Het is nu di jan 26, 2021 4:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 4:16 pm 
lid

De steenmarter wordt ook verboden want zet mensen weleens in het donker door aan kabels te knagen

https://www.ad.nl/binnenland/steenmarte ... a88d2362a/

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 4:16 pm 
lid

Ik heb liever dat de wolf hier niet inheems wordt. Dat kan prima door zijn leefgebied af te grenden en waar hij nog niet echt gevestigd is, inderdaad moet er daar iets gebeuren.

Een hond doodschieten die zich aan een koppel schapen vergrijpt, graag doodschieten (dit is dus aan de wetgever gericht, de jachtopziener etc kan nu niets doen, vrees ik).

Momenteel (en als ik mijn gelijk zou krijgen, blijvend) is het doodbijten van huisdieren door wolven grote uitzondering. Daarentegen richten honden regelmatig vreselijke bloedbaden aan. Doorgaan zoals "wolvenexperts" suggereren, zal echter de verhouding tussen wolven en honden omkeren, en ook menselijke slachtoffers zijn op termijn niet uit te sluiten.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 4:44 pm 
lid

Wolven zijn onderdeel van de natuur.
Ook de Nederlandse natuur.
Kun je tegen wolven zijn, maar dat geeft ons niet het recht een deel van onze natuur uit te moorden.
Ik ben ook tegen regen overdag. Maar het valt toch. Ik moet daar mee leven. Moest ik ook toen ik een reclamewijk had. Het hoort bij het leven. Net zoals wolven die af en toe een schaap pakken. Ondernemersrisico. Je kunt ook goede hekken zetten. Helpt ook tegen honden.

Kunnen we beter alle bomen het land uitjagen. Die vallende bladeren leiden tot ongelukken, gewonden en zelfs doden onder mensen. Mij hebben ze een keer de schouder gebroken. En tegen die bladeren, daar helpt geen hek tegen.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: di jan 12, 2021 4:52 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ik heb liever dat de wolf hier niet inheems wordt. Dat kan prima door zijn leefgebied af te grenden en waar hij nog niet echt gevestigd is, inderdaad moet er daar iets gebeuren.

Een hond doodschieten die zich aan een koppel schapen vergrijpt, graag doodschieten (dit is dus aan de wetgever gericht, de jachtopziener etc kan nu niets doen, vrees ik).

Momenteel (en als ik mijn gelijk zou krijgen, blijvend) is het doodbijten van huisdieren door wolven grote uitzondering. Daarentegen richten honden regelmatig vreselijke bloedbaden aan. Doorgaan zoals "wolvenexperts" suggereren, zal echter de verhouding tussen wolven en honden omkeren, en ook menselijke slachtoffers zijn op termijn niet uit te sluiten.
En als een hond zich aan de mens vergrijpt is er niets aan de hand :foei2:

Die wolf denkt: Als Nederland miljoen kippen door de versmipperaar halen, waarom is een kudde schapen dan een probleem. Schapen en lammeren kunnen ook als huisdier gehouden worden, in de VS is dat doodnormaal.

Er is een oplossing: een gebied omheinen waar wolven mogen komen. Alleen: ik vind dan dat er sprake van het profijtbeginsel dus raad eens wie de rekening krijgt? En reken maar dat het een pittige rekening wordt want dat omheinde gebied moet bewaakt worden want de wolf moeten dan wel beschermd worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]