Het is nu zo sep 26, 2021 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1382 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1381  BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2021 8:49 am 
lid

Baudet en Wilders verschillen ernstig van mening over het vaccineren.
Wie zal er garen bij spinnen in de strijd om de kiezers?

Daarom had je je ook nooit demonstratief moeten laten vaccineren, Geert”, reageerde Baudet, verwijzend naar een vaccinatieselfie die Wilders deelde toen hij zijn coronaprik had laten zetten. „Onzin”, vindt Wilders. „Ik heb helemaal niets tegen vaccineren - integendeel - maar het moet altijd ieders keuze zijn, dus nooit verplicht en ook geen dwang of drang.”

Vervolgens wijdt Baudet 15 tweets aan de discussie, waarin hij Wilders ervan beschuldigt lockdowns en andere maatregelen te legitimeren doordat hij zelf het vaccin heeft genomen. De FvD-voorman sluit af met de opmerking dat de vaccins niet omwille van de volksgezondheid in het leven zijn geroepen maar om „toegang te verkrijgen tot het menselijk lichaam.”

Op dat punt is Wilders er klaar mee, en verwijst naar een PVV-motie tegen vaccinatiedwang die eerder in de Kamer werd aangenomen. „Sorry, maar je bent knettergek”, laat hij Baudet weten. „Fijn weekend nog!”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1303501 ... knettergek

Profiel  

Bericht nummer:#1382  BerichtGeplaatst: zo aug 15, 2021 9:57 am 
lid

Hume schreef:
Baudet en Wilders verschillen ernstig van mening over het vaccineren.
Wie zal er garen bij spinnen in de strijd om de kiezers?

Daarom had je je ook nooit demonstratief moeten laten vaccineren, Geert”, reageerde Baudet, verwijzend naar een vaccinatieselfie die Wilders deelde toen hij zijn coronaprik had laten zetten. „Onzin”, vindt Wilders. „Ik heb helemaal niets tegen vaccineren - integendeel - maar het moet altijd ieders keuze zijn, dus nooit verplicht en ook geen dwang of drang.”

Vervolgens wijdt Baudet 15 tweets aan de discussie, waarin hij Wilders ervan beschuldigt lockdowns en andere maatregelen te legitimeren doordat hij zelf het vaccin heeft genomen. De FvD-voorman sluit af met de opmerking dat de vaccins niet omwille van de volksgezondheid in het leven zijn geroepen maar om „toegang te verkrijgen tot het menselijk lichaam.”

Op dat punt is Wilders er klaar mee, en verwijst naar een PVV-motie tegen vaccinatiedwang die eerder in de Kamer werd aangenomen. „Sorry, maar je bent knettergek”, laat hij Baudet weten. „Fijn weekend nog!”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1303501 ... knettergek

Vooropgesteld: ik ben zelf volledig gevaccineerd. Niet omdat ik bang was/ben van "het virus", want ik ben in de afgelopen 2 jaar zelfs nog geen dag verkouden geweest. Laat staan iets anders. Maar meer omdat ik zo snel mogelijk terug wilde naar het "oude normaal" en de enige weg daartoe was, zo werd ons verteld, vaccineren. Met verbazing kijk ik dan ook naar het feit dat vaccineren alleen nog steeds niet als voldoende wordt ervaren, want alsnog moet je bij bepaalde gelegenheden testen of eindeloze formulieren invullen om naar het buitenland (binnen de EU) te kunnen. Misschien was ik naïef, maar ik had het idee dat mijn vaccinatiebewijs een vrijwaring van dat soort gedoe zou zijn. Helaas.

Vaccinatiedwang wordt ook in steeds meer landen een feit. Theoretisch is er een vrije keuze, maar het kan je je baan kosten, het betekent sociale uitsluiting als je geen vaccin neemt, je mag niet meer binnen bij winkels of horeca, enz. Dus je kunt je in alle redelijkheid afvragen hoe "vrij" de keuze nou daadwerkelijk is. Dan kan Wilders wel vinden dat die vrijheid er WEL is, maar de facto is dat natuurlijk niet zo, tenzij je de rest van je leven achter je eigen voordeur wilt doorbrengen en niet op straat wilt/mag komen.

De reactie van Baudet als zou Wilders lockdowns op zijn geweten hebben of andere maatregelen, slaat uiteraard nergens op. Maar Baudet heeft in die zin een punt dat vaccineren eigenlijk niet zo'n vrije keuze is als het wordt voorgespiegeld.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1382 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]