Het is nu do jun 04, 2020 11:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 12:26 pm 
lid

Einstein schreef:
Ja gelukkig zijn er sinds 1946 mensenrechten, zoiets kan wettelijk niet zomaar. Er is daarvoor een EVRM als waakhond, die te vuur en te zwaard wordt bestreden door populistisch rechts. We hebben tot nu toe ook geen regering-Wilders gehad. Het ging Arnon Grunberg om oordelen over mensen op basis van hun afkomst. We horen dezelfde waarschuwing (traditioneel !) elk jaar met 4 mei, maar Grunberg maakte het expliciet en persoonlijk, hij betrok het op zichzelf. Dit was een /literair verhaal en geen politiek verhaal. Hij noemde een bevolkingsgroep, dat is het enige verschil met andere 4 mei lezingen. I rest my case..

Ach welnee, als Grunberg dat soort dingen op z'n lever had, dan had hij wel gesproken over Fortuyn of Van Gogh. Of over Amsterdam, waar Joden met een keppeltje niet meer over straat durven, waar Joodse instellingen zoals scholen zwaar beveiligd zijn, en je als gast in een Joods restaurant je leven niet zeker bent. Of over de leider van de oppositie in dit land, die al jaren bewaakt moet worden vanwege doodsbedreigingen, en politiek vervolgd wordt. Kijk dat is wel effe wat anders dan woorden, en die voorbeelden lenen zich bij uitstek voor een 4 mei toespraak. Maar nee, viespeuk Grunberg bediende de politici die hem op dat podium plaatsten met een holocaustontkenning, en de linkse onderbuikjes vinden het prachtig.
Wat een volk.
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 12:32 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Raya schreef:
Dat de kappers nu weer open gaan, komt omdat Rutte als de dood is dat het haar bij jongeren te lang wordt en er daardoor een nieuwe generatie 'langharig tuig' ontstaat, welk zich ten doel stelt aan de stoelpoten van de huidige machthebbers te zagen. :vinger:

Zonder dollen. De kappers sloten onder druk van de het volk. Niet omdat Rutte dat wilde.
Die wilde alles door laten draaien, zonder mondkapjes, en wel om twee redenen: ernstig tekort aan mondkapjes; en nog belangrijker: hij wilde kudde-immuniteit, dus juist besmettingen..
RIVM zegt dat gewone mondkapjes niets tegenhouden en je exact moet weten hoe je ze op en afdoet. Klopt Maar wat zegt RIVM en Rutte nu? Kappers moeten gewoon een mondkapje omdoen en wat stoelen eruit. Heb je daar 6 xweken voor nodig om dat te bedenken.?

Er zijn twee manieren:

A. De methode die Zweden hanteert: alles blijft open.
B, De methode van Nieuw-Zeeland: totale lockdown en iedereen die ziek is - zelfs als je niet in het ziekenhuis ligt - wordt getest. Mensen die Nieuw-Zeeland willen bezoeken, gaan daar 14 dagen in afzondering in speciale units

Van B weten we dat het werkt, van A als groepsimmuniteit werkt en lang duurt en ook echt is aangetoond. En daar is dus twijfel over

https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid ... uniteit-op

Om het effect en nut van beide methodes wetenschappelijk te onderzoeken en te bewijzen ,heb je een paar jaar nodig en
die tijd hebben we niet.
Nieuw Zeeland is een eiland ver van de bewoonde wereld , in vergelijking met Europa weinig in en doorreizende mensen.
Dus niet met Nederland of Europa te vergelijken.

Wel degelijk.

We kunnen gevoeglijk aannemen dat wat je niet als besmettingshaard binnen laat komen, ook niemand kan besmetten.

Er had veel sneller een stop gezet moeten worden op het inreizen en direct in quarantaine voor wat je toch nog binnen moest laten.
Dat is niet gebeurd.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 12:36 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
RIVM zegt dat gewone mondkapjes niets tegenhouden en je exact moet weten hoe je ze op en afdoet. Klopt Maar wat zegt RIVM en Rutte nu? Kappers moeten gewoon een mondkapje omdoen en wat stoelen eruit. Heb je daar 6 xweken voor nodig om dat te bedenken.?

Er zijn twee manieren:

B, De methode van Nieuw-Zeeland: totale lockdown en iedereen die ziek is - zelfs als je niet in het ziekenhuis ligt - wordt getest. Mensen die Nieuw-Zeeland willen bezoeken, gaan daar 14 dagen in afzondering in speciale units

Van B weten we dat het werkt, van A als groepsimmuniteit werkt en lang duurt en ook echt is aangetoond. En daar is dus twijfel over

Het virus kon ook wel eens gewoon uitdoven, en daar heeft het nu wel wat van weg.
Als we weten dat het virus soms dagen op voorwerpen kan overleven, kun je inmiddels 100 kilometer van elkaar op afstand zijn, maar elkaar toch besmetten.
Natuurlijk moet je kiezen, en dan moet je voor het minste risico kiezen voor zover op dat moment bekend. En dan is het vreemd dat er niet voor mondkapjes is gekozen, ook zijn het geen chirurgische. Er zijn wel degelijk materialen om ons heen die voldoende dichtheid hebben om de risico's te verminderen. En als je 1,5 mtr afstand van elkaar kunt leren houden, kun je ook leren hoe een monddoekje op en af te doen. Zeker mensen die vaak een monddoekje om zullen doen, zoals kappers, zullen snel de behendigheid krijgen.

Vandaag weer bij de supermarkt geweest. Maar 1,5 mtr afstand houden van elkaar is echt niet mogelijk. Ondanks dat Rutte gister zei dat hij dat wel kon, in de supermarkt waar hij komt. Maar dat is ongetwijfeld een grote en duurdere Albert Heijn, met ruimere paden. Brrr, wat heb ik een hekel aan figuren die doen alsof hun ervaringen het normaal zijn en voor iedereen moeten gelden. Nu snap ik ook waarom hij beweert dat armoede niet bestaat: hij is zelf niet arm!

Zo hadden er al meer bedrijven en instellingen open gekund, of hadden niet hoeven sluiten. Mijn tandarts heeft altijd al een mondkapje voor. In museums hadden de suppoosten ook mondkapjes kunnen dragen en het aantal gelijktijdige bezoekers op rantsoen kunnen stellen. Restaurants e.d. hadden direct al tafeltjes weg kunnen halen om bezoekers meer ruimte te geven en de bediening mondkapjes.

Wel vreemd al met al, dat dat soort instellingen dicht moesten, maar verpleeghuizen en WZC gewoon moesten worden blijven bediend, zonder mondkapjes, net als thuiszorg. Bijzonder inconsequent beleid.

Ik blijf erbij: er moest verhuld worden dat de markt faalde op het gebied van beschermingsmiddelen, en het streven was en blijft: kudde-immuniteit.

Een oordeel te vormen over de aanpak van Nederland, kan alleen als je deze vergelijkt met gelijksoortige landen in West Europa of stadsregio's in Amerika.
Vergelijking met dunbevolkte gebieden of met landen met weinig in en uitreizende mensen, hebben geen zin.
Het virus verspreidt zich altijd via mensen ( soms via dieren) en alleen de hoeveelheid en aard van bewegingen van mensen,
geven een verklaring voor de verspreiding van het virus.
Om dit goed te onderzoeken en te bewijzen heb je wel enkele jaren nodig.

Je geeft zelf al je eerste vergelijking aan, die dus wel degelijk mogelijk is. Zie ook mijn post hierboven.

Een verschil is minder dicht bevolkt en minder in- en uitreizende mensen.

Dicht bevolkt kun je niets aan veranderen, maar in- en uitreizen kun je wel beperken of zelfs stil leggen, en ook het aantal contacten kun je beperken in dicht bevolkte gebieden.

Het vergelijken gaat om wat de verschillen zijn en wat voor invloed die hebben, en vervolgens wat je daarvan kan toepassen in eigen omgeving.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 1:54 pm 
lid

Hume schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:

Er zijn twee manieren:

Het virus kon ook wel eens gewoon uitdoven, en daar heeft het nu wel wat van weg.
Als we weten dat het virus soms dagen op voorwerpen kan overleven, kun je inmiddels 100 kilometer van elkaar op afstand zijn, maar elkaar toch besmetten.
Natuurlijk moet je kiezen, en dan moet je voor het minste risico kiezen voor zover op dat moment bekend. En dan is het vreemd dat er niet voor mondkapjes is gekozen, ook zijn het geen chirurgische. Er zijn wel degelijk materialen om ons heen die voldoende dichtheid hebben om de risico's te verminderen. En als je 1,5 mtr afstand van elkaar kunt leren houden, kun je ook leren hoe een monddoekje op en af te doen. Zeker mensen die vaak een monddoekje om zullen doen, zoals kappers, zullen snel de behendigheid krijgen.

Vandaag weer bij de supermarkt geweest. Maar 1,5 mtr afstand houden van elkaar is echt niet mogelijk. Ondanks dat Rutte gister zei dat hij dat wel kon, in de supermarkt waar hij komt. Maar dat is ongetwijfeld een grote en duurdere Albert Heijn, met ruimere paden. Brrr, wat heb ik een hekel aan figuren die doen alsof hun ervaringen het normaal zijn en voor iedereen moeten gelden. Nu snap ik ook waarom hij beweert dat armoede niet bestaat: hij is zelf niet arm!

Zo hadden er al meer bedrijven en instellingen open gekund, of hadden niet hoeven sluiten. Mijn tandarts heeft altijd al een mondkapje voor. In museums hadden de suppoosten ook mondkapjes kunnen dragen en het aantal gelijktijdige bezoekers op rantsoen kunnen stellen. Restaurants e.d. hadden direct al tafeltjes weg kunnen halen om bezoekers meer ruimte te geven en de bediening mondkapjes.

Wel vreemd al met al, dat dat soort instellingen dicht moesten, maar verpleeghuizen en WZC gewoon moesten worden blijven bediend, zonder mondkapjes, net als thuiszorg. Bijzonder inconsequent beleid.

Ik blijf erbij: er moest verhuld worden dat de markt faalde op het gebied van beschermingsmiddelen, en het streven was en blijft: kudde-immuniteit.

Een oordeel te vormen over de aanpak van Nederland, kan alleen als je deze vergelijkt met gelijksoortige landen in West Europa of stadsregio's in Amerika.
Vergelijking met dunbevolkte gebieden of met landen met weinig in en uitreizende mensen, hebben geen zin.
Het virus verspreidt zich altijd via mensen ( soms via dieren) en alleen de hoeveelheid en aard van bewegingen van mensen,
geven een verklaring voor de verspreiding van het virus.
Om dit goed te onderzoeken en te bewijzen heb je wel enkele jaren nodig.
Nimmer is bewezen dat het virus niet via dieren naar mens en omgekeerd verspreid kan worden. Er zijn signalen dat er dieren zijn die dit virus opgelopen hebben en daarnaast kunnen mensen maar ook dieren gastheer zijn.

Natuurlijk ligt Nieuw-Zeeland in een uithoek en er wonen relatief weinig mensen. Maar hoe verklaar je dat Nieuw Zeeland per 1 miljoen xx zoveel heeft getest al Nederland? Immers, meten en in het geval het positief is direct kijken met wie de persoon in aanraking is geweest betekent toch ook dat je de verdere verspreiding tegengaat en dan doet Nieuw-Zeeland het toch veel eter dan Nederland? Dan bespaar je toch ook op medische kosten en heb je minder mensen op de IC liggen? Wat zie ik verkeerd?

En die 1,5 meter economie zal in treinen en vliegtuigen niet gaan werken en volgens Van Dissel geldt dat ook voor de mondkapjes want schijveniligheid. Mensen uit te volle trein halen heeft dus een beperk effect.

https://www.ad.nl/politiek/rivm-mondkap ... ~afb3b8b0/

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 3:30 pm 
lid

Mondkapjes nemen naar verluid 80 tot ergens in de 90 procent van de infectiviteit weg. Mijn mondkapje beschermt mij niet, mijn mondkapje beschermt jou als ik jou tegenkom.

Mondkapjes zijn helemaal niet zo veel anders dan de maatregel om 1,5 meter afstand te houden. Deze maatregelen vullen elkaar aan, en als men iets langer en/of op kortere afstand van elkaar verblijft, zouden mondkapjes dus uitkomst bieden. Begrijp niet waarom Hugo de Jonge / Mark Rutte / Jaap van Dissel anders meent te weten.

Als mondkapjes niet zouden werken, waarom worden ze dan trouwens in ziekenhuizen gebruikt? Zelfs om mij als drager te beschermen als ik in een ziekenhuis met coronapatienten werk.

Alles lijkt bedoeld om te verhullen dat de regering iets te verwijten valt, namelijk om eerder te voorzien dat mondkapjes niet te koop zouden zijn. Door het eerder in te zien had men namelijk heel veel doden in verpleeghuizen kunnen voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 6:11 pm 
lid

Ja precies.. schaars goed.. de maatregelen worden m.i. in de verkeerde volgorde verzacht. Eerst de contact-beroepen, daarna het openbaar vervoer. Ik heb de indruk dat de economie op dit moment belangrijker is dan de volksgezondheid.

Vandaag heb ik 20 mondkapjes gescoord overigens.. bij de Jamin stond een tafeltje buiten met een vriendelijke dame :smile:

In ziekenhuizen worden meer beschermingsmiddelen gebruikt. Mondkapjes met filter helpen de drager wel te beschermen en er zijn ook nog van die plastic hoofdschermen, die geven de drager ook bescherming tegen vrije aerosolen en ze zijn comfortabeler bij het ademhalen dan filters.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 6:22 pm 
lid

Het is roeien met de riemen die je hebt.

Het kabinet het verzuimd mondkapjes te laten maken in sociale werkplaatsen. Ze hebben gewacht op een partijgenoot die DSM bestuurt. Die gaan nu ook teststokjes maken. Je moet je partijgenoten wat gunnen, tenslotte, niet waar?

Je kunt makkelijk ook zelf testen of mondkapjes en het filter dat je erin gebruikt enige bescherming biedt.
Kun je met het mondkapje voor makkelijk en direct een kaars uitblazen? Probeer dan iets anders.
Adem fors in boven een kopje lauw water. Wordt de binnenkant van je filter snel vochtig? Probeer dan iets anders.

Als die tests worden doorstaan, heb je in ieder geval iets dat voor je mond en neus dat wel degelijk enige bescherming biedt.

Gewoon een beetje je verstand gebruiken.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 6:44 pm 
lid

Raya schreef:
Het is roeien met de riemen die je hebt.

Het kabinet het verzuimd mondkapjes te laten maken in sociale werkplaatsen. Ze hebben gewacht op een partijgenoot die DSM bestuurt. Die gaan nu ook teststokjes maken. Je moet je partijgenoten wat gunnen, tenslotte, niet waar?

Euh nee dat dacht ik niet, de sociale werkplaatsen waren al gesloten, op het moment (10 april) dat ze begonnen met produceren. Dat stond vorige week in NRC.

En ja .. natuurlijk hadden de sociale werkplaatsen moeten worden ingeschakeld, resp de afdeling inkoop van volksgezondheid had die dingen al in januari moeten gaan hamsteren. Alleen waarvandaan ? China is de belangrijkste producent, in januari was China in lockdown.. en niemand besefte nog, dat het een pandemie zou worden, waar Nederland mee te maken zou krijgen. Februari was te laat, want de hele wereld wilde toen mondkapjes, handgel en testen.

Van die DSM-crony had ik nog niet gehoord, dank voor de info.. heb je een link ? Om welke partij gaat het ?

Citaat:
Je kunt makkelijk ook zelf testen of mondkapjes en het filter dat je erin gebruikt enige bescherming biedt.
Kun je met het mondkapje voor makkelijk en direct een kaars uitblazen? Probeer dan iets anders.
Adem fors in boven een kopje lauw water. Wordt de binnenkant van je filter snel vochtig? Probeer dan iets anders.

Als die tests worden doorstaan, heb je in ieder geval iets dat voor je mond en neus dat wel degelijk enige bescherming biedt.

Gewoon een beetje je verstand gebruiken.
Die eerste test klopt wel van die kaarsvlam.. het is de bedoeling dat de omgeving tegen jouw hoesten of niezen wordt beschermd en uitgaande lucht blazen moet worden tegengehouden. Maar die tweede test die je noemt, van filters lijkt me niet te kloppen. Lauw water geeft bijna geen druppeltjes, dus dan test je niks. Van kokend water komen niet alleen druppeltjes maar ook waterdamp. Waterdamp, dus gasvormig water, komt wel door het filter heen. Al je maar lang genoeg inademt boven kokend water, zul je merken dat het hele filter nat wordt. Alleen is waterdamp wel steriel, dus veilig.. maar doe het liever niet zoiets, want teveel vocht blokkeert het filter en ademen door het filter wordt dan (nog) moeilijker.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 7:08 pm 
lid

Einstein schreef:
Van die DSM-crony had ik nog niet gehoord, dank voor de info.. heb je een link ? Om welke partij gaat het ?

Ik vermoed dat Raya doelt op Feike Sijbesma, die in februari terugtrad als bestuursvoorzitter van DSM.
Om welke partij het gaat weet niemand.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 7:29 pm 
lid

Marcel schreef:
Einstein schreef:

Ik vermoed dat Raya doelt op Feike Sijbesma, die in februari terugtrad als bestuursvoorzitter van DSM.
Ok, ik heb eens rondgegoogled naar die Sijbesma.. maar er was geen rel of zo, hij zet zich vanaf maart in voor klimaatverandering.. zou het een D66'er zijn ? Iets links, want anders interesseert het klimaat ze geen fluit. Eventueel is ie PvdA. partijgenoot van onze minister van Volksgezondheid..

GL kan het niet geweest zijn want die zitten niet in de regering ( :holy: )

Ik denk niet dat er veel aan de hand is. Uit (bnr) begrijp ik dat het Fijke Sijbesma zelf geweest is, die het initiatief nam om die mondkapjes te gaan maken en in die bron staat, dat DSM het materiaal ervoor doneert. De belangen zijn ook niet zo groot. Mondkapjes kosten niet zoveel. Nu zijn ze 1,30 euro per stuk, maar normaliter, buiten de epidemie, kosten ze 40 cent. Stel dat elke werkende Nederlander twee keer per week zijn/haar mondkapje wisselt, heb je er 9x8 is 72 miljoen per maand nodig. Max.. Die kosten zijn dus peanuts vergeleken bij andere kosten, zoals hulp aan bedrijven. Ik heb op dit forum al een keer het idee geopperd, om herbruikbare mondkapjes in het openbaar vervoer uit te reiken aan de passagiers en na de rit weer in te nemen en te steriliseren.. dat scheelt een heleboel afval. Zo'n herbruikbaar mondkapje kost 8 euro, net zo duur als een OV-chipkaart. Je hergebruikt zoiets bijv. 10x.. dan moet er dus 80 cent bij op de rit. Ik ben als passagier best wel bereid om dat te betalen, en het scheelt winkelen. Ik heb vandaag stad en land afgelopen voor die dingen.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 7:44 pm 
lid

Einstein schreef:
Marcel schreef:
Einstein schreef:

Ok, ik heb eens rondgegoogled naar die Sijbesma.. maar er was geen rel of zo, hij zet zich vanaf maart in voor klimaatverandering.. zou het een D66'er zijn ? Iets links, want anders interesseert het klimaat ze geen fluit. Eventueel is ie PvdA. partijgenoot van onze minister van Volksgezondheid..

Ik denk niet dat er veel aan de hand is. Uit (bnr) begrijp ik dat het Fijke Sijbesma zelf geweest is, die het initiatief nam om die mondkapjes te gaan maken en in die bron staat, dat DSM het materiaal ervoor doneert. De belangen zijn ook niet zo groot. Mondkapjes kosten niet zoveel. Nu zijn ze 1,30 euro per stuk, maar normaliter, buiten de epidemie, kosten ze 40 cent. Stel dat elke werkende Nederlander twee keer per week zijn/haar mondkapje wisselt, heb je er 9x8 is 72 miljoen per maand nodig. Max.. Die kosten zijn dus peanuts vergeleken bij andere kosten, zoals hulp aan bedrijven. Ik heb op dit forum al een keer het idee geopperd, om herbruikbare mondkapjes in het openbaar vervoer uit te reiken aan de passagiers en na de rit weer in te nemen en te steriliseren.. dat scheelt een heleboel afval. Zo'n herbruikbaar mondkapje kost 8 euro, net zo duur als een OV-chipkaart. Je hergebruikt zoiets bijv. 10x.. dan moet er dus 80 cent bij op de rit. Ik ben als passagier best wel bereid om dat te betalen, en het scheelt winkelen. Ik heb vandaag stad en land afgelopen voor die dingen.

Probeer deze en doe het vanuit je luie stoel.

https://www.ostrichoo-medical.nl/produc ... ers-extra/

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 7:46 pm 
lid

Hmm 69 euro voor 50 stuks, dat is goedkoper dan bij de Jamin :smile: dank voor de link (overigens bij Bol staan ze ook, maar dat duurt..)

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 8:31 pm 
lid

Einstein schreef:
Marcel schreef:
Einstein schreef:

Ik ben de naam kwijt, maar het was een dame en had te maken met de VVD.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: do mei 07, 2020 9:36 pm 
lid

Dit is geen debatforum maar een cryptogramforum

Raya schreef:

:yes: het swingt wel..

Citaat:

Ik vind net wel twee andere namen waaronder een vrouw: de opvolger-CEO's van Sijbesma zijn Dimitri de Vreeze en Geraldine Matchett.

Even doorpuzzelen.. wie is die dame.. in 2019:

Edith Schippers (54), oud-minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, volgt medio dit jaar Atzo Nicolaï op als President DSM Nederland. Schippers treedt evenwel al vrijdag 1 februari in dienst bij DSM.
(..)
Schippers en Nicolaï zijn beiden oud-VVD-politici. Atzo Nicolaï kwam in 2011 in dienst bij DSM
(..)
Met Edith Schippers heeft DSM-topman Feike Sijbesma een nieuwe, gelouterde topvrouw binnengehaald. In 2015 werd al Geraldine Matchett aangetrokken als financieel directeur van het DSM-concern.

(De Limburger)

Oftewel.. EERSTE mogelijkheid, Geraldine Matchett is wellicht door VVD'er Nicolai in 2015 geintroduceerd bij Fijbesma ? En Geraldine Matchett zal ook wel VVD stemmen, want Nicolai is een VVD'er. Uiteindelijk volgt Geraldine Matchett vier jaar later Sijbesma op, om zijn mondkapjes-project voort te zetten. Allemaal zeer verdacht inderdaad, de VVD zit achter de mondkapjes, die straks voor woekerprijzen de burger zullen bereiken.. of alleen burgers in schijf 2 en 3 (VVD'ers) Het zou me niks verwonderen als VVD'ers momenteel massaal binnenlopen met voorkennis op de beurs, over DSM, en de miljarden die met dit mondkapjes-project zijn gemoeid.

:krantjekoffie:

Volgens Ockham's scheermes is in de wetenschap is de beste verklaring de eenvoudigste. Geen overbodige aannames. Ik stem voor de TWEEDE mogelijkheid: die mevrouw Matchett is gewoon toevallig op die stoel terecht gekomen en heeft de lopende projecten van Fijke Sijbesma overgenomen. En misschien stemt ze op de VVD, maar het zou ook D'66 of PvdA kunnen zijn, direkt benoemd door Sijbesma. De mondkapjes zijn een links complot, geen rechts complot.

:vinger:

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2020 6:30 am 
lid

Einstein schreef:
Dit is geen debatforum maar een cryptogramforum

Raya schreef:

:yes: het swingt wel..

Citaat:

Ik vind net wel twee andere namen waaronder een vrouw: de opvolger-CEO's van Sijbesma zijn Dimitri de Vreeze en Geraldine Matchett.

Even doorpuzzelen.. wie is die dame.. in 2019:

Edith Schippers (54), oud-minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, volgt medio dit jaar Atzo Nicolaï op als President DSM Nederland. Schippers treedt evenwel al vrijdag 1 februari in dienst bij DSM.
(..)
Schippers en Nicolaï zijn beiden oud-VVD-politici. Atzo Nicolaï kwam in 2011 in dienst bij DSM
(..)
Met Edith Schippers heeft DSM-topman Feike Sijbesma een nieuwe, gelouterde topvrouw binnengehaald. In 2015 werd al Geraldine Matchett aangetrokken als financieel directeur van het DSM-concern.

(De Limburger)

Oftewel.. EERSTE mogelijkheid, Geraldine Matchett is wellicht door VVD'er Nicolai in 2015 geintroduceerd bij Fijbesma ? En Geraldine Matchett zal ook wel VVD stemmen, want Nicolai is een VVD'er. Uiteindelijk volgt Geraldine Matchett vier jaar later Sijbesma op, om zijn mondkapjes-project voort te zetten. Allemaal zeer verdacht inderdaad, de VVD zit achter de mondkapjes, die straks voor woekerprijzen de burger zullen bereiken.. of alleen burgers in schijf 2 en 3 (VVD'ers) Het zou me niks verwonderen als VVD'ers momenteel massaal binnenlopen met voorkennis op de beurs, over DSM, en de miljarden die met dit mondkapjes-project zijn gemoeid.

:krantjekoffie:

Volgens Ockham's scheermes is in de wetenschap is de beste verklaring de eenvoudigste. Geen overbodige aannames. Ik stem voor de TWEEDE mogelijkheid: die mevrouw Matchett is gewoon toevallig op die stoel terecht gekomen en heeft de lopende projecten van Fijke Sijbesma overgenomen. En misschien stemt ze op de VVD, maar het zou ook D'66 of PvdA kunnen zijn, direkt benoemd door Sijbesma. De mondkapjes zijn een links complot, geen rechts complot.

:vinger:

Genoeg banden met de grote bedrijven minnende VVD, hoe je het ook wendt of keert.
Het gaat uiteindelijk niet om het poppetje, maar het gegeven.
Er zijn meer aanbiedingen gedaan voor het maken van mondkapjes, maar daar kwam vaak helemaal geen reactie op. Een ander bedrijf klaagde steen en been maar wilde niet beginnen voordat het ministerie groen licht gaf om zeker te zijn van een bepaalde afname.
Het moest zou blijkbaar DSM worden, die eerst helemaal niet in zicht leek, waardoor heel veel kostbare tijd verloren is gegaan. Dodelijke tijd!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]