Het is nu di jul 07, 2020 8:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 9:12 am 
lid

'potje dammen'

Pakkend hoor.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 10:33 am 
lid

baedeker schreef:
'potje dammen'

Pakkend hoor.

Inderdaad ,weer een concurrent voor Wilders en Baudet.
Het wordt niet makkelijk voor je.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 12:05 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
'potje dammen'

Pakkend hoor.

Het CDA is niet mijn tent.
Wel een beetje opletten.
:smdb::

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 12:24 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
'potje dammen'

Pakkend hoor.

Het heeft eerder te maken met een potje zwartepieten, waardoor je veel groepen in de gordijnen jaagt. Hoe geloofwaardig als partij ben je nog als berekeningen niet kloppen? Mag je dan nog klagen als kiezers alle kanten opvliegen behalve in je eigen hok, omdat beleidskeuze en een dubbele boekhouding de norm is?

Milieuorganisaties ruiken bloed in verzet tegen nieuw asfalt: stikstofberekeningen autoverkeer rammelen
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mil ... eer-ramme/

Opmerkelijk: de stikstofneerslag van autoverkeer wordt op een andere manier berekend dan die van andere stikstofbronnen, zoals een veehouderij, een fabriek of een spoorweg. Zo wordt er een ander rekenmodel gebruikt én wordt alleen de stikstofneerslag meegerekend van auto's die zich binnen 5 kilometer van een natuurgebied bevinden. Bij andere projecten wordt over veel grotere afstanden gerekend.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 4:16 pm 
lid

Het duizendmaten-kabinet.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 4:40 pm 
lid

baedeker schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:
'potje dammen'

Pakkend hoor.

Wel een beetje opletten.

Niet je tent ,wel je concurrent.

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 4:52 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Hume schreef:
Wel een beetje opletten.
Niet je tent ,wel je concurrent.

Ook niet. Nuchter rechts heeft niks te zoeken bij het CDA.
Dat zijn dominees die PVV-light campagne voeren en in de formatie links afslaan.
De hoemanist zit er weer eens naast.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 6:43 pm 
lid

Tja, de auto kan nooit deugen

https://www.ad.nl/auto/banden-en-remmen ... ~a30aa257/

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 7:41 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
'potje dammen'

Pakkend hoor.

Omdat de nood hoog is ......

Pieter Omtzigt meldt zich onverwacht als vierde kandidaat-lijsttrekker CDA
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... jsttrekker

Idealen
"Ook heb ik idealen over hoe we na de crisis verder kunnen. Hoe we ervoor kunnen zorgen dat jongeren zelfstandig kunnen wonen. Hoe we binnen Europa goed kunnen samenwerken, dat iedereen zijn eigen broek ophoudt. Dus zeg ik tegen de CDA leden als u mij wilt kiezen, ik ben ervoor beschikbaar."

Omtzigt wil niet zeggen of het CDA onder zijn leiding naar links of naar rechts gaat. "Ik kies voor een praktische kant. Ik heb heel veel oog voor wat er met gewone mensen gebeurt. Wij hebben teveel oog gehad voor de multinationals, de brievenbusfirma's en te weinig voor de kinderopvangtoeslagontvanger. Daar wil ik voor opkomen. Voor een samenleving waar er ruimte is voor gezinnen, ruimte is voor mkb bedrijven, ruimte is voor verenigingen en ruimte om je te ontplooien en je lekker kunt vinden van de regering wat je vindt."

Forum voor Democratie
Gevraagd naar zijn kansen glimlacht Omtzigt: "Het mooie van een verkiezing in een democratisch land is dat je van tevoren niet weet wie er wint. Het is helemaal aan de leden. Ik heb me kandidaat gesteld en zij mogen kiezen." Over de binnen het CDA heikele vraag wel of niet samenwerken met Forum voor Democratie is Omtzigt duidelijk: "De heer Baudet (fractievoorzitter FvD, red.) heeft gezegd dat het CDA uit is op de vernietiging van Nederland, daarmee heeft hij gezegd dat hij niet met ons wil samenwerken."

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 9:50 pm 
lid

Wat goed van Pieter! Al ben ik bang ik dat hij met de kleine omkering 'Baudet zei' in het eigen gremium van linkse dominees onvoldoende meters zal maken. Maar hij heeft het wél goed begrepen: het verschil tussen nuchter rechts en de praktijk van het CDA is niet alleen de privileges voor de multinationals, maar ook de multiculti- en klimaatgekte die als ruil daarvoor betaald wordt. Ik vermoed dat het FvD niet klakkeloos zal aanschuiven bij dit kartel-arrangement.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: do jun 25, 2020 11:26 pm 
lid

Pieter Omzigt is een uitstekend kamerlid.
Of hij ook een goede lijsttrekker en leider voor het CDA is valt nog te bezien.
Zoals ik al eerder schreef is of was Wopke Hoekstra in mijn idee de beste kandidaat.
Die zou het CDA weer een goed verkiezingsresultaat kunnen laten scoren.
Bovendien had hij de sterk verdeelde club bij elkaar gebracht zonder kinnesinne van deze of andere bloedgroep.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 7:29 am 
lid

baedeker schreef:
Wat goed van Pieter! Al ben ik bang ik dat hij met de kleine omkering 'Baudet zei' in het eigen gremium van linkse dominees onvoldoende meters zal maken. Maar hij heeft het wél goed begrepen: het verschil tussen nuchter rechts en de praktijk van het CDA is niet alleen de privileges voor de multinationals, maar ook de multiculti- en klimaatgekte die als ruil daarvoor betaald wordt. Ik vermoed dat het FvD niet klakkeloos zal aanschuiven bij dit kartel-arrangement.
En de vraag is dan ook nog: gaat het deel van het CDA dat altijd de macht had wel akkoord met Omtzigt als lijsttrekker en ook toestaat dat er meer over de 'linkse'boeg gegooid wordt: meer betaalbare woningproductie en niet alleen bouwen voor de mensen met twee inkomens, een overheid die betrouwbaar overkomt, enorme hervorming en versimpeling van het belastingstelsel waarbij werken weer gaat lonen en multinationals geen free lunch meer krijgen en niet meer aan tafel mogen zitten bij het overleg over de Rijksbegroting? :noo:

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 7:30 am 
lid

Ik denk dat Pieter Omtzigt een uitstekende lijsttrekker en fractievoorzitter kan zijn, alleen is het CDA de verkeerde partij voor hem.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 7:45 am 
lid

Ik ben in ieder geval blij dat Wopke zich heeft teruggetrokken. Want hoezo denkt hij dat de de steun die de Nederlandse overheid uitdeelt voor KLM ook echt bij KLM blijft? Hoekstra is net als Trump, iemand die ruzie zoekt en nogal eens uitspraken doet die niet uit te voeren zijn.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... ljard-euro

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 8:18 am 
lid

Biertje schreef:
Ik ben in ieder geval blij dat Wopke zich heeft teruggetrokken. Want hoezo denkt hij dat de de steun die de Nederlandse overheid uitdeelt voor KLM ook echt bij KLM blijft? Hoekstra is net als Trump, iemand die ruzie zoekt en nogal eens uitspraken doet die niet uit te voeren zijn.

Ik heb de indruk dat Pieter Omtzigt helemaal niet blij is dat Hoekstra zich heeft teruggetrokken en zich daarom in de strijd gooit.

Pieter Omtzigt kandidaat nummer 1 CDA
https://www.youtube.com/watch?v=xcu0ba_3tqo

In Europa moeten we samen zaken doen, oplossen, maar is wel iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen financiële huishouding en voor zijn eigen rechtsstaat.

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 8:35 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:

Ik heb de indruk dat Pieter Omtzigt helemaal niet blij is dat Hoekstra zich heeft teruggetrokken en zich daarom in de strijd gooit.

In Europa moeten we samen zaken doen, oplossen, maar is wel iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen financiële huishouding en voor zijn eigen rechtsstaat.

Een goede kandidaat, die zijn diensten heeft bewezen.
Iemand die een toekomstige coalitie met FVD afwijst, is altijd beter dan Mona

Een man van praktische oplossingen
Met Omtzigt erbij zijn er vier gegadigden om de christen-democraten, in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen en daarna, te leiden. Vicepremier en minister van volksgezondheid Hugo de Jonge was de eerste die zijn vinger opstak. Hij kreeg onmiddellijk steunbetuigingen van onder anderen voormalig leider Sybrand Buma. Daarna stapte Mona Keijzer, staatssecretaris van economische zaken, naar voren. Eerder donderdag meldde zich ook het Limburgse katholieke Kamerlid Martijn van Helvert.

Omtzigt is een van de langstzittende Kamerleden en een belangrijke uitdager voor de favoriet Hugo de Jonge. Hij heeft een ruime schare fans in het CDA en daarbuiten. Hij heeft ook een belangrijke binding met de regio Twente, waar hij woont. Omtzigt geeft steevast hoog op over de controlerende taak van Kamerlid. Net als De Jonge lijkt hij tegen een samenwerking met Forum voor Democratie. Volgens hem wil Forum niet met het CDA want hun partijleider Baudet zei dat het CDA uit is op de vernietiging van Nederland en dat zegt genoeg, aldus Omtzigt bij ‘RTL Nieuws’

https://www.trouw.nl/politiek/eigenzinn ... ~ba8ffff1/

Laatst bijgewerkt door Hume op vr jun 26, 2020 8:40 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 8:36 am 
lid

Hume schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

Met Omtzigt erbij zijn er vier gegadigden om de christen-democraten, in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen en daarna, te leiden. Vicepremier en minister van volksgezondheid Hugo de Jonge was de eerste die zijn vinger opstak. Hij kreeg onmiddellijk steunbetuigingen van onder anderen voormalig leider Sybrand Buma. Daarna stapte Mona Keijzer, staatssecretaris van economische zaken, naar voren. Eerder donderdag meldde zich ook het Limburgse katholieke Kamerlid Martijn van Helvert.

Omtzigt is een van de langstzittende Kamerleden en een belangrijke uitdager voor de favoriet Hugo de Jonge. Hij heeft een ruime schare fans in het CDA en daarbuiten. Hij heeft ook een belangrijke binding met de regio Twente, waar hij woont. Omtzigt geeft steevast hoog op over de controlerende taak van Kamerlid. Net als De Jonge lijkt hij tegen een samenwerking met Forum voor Democratie. Volgens hem wil Forum niet met het CDA want hun partijleider Baudet zei dat het CDA uit is op de vernietiging van Nederland en dat zegt genoeg, aldus Omtzigt bij ‘RTL Nieuws’

https://www.trouw.nl/politiek/eigenzinn ... ~ba8ffff1/

Profiel  

Bericht nummer:#98  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 9:00 am 
lid

Hume schreef:

Volgens mij wijst hij niets af, omdat hij weet wat afwijzen is?

Bij de verkiezingen van maart 2017 kreeg hij ruim 97.000 voorkeursstemmen. In 2012 wist hij met ruim 36.000 stemmen ook al op eigen kracht weer de Tweede Kamer in te komen. In dat jaar wilde het CDA hem niet op de kandidatenlijst zetten. Na een actie van de Twentse afdelingen van de christendemocraten kwam hij alsnog op de lijst, maar op een onverkiesbare 39ste plaats. Toch werd hij rechtstreeks gekozen dankzij het grote aantal voorkeursstemmen, die grotendeels uit Twente kwamen.

Stemmenkanon Omtzigt wil óók CDA-lijsttrekker worden
https://www.ad.nl/politiek/stemmenkanon ... ~a626a54b/

‘Zó Haags’
Mocht Omtzigt de lijsttrekkersverkiezing niet winnen, dan is hij bereid weer Kamerlid te worden. Mocht hij de lijsttrekkerverkiezing wel winnen, dan wil hij niet zeggen of hij ook premierskandidaat wordt namens zijn partij. ,,Dat vind ik zó Haags: iedereen is hier altijd maar bezig met wie het met wie doet en wie waar wil zitten. Maar als ik naar de peilingen kijk, moet het CDA nog maar even geen kandidaten voor het premierschap noemen. Laten we het eerst eens hebben over wat we gaan doen met Nederland.”

Ook wil Omtzigt niet ingaan op de vraag of het CDA landelijk moet gaan samenwerken met Forum voor Democratie. Het is een vraag die de leden van de partij onderling verdeelt, bleek onlangs toen een nieuw provinciebestuur werd gevormd in Noord-Brabant. De andere kandidaten denken er verschillend over. Hugo de Jonge sluit samenwerking uit, maar Mona Keijzer en Martijn van Helvert niet. Omtzigt: ,,Ik heb Thierry Baudet zelf horen zeggen dat het CDA een cultuurmarxistische partij is met het doel Nederland te vernietigen. Volgens mij zegt hij zelf dat hij niet met óns wil samenwerken.’’

Profiel  

Bericht nummer:#99  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 9:14 am 
lid

Je zou bijna gaan denken dat de hoemanist nu ook CDA gaat stemmen.
:lol:

Is Omtzigt kandidaat omdat Hoekstra dat niet is, of is Omtzigt kandidaat omdat hij bang is voor een te lage plaats op de lijst, zoals gluiperd Van der Camp dat suggereert.

Profiel  

Bericht nummer:#100  BerichtGeplaatst: vr jun 26, 2020 9:36 am 
lid

baedeker schreef:
Je zou bijna gaan denken dat de hoemanist nu ook CDA gaat stemmen.
:lol:

Is Omtzigt kandidaat omdat Hoekstra dat niet is, of is Omtzigt kandidaat omdat hij bang is voor een te lage plaats op de lijst, zoals gluiperd Van der Camp dat suggereert.

We weten dat met name de top van de partij Omtzigt als dissident ziet, welke ze liever kwijt dan rijk zijn.
Hij stond bij de vorige verkiezingen inderdaad laag op de lijst, maar haalde het ruimschoots met voorkeursstemmen. En dat moeten de partijbonzen zich toch aan durven trekken. Maar ik vrees dat ze daarvoor te arrogant zijn.

Ik ga er vanuit, dat als Omtzigt weer laag op de lijst was geplaatst, hij het nu ook weer ruimschoots zou halen met voorkeursstemmen. Daar hoeft hij zich voor als lijsttrekker op te werpen. Wel om meer invloed op de fractie uit te kunnen oefenen. Hij vecht nu vooral tegen de bierkaai in zijn eigen partij, die gewoon zelf medeverantwoordelijk is voor de toestanden bij de belastingdienst en weigering van het kabinet informatie op tijd, volledig, juist en überhaupt ter beschikking te stellen aan de Kamer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 155 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]