandigheden die tot de dood geleid hebben. Een patiënt kan bijvoorbeeld naast Covid-19 ook een andere ziekte hebben, zoals kanker.’’ De arts bepaalt volgens richtlijnen welke aandoening de cruciale rol had in het overlijden. ,,Stel dat je positief getest bent op corona en overlijdt tijdens een verkeersongeval, dan blijf je een verkeersslachtoffer.’’

Stel dat je positief getest bent op corona en overlijdt tijdens een verkeerson­ge­val, dan blijf je een verkeers­slacht­of­fer

CBS-socioloog Tanja Traag
Navraag leert dat het gros van deze formulieren anno 2021 nog op papier wordt aangeleverd. ,,Er komen iedere dag stapels enveloppen binnen’’, licht de CBS-socioloog toe. ,,Die moeten handmatig worden geopend en aangeboden bij een scanner. Het is de wens van velen om dat te digitaliseren, maar dit is voor veel landen nog een gebruikelijke methode. Er worden proeven gedaan met digitalisering, maar dit is nu nog toekomstmuziek. Het geeft de artsen ook de mogelijkheid om met pen en papier het heel zorgvuldig in te vullen.’’

Kriebelige handschrift
Is dat, denkend aan het kriebelige handschrift waarmee huisartsen recepten afleveren, wel zo handig? ,,Ik snap dat je dat zegt, maar feit is dat we dat nog op die manier doen. Dat wij deze cijfers nu pas kunnen publiceren, komt niet alleen doordat ze op papier binnenkomen. Dat komt ook doordat wij moeten wachten tot we de formulieren binnenkrijgen. De laatste formulieren over de maand december zijn pas enkele weken geleden aangeleverd.’’

Huisartsen pleitten vorig jaar al voor een betrouwbare registratie van het aantal mensen dat in Nederland aan corona overlijdt. ,,Het werkelijk aantal sterfgevallen is vermoedelijk hoger’’, betoogden de artsen.

Ook deze cijfers zijn nog voorlopig. Half juni publiceert het CBS een nog vollediger beeld van de doodsoorzaken in 2020. De cijfers die vandaag worden gepresenteerd, zijn gebaseerd op 97,8 procent van alle doodsoorzaakverklaringen van vorig jaar. De Wet op de lijkbezorging schrijft nu nog voor dat de formulieren op papier bij het CBS aangeleverd moeten worden. Er is een wijziging van deze wet in de maak, die digitale aanlevering mogelijk maakt.

https://www.ad.nl/binnenland/met-ruim-2 ... ~aeb407dc/

Profiel  

Bericht nummer:#2229  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 10:22 am 
lid

Komt neer op 10.000 mensen per griepseizoen. Helaas al vaker getallen in deze range gezien, dacht begin 2018 toen IC's ook vol lagen.

We wisten het WEL- ik had tenminste wel gezien dat de officiele cijfers twijfelachtig waren terwijl ze in Zweden wel klopten.

Over de oorzaken van het onnodig overlijden ben ik kort: door overheidsbeleid, door het niet voldoende acht slaan op 6 van de 8 maatregelen die bij een epidemie van een virale luchtweginfectie moeten worden genomen.

Laten we in het vervolg zelf beter opletten want de overheid gaat dit niet voor ons doen.

Profiel  

Bericht nummer:#2230  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 10:33 am 
lid

Rightnow schreef:
Komt neer op 10.000 mensen per griepseizoen. Helaas al vaker getallen in deze range gezien, dacht begin 2018 toen IC's ook vol lagen.

We wisten het WEL- ik had tenminste wel gezien dat de officiele cijfers twijfelachtig waren terwijl ze in Zweden wel klopten.

Over de oorzaken van het onnodig overlijden ben ik kort: door overheidsbeleid, door het niet voldoende acht slaan op 6 van de 8 maatregelen die bij een epidemie van een virale luchtweginfectie moeten worden genomen.

Laten we in het vervolg zelf beter opletten want de overheid gaat dit niet voor ons doen.

Tijdens de griepgolven waren er geen lockdowns. Dit is hier dacht ik al eens gemeld.
En over die volle IC's:

'Het verschil blijkt uit de cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie: tijdens de epidemie in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 patiënten met ademhalingsproblemen op de Nederlandse ic’s. Nu zijn dat er al 873'.

Profiel  

Bericht nummer:#2231  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 11:55 am 
lid

De lockdowns zorgen vooral voor een verder uitsmeren van de pieken. Die pieken zijn (met name in 2020) nog steeds hoger maar ook korter van duur geweest dan de griepgolven.

verder valt op dat een land zonder echte lockdown in de lente van 2020 toch een vergelijkbaar aantal doden heeft: Zweden met 6000 doden (wel geteld wat in NL dus niet steeds is gelukt) versus Nederland: 10.000 doden in de eerste golf, met alle statistische bezwaren die daar bij kunnen worden geopperd, zoals geschat uit "oversterfte".

Alle landen ter wereld kunnen worden vergeleken zo goed en zo kwaad als mogelijk: https://mackuba.eu/corona/

Profiel  

Bericht nummer:#2232  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 11:59 am 
lid

Rightnow schreef:
De lockdowns zorgen vooral voor een verder uitsmeren van de pieken. Die pieken zijn (met name in 2020) nog steeds hoger maar ook korter van duur geweest dan de griepgolven.

verder valt op dat een land zonder echte lockdown in de lente van 2020 toch een vergelijkbaar aantal doden heeft: Zweden met 6000 doden (wel geteld wat in NL dus niet steeds is gelukt) versus Nederland: 10.000 doden in de eerste golf, met alle statistische bezwaren die daar bij kunnen worden geopperd, zoals geschat uit "oversterfte".

Alle landen ter wereld kunnen worden vergeleken zo goed en zo kwaad als mogelijk: https://mackuba.eu/corona/

De lockdowns zorgde inderdaad voor het 'flatten the curve' effect dat bedoeld was om de zorg niet overbelast te laten raken. Sterftecijfers zijn niet relevant voor het beleid. Dat is eigenlijk als sinds maart 2020 bekend.

Profiel  

Bericht nummer:#2233  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 12:09 pm 
lid

En kijk eens naar de zogenaamd afnemende besmettingen in Europa: geloof ik nog niet zo want het aantal mensen dat zich nog wil laten testen lijkt sneller af te nemen dan het aantal gevonden positieve tests. Overal om mij heen hoor ik nog van deze en gene die corona heeft of wel de verschijnselen maar geen positieve uitslag. Ze komen er met vlag en wimpel doorheen!

Maar misschien kijkt het RIVM stiekem naar de Ct waarden. In ieder geval willen ze de schade beperken die ze gaan oplopen doordat ze al de tijd extreem hebben overdreven!

Profiel  

Bericht nummer:#2234  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 12:56 pm 
lid

Rightnow schreef:
En kijk eens naar de zogenaamd afnemende besmettingen in Europa: geloof ik nog niet zo want het aantal mensen dat zich nog wil laten testen lijkt sneller af te nemen dan het aantal gevonden positieve tests. Overal om mij heen hoor ik nog van deze en gene die corona heeft of wel de verschijnselen maar geen positieve uitslag. Ze komen er met vlag en wimpel doorheen!

Maar misschien kijkt het RIVM stiekem naar de Ct waarden. In ieder geval willen ze de schade beperken die ze gaan oplopen doordat ze al de tijd extreem hebben overdreven!
Dat denk ik ook.

Profiel  

Bericht nummer:#2235  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:00 pm 
lid

Biertje schreef:
Rightnow schreef:

Dat denk ik ook.

Ze gebruiken wetenschappelijk onderbouwde modellen, die trends voorspellen. Als er dan maatregelen worden ingevoerd die door de meeste mensen gevolgd worden en ervoor zorgen dat de voorspellingen niet uitkomen wil dat natuurlijk niet zeggen dat de modellen niet kloppen. De 'critici' gaan steevast op de loop met het succes van de maatregelen, waar ze zeggen tegen te zijn omdat ze niet werken, maar dat kunnen ze alleen zeggen omdat ze wel werken. Dat is een redeneerspagaat die natuurlijk niet klopt of opgaat.

Profiel  

Bericht nummer:#2236  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:01 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

De lockdowns zorgde inderdaad voor het 'flatten the curve' effect dat bedoeld was om de zorg niet overbelast te laten raken. Sterftecijfers zijn niet relevant voor het beleid. Dat is eigenlijk als sinds maart 2020 bekend.
Sterftecijfers zijn wel degelijk relevant maar het probleem is dat een fors deel daarvan aannames zijn. In ieder geval neemt de overbelasting in de zorg niet af. Daarnaast is bekend geworden dat mensen die corona hebben gehad maar niet in het ziekenhuis kwamen omdat ze als licht werden beschouw ongelooflijke lichamelijke schade hebben opgelopen die niet geheel hersteld kan worden. Wat denk je wat daaruit een druk ontstaat voor de zorg?

Profiel  

Bericht nummer:#2237  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:11 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Sterftecijfers zijn wel degelijk relevant maar het probleem is dat een fors deel daarvan aannames zijn. In ieder geval neemt de overbelasting in de zorg niet af. Daarnaast is bekend geworden dat mensen die corona hebben gehad maar niet in het ziekenhuis kwamen omdat ze als licht werden beschouw ongelooflijke lichamelijke schade hebben opgelopen die niet geheel hersteld kan worden. Wat denk je wat daaruit een druk ontstaat voor de zorg?

Natuurlijk zijn sterftecijfers relevant, maar niet voor het coronabeleid.
Het klopt dat de effecten van longcovid en de gevolgen ervan op langere termijn nog in een beginfase zijn. De eerste onderzoeken zijn echter niet erg hoopgevend, nog een reden om de ziekte niet te onderschatten en dat de maatregelen niet overdreven zijn geweest.

Profiel  

Bericht nummer:#2238  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:18 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Rightnow schreef:

Dat denk ik ook.

Ze gebruiken wetenschappelijk onderbouwde modellen, die trends voorspellen. Als er dan maatregelen worden ingevoerd die door de meeste mensen gevolgd worden en ervoor zorgen dat de voorspellingen niet uitkomen wil dat natuurlijk niet zeggen dat de modellen niet kloppen. De 'critici' gaan steevast op de loop met het succes van de maatregelen, waar ze zeggen tegen te zijn omdat ze niet werken, maar dat kunnen ze alleen zeggen omdat ze wel werken. Dat is een redeneerspagaat die natuurlijk niet klopt of opgaat.
Journalist Thomas Bollen vroeg die om rekenmodellen en RIVM dat weigerde ze te verstrekken.

Profiel  

Bericht nummer:#2239  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:21 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Natuurlijk zijn sterftecijfers relevant, maar niet voor het coronabeleid.
Het klopt dat de effecten van longcovid en de gevolgen ervan op langere termijn nog in een beginfase zijn. De eerste onderzoeken zijn echter niet erg hoopgevend, nog een reden om de ziekte niet te onderschatten en dat de maatregelen niet overdreven zijn geweest.
Waarom niet voor het coronbeleid en het beleid dat VVD en CDA al jaren voeren over de zorg. Wie het onderschatte was het kabinet zelf. Weten we het nog toen de eerste alarmerende cijfers uit Italië kwamen? 3-4 weken heeft het kabinet niets gedaan.

Profiel  

Bericht nummer:#2240  BerichtGeplaatst: do apr 08, 2021 1:24 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Dat denk ik ook.

Journalist Thomas Bollen vroeg die om rekenmodellen en RIVM dat weigerde ze te verstrekken.

Vreemd, van Dissel presenteert ze elke twee weken in de Tweede Kamer bij de technische briefing.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 118  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]