Het is nu do sep 28, 2023 12:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 604 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#581  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 5:06 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
Raya schreef:
Ga naar een dierenwinkel, en er hangen rekken vol met speeltjes voor de dieren. Zelfs voor vogels.

Mensen noemen dat speeltjes.

Omdat de dieren er mee spelen.

Profiel  

Bericht nummer:#582  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 5:11 pm 
lid

Raya schreef:
Julien Sorel schreef:
Raya schreef:
Ga naar een dierenwinkel, en er hangen rekken vol met speeltjes voor de dieren. Zelfs voor vogels.

Dieren kennen geen spel. Mijn jonge kat is voor mijn voeten druk in de weer met een pluisballetje. Dat is voor haar bittere ernst.

Profiel  

Bericht nummer:#583  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 5:53 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
Raya schreef:
Julien Sorel schreef:

Dieren kennen geen spel. Mijn jonge kat is voor mijn voeten druk in de weer met een pluisballetje. Dat is voor haar bittere ernst.

Hoe kun jij weten dat het bittere ernst is geen spel? Heb je dat aan je kat gevraagd?

Kinderen leren deels door spel wat de natuur hen ingegeven heeft. Waarom zou dat bij dieren anders zijn? Die stoeien ook met elkaar zonder elkaar te verwonden.

Profiel  

Bericht nummer:#584  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 6:19 pm 
lid

Raya schreef:
Julien Sorel schreef:
Raya schreef:

Hoe kun jij weten dat het bittere ernst is geen spel? Heb je dat aan je kat gevraagd?

Kinderen leren deels door spel wat de natuur hen ingegeven heeft. Waarom zou dat bij dieren anders zijn? Die stoeien ook met elkaar zonder elkaar te verwonden.
Volgens mij heeft juul zelf nooit gespeeld in zijn leven, dat moet het zijn.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

D66: Laat iedereen vrij, die denkt zoals wij
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... e-over-d66

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#585  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 6:38 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Julien Sorel schreef:

Jawel, ik speel veel maar ik ben dan ook geen dier.

Profiel  

Bericht nummer:#586  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 7:01 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:

Mensen zijn net zo goed een diersoort.

Profiel  

Bericht nummer:#587  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 8:47 pm 
lid

Raya schreef:
Julien Sorel schreef:
Biertje schreef:

En die spelen ook

D66 tegen VVD: ""Als jullie vrouwen en meisjes arm houden, krijgen zij gratis maandverband""

Profiel  

Bericht nummer:#588  BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2023 9:05 pm 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:
Julien Sorel schreef:

En die spelen ook

Nee, ze vertonen instinctief gedrag dat lijkt op spelen.

Profiel  

Bericht nummer:#589  BerichtGeplaatst: di aug 01, 2023 6:27 pm 
lid

Julien Sorel schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:

En die spelen ook

Nee, ze vertonen instinctief gedrag dat lijkt op spelen.
Dat is geen instinct gedrag maar gewoon een spel.

Profiel  

Bericht nummer:#590  BerichtGeplaatst: di aug 01, 2023 10:36 pm 
lid

Er zijn inmiddels al heel wat berichten op de tv geweest waaruit blijkt dat zelfs schaapskuddes die min of meer vrij in bepaalde gebieden rondzwerven uitstekend met een paar speciale honden tegen wolven aanvallen beveiligd kunnen worden.
Nu de boeren nog die schapen in een afgesloten weidegebied houden.

Profiel  

Bericht nummer:#591  BerichtGeplaatst: di aug 01, 2023 11:27 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Er zijn inmiddels al heel wat berichten op de tv geweest waaruit blijkt dat zelfs schaapskuddes die min of meer vrij in bepaalde gebieden rondzwerven uitstekend met een paar speciale honden tegen wolven aanvallen beveiligd kunnen worden.
Tegen 1 wolf misschien maar niet tegen een roedel.

Profiel  

Bericht nummer:#592  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 7:15 am 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Tegen 1 wolf misschien maar niet tegen een roedel.

En wat als alle schapen beschermd zijn door die speciale honden? Waar gaat de wolf zich dan op richten?

Profiel  

Bericht nummer:#593  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 10:06 am 
lid

Als alles wat zich in dit land als een schaap gedraagt en met speciale honden achter een hek/afrastering is geplaatst, zal de wolf zich richten op reeën, vossen, dassen, bevers, fazanten, hazen en egels die verstrikt raken in de bescherming en ook geen kant meer op kunnen. Kunnen we daar weer over klagen.

Profiel  

Bericht nummer:#594  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 10:17 am 
lid

Lies schreef:
Als alles wat zich in dit land als een schaap gedraagt en met speciale honden achter een hek/afrastering is geplaatst, zal de wolf zich richten op reeën, vossen, dassen, bevers, fazanten, hazen en egels die verstrikt raken in de bescherming en ook geen kant meer op kunnen. Kunnen we daar weer over klagen.

Of erger. Dan komen ze nog meer stedelijk gebied of dorpskernen binnen om naar prooidieren dood te bijten. En dan blijken ineens ook kleine mensen maar dieren te zijn. Ik houd mijn hart vast.

Profiel  

Bericht nummer:#595  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 10:36 am 
lid

Lies schreef:

Ze eten ook zwijnen, waar er veel te veel van zijn, muizen, ratten, konijnen, hazen en andere vogels, zoals ik al eerder schreef verschalkte de mij bekende wolvin een in het bos broedende kalkoen.
Ik hoop nu maar dat een wolf een keer die muis vangt die mijn rijpe aardbeien iedere keer komt opeten.
Als ze niets meer te eten hebben eten ze Biertje op. Die schijnt een lekker hapje te zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#596  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 1:34 pm 
lid

De wolf is een lui dier, een gaat voor de makkelijkste prooien. Everzwijnen zullen ze wel eten, maar als ze iets makkelijkers kunnen vinden, zullen ze daarvoor gaan.
En genoeg zwijnen in de steden, maar niet zoveel everzwijnen.

Profiel  

Bericht nummer:#597  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 2:24 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Lies schreef:

Ze eten ook zwijnen, waar er veel te veel van zijn, muizen, ratten, konijnen, hazen en andere vogels, zoals ik al eerder schreef verschalkte de mij bekende wolvin een in het bos broedende kalkoen.
Ik hoop nu maar dat een wolf een keer die muis vangt die mijn rijpe aardbeien iedere keer komt opeten.
Als ze niets meer te eten hebben eten ze Biertje op. Die schijnt een lekker hapje te zijn.
Zo lang mensen dieren blijven kopen en dumpen in dit land, zoals die kalkoen die nu is opgevreten, houden we ze in deze benauwde habitat nog uit onze buurt.

Dierenasiels slaan alarm in onderstaande uitzending om ong. 49.00 , al een jarenlang bekend probleem:

https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/e ... eenvandaag

Profiel  

Bericht nummer:#598  BerichtGeplaatst: wo aug 02, 2023 2:43 pm 
lid

Raya schreef:
De wolf is een lui dier, een gaat voor de makkelijkste prooien. Everzwijnen zullen ze wel eten, maar als ze iets makkelijkers kunnen vinden, zullen ze daarvoor gaan.
En genoeg zwijnen in de steden, maar niet zoveel everzwijnen.
Ik gun de zwijnen in de steden wel zo'n kennismaking met de wolf, dan heb je pas de hoofdprijs van de Postcodeloterij gewonnen.

Profiel  

Bericht nummer:#599  BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2023 1:06 pm 
lid

Brussel gaat beschermde status van de wolf herzien
De Europese Commissie is bezig de beschermde status van de wolf te herzien. Dat heeft voorzitter Ursula von der Leyen maandagmiddag laten weten.

Hans Nijenhuis 04-09-23, 12:33 Laatste update: 13:03
Ze vraagt ‘lokale gemeenschappen, wetenschappers en alle geïnteresseerde partijen’ om vóór 22 september 2023 actuele gegevens over de wolvenpopulatie en hun impact in te dienen. Op basis van de verzamelde gegevens zal de Commissie een besluit nemen over een voorstel om de status van de bescherming van de wolf binnen de EU te wijzigen, aldus Von der Leyen.

,,De concentratie van wolvenroedels in sommige Europese regio’s is een reëel gevaar geworden voor het vee en mogelijk ook voor de mens. Ik dring er bij lokale en nationale autoriteiten op aan om waar nodig actie te ondernemen. De huidige EU-wetgeving stelt hen daartoe al in staat”, zegt Von der Leyen. Maar het dagelijks bestuur van de EU zal na de inventarisatie van 22 september ook de bestaande regels ,,actualiseren, om waar nodig meer flexibiliteit in te voeren, in het licht van de evolutie van deze soort.”

In Brussel wordt verwacht dat dit leidt tot minder bescherming van de wolf. Dat is goed nieuws, zegt Europarlementariër Bert-Jan Ruissen (SGP) die het al langer hoog tijd vindt om de beschermde status van de wolf aan te passen. ,,De wolf in Europa is geen bedreigde diersoort meer. Regio’s moeten kunnen optreden, om de balans in biodiversiteit te kunnen bewaren en herstellen”, zegt hij. De koerswijziging van Von der Leyen ,,is ook een signaal aan de Nederlandse overheid die strengere regels bovenop de EU-bescherming heeft gezet, waardoor je nog niet met een paintball een wolf mag afschrikken.”

Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsbrief van BN DeStem ontvangen via e-mail?
Afgelopen vrijdag oordeelde de rechtbank Midden-Nederland op basis van die Nederlandse regels dat de provincie Gelderland niet goed genoeg heeft onderbouwd waarom het verjagen met verfkogels nodig is. Eind vorig jaar besloot de provincie het gebruik van verfkogels toe te staan bij wolven op De Hoge Veluwe, die steeds minder schuw worden. De Faunabescherming stapte naar de rechter.

Pony Dolly
De terugkeer van de wolf naar regio’s waar hij lange tijd afwezig is geweest, leidt steeds vaker tot conflicten. met lokale landbouw- en jachtgemeenschappen, vooral waar maatregelen om aanvallen op vee te voorkomen niet op grote schaal worden toegepast, erkent de Commissie. Ook een pony van Von der Leyen zelf, de 30-jarige Dolly, is op 1 september 2022 bij haar huis in Duitsland door een wolf doodgebeten, hoewel het landgoed goed is omheind.

De huidige EU-wetgeving maakt het voor lokale en nationale overheden al mogelijk om waar nodig actie te ondernemen, zoals het plaatsen van hekken om vee te beschermen tegen de wolf. Er is aanzienlijke EU-financiering voor deze maatregelen beschikbaar. Afgelopen voorjaar bleek dat Nederland nauwelijks van gebruik maakt. De Fryske Nasjonale Partij werd hierop gewezen door de Europese Commissie toen ze bij Brussel aanklopte voor meer bescherming tegen de wolf.

De aankondiging van nieuw beleid is een reactie op een oproep van het Europees Parlement afgelopen november om de beschermde status van de wolf af te zwakken. Afgelopen de Commissie begonnen met het verzamelen van gegevens van nationale autoriteiten, deskundigen en belangrijke belanghebbenden, maar, zo laat Von der Leyen nu weten: Deze gegevens bieden echter nog steeds geen volledig beeld dat voldoende is voor de Commissie om verdere maatregelen te ontwerpen, en de Commissie breidt deze raadpleging vandaag uit. Alle geïnteresseerde partijen kunnen voor 22 september 2023 actuele gegevens indienen via dit e-mailadres: EC-WOLF-DATA-COLLECTION@ec.europa.eu. (actief vanaf maandagmiddag.)

https://www.bndestem.nl/binnenland/brus ... ~a98358c0/

Profiel  

Bericht nummer:#600  BerichtGeplaatst: di sep 05, 2023 9:11 am 
lid

Biertje schreef:
Brussel gaat beschermde status van de wolf herzien
De Europese Commissie is bezig de beschermde status van de wolf te herzien. Dat heeft voorzitter Ursula von der Leyen maandagmiddag laten weten.

Hans Nijenhuis 04-09-23, 12:33 Laatste update: 13:03
Ze vraagt ‘lokale gemeenschappen, wetenschappers en alle geïnteresseerde partijen’ om vóór 22 september 2023 actuele gegevens over de wolvenpopulatie en hun impact in te dienen. Op basis van de verzamelde gegevens zal de Commissie een besluit nemen over een voorstel om de status van de bescherming van de wolf binnen de EU te wijzigen, aldus Von der Leyen.

,,De concentratie van wolvenroedels in sommige Europese regio’s is een reëel gevaar geworden voor het vee en mogelijk ook voor de mens. Ik dring er bij lokale en nationale autoriteiten op aan om waar nodig actie te ondernemen. De huidige EU-wetgeving stelt hen daartoe al in staat”, zegt Von der Leyen. Maar het dagelijks bestuur van de EU zal na de inventarisatie van 22 september ook de bestaande regels ,,actualiseren, om waar nodig meer flexibiliteit in te voeren, in het licht van de evolutie van deze soort.”

In Brussel wordt verwacht dat dit leidt tot minder bescherming van de wolf. Dat is goed nieuws, zegt Europarlementariër Bert-Jan Ruissen (SGP) die het al langer hoog tijd vindt om de beschermde status van de wolf aan te passen. ,,De wolf in Europa is geen bedreigde diersoort meer. Regio’s moeten kunnen optreden, om de balans in biodiversiteit te kunnen bewaren en herstellen”, zegt hij. De koerswijziging van Von der Leyen ,,is ook een signaal aan de Nederlandse overheid die strengere regels bovenop de EU-bescherming heeft gezet, waardoor je nog niet met een paintball een wolf mag afschrikken.”

Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsbrief van BN DeStem ontvangen via e-mail?
Afgelopen vrijdag oordeelde de rechtbank Midden-Nederland op basis van die Nederlandse regels dat de provincie Gelderland niet goed genoeg heeft onderbouwd waarom het verjagen met verfkogels nodig is. Eind vorig jaar besloot de provincie het gebruik van verfkogels toe te staan bij wolven op De Hoge Veluwe, die steeds minder schuw worden. De Faunabescherming stapte naar de rechter.

Pony Dolly
De terugkeer van de wolf naar regio’s waar hij lange tijd afwezig is geweest, leidt steeds vaker tot conflicten. met lokale landbouw- en jachtgemeenschappen, vooral waar maatregelen om aanvallen op vee te voorkomen niet op grote schaal worden toegepast, erkent de Commissie. Ook een pony van Von der Leyen zelf, de ,De concentratie van wolvenroedels in sommige Europese regio’s is een reëel gevaar geworden voor het vee en mogelijk ook voor de mens. Ik dring er bij lokale en nationale autoriteiten op aan om waar nodig actie te ondernemen. De huidige EU-wetgeving stelt hen daartoe al in staat”, zegt Von der Leyen. Maar het dagelijks bestuur van de EU zal na de inventarisatie van 22 september ook de bestaande regels ,,actualiseren, om waar nodig meer flexibiliteit in te voeren, in het licht van de evolutie van deze soort.”, is op 1 september 2022 bij haar huis in Duitsland door een wolf doodgebeten, hoewel het landgoed goed is omheind.

De huidige EU-wetgeving maakt het voor lokale en nationale overheden al mogelijk om waar nodig actie te ondernemen, zoals het plaatsen van hekken om vee te beschermen tegen de wolf. Er is aanzienlijke EU-financiering voor deze maatregelen beschikbaar. Afgelopen voorjaar bleek dat Nederland nauwelijks van gebruik maakt. De Fryske Nasjonale Partij werd hierop gewezen door de Europese Commissie toen ze bij Brussel aanklopte voor meer bescherming tegen de wolf.

De aankondiging van nieuw beleid is een reactie op een oproep van het Europees Parlement afgelopen november om de beschermde status van de wolf af te zwakken. Afgelopen de Commissie begonnen met het verzamelen van gegevens van nationale autoriteiten, deskundigen en belangrijke belanghebbenden, maar, zo laat Von der Leyen nu weten: Deze gegevens bieden echter nog steeds geen volledig beeld dat voldoende is voor de Commissie om verdere maatregelen te ontwerpen, en de Commissie breidt deze raadpleging vandaag uit. Alle geïnteresseerde partijen kunnen voor 22 september 2023 actuele gegevens indienen via dit e-mailadres: EC-WOLF-DATA-COLLECTION@ec.europa.eu. (actief vanaf maandagmiddag.)

https://www.bndestem.nl/binnenland/brus ... ~a98358c0/
Ursula von der Leyen zal ook wel gehoord hebben dat na haar 30 jarige pony Dolly nogal wat schapen in Duitsland op 26/27 augustus 2023 ook bij de hemelpoort stonden te wachten na een kennismaking met een wolf, of meerdere.

55 tote Schafe nach mutmaßlicher Wolfsattacke im Landkreis Stade
https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... f4870.html

In Oldendorf-Himmelpforten (Landkreis Stade) sind bei einem mutmaßlichen Wolfsangriff 55 Schafe getötet oder tödlich verletzt worden. Der Landrat sieht eine neue Dimension erreicht - und fordert Konsequenzen.

Van de 112 schapen bleven er nog geen 30 ongedeerd.

Ursula von der Leyen: De concentratie van wolvenroedels in sommige Europese regio’s is een reëel gevaar geworden voor het vee en mogelijk ook voor de mens.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 604 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]