Het is nu do okt 01, 2020 7:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 5:09 pm 
lid

Momenteel is het dé Heilige Graal waar iedereen op wacht: Het Vaccin. Want met Het Vaccin zijn we allemaal veilig, blijkbaar. Gaan er geen oma's en opa's meer dood aan Het Virus, kunnen we elkaar niet meer "Besmetten", en kunnen we weer onbekommerd ons leven hervatten. Tegelijkertijd leer ik uit de media dat Het Vaccin nog wel tot 2021 of wellicht 2022 op zich kan laten wachten. En dan denk ik: maar wat voor zin heeft dat vaccin dan nog eigenlijk, want in die tussentijd is Het Virus waarschijnlijk al talloze malen gemuteerd, zoals virussen nu eenmaal doen. Net zoals wanneer je in november de griepprik krijgt: je wordt gevaccineerd tegen virussen van 1-2 jaar geleden, maar dat wil niet zeggen dat je geen influenza kan krijgen als je die vaccinatie hebt gehaald, want inmiddels zijn er meerdere gemuteerde virussen actief waartegen je NIET bent ingeënt.

Dus we kunnen nou allemaal wel braaf thuis gaan zitten wachten tot hét vaccin tegen COVID-19 er is over anderhalf of twee jaar, en niet meer uit eten gaan, en niet meer naar een festival, en hooguit met mondkapjes op vakantie vieren, maar heeft dat zin? Want halleluja, hoera, dan is er over anderhalf jaar Hét Vaccin, en dan? Het virus is inmiddels talloze malen gemuteerd en het vaccin hooguit werkzaam tegen de vorm van het virus zoals het vandaag geldt. Maar goed, hét vaccin is er dan. Doen we dan weer de theaters open op een normale manier? Mag je dan gewoon weer zonder mondkapje gaan vliegen of in de trein? Kan je dan weer onbekommerd met vrienden naar de kroeg of uit eten zonder bang te zijn dat je een berisping krijgt vanwege "afstand"?

Ik weet het niet meer, eerlijk gezegd.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 5:27 pm 
lid

Pierre Capelle gelooft niet in vaccinatie: https://www.cafeweltschmerz.nl/15-maatr ... gietelink/

Hij is emeritus hoogleraar experimentele immunologie van de Universiteit van Utrecht: http://www.pierrecapel.nl/

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2020 6:07 pm 
lid

Rightnow schreef:
Pierre Capelle gelooft niet in vaccinatie: https://www.cafeweltschmerz.nl/15-maatr ... gietelink/

Hij is emeritus hoogleraar experimentele immunologie van de Universiteit van Utrecht: http://www.pierrecapel.nl/

Waarom is dit niet gewoon op TV te zien?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 12:18 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Omdat dit geen kijkers trekt.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 4:11 pm 
lid

We weten maar 1 ding met zekerheid:

het leven is gegarandeerd dodelijk.

Waar we het kunnen zijn vaccins zeker nuttig, om voor een deel van de mensen de dood uit te kunnen stellen.

Zo langzamerhand weet ik niet zeker meer of we wel overal een vaccin of geneesmiddel voor moeten zoeken.
Ik denk dat de grootste ziekte ons aantal is. Hoe meer mensen hoe meer gebruik van natuurlijke hulpbronnen, hoe meer die uitgeput raken en hoe meer vervuiling van de aarde, welke ons uiteindelijk allemaal de nek om zal doen.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 4:52 pm 
lid

Rightnow schreef:

Hij is toch emeritus hoogleraar experimentele immunologie? Waarom gaat hij vervolgens het hebben over paniek en angst en nogal wat andere onderwerpen wat zijn vakgebied evengoed is als van bijvoorbeeld Maurice de Hond?

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 5:50 pm 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Of misschien omdat de overheid liefst geen nuancerende geluiden in de media wil zien, en liefst alleen hun eigen visie? Want ik denk dat dit best kijkers zou trekken, net zo goed als alle rampprogramma's die de overheidsvisie vertolken, kijkers trekken. Ik denk zomaar dat er best veel mensen in Nederland zijn die geïnteresseerd zijn om ook andere visies en meningen tot zich te nemen.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 8:13 am 
lid

PeterJKH schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Of misschien omdat de overheid liefst geen nuancerende geluiden in de media wil zien, en liefst alleen hun eigen visie? Want ik denk dat dit best kijkers zou trekken, net zo goed als alle rampprogramma's die de overheidsvisie vertolken, kijkers trekken. Ik denk zomaar dat er best veel mensen in Nederland zijn die geïnteresseerd zijn om ook andere visies en meningen tot zich te nemen.
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Die kijken liever naar M of suffe spelletjes of geouwehoer. En kijkcijfers bepalen in zeer belangrijke mate wat wordt uitgezonden.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 8:22 am 
lid

Het is een feit dat de berichtgeving erg eenzijdig is. Zowel bij nieuws- en actualiteiten als bij de klets-programma's.

Het heeft alles te maken met de opdracht van dit Kabinet om de RIVM te sparen, het RIVM dat aan de basis ligt van alle nieuws en maatregelen inzake het corona-virus. Althans, zo lijkt het. Ik vrees, dat het RIVM gelijk het WODC politiek wordt aangestuurd en met door de politiek gewenste adviezen komt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 12:31 pm 
lid

Er wordt ook gesomberd om via een tweede lockdown het vaccin aan ons te slijten. Je kunt het beter verklaren als je de gang van zaken bij de Mexicaanse griep van 2009 nog eens bekijkt.

De angst die wordt opgeroepen heeft vreemde effecten op onze maatschappij. De ouderen en de mensen met gezondheidsproblemen lopen op termijn dus nog steeds gevaar: de economie stort in terwijl er onder de jongeren te weinig zijn met opgebouwde immuniteit.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 1:28 pm 
lid

Bekt wel lekker he :gniffel: de corona conspiracy :gniffel:

Volgens mij valt het in elk geval wel mee met de gevolgen van het beleid, we doen het beter dan de VS of Zweden of GB.. de eerste golf is op weg naar de uitgang, dankzij het beleid én het RIVM én de medewerking van de bevolking.

Het blijft lastig. Verplaats je eens in de positie van de overheid, op dit moment. Sowieso tast de regering én het RIVM steeds in het duister, wat ze precies moeten doen, dit is weer een nieuwe fase. En wat moeten we met die tegenbeweging, de anti's.. gaat het straks net zo polariseren als in de VS ? en is 30-40% van de bevolking straks niet bereid, om zich te laten vaccineren tegen COVID-19 ? Of, om zich aan een paar simpele regels te houden ? En wat moeten we nou precies nog in stand houden van de maatregelen.. want het lijkt over met deze epidemie, terwijl de dokters bij het RIVM daarvan nog niet zijn overtuigd. En je wilt wel naar het RIVM blijven luisteren. Maar met al die luidruchtige anti's.. hoe krijg je de bevolking bereid, om er nog aandacht aan te besteden ?

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 1:59 pm 
lid

Einstein schreef:
Bekt wel lekker he :gniffel: de corona conspiracy :gniffel:

Volgens mij valt het in elk geval wel mee met de gevolgen van het beleid, we doen het beter dan de VS of Zweden of GB.. de eerste golf is op weg naar de uitgang, dankzij het beleid én het RIVM én de medewerking van de bevolking.

Het blijft lastig. Verplaats je eens in de positie van de overheid, op dit moment. Sowieso tast de regering én het RIVM steeds in het duister, wat ze precies moeten doen, dit is weer een nieuwe fase. En wat moeten we met die tegenbeweging, de anti's.. gaat het straks net zo polariseren als in de VS ? en is 30-40% van de bevolking straks niet bereid, om zich te laten vaccineren tegen COVID-19 ? Of, om zich aan een paar simpele regels te houden ? En wat moeten we nou precies nog in stand houden van de maatregelen.. want het lijkt over met deze epidemie, terwijl de dokters bij het RIVM daarvan nog niet zijn overtuigd. En je wilt wel naar het RIVM blijven luisteren. Maar met al die luidruchtige anti's.. hoe krijg je de bevolking bereid, om er nog aandacht aan te besteden ?

Het kan zijn, dat dit Kabinet en het RIVM in het duister tasten. Terwijl er toch wel een en ander bekend is, inmiddels. Genoeg om nader onderzoek te doen, in ieder geval, en niet, zoals het RIVM in het begin liet weten, zich vast te bijten op kennis die bij in huis was over coronavirussen en niet te kijken naar ontwikkelingen in het buitenland...

Bruins had direct voorraden mondkapjes moeten vorderen en niet pas toen de druk vanuit de Kamer hem teveel werd en hij instortte. Waarna Rutte direct de toezegging van Bruins om tot vorderen over te gaan, introk.
En natuurlijk had het Kabinet direct zorg moeten dragen voor productie van chirurgische mondkapjes hier te lande, direct, niet twee maanden later, en niet een miljoen per week, maar een paar miljoen per dag, zodat ook de verpleeghuiszorg en thuiszorg voldoende kapjes beschikbaar waren, en nu de weerstand groeit tegen de 1,5 mtr, mensen, ook ouderen, over geschikte mondkapjes konden beschikken om zich te beschermen.
In plaats van eigen-huisvlijtfabrikaat die volgens het Kabinet en RIVM, totaal nutteloos zijn, maar desondanks wel verplicht in het OV en delen van Schiphol en in vliegtuigen.

En dan last but not least, het tegenstrijdige beleid van onze regering en ons eigen WODC-RIVM, die in de ene situatie wel lip op lip samenzijn toestaat, al dan niet met nutteloze mondkapjes, en in het andere geval boetes laat uitschrijven met een aantekening in het strafblad.

Natuurlijk is het lastig, want er is inmiddels best wel wat bekend, maar nog niet alles. En er zullen maatregelen zijn en worden genomen die achteraf nutteloos bleken of onnodig. Maar wat je in ieder geval mag verwachten, is een eerlijke verantwoording voor de genomen maatregelen, een gedegen uitleg, en zeer zeker een consequent beleid, want het beleid van nu valt niet uit te leggen. Vandaar ook, dat het Kabinet het niet eens probeert.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 2:51 pm 
lid

Laat ik die vraag beantwoorden: Nee. We weten niet of, en wanneer. Staar je er niet op blind en kijk om je heen.

Wat dan wel nu te doen?

1. Ken je risicoprofiel als je besmet raakt. Voor mij misschien 1 op 1000 dat ik overlijdt; ik ben bezorgder dat ik er nog lang last van zal hebben maar ook dat is maar een klein risico. Ik ken mijn risico en kan nu ook anderen in dezelfde situatie geruststellen. Het minste wat we kunnen doen om anderen te helpen die niet zo'n gemakkelijk antwoord kunnen geven. Ze hebben de steun nodig van hun naasten die niet vastlopen in onnodige angst.

2. Leef nu gezond: niet roken, bewegen, normaal eten, vitamine D laten testen via huisarts of 50 microgram per dag bijslikken zonder test.

3. Volg de enorme toename van kennis over behandeling, niet alleen via mainstream media maar als je kunt op wetenschappelijk niveau: hoe werkt het, welke trials kun je vertrouwen. Voer voor alle biologen en medici en aanverwant, die niet benauwd zijn om hun literatuur bij te houden. Straks moeten burgers deze dingen weten die ze niet te horen krijgen van de meute die zich blind staart op de vaccinaties. Wat als het vaccin een luchtspiegeling blijkt?

4. Als er straks een goed vaccin voor mij beschikbaar is, laat ik mij vaccineren. Het bovenstaande blijf ik dan doen, want een vaccin werkt beter als je gezond bent.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 3:13 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Omdat ze het ons niet aan willen doen dat we dan met z'n allen met aluminium hoedjes op naar alle complottheorieën van Café Weltschmerz moeten kijken.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 3:27 pm 
lid

Graag serieuze reacties hier. De mainstream media geven erg veel voorrang aan het RIVM.

Buitennissige veronderstellingen zijn onnodig en worden ook niet aangehangen. Er zijn eenvoudiger verklaringen, zoals dat wetenschappers in loondienst met een gezin of hypotheek, bang zijn hun werk te verliezen. De ouderen die hier geen last van hebben, ze zeggen het zelf, ze zullen als ze iets "verkeerds" zeggen, geen collega's het brood uit de mond stoten.

Zeker kunnen de mainstream media, die heus wel enige informatie geven, en verschillende meningen aan bod laten komen, nog wat meer ruimte geven voor verdieping, zeker om die verschillende meningen te ondersteunen. Dan is er ook grond en mogelijkheid voor het geven van tegengas. Nu komt iemand als Maurice de Hond inderdaad iets weinig en iets laat aan het woord.

Dat kunnen de burgers heus wel aan.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 4:35 pm 
lid

Rightnow schreef:
Graag serieuze reacties hier. De mainstream media geven erg veel voorrang aan het RIVM.

Buitennissige veronderstellingen zijn onnodig en worden ook niet aangehangen. Er zijn eenvoudiger verklaringen, zoals dat wetenschappers in loondienst met een gezin of hypotheek, bang zijn hun werk te verliezen. De ouderen die hier geen last van hebben, ze zeggen het zelf, ze zullen als ze iets "verkeerds" zeggen, geen collega's het brood uit de mond stoten.

Zeker kunnen de mainstream media, die heus wel enige informatie geven, en verschillende meningen aan bod laten komen, nog wat meer ruimte geven voor verdieping, zeker om die verschillende meningen te ondersteunen. Dan is er ook grond en mogelijkheid voor het geven van tegengas. Nu komt iemand als Maurice de Hond inderdaad iets weinig en iets laat aan het woord.

Heb je het YouTubekanaal van Café Weltschrmerz wel eens bezocht?
Een aaneenschakeling van complottheorieën.
En wat Maurice de Hond betreft, die meent het verschijnsel superspread events ontdekt te hebben, een verschijnsel dat al bij elke viroloog bekend was.
Hij betwist op zijn website dat de voetbalwedstrijd Atalanta Bergamo-Valencia in februari zo'n superspread event is geweest en probeert dat aannemelijk maken met een getallenvoorbeeld dat van de aannames aan elkaar hangt.
Laat Maurice de Hond zich vooral bij zijn peilingen houden, dat is al moeilijk genoeg.
De klusjesman had het gedaan, weet je nog?

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 7:10 pm 
lid

Rightnow schreef:

Er zijn heel veel serieuze artsen, virologen, epidemiologen, andere wetenschappers, enz. die gewoon vanuit hun wetenschappelijk visie serieuze kanttekeningen hadden bij het beleid. Allemaal gerespecteerde deskundigen op hun gebied. Hun enige "fout" was dat ze een andere kant van het verhaal lieten horen dan het "officiële" RIVM-regeringsverhaal. Maar ook hún verhaal had de nodige wetenschappelijke onderbouwing en kwam niet uit de onderbuik. Niettemin kregen ze niet of nauwelijks een serieus podium in de openbare media. En die hebben daarmee een fikse steek laten vallen, want het is onder meer hun taak om objectieve nieuwsgaring mogelijk te maken, zodat de burger kennis kan nemen van alle invalshoeken en daarmee het eigen standpunt kan bepalen.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 11:31 am 
lid

Rightnow schreef:
Laat ik die vraag beantwoorden: Nee. We weten niet of, en wanneer. Staar je er niet op blind en kijk om je heen.

Wat dan wel nu te doen?

1. Ken je risicoprofiel als je besmet raakt. Voor mij misschien 1 op 1000 dat ik overlijdt; ik ben bezorgder dat ik er nog lang last van zal hebben maar ook dat is maar een klein risico. Ik ken mijn risico en kan nu ook anderen in dezelfde situatie geruststellen. Het minste wat we kunnen doen om anderen te helpen die niet zo'n gemakkelijk antwoord kunnen geven. Ze hebben de steun nodig van hun naasten die niet vastlopen in onnodige angst.

2. Leef nu gezond: niet roken, bewegen, normaal eten, vitamine D laten testen via huisarts of 50 microgram per dag bijslikken zonder test.

3. Volg de enorme toename van kennis over behandeling, niet alleen via mainstream media maar als je kunt op wetenschappelijk niveau: hoe werkt het, welke trials kun je vertrouwen. Voer voor alle biologen en medici en aanverwant, die niet benauwd zijn om hun literatuur bij te houden. Straks moeten burgers deze dingen weten die ze niet te horen krijgen van de meute die zich blind staart op de vaccinaties. Wat als het vaccin een luchtspiegeling blijkt?

4. Als er straks een goed vaccin voor mij beschikbaar is, laat ik mij vaccineren. Het bovenstaande blijf ik dan doen, want een vaccin werkt beter als je gezond bent.

De beste preventie is , blijf op 1.5 meter afstand van het varken.
China waarschuwt voor een nieuwe pandemie.

Terwijl grote delen van de wereld nog gebukt gaan onder de coronapandemie, waarschuwen Chinese onderzoekers al voor een nieuw virus. Het gaat om een griepvirus bij varkens dat besmettelijker is geworden voor mensen en daardoor volgens hen potentieel een nieuwe pandemie kan veroorzaken.

De onderzoekers bekeken een H1N1 griepvirus dat tussen 2011 en 2018 bij varkens werd gevonden. Volgens de deskundigen draagt het "alle belangrijke kenmerken van een kandidaat-pandemievirus". Werknemers op varkensboerderijen hadden verhoogde waardes van het virus in hun bloed. De onderzoekers adviseren scherper toezicht op vooral mensen die in de varkensindustrie werken.
De wetenschappers onderzochten het risico van virussen die van andere levende wezens op mensen overgaan, vooral in dichtbevolkte gebieden in China. Wetenschappers denken dat het coronavirus door vleermuizen is overgebracht op de mens op een markt in het Chinese Wuhan.

https://www.trouw.nl/buitenland/chinese ... ~b02435d5/

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 12:58 pm 
lid

- Wat we kunnen doen is ons zo goed mogelijk wapenen, door gezond eten (kook zelf, en btw op vers voedsel en vlees naar 0%);

- Investeer in geneesmiddelen en vaccins (we hebben universiteiten e hoge scholen waar prima onderzoek wordt gedaan en al vaker goede resultaten zijn geboekt, maar verscheten aan de big pharma, omdat onze bewindslieden daar aandelen hebben)

- Neem, zolang de dreiging bestaat en er geen vaccin bestaat, zoveel mogelijk voorzorgen in acht. Mede afhankelijk van je eigen vatbaarheid en mogelijke uitwerking op jou van het virus. (afstand, mondkapje, handschoenen)

- Kies maart volgend jaar een ander kabinet. Je hebt nog ca. zes maanden om je partij te vragen om enkel voor integere kandidaten op de kieslijst te zorgen, politici die zich in willen zetten voor de burgers, en o.a. het fabriceren van goede mondkapjes en handschoenen (waarom niet wasbaar?) op grote schaal zonder winstoogmerk ter hand willen nemen. Kunnen we gelijk weer wat werklozen aan werk helpen.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 7:08 pm 
lid

Raya schreef:
- Wat we kunnen doen is ons zo goed mogelijk wapenen, door gezond eten (kook zelf, en btw op vers voedsel en vlees naar 0%);

- Investeer in geneesmiddelen en vaccins (we hebben universiteiten e hoge scholen waar prima onderzoek wordt gedaan en al vaker goede resultaten zijn geboekt, maar verscheten aan de big pharma, omdat onze bewindslieden daar aandelen hebben)

- Neem, zolang de dreiging bestaat en er geen vaccin bestaat, zoveel mogelijk voorzorgen in acht. Mede afhankelijk van je eigen vatbaarheid en mogelijke uitwerking op jou van het virus. (afstand, mondkapje, handschoenen)

- Kies maart volgend jaar een ander kabinet. Je hebt nog ca. zes maanden om je partij te vragen om enkel voor integere kandidaten op de kieslijst te zorgen, politici die zich in willen zetten voor de burgers, en o.a. het fabriceren van goede mondkapjes en handschoenen (waarom niet wasbaar?) op grote schaal zonder winstoogmerk ter hand willen nemen. Kunnen we gelijk weer wat werklozen aan werk helpen.

Ik mag toch hopen dat mondkapjes en andere beschermingsmiddelen tegen die tijd alleen nog nodig zijn in medische beroepen en dat de normale Nederlander weer zonder mondkapjes of handschoenen door het leven kan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]