Lies schreef:
Nee Hume, de conservatieve kiezer heeft niet voor dit gekrakeel en het gevecht om de poppetjes gekozen. Het gaat de kiezer om het programma en niet om de ego's in een partij. De ellende begon toen Henk Otten uit de partij werd gezet, voor mij als toeschouwer was dat al het begin van het einde. Wordt in het artikel 'het broeide al veel langer' vergeten.
Daarom lukt het conservatief rechts niet om een stabiele partij op te zetten?
Na Fortuin zijn er verschillende pogingen gedaan en iedere keer wordt het een mislukking.
Nu gaat Baudet weer verder met een doorstart en het wordt een verzameling van extremisten ,zoals
borealen ,rascisten ,trumpisten , klimaatontkenners, Nexetiers ,corona-gekkies enz.
Deze kiezers zijn er genoeg en je kunt zeggen, ook deze mensen hebben recht op hun partij.
Maar dan moet je niet verbaasd zijn als de leiding en fractie van zo'n partij een soepzootje wordt.
Blijkbaar is een stabiele partij saai en niet extreem en voor het grootste deel van de kiezers.
Het lijkt me prima ,rechts van de VVD een rechts-conservatieve partij en Wiegel loopt al jaren dit te stimuleren.
Verdonk is er aan begonnen en daarna nog meer afsplitsers
Dus zeg jij dan maar hoe het zou moeten of kunnen?
Mislukkingen door randstedelijke ruzies, zo zie ik het, en waarbij de regio niet meetelt. Nederland1 en Nederland2 die elkaar nodig hebben, maar dat men dit na de verkiezingen snel is vergeten. Ik vraag mij bv nog steeds af waarom de 'boer' Henk Otten uit de partij verwijderd moest worden, wie had dat moddergooien nodig om zich omhoog te werken en dan denk ik niet aan Baudet. Eigenlijk is Baudet een politieke sukkel die geen leiding kan geven. Tegelijkertijd is het treurig om te zien hoe van dit mankement anderen in de partij misbruik maken, valt onder schofferen van de kiezer. Wat heeft de regio aan Annabel Nanninga, die de pot verwijt dat de ketel zwart ziet?
Felle kritiek van staatssecretaris Knops: ‘Den Haag heeft te weinig oog voor de regio’
Politici in Den Haag hebben vaak geen idee wat er speelt in de regio en hebben alleen oog voor de belangen van de Randstad. Dat stelt staatssecretaris van Binnenlandse Zaken Raymond Knops (CDA) in een opiniestuk in deze krant.
Het Binnenhof wordt bevolkt door politici die over elk denkbaar onderwerp in de clinch liggen, maar over één ding opvallend hetzelfde denken. En dat is dat in Nederland welvaart en goede toekomstperspectieven zijn samengebald in de Randstad. De regio? Dat is krimp en leegstand.
Een hardnekkig misverstand.
Het getuigt dat velen in Den Haag oprecht niet weten wat er speelt in gebieden als Zuid-Limburg, Noordoost-Groningen, de Veluwe of de Achterhoek. Verwondering moet het echter evenmin wekken.
Steeds minder een afspiegeling
De Tweede Kamer is steeds minder een afspiegeling van Nederland. Tweederde van de Kamerleden komt tegenwoordig uit de Randstad. Wat ook niet helpt daarbij, is dat landelijke media kwesties uit de eigen Randstedelijke biotoop presenteren als nationale thema’s. Neem Zwarte Piet: ‘wereldnieuws’ in de Randstad, daarbuiten weigert hij zich af te schminken.
Het extreme tempo waarin de steden in de Randstad groeien, is voorbij. Zonder expats zou Amsterdam inmiddels krimpen. Volgens de jongste makelaarscijfers heeft Zuid-Holland in de top 4 moeten plaatsmaken voor zowel Flevoland als Noord-Brabant. Tot regio’s waar ruim een kwart meer werd verkocht, behoren Zuidwest-Friesland en Zuidoost-Drenthe. In het land van Maas en Waal is overbieden de nieuwe norm.