Het is nu vr jul 03, 2020 10:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Auteur Bericht
Bericht nummer:#221  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 8:51 am 
lid

Einstein schreef:
Lies schreef:
Einstein schreef:

Ah die dronken treinpassagiers in leeuwenpak met de orkestband op karaoke vertegenwoordigen de Brabantse cultuur :hum: je vraagt wel veel Peter.. carnaval is ook een bron van overlast en massaal alcoholmisbruik. Deze "cultuur" vergelijken met een Bach-concert slaat als een tang op een varken. Carnaval is katholiek vertier, zonder boter bij de vis, want katholieken vasten niet meer, het is gewoon een open kroegenfeest. Een van die lekker lange weekenden, die je nodig hebt, om als kroegeigenaar te overleven in Brabant. Belangen genoeg ! Er hoeft geen geld bij van de overheid, het carnaval bedruipt zichzelf maar ! kom op zeg.. vrijwilligers, wat je zegt.
Ik heb het nooit durven doen, oordelen over een ander z'n ritueel, vieringen en gedrag i.v.m. afscheid nemen van de wintermaanden, om het voorjaar en de zomer te verwelkomen. Overal in de wereld zie je deze verkleedpartijen en feestjes waar je van houdt of niet.

We leven echt in een Nederland1 en Nederland2, waar de één zich zelf maar moet bedruipen en de ander uit de geldruif mag blijven eten. Einstein, wat kom jij elitair uit de hoek, terwijl de politiek zich in allerlei bochten wringt om het zaakje nog te verbinden.

Hermen Vreugdenhil: Aan de andere kant komt er weinig geld vanuit Den Haag naar de regio’s voor cultuur en gaat er bovengemiddeld veel cultuurgeld naar de Randstad.

Er is in Brabant meer cultuur dan alleen carnaval. En jij mag mij elitair vinden Lies, ik gaf mijn voorkeuren aan en ik geef ruiterlijk toe, carnaval staat daar heel laag op de lijst. Ok, we praten over politiek.. ik gun het carnaval ook geen ondergang, want honderdduizenden vieren het in Brabant. Er bestaat behoefte aan, dat erken ik best.

Maar wanneer ik (als bestuurder) carnaval zou moeten voordragen voor overheids-subsidie, zou ik dat alléén doen, wanneer het carnaval in financieele nood zou raken ! en dat is gewoon niet het geval. Ik ben van mening, dat een cultuuruiting niet zomaar recht heeft op geld, omdat het democratisch bepaald zou zijn dat er zo en zoveel cultuurgeld ergens heen moet, gezien de aantallen. Dan zouden de provincies buiten de randstad er nog bekaaider afkomen. Nogmaals: het carnaval in Brabant is een prima feest, het kan zichzelf prima bedruipen.. en krijgt daarvoor alle mogelijkheden - inclusief een gedoogbeleid - in de openbare ruimte. Er hoeft geen belasting-geld bij.

Carnaval is een prima feest en zonder corona kan het nog jaren doorgaan en natuurlijk op de lijst van cultureel erfgoed.

Alleen die barbaarse hondenfokkerijen moeten ze stoppen en die criminele handel met zieke honden uit Oost-Europa.
Brabanders kunnen niet voor dieren zorgen.
Of ze maken varkens en kippen fabrieken , of fokkerijen in handen van criminelen.
En als de stallen leeg staan worden het drugs fabriekjes en dit alles onder de dekmantel van "ons kent ons"

Gelukkig is de regio Eindhoven een gunstige uitzondering, door de vele hightech studenten ,
uit alle hoeken van Nederland en van de wereld .

Wilders had Limburg al tot zijn provincie verklaard en nu doet Baudet dat met Brabant.
Het wordt er niet beter op in het zuiden van ons land .
En zeker niet, als deze provincies uit de EU gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#222  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 9:47 am 
lid

Marcel schreef:
Het is je blijkbaar ontgaan dat er in Nederland op een gegeven moment meer dan 1400 mensen op de Intensive Care lagen.
Bij welke virussen heb je dat al tientallen keren in het verleden gezien?
Gelukkig hebben we door zo spastisch over die anderhalve meter te doen de verspreiding van het virus behoorlijk onder controle kunnen krijgen.
En je ziet daar waar ze niet meer zo spastisch over die anderhalve meter doen (de nachtclubs in Zuid-Korea, de tennisvrienden van Novak Djokovic, de slachthuizen in Duitsland) het virus meteen weer om zich heen grijpt.
ik heb meer vertrouwen in wetenschappers die weten waarover ze spreken dan in het boerenverstand van onwetenden.

Yep. En nu weten we dat 30 tot 40% van die mensen niet op de IC hadden hoeven liggen als ze gewoon een ontstekingsremmer toegediend hadden gekregen die al 60 jaar op de markt is en voor een paar euro verkrijgbaar is.

Profiel  

Bericht nummer:#223  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 1:32 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Marcel schreef:
Het is je blijkbaar ontgaan dat er in Nederland op een gegeven moment meer dan 1400 mensen op de Intensive Care lagen.
Gelukkig hebben we door zo spastisch over die anderhalve meter te doen de verspreiding van het virus behoorlijk onder controle kunnen krijgen.
En je ziet daar waar ze niet meer zo spastisch over die anderhalve meter doen (de nachtclubs in Zuid-Korea, de tennisvrienden van Novak Djokovic, de slachthuizen in Duitsland) het virus meteen weer om zich heen grijpt.
ik heb meer vertrouwen in wetenschappers die weten waarover ze spreken dan in het boerenverstand van onwetenden.

Yep. En nu weten we dat 30 tot 40% van die mensen niet op de IC hadden hoeven liggen als ze gewoon een ontstekingsremmer toegediend hadden gekregen die al 60 jaar op de markt is en voor een paar euro verkrijgbaar is.
Leuk en aardig maar een ontstekingsremmer is precies wat het is: de ontsteking remmen en niet de schade reparen.

Profiel  

Bericht nummer:#224  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 2:06 pm 
lid

Biertje schreef:
PeterJKH schreef:
Marcel schreef:

Leuk en aardig maar een ontstekingsremmer is precies wat het is: de ontsteking remmen en niet de schade reparen.

Als je de ontsteking in een vroeg stadium kan remmen / kan doen afnemen, dan ontstaat er natuurlijk veel minder schade.

Profiel  

Bericht nummer:#225  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 2:49 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
PeterJKH schreef:

Als je de ontsteking in een vroeg stadium kan remmen / kan doen afnemen, dan ontstaat er natuurlijk veel minder schade.
Weet je niet want bijwerkingen

Profiel  

Bericht nummer:#226  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 3:14 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Dat zal wel meevallen met een ontstekingsremmer die al 60 jaar op de markt is....

Profiel  

Bericht nummer:#227  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 6:09 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Dat zal wel meevallen met een ontstekingsremmer die al 60 jaar op de markt is....
Elk mens heeft een afweersysteem dat net iets anders werkt.

Profiel  

Bericht nummer:#228  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 6:15 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Elk mens heeft een afweersysteem dat net iets anders werkt.

Klopt. Maar als je de keus hebt tussen een zware IC-behandeling of een behandeling met een ontstekingsremmer die al helemaal uitontwikkeld is en waarmee je 40% kans op probleemloos herstel hebt, wat zou jij dan kiezen?

In 2013 werd er kanker bij me geconstateerd en ik lag binnen twee weken aan de eerste chemo. Denk je nou écht dat ik me toen zorgen heb gemaakt over eventuele mogelijke bijwerkingen? Of dat ik er überhaupt tijd voor had om dat te doen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 228 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]