Het is nu do sep 24, 2020 5:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 5:35 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Nou als leidinggevende (ik ben zo gebombardeerd door rightnow, zie boven) lijkt me onderzoek aan de werking van Remdesivir eerlijk gezegd interessanter. Bij dat middel geldt het omgekeerde: voor sommige patienten werkt het niet. Hoe komt dat.. en is zoiets met een combinatietherapie op te lossen ? zodat het gaatje gedicht is.. en er 1-2 miljoen doses NU naar India kunnen. Qua prioriteit.. 50% werkzaam is voor de WHO een criterium, hoor ik net op R1. Hydrochloroxine haalt dat niet, Remdesivir wint het pleit. Kun je aan een dood paard blijven trekken..

Geen enkel middel heeft gewonnen voordat het over de eindstreep is. Van die hydroch... zijn ook miljoenen doses verspreid. En wie weet, is misschien juist de combinatie hydorch... met remdesvir wel de meest ideale oplossing. Maar daar kom je nooit achter, als je geen verder onderzoek naar hydroch... meer doet.

Het klopt gewoon niet dat er geen onderzoek meer gedaan zou worden naar Hydroxychloroquine, al dan niet in combinatie met andere medicijnen. En andere opties worden ook onderzocht of al gebruikt.

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 6:55 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:
Nou als leidinggevende (ik ben zo gebombardeerd door rightnow, zie boven) lijkt me onderzoek aan de werking van Remdesivir eerlijk gezegd interessanter. Bij dat middel geldt het omgekeerde: voor sommige patienten werkt het niet. Hoe komt dat.. en is zoiets met een combinatietherapie op te lossen ? zodat het gaatje gedicht is.. en er 1-2 miljoen doses NU naar India kunnen. Qua prioriteit.. 50% werkzaam is voor de WHO een criterium, hoor ik net op R1. Hydrochloroxine haalt dat niet, Remdesivir wint het pleit. Kun je aan een dood paard blijven trekken..

Geen enkel middel heeft gewonnen voordat het over de eindstreep is. Van die hydroch... zijn ook miljoenen doses verspreid. En wie weet, is misschien juist de combinatie hydorch... met remdesvir wel de meest ideale oplossing. Maar daar kom je nooit achter, als je geen verder onderzoek naar hydroch... meer doet.

Het klopt gewoon niet dat er geen onderzoek meer gedaan zou worden naar Hydroxychloroquine, al dan niet in combinatie met andere medicijnen. En andere opties worden ook onderzocht of al gebruikt.

Ik denk dat je de discussie in dit draadje niet goed gevolgd hebt.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 7:15 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Zegt iemand die te lui is om de hele naam van het medicijn te onthouden en noemen waar nodig. Heb je het zelf wel gevolgd?
Er worden hier allerlei verkeerde aannames over onderzoek naar COVID medicatie geponeerd, met natuurlijk suggestie naar opzet, complotten en politieke motieven. Ik heb met allerlei linkjes naar wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het niet klopt.

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 8:06 pm 
lid

Je kan er over strijden welk middel en welk middel niet, en ik als niet-medicus of farmaceut kan daar ook geen zinnig woord over zeggen.

Maar als ik de media mag geloven, zijn er inmiddels medicijnen/middelen beschikbaar die ervoor zorgen dat mensen die zwaardere gevolgen hebben na een Covid-besmetting (en dat is slechts een fractie van álle besmette mensen), niet meer op de IC hoeven terecht te komen en komen ze daar wél, dan kan 30-40% van de mensen door toediening van medicamenten tegenwoordig binnen één of twee dagen de IC weer verlaten, en dankzij die medicamenten, met minder gevolgen.

De middelen die dan toegediend worden bestaan uit sterke ontstekingsremmers, middelen tegen het vormen van bloedpropjes, en antibiotica.

Mensen hoeven dan minder lang in het ziekenhuis te verblijven en komen ze op de IC, dan is hun verblijf daar korter, véél korter, en dus minder ingrijpend. Het herstel is dan ook minder zwaar.

En OK, nee, dé heilige graal (het vaccin) is er nog niet, maar in feite is het ook niet meer nodig paniek te zaaien rondom Covid.

Er zal heus nog wel eens iémand aan overlijden, net zo goed als dat er heus nog wel mensen aan ándere dingen overlijden die op zich goed behandelbaar zijn.

Maar ik zie de enorme dreiging niet meer.

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: vr sep 04, 2020 9:13 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Zegt iemand die te lui is om de hele naam van het medicijn te onthouden en noemen waar nodig. Heb je het zelf wel gevolgd?
Er worden hier allerlei verkeerde aannames over onderzoek naar COVID medicatie geponeerd, met natuurlijk suggestie naar opzet, complotten en politieke motieven. Ik heb met allerlei linkjes naar wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het niet klopt.

Ik was in discussie met Einstein over een bepaald punt inzake onderzoek naar het middel hydro... (ik kort dat af zoals IK dat wil. Misschien nieuw voor je, maar ik ga over mijn eigen woorden!) Einstein was van mening dat er geen onderzoek meer moest worden gedaan als daar hydro... bij betrokken was, omdat hij van mening was dat dat het onderzoek naar een vaccin zou vertragen.
Ben je er nu weer een beetje bij?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]