Einstein schreef:
P-G schreef:
baedeker schreef:
de bierkelder putsch
Jouw "Jullie [Joden] zitten wel overal hè?"
Führer houdt meer van de Nacht van de Lange Messen?
https://www.geenstijl.nl/5156539/het-on ... igenissen/Dank voor het linkje P-G. Nou nou.. de symptomen zijn nog erger dan ik dacht
(..) want dat antisemitisme van Baudet heeft zich ondertussen in diverse gezichten aan talloze mensen laten zien. Soms geniepig, bijvoorbeeld toen hij in een conversatie van 'jij' en 'je' naar 'jullie' overschakelde toen hij ontdekte dat zijn gesprekspartner van Joodse afkomst was. Als in: "Jullie zitten wel overal hè?" Maar het werd net zo goed veel openlijker geuit.
“We waren in gesprek op een verjaardag”, vertelt Machteld Allan. “Opeens zei hij, uit het niets, dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Duitsers en de Joden. ‘En de Joden hebben gewonnen’, concludeerde hij.” Allan liep verbouwereerd weg uit het gesprek.
Baudet liep achter haar aan. Allan: “‘Wat gebeurde er nou?’, sprak hij op een toon alsof ik gek was. Hij begon zijn uitspraak toe te lichten door te zeggen dat de Joden na de oorlog door hun grip op de media en de massamigratie de Duitsers er uiteindelijk onder hebben gekregen. Ik zei hem dat die overtuiging een antisemitische trope was.”
Tsja joden winnen WO-II.. dit soort redeneringen zijn
neonazistisch Maar dit zat er al jaren aan te komen. Ik snap de heisa niet zo goed, eerlijk gezegd. Het is een suspect soort opportunisme van de bestuursleden en het FvD-kader. Men veegt zijn straatje schoon. dit speelde al jaren ! Al die tijd sinds de verkiezingen van 2019 radicaliseerde hij ! Met Thierry Baudet wist men toch, wat men kreeg.. Paul Cliteur zat er met zijn neus bovenop.. hij begeleidde de promotie van Baudet.. Het verband tussen Baudet en
Erkenbrand is ook al jaren bekend, het verband tussen nazisme, antisemitisme en Erkenbrand ook. Ik snap niet waarom het probleem zo lang genegeerd kon worden.. ook door al die keurige Nederlandse CDA- SGP- en VVD-politici, die bereid waren, om met FvD te onderhandelen in de provincie en bij de collegevorming.
Overigens... even in de zijlijn... dat patroon met aanspreken in meervoud/enkelvoud klinkt bekend.. "jij" gaat naar "jullie" als men het over iets oneens is. Het speelt óók bij contacten tussen autochtonen en allochtonen in Nederland

'verband tussen' ... magertjes hoor.
Heeft Rosenmöller nou inmiddels al eens een keer afstand genomen van zijn maoïstische
roots, en heeft GroenLinks nog steeds die moslim broederschap dame op de lijst? Ik snap niet waarom het probleem zo lang genegeerd wordt.
Maar goed, ik lees dus dat de quote "Jullie zitten wel overal hè?" helemaal niet van Baudet is. Geenstijl fietst dat leutig verwoord tussen aanhalingstekens binnen, en P-G ziet gelijk een
Führer en een Nacht van de Lange Messen. Lijkt me zwaar overdreven. Overigens klopt het dat er overal Joden zitten. Straks ook in Bahrein, VAE en Soedan. Poe poe, wat ben ik toch een antisemiet.
Machteld Allan is niet alleen een vrouw van Joodse afkomst op een verjaardag, maar ook schrijfster, historica en arabiste. Dan is het interessant om met zo iemand het gesprek aan te gaan over de geschiedenis. Dat doe ik zelf ook graag, met Fransen, Britten, Duitsers, Belgen, Moslims, Joden ... en dan ben ik inderdaad op zoek naar
hun perspectief. En goed, Baudet doet dat dan op de hem kenmerkende provocerende wijze, en dat wordt niet altijd gewaardeerd. Maar dat maakt hem niet tot een antisemiet.
Tenslotte de woorden van Olaf Ephraim, medebestuurslid van Baudet in het FvD: "Thierry deed een paar provocerende uitspraken, zoals we hem allen wel kennen. Maar ik ken hem langer en durf met de hand op het hart te beweren dat hij geen fascist, homofoob of nazisympathisant is. Dan zou ik, met Joodse roots, namelijk allang weggelopen zijn."
De bierkelder putsch is mislukt. Tijd om over te gaan tot de orde van de dag.