Het is nu ma sep 21, 2020 2:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
Bericht nummer:#81  BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2020 10:50 am 
lid

Hume schreef:
Je ga met toch niet wijs maken dat Mona uit Volendam met haar 5 jongens en het pannenkoeken bakken niet populistisch is.
Maak dat de kat maar wijs.
Het stikt van de populisten in het CDA vooral in het Zuiden.

Haha, Hume!

Dit klinkt ongeveer zoals wat mijn papegaai hier roept:
Citaat:
Wilde je dan beweren dat Hugo uit Rotterdam, die er uitziet als een gay stripper, altijd kleurige schoenen aan, niet al te veel de populaire bink uithangt?

Het stikt van de populisten in de grote steden in het Westen

Profiel  

Bericht nummer:#82  BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2020 11:30 am 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
De naam Rutte klinkt veel vaker door dan die van Hoekstra en De Jonge (zelfs bij jou Hume, die De Jonge De Jong noemt).

Peilingen zijn vaak een associatiespelletje. Velen noemen de eerste die in hen opkomt. En dat is vaak de naam welke zij het meeste horen.
Wat het CDA betreft, denk ik dat velen de toestanden binnen die partij ontgaat.
Wat betreft verkiezingen, denk ik dat die anders zullen zijn dan de peilingen. Er worden steeds meer fouten zichtbaar in het beleid, waarbij de ware aard van de VVD aan het licht komt. En dan kon de klap wel eens hard aankomen bij de VVD en bende. Ollongron onderzoekt niet voor niets of uitstel van de volgende verkiezingen mogelijk zijn, zodat er tijd komt om aan schadeherstel te doen en ook de tijd wat kan doen vergeten, voor mensen naar de stembus gaan.

Jouw analyse rammelt weer eens.
Rutte doet het heel goed en heeft het vertrouwen van een groot deel van de bevolking.
Het CDA is een zwalk- partij van extreem rechts in Brabant en van links midden in de media.
Uitstel van verkiezingen is natuurlijk belachelijk en gesteggel van partijen die geen leider hebben gekozen.
Partijen zonder duidelijk leider, zijn zo en zo onduidelijk en niet aantrekkelijk voor kiezers.
Rutte is geen leider maar iemand die voor de inkomsten zorgt voor zijn zakenvriendjes. Rutte verliest al een oorlog zonder dat die gevoerd wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#83  BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2020 7:26 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:
De naam Rutte klinkt veel vaker door dan die van Hoekstra en De Jonge (zelfs bij jou Hume, die De Jonge De Jong noemt).

Peilingen zijn vaak een associatiespelletje. Velen noemen de eerste die in hen opkomt. En dat is vaak de naam welke zij het meeste horen.
Wat betreft verkiezingen, denk ik dat die anders zullen zijn dan de peilingen. Er worden steeds meer fouten zichtbaar in het beleid, waarbij de ware aard van de VVD aan het licht komt. En dan kon de klap wel eens hard aankomen bij de VVD en bende. Ollongron onderzoekt niet voor niets of uitstel van de volgende verkiezingen mogelijk zijn, zodat er tijd komt om aan schadeherstel te doen en ook de tijd wat kan doen vergeten, voor mensen naar de stembus gaan.

Rutte doet het heel goed en heeft het vertrouwen van een groot deel van de bevolking.
Het CDA is een zwalk- partij van extreem rechts in Brabant en van links midden in de media.
Uitstel van verkiezingen is natuurlijk belachelijk en gesteggel van partijen die geen leider hebben gekozen.
Partijen zonder duidelijk leider, zijn zo en zo onduidelijk en niet aantrekkelijk voor kiezers.
Rutte is geen leider maar iemand die voor de inkomsten zorgt voor zijn zakenvriendjes. Rutte verliest al een oorlog zonder dat die gevoerd wordt.

Rutte gaat vandaag in gesprek met vertegenwoordigers van BLM, zo heb ik vernomen. Wanneer gaat hij in gesprek met de tegenstanders van die beweging?

Profiel  

Bericht nummer:#84  BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2020 7:42 pm 
lid

En wanneer gaat Hugo naar Ferdinand: "Ferdinand, met elk uur dat jij blijft wordt mijn positie als partijleider ook onhoudbaar"

Profiel  

Bericht nummer:#85  BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2020 11:44 pm 
lid

Biertje schreef:
Hume schreef:
Raya schreef:

En daarom is de VVD in de peilingen nog altijd de grootste partij.

Profiel  

Bericht nummer:#86  BerichtGeplaatst: do sep 03, 2020 8:13 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Met dit soort materiaal kan je ook inderdaad geen oorlog meevoeren

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... ijs-binnen

Profiel  

Bericht nummer:#87  BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 9:31 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Hume schreef:

Nog een jaartje voor Sinterklaas spelen, daarna gaan we zien en voelen dat de bomen (het groen) niet tot in de hemel groeien. Dan gaat elkaar de zwartepiet toespelen pas echt los. Bij het CDA zijn ze al bezig met een voorproefje:

Lijsttrekkersrel CDA sleept voort: 'Behandel Omtzigt en De Jonge gelijk'
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rkiezingen

Slecht in de peilingen

In het CDA groeit de onrust nu de partij op 13 zetels in de peilingen staat. "Daar worden mensen onrustig van. Voormalig ministers en ook oud-Eerste en oud-Tweede Kamerleden kijken bevreesd naar de verkiezingen volgend jaar, zegt een invloedrijk CDA-lid.

Profiel  

Bericht nummer:#88  BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 2:04 pm 
lid

Ja het is een tijd waarin het partijbestuur en de linkse tijgers van het CDA zich even gedeisd moeten houden. Hebben ze wel echt gewonnen?

Voor mij maakt het niet alles uit want ik vind niemand meer geloofwaardig die aan dit kabinet deelneemt. Of je dasje nu goed zit of niet.

Profiel  

Bericht nummer:#89  BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 8:49 pm 
lid

Zit Omtzigt nou nog steeds bij het CDA?

Profiel  

Bericht nummer:#90  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 12:36 am 
lid

baedeker schreef:

Blijkbaar is het de populisten nog niet gelukt om hem er uit te krijgen.

Profiel  

Bericht nummer:#91  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 8:53 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Blijkbaar is het de populisten nog niet gelukt om hem er uit te krijgen.
De populisten rond Rutte en De Jonge vinden het maar al te fijn dat Omtzigt stemmen voor ze trekt, zonder dat ze hem serieus hoeven te nemen. De man moet opletten om niet als de nuttige idioot van deze charlatans de geschiedenisboeken in te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#92  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 9:31 am 
lid

Rightnow schreef:
Ja het is een tijd waarin het partijbestuur en de linkse tijgers van het CDA zich even gedeisd moeten houden. Hebben ze wel echt gewonnen?

Voor mij maakt het niet alles uit want ik vind niemand meer geloofwaardig die aan dit kabinet deelneemt. Of je dasje nu goed zit of niet.
Ik kan ook geen keuze meer maken, al voor deze crisis het geval. Als je dan leest 'Kamer buigt zich twee dagen lang over kabinetsplannen voor 2021' kan ik er alleen nog maar met medelijden naar kijken. Twee dagen met z'n allen kakelen over iets waar ze geen vat meer op hebben, een virus, een crisis en de economie. En zo hobbelen van de ene ellende naar de andere, en slaan we elkaar via de rechter om de oren. In onderstaand artikel van Nico Gerrits wordt Sinterklaas ook genoemd:

Extern salderen juridisch onhoudbaar, Nederland zal nat gaan in Luxemburg
https://www.foodlog.nl/artikel/extern-s ... luxemburg/

De opening van Airport Lelystad zou mogelijk kunnen leiden tot negatieve effecten in de Natura2000-gebieden de Veluwe, de Oostvaarders Plassen, de Wieden en de Weerribben, om maar een paar op afstand gelegen gebieden te noemen. Ook al is het praktisch gezien vrijwel onmogelijk is om objectief de mogelijk negatieve effecten van NOx uit Lelystad op habitattypen of soorten die onder de Habitatrichtlijn vallen in die gebieden te bepalen, is er geen sprake van dat dergelijke effecten onder de richtlijn afgekocht zouden kunnen worden door één of meerdere boeren in Bennekom - laat staan in Noord-Brabant - uit te kopen. Die hebben namelijk niets te maken met het vliegveldplan. Ook hier is het EHvJ snel klaar mee.

Wisseltruc
Persoonlijk vind ik het uitkopen van varkensbedrijven in Noord-Brabant een prima idee, gezien de geurproblematiek en mogelijke gezondheidseffecten. Maar het beleid wat aan de uitkoop wordt gekoppeld is onbegrijpelijk. De overheid koopt boeren uit en gebruikt vervolgens 70% van een niet meer bestaande ammoniakemissie om elders een bestaand ‘knelpunt’ op te lossen. Wat is een knelpunt? Is dat een plan of project in de zin van artikel 6, derde lid, van Habitatrichtlijn, wat geen doorgang kan vinden omdat het een significant negatief effect heeft op een Natura2000 gebied?

Wanneer, zoals is te voorzien, het knelpunt geen plan- of projectmatige relatie heeft met de uitgekochte boer, is saldering - domweg een wisseltruc - juridisch niet houdbaar. Het maakt daarbij niet uit of een projectuitvoerder zoals Airport Lelystad het doet, of dat de overheid hier of daar voor Sinterklaas gaat spelen. Misschien dat de Nederlandse bestuursrechter in het spel meegaat, maar het EHvJ doet dat beslist niet.

Profiel  

Bericht nummer:#93  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 9:47 am 
lid

Lies schreef:
Rightnow schreef:

Ik kan ook geen keuze meer maken, al voor deze crisis het geval. Als je dan leest 'Kamer buigt zich twee dagen lang over kabinetsplannen voor 2021' kan ik er alleen nog maar met medelijden naar kijken. Twee dagen met z'n allen kakelen over iets waar ze geen vat meer op hebben, een virus, een crisis en de economie. En zo hobbelen van de ene ellende naar de andere, en slaan we elkaar via de rechter om de oren. In onderstaand artikel van Nico Gerrits wordt Sinterklaas ook genoemd:

Extern salderen juridisch onhoudbaar, Nederland zal nat gaan in Luxemburg
https://www.foodlog.nl/artikel/extern-s ... luxemburg/

De opening van Airport Lelystad zou mogelijk kunnen leiden tot negatieve effecten in de Natura2000-gebieden de Veluwe, de Oostvaarders Plassen, de Wieden en de Weerribben, om maar een paar op afstand gelegen gebieden te noemen. Ook al is het praktisch gezien vrijwel onmogelijk is om objectief de mogelijk negatieve effecten van NOx uit Lelystad op habitattypen of soorten die onder de Habitatrichtlijn vallen in die gebieden te bepalen, is er geen sprake van dat dergelijke effecten onder de richtlijn afgekocht zouden kunnen worden door één of meerdere boeren in Bennekom - laat staan in Noord-Brabant - uit te kopen. Die hebben namelijk niets te maken met het vliegveldplan. Ook hier is het EHvJ snel klaar mee.

Wisseltruc
Persoonlijk vind ik het uitkopen van varkensbedrijven in Noord-Brabant een prima idee, gezien de geurproblematiek en mogelijke gezondheidseffecten. Maar het beleid wat aan de uitkoop wordt gekoppeld is onbegrijpelijk. De overheid koopt boeren uit en gebruikt vervolgens 70% van een niet meer bestaande ammoniakemissie om elders een bestaand ‘knelpunt’ op te lossen. Wat is een knelpunt? Is dat een plan of project in de zin van artikel 6, derde lid, van Habitatrichtlijn, wat geen doorgang kan vinden omdat het een significant negatief effect heeft op een Natura2000 gebied?

Wanneer, zoals is te voorzien, het knelpunt geen plan- of projectmatige relatie heeft met de uitgekochte boer, is saldering - domweg een wisseltruc - juridisch niet houdbaar. Het maakt daarbij niet uit of een projectuitvoerder zoals Airport Lelystad het doet, of dat de overheid hier of daar voor Sinterklaas gaat spelen. Misschien dat de Nederlandse bestuursrechter in het spel meegaat, maar het EHvJ doet dat beslist niet.

Zolang er niks vliegt op Lelystad airport komt de natuur echt niet in de knel. Jammer van die 214 miljoen die weggesmeten is aanvliegveld dat nog steeds een te korte baan heeft en niet in bedrijf is.

https://nos.nl/artikel/2348491-spookvli ... he%20Money.

Profiel  

Bericht nummer:#94  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 11:21 am 
lid

baedeker schreef:

En zijn populariteit bij leden en kiezers staat niet in verhouding tot zijn feitelijke macht. Vanaf het moment van de onvermijdelijke coalitievorming (met D66) zal zijn invloed verder teruggedrongen worden, onder aanvoering van het partijbestuur.

Ik vind het zo sneu voor al die enthousiaste partijleden die ik ken, maar ze zullen veel uithoudingsvermogen moeten hebben. Of er ooit een grote uittocht komt?

De filosofie van het CDA is een bescheiden en verstandige conservatieve filosofie, zoals die ook is geworteld in het gemeenschapsdenken. Dat is de basis die niet verandert als partijleden ooit van partij zouden veranderen. Deze filosofie zal wel moeilijk in te passen zijn in het model van populisme met sterke eenhoofdige partijleiding - dit is juist waar de conservatieve CDA'ers tegenaanlopen, al is het dan in de vorm van de minder sterke De Jonge, gesteund door al het grote geld, de complete pers en het (bijna) complete actiewezen.

Profiel  

Bericht nummer:#95  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 1:29 pm 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:

En zijn populariteit bij leden en kiezers staat niet in verhouding tot zijn feitelijke macht. Vanaf het moment van de onvermijdelijke coalitievorming (met D66) zal zijn invloed verder teruggedrongen worden, onder aanvoering van het partijbestuur.

Ik vind het zo sneu voor al die enthousiaste partijleden die ik ken, maar ze zullen veel uithoudingsvermogen moeten hebben. Of er ooit een grote uittocht komt?

De filosofie van het CDA is een bescheiden en verstandige conservatieve filosofie, zoals die ook is geworteld in het gemeenschapsdenken. Dat is de basis die niet verandert als partijleden ooit van partij zouden veranderen. Deze filosofie zal wel moeilijk in te passen zijn in het model van populisme met sterke eenhoofdige partijleiding - dit is juist waar de conservatieve CDA'ers tegenaanlopen, al is het dan in de vorm van de minder sterke De Jonge, gesteund door al het grote geld, de complete pers en het (bijna) complete actiewezen.
Een conservatieve partij die zich rentemeester noemt, akkoord gaat met de verkoop van KLM (volgens Hans de Boer onze nationale trots) aan een Franse vliegtuigmaatschappij waar de Franse staat een aandeel in heeft en waar Wopke ook aandelen in heeft gekocht? .Een conservatieve partij die het prima vindt dat huishoudens zich steeds dieper in de schulden moeten steken voor een huis, omdat dit goed is voor de economie. Een conservatieve partij die het goed vindt dat Wopke geld in het rond smijt, getuigt dat van rentmeesterschap omdat Wopke zegt dat de staat daarop gaat verdienen?

Profiel  

Bericht nummer:#96  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 2:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
baedeker schreef:

De Jonge wordt gesteund omdat hij het CDA binnen het kartel houdt, en misschien wel om straks in verkiezingstijd als de fall guy van Corona de VVD uit de wind te houden. Leuk dat die enthousiaste partijleden zich zo graag steeds de kaas van het brood laten eten, maar een verstandige conservatieve koers zie ik er al lange tijd niet meer in.

Profiel  

Bericht nummer:#97  BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2020 3:21 pm 
lid

Nee, ik ook niet. Maar ik vind de benadering van veel CDA-leden als politieke filosofie OK, ook al heb ik daar als kiezer helemaal niets aan.

Dat Wopke hoopvol was op een fusie KLM Air France, jammer voor hem maar het is voor mij: Fokker Dasa deel ii.

De leden die het oude CDA-hart op de goede plaats hebben zullen teleurgesteld worden in de nieuwe wereldorde van Hugo de Jonge. Is dan ook bepaald geen conservatief begrip Dat kan best even duren hoor. Het is mijn persoonlijke preoccupatie met de conservatieven die rond 1933 meegezogen werden in een nieuwe wereldorde, soms met enthousiasme, soms omdat men geen alternatief wist. Sociaaldemocatie en conservatisme uit die tijd kibbelden en zagen elkaar kennelijk als een groter probleem dan de riskante socialistische en revolutionaire mode uit die tijd.

Het duurde 17 jaar voordat sommigen de ware ernst van de situatie ontdekten. Ik volgde het lot van sommige hun erfgenamen en hun belevenissen dus het is een beetje persoonlijk dat ik deze link nu leg.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]