Rightnow schreef:
Nee dat is geen truc. Maar je kunt niet alles doen en dan zijn er maatregelen die zo dom en destructief zijn, dat je ze beter vervangt door een van de vijf grote maatregelen die ik heb voorgesteld en waar het kabinet volledig op faalt.
Want vergis je niet, ik houd dit kabinet voor verantwoordelijk voor zeer veel onnodige coronadoden. Als het je tijd is, ga je, maar het is kwalijk als dat onnodig vroeg is door de onachtzaamheid die dit kabinet heeft tentoongespreid
- door haar bagatelliserende optreden in de eerste maanden.
- door vervolgens de bevolking angstig te maken, onder andere via censuur op alles wat de zaak in proporties had laten zien.
- door vervolgens op 5 majeure punten te falen.
- door wel tiranniek op te treden in de tweede kamer.
- door ons doelbewust te misleiden.
Ja, de verkiezingen komen eraan, ik weet het. De regering heeft niet veel anders gahandeld dan in de meeste westerse landen.
Wat er had moeten gebeuren en bewezen werkt is:
Het Nieuw-Zeelandse of Australische model volgen. Dus een harde lockdown voor een aantal weken zodat de verspreiding sterk wordt teruggebracht,en met een test- en contacttracing systeem de zaak onder controle houden. De boel kan weer open en de economie wordt het minst beschadigd. En ja ventilatie, afstand bewaren, mondkapjes (liefst FFP2) binnen waar het druk is, handen wassen etc etc blijven van toepassing.
Alle discussies over de effecten van een lockdown zijn in de meeste westerse landen niet relevant, want het gaat in bijna alle gevallen om halfzachte 'lockdowns' met inderdaad uiteindelijk veel schade aan gezondheid (ook teveel coronaslachtoffers) en economische schade.