Raya schreef:
Het is vaak angst. Vaak ook angst voor verandering.
Naar ik heb begrepen gaan er nog steeds meer schapen dood door aanvallen van honden, dan door aanvallen van wolven. Dat wolven zich gaan ophouden in gebieden waar we ze liever niet hebben, komt m.i. inderdaad doordat we niet genoeg gebied hebben waar ze wel zouden kunnen zijn zonder al te veel schade voor de wolf en onszelf. Daar heeft Einstein gelijk in.
In plaats van de wolf te weren, zouden wij er goed aan doen bevolkingsgroei te weren. Niet omdat ik iets tegen immigranten van welk ras, kleur, of wat dan ook, maar gewoon omdat we een behoorlijk vol land zijn, waar de natuur geen natuur meer kan zijn, omdat we een vol land zijn.
Ik word steeds meer aanhanger van de club van 10 miljoen, die jaren geleden streefde naar een bevolkingsafname naar 10 miljoen.
Dat dat minder omzet (=minder winst) en minder goedkope arbeidskrachten voor diverse takken van industrie is, is dan jammer voor hen. Als er gekozen moet worden tussen welvaart voor enkelen en welzijn voor iedereen, kies ik voor dat laatste. En daar hoort echte natuur bij. Geen kunstbomen, omdat we de echte bomen allemaal hebben omgehakt, en plastic beelden van wolven, omdat echte wolven teveel schapen zouden doden.
Meer wolven en minder mensen ,het moet niet gekker worden.
Voor boeren met schapen heb ik groot respect en zeker voor de boer in Brabant die het opneemt voor zijn schapen.
Deze dieren lopen nog buiten en zijn goed voor de natuur en het landschap.
Overbevolking is er van kippen en varkens, die met miljoen in stallen zitten ,stank en luchtvervuiling veroorzaken en ook nog eens
ziekten aan luchtwegen.
Al die links extremisten van natuurpartijen zijn volkomen de weg kwijt en daarom de wolf het land uit ,naar Polen en Rusland enz.