Het is nu di sep 29, 2020 8:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 8:08 am 
lid

Na een indrukwekkende dodenherdenking in de stilte en de leegte van de Dam, vieren we vandaag onze vrijheid.
Vrijheid geldt voor ons allemaal en kan nooit betekenen ,wegkijken voor het leed en de dood van een ander.
Willem Alexander gaf ons een voorbeeld , hoe dapper je kunt zijn ,ook in een tijd van vrede.
Voor mij was het een historisch moment ,Willem Alexander bedankt!

Het kwam ook door de koning, die een andere stem leek te hebben dan zijn troonredestem, gewoner, waardoor je dacht: dit lijken wel écht zijn eigen woorden, of in elk geval woorden die hij zich volledig eigen heeft gemaakt. De koning, die de boodschap van Grunberg - politici hebben een bijzondere verantwoordelijkheid om ‘het woord geen gif te laten zijn’ - inkopte: ‘Niet normaal maken wat niet normaal is.’ De koning, die de misschien wel dapperste woorden uit zijn publieke leven sprak, over honderden omstanders die zonder protest hebben toegekeken hoe de Joden werden weggereden. ‘Dwars door deze stad. Dwars door dit land. Voor de ogen van landgenoten.’ Die ook de familie niet spaarde: ‘Medemensen, medeburgers in nood, voelden zich in de steek gelaten, onvoldoende gehoord, onvoldoende gesteund, al was het maar met woorden. Ook vanuit Londen, ook door mijn overgrootmoeder, toch standvastig en fel in haar verzet. Het is iets dat me niet loslaat.’ Het gebeurt niet vaak dat we thuis geïmponeerd tegen elkaar ‘heb je de koning gehoord?’ zeggen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b82520e8/

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 9:07 am 
lid

De dog whistles van links: Doen of je iets moois, betekenisvols en menselijks viert, en dan het podium misbruiken voor je eigen bigote politieke spelletjes. Politici verantwoordelijk stellen om 'het woord' iets anders te laten zijn dan 'het woord', was nou precies een van de redenen om de Duitsers eruit te knikkeren. En doen of de Marrokanen van nu de Joden van toen zijn, dat is holocaustontkenning pure and simple. Kennelijk vinden de linkse onderbuikjes het wel leutig om met dodenherdenking met hun NSB-mentaliteit te pronken, en wil de *kuch* neutrale overheid daar best in mee.
:snooty:

Hoogste tijd dat het volk weer referenda gaat houden, om de fratsen van dit soort huichelaars in toom te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 9:19 am 
lid

"Dat een Nederlander in Auschwitz kerosine over levende vrouwen en kinderen moest uitgieten,
begon met woorden, met toespraken van politici.

Juist in deze geseculariseerde tijden rust, meen ik, een speciale verantwoordelijkheid op Kamerleden,
op ministers om het goede voorbeeld te geven, om het woord geen gif te laten zijn.

De vrouw die haar halfdode kind in het gezicht van Oberscharführer Voss gooide, zij waarschuwt ons.
De Nederlander die ‘Nee! Nee!’ riep, weigerde kerosine over levende vrouwen en kinderen uit te gieten,
toen zelf het vuur in werd getrapt, hij waarschuwt ons."

Arnon Grunberg 4 mei 2020

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 9:33 am 
lid

De verzetsstrijders die werden gefusilleerd op de Waalsdorpervlakte of onmenselijk
werden behandeld in straf- en concentratiekampen. De militairen die niet terugkeerden van
vredesmissies of daarbij ernstig gewond raakten.

Werkelijke helden die bereid waren te sterven voor onze vrijheid en onze waarden.

Maar er is ook die andere realiteit.

Medemensen, medeburgers in nood, voelden zich in de steek gelaten, onvoldoende gehoord,
onvoldoende gesteund, al was het maar met woorden. Ook vanuit Londen, ook door mijn
overgrootmoeder, toch standvastig en fel in haar verzet.
Het is iets dat me niet loslaat.

Oorlog werkt generaties lang door. Nu, 75 jaar na onze bevrijding, zit de oorlog nog steeds in ons.

Het minste wat we kunnen doen is: niet wegkijken. Niet goedpraten. Niet uitwissen.
Niet apart zetten. Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is.

Koning Willem Alexander, 4 mei 2020

.. voor mij de highlights ..

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 9:35 am 
lid

Nu heb ik volgens mij geen links onderbuikje, maar ook ik vond de toespraak van de koning mooi.

"Niet 'normaal' maken wat niet normaal is. En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin."

De koning stipte ook de rol van zijn eigen familie in de oorlog aan. Koningin Wilhelmina bracht het grootste deel van de Tweede Wereldoorlog door in Londen: "Medemensen voelden zich in de steek gelaten. Onvoldoende gehoord. Ook vanuit Londen, door mijn overgrootmoeder, toch standvastig en fel in haar verzet. Het is iets dat me niet loslaat."

Het was ook altijd iets dat mij nooit losliet, het verschil tussen de verhalen uit de geschiedenislessen en de verhalen van mijn grootouders. Het ergste vond ik de verhalen over weldoeners die helemaal geen weldoeners bleken te zijn.

Gisteren had ik voor het eerst het gevoel zo moet een dodenherdenking zijn....eindelijk, een lege Dam, lege Waalsdorpervlakte, lege straten en pleinen en parken in alle dorpen en steden. Leegte en stilte, de beste manier om na te denken en om te herdenken. Bovendien liet zijn kapsel zien dat we als samenleving in hetzelfde schuitje zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 10:06 am 
lid

Lies schreef:
Het was ook altijd iets dat mij nooit losliet, het verschil tussen de verhalen uit de geschiedenislessen en de verhalen van mijn grootouders.

Eindelijk komt er iets los ja.. er keken 6,4 miljoen mensen naar de stilte .. Van mij mag het voortaan elk jaar zo.

Laatst bijgewerkt door Einstein op di mei 05, 2020 10:09 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 10:07 am 
lid

We vieren het begin van de start naar eeuwigdurende onvrijheid. We mogen zelf niet meer beslissen of we onze huizen mogen verwarmen met gas of dat onze globalisten eens de voet dwars gaan zetten om essentiële dingen zelf te gaan maken want daar is Kaag op tegen. Ook mogen we niet tegen een associatieverdragen zijn dat niet-democratisch instituut wil sluiten met een corrupt land dat Nederland gebruikt om geld te wassen en zwart geld te stallen. De grondrechten worden letterlijk verkwansel voor zaken die we eigenlijk niet willen en waar we niet eens vanaf kunnen .
Vrijheid zou net moeten zijn als De Nachtwacht, gekoesterd en niet te koop en die goed verdedigd wordt zo nodig met een goed uitgerust gevechtsmacht die klaar staat als het niet anders kan. We moeten niet handelen zoals D66 dat wil bepalen: wie wat gaat doen en vrijheden van burgers begrenzen. Vrijheid betekent niet alleen vrijheid van meningsuiting en drukpers maar ook mee mogen beslissen wat er gebeurd in Nederland, de grenzen bepalen en dat er controle kan gehouden op democratische processen. Democratie moet ook niet veranderen in technocratie. Maar integendeel vrijheid brokkelt al af. Vrijheid vier je buiten en niet binnen en zeker niet als je al 5 jaar binnen moest zitten. omdat je dat opgelegd werd. Vrijheid begint met verzet en je kan het pas echt goed vieren als je hebt moeten snakken naar vrijheid.

https://www.wyniasweek.nl/ons-gevoel-va ... raderlijk/

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 10:10 am 
lid

We zitten ook in hetzelfde schuitje, en links en rechts begrijpen en doorvoelen 5 mei.

Natuurlijk spelen er wel gedachten door ons hoofd, wat zijn de tendensen die vandaag de vrijheid bedreigen, maar dan komen we op waar we al elke dag over van gedachten wisselen: bedreigt rechts / populisme de vrijheid, en/of ook de linkse behoefte aan "control" door de overheid?

Natuurlijk staat het Koningshuis pal achter de status quo van de mainstream media, geen twijfel daarover, maar ik dacht dat de Koning daar niet veel van heeft laten merken en dat Baedeker zich ook meer stoort aan zijn medeforummers dan aan het staatshoofd.

Klopt dat?

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 11:15 am 
lid

Einstein schreef:
"Dat een Nederlander in Auschwitz kerosine over levende vrouwen en kinderen moest uitgieten,
begon met woorden, met toespraken van politici.

Juist in deze geseculariseerde tijden rust, meen ik, een speciale verantwoordelijkheid op Kamerleden,
op ministers om het goede voorbeeld te geven, om het woord geen gif te laten zijn.

De vrouw die haar halfdode kind in het gezicht van Oberscharführer Voss gooide, zij waarschuwt ons.
De Nederlander die ‘Nee! Nee!’ riep, weigerde kerosine over levende vrouwen en kinderen uit te gieten,
toen zelf het vuur in werd getrapt, hij waarschuwt ons."

Arnon Grunberg 4 mei 2020

Ja ,Anton Grunberg had een geweldig toespraak.
Een zeer bijzondere herdenking dit jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 11:41 am 
lid

baedeker schreef:
De dog whistles van links: Doen of je iets moois, betekenisvols en menselijks viert, en dan het podium misbruiken voor je eigen bigote politieke spelletjes. Politici verantwoordelijk stellen om 'het woord' iets anders te laten zijn dan 'het woord', was nou precies een van de redenen om de Duitsers eruit te knikkeren. En doen of de Marrokanen van nu de Joden van toen zijn, dat is holocaustontkenning pure and simple. Kennelijk vinden de linkse onderbuikjes het wel leutig om met dodenherdenking met hun NSB-mentaliteit te pronken, en wil de *kuch* neutrale overheid daar best in mee.

Hoe graag jij er ook "politiek" en "links" in wil horen, Arnon Grunberg beschreef gewoon, hoe hij iets beleeft. Jij bent degene die de politiek erbij sleept en zijn woorden verdraait, om retorisch een punt te maken. Het lijkt de ouwe CPN wel.. wat een kokervisie..

Wat ik nog schandaliger vind aan bovenstaand verhaaltje: de rouwkransen van 4 mei zijn nog niet opgeborgen, of het H-woord valt. Ik keer het verhaal van Syp maar eens om. De vrijheid van meningsuiting wordt om zeep geholpen. We mogen bepaalde dingen niet zeggen, op straffe van belediging. Je mag als Nederlander niet roepen, zoals Arnon Grunberg gisteren deed, dat je de haatzaaierij tegen Marokkanen als bevolkingsgroep opvat als een persoonlijke aanval, gezien je eigen familie-achtergrond.. Mag niet, want dan ben je een holocaust-ontkenner. Nee baedeker.. deze man is een nabestaande van de holocaust, die een persoonlijk verhaal hield. Een pleidooi, om niet in de oude fout te vervallen, om mensen op hun afkomst te beoordelen.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 12:48 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:

Hoe graag jij er ook "politiek" en "links" in wil horen, Arnon Grunberg beschreef gewoon, hoe hij iets beleeft. Jij bent degene die de politiek erbij sleept en zijn woorden verdraait, om retorisch een punt te maken. Het lijkt de ouwe CPN wel.. wat een kokervisie..

Wat ik nog schandaliger vind aan bovenstaand verhaaltje: de rouwkransen van 4 mei zijn nog niet opgeborgen, of het H-woord valt. Ik keer het verhaal van Syp maar eens om. De vrijheid van meningsuiting wordt om zeep geholpen. We mogen bepaalde dingen niet zeggen, op straffe van belediging. Je mag als Nederlander niet roepen, zoals Arnon Grunberg gisteren deed, dat je de haatzaaierij tegen Marokkanen als bevolkingsgroep opvat als een persoonlijke aanval, gezien je eigen familie-achtergrond.. Mag niet, want dan ben je een holocaust-ontkenner. Nee baedeker.. deze man is een nabestaande van de holocaust, die een persoonlijk verhaal hield. Een pleidooi, om niet in de oude fout te vervallen, om mensen op hun afkomst te beoordelen.
Wat heeft Grunberg dan beleeft en is hij wel een nabestaande ? Ik vind het schandalig wat Grunberg zegt over Wilders en Baudet die vanwege hun uitspraken een holocaust zouden kunnen ontketenen. Terwijl christelijken uit de Biblebelt doodleuk zeggen dat COVID-19 het werk is van God die ongelovigen straft. Het ene kan blijkbaar niet en het andere wel. Maar ik denk dat je pas een holocaust kunt ontketenen vanuit een totalitair systeem waarbij de vrije pers is uitgeschakeld en iedereen gehoorzaam is aan De Leider en jij niet geacht om zelfstandig te denken maar je leer of religie moet volgen. En: als je niet vóór De Leider bent ben je tégen.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 1:38 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:

Je kan mensen niet op hun afkomst beoordelen, ook niet op hoe ze eruit zien, is mijn ervaring en opvoeding, want je slaat altijd de plank mis. We moeten het doen met de vergelijking van Grunberg, van mij had hij het niet hoeven zeggen. Het laat in mijn ogen 4 mei verwateren en daarvoor waren de gruwelijkheden te groot.

Is het vertrouwen zoek? Heeft de koning en de bevolking, zijn danen, meer vertrouwen in de samenleving dan onze politici en sommige schrijvers?

Minister Kaag: 'We voelen wat het betekent om niet zorgeloos door de stad te lopen'
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/119 ... d-te-lopen

Daarnaast vindt ze dat de coronacrisis niet als excuus mag worden gebruikt om globalisering en internationale samenwerking een halt toe te roepen. Samenwerking is volgens Kaag juist nodig om onder andere de toenemende Jodenhaat te bestrijden en grondrechten te beschermen.

’Naleven coronamaatregelen overwinning op nazi-ideologie’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9551734 ... -ideologie

De democratische samenleving heeft hier zelf voor gekozen uit medemenselijkheid, solidariteit en compassie met kwetsbare mensen, en met alle ruimte voor verschillen van mening. Dat is volgens hem de totale overwinning op de nazi-ideologie, die het gemunt had op iedereen met een andere afkomst, religie, mening of fysieke verschijning.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 2:51 pm 
lid

Lies schreef:
Nu heb ik volgens mij geen links onderbuikje, maar ook ik vond de toespraak van de koning mooi.

"Niet 'normaal' maken wat niet normaal is. En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin."

De koning stipte ook de rol van zijn eigen familie in de oorlog aan. Koningin Wilhelmina bracht het grootste deel van de Tweede Wereldoorlog door in Londen: "Medemensen voelden zich in de steek gelaten. Onvoldoende gehoord. Ook vanuit Londen, door mijn overgrootmoeder, toch standvastig en fel in haar verzet. Het is iets dat me niet loslaat."

Het was ook altijd iets dat mij nooit losliet, het verschil tussen de verhalen uit de geschiedenislessen en de verhalen van mijn grootouders. Het ergste vond ik de verhalen over weldoeners die helemaal geen weldoeners bleken te zijn.

Gisteren had ik voor het eerst het gevoel zo moet een dodenherdenking zijn....eindelijk, een lege Dam, lege Waalsdorpervlakte, lege straten en pleinen en parken in alle dorpen en steden. Leegte en stilte, de beste manier om na te denken en om te herdenken. Bovendien liet zijn kapsel zien dat we als samenleving in hetzelfde schuitje zitten.

Tsja Lies, ik heb niet jouw fixatie op kapsels. Ik kijk dan ook naar andere dingen om te beoordelen of iemand in hetzelfde schuitje zit. De koning sprak in functie, en hield zich deze keer netjes op de vlakte. Maar ik droom er niet bij weg. Met wat hij zei kun je alle kanten op. Is hij nou lid geworden van Ongehoord Nederland, of hebben we hier de spreekbuis van een Rutte-3, dat het beleid ruk is maar allemaal begrepen zal worden als het uitwijkt naar Londen? Schiet mij maar lek. In mijn schuitje moeten de mensen hun eigen boontjes doppen, en zijn ze in ieder geval concreet in de wens naar degelijk bestuur en politici die zich ter verantwoording laten roepen.

Maar goed, ik doelde natuurlijk op Grunberg. Alles 'begint met woorden'. De zin heeft geen betekenis, maar voor de goede verstaander is duidelijk dat Grunberg bepaalde woorden niet duldt. 'Woorden van politici', van bepaalde politici. Wat natuurlijk niet opgaat voor de woorden van de politici die hem dat podium bieden. Het was leeg ja, maar er was één gast te veel, en dat was het linkse onderbuikje van Grunberg. Ik walg er van dat uitgerekend 4 mei daarvoor misbruikt wordt, en ik zal blijven uitleggen waarom ik dat lelijk vindt.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 3:28 pm 
lid

baedeker schreef:
Lies schreef:

Tsja Lies, ik heb niet jouw fixatie op kapsels. Ik kijk dan ook naar andere dingen om te beoordelen of iemand in hetzelfde schuitje zit. De koning sprak in functie, en hield zich deze keer netjes op de vlakte. Maar ik droom er niet bij weg. Met wat hij zei kun je alle kanten op. Is hij nou lid geworden van Ongehoord Nederland, of hebben we hier de spreekbuis van een Rutte-3, dat het beleid ruk is maar allemaal begrepen zal worden als het uitwijkt naar Londen? Schiet mij maar lek. In mijn schuitje moeten de mensen hun eigen boontjes doppen, en zijn ze in ieder geval concreet in de wens naar degelijk bestuur en politici die zich ter verantwoording laten roepen.

Maar goed, ik doelde natuurlijk op Grunberg. Alles 'begint met woorden'. De zin heeft geen betekenis, maar voor de goede verstaander is duidelijk dat Grunberg bepaalde woorden niet duldt. 'Woorden van politici', van bepaalde politici. Wat natuurlijk niet opgaat voor de woorden van de politici die hem dat podium bieden. Het was leeg ja, maar er was één gast te veel, en dat was het linkse onderbuikje van Grunberg. Ik walg er van dat uitgerekend 4 mei daarvoor misbruikt wordt, en ik zal blijven uitleggen waarom ik dat lelijk vindt.
Dat laatste ben ik met je eens, zie mijn bericht hierboven met nog meer voorbeelden van misbruik i.p.v. vertrouwen in ons. Men moet oppassen om zo rond 4 mei met een samenleving om te gaan, voor je het weet raakt men de volgzaamheid en het vertrouwen in het gezag kwijt.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 5:06 pm 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Wat heeft Grunberg dan beleeft en is hij wel een nabestaande ? Ik vind het schandalig wat Grunberg zegt over Wilders en Baudet die vanwege hun uitspraken een holocaust zouden kunnen ontketenen.

Terwijl christelijken uit de Biblebelt doodleuk zeggen dat COVID-19 het werk is van God die ongelovigen straft. Het ene kan blijkbaar niet en het andere wel. Maar ik denk dat je pas een holocaust kunt ontketenen vanuit een totalitair systeem waarbij de vrije pers is uitgeschakeld en iedereen gehoorzaam is aan De Leider en jij niet geacht om zelfstandig te denken maar je leer of religie moet volgen. En: als je niet vóór De Leider bent ben je tégen.

Heb je het verhaal van Grunberg aangehoord ? Of heb je alles van horen zeggen.. Het antwoord op je vraag over de persoonlijke betrokkenheid van Grunberg staat er letterlijk in: de moeder van Arnon Grunberg was gevangene in Auschwitz. Dat is de beleving van Arnon Grunberg. Tweede generatie oorlogsslachtoffer heet dat probleem. Trauma als het slecht is gegaan, schuldgevoel wanneer het niet slecht is gegaan. Achtervolgd worden door die klote-oorlog. Ik kan je melden, dat zoiets een leven lang belastend kan zijn, ook wanneer een ouder nog maar een kind was, toen de oorlog eindigde.

Enne.. waar heeft Grunberg die dngen gezegd over Wilders en Baudet ? De laatste uitspraak van Grunberg over Baudet dateert van 2019, zijn laatste uitspraken over Wilders van 2017. Klik de jaren, ga zelf maar in Google zoeken, hij heeft in het verleden gepeperde meningen geuit over die politici, maar hij doet dat uiteraard niet bij een dodenherdenking. De woorden "wilders", "baudet" en zelfs het woord "holocaust" komen niet in het betoog voor !

Er circuleren meer toewijzingen, die rechts overal napapegaait. "de Marrokanen van nu de Joden van toen" ? zie boven, het is NIET gezegd. Deze vond ik bij DDS,

DDS: "Hij sprak over Marokkanen en Kamerleden die gif zouden inbrengen bij de samenleving."

De Volkskrant heeft vandaag gewoon de tekst gepubliceerd.. Dit was een 4 mei herdenkingslezing, niet meer en niet minder, en zodra ergens het woord "Marrokanen" valt klimt men blijkbaar in de hoogste boom..

(Volkskrant - herdenken gaat uit van de vaststelling dat het verleden niet voltooid is)

:hoedaf:

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di mei 05, 2020 6:05 pm 
lid

Einstein schreef:
De laatste uitspraak van Grunberg over Baudet dateert van 2019

Nee
:leugens:

Einstein schreef:
, zijn laatste uitspraken over Wilders van 2017

Nee

Einstein schreef:
"de Marrokanen van nu de Joden van toen" ? zie boven, het is NIET gezegd.

Dat is omdat je dit weggeknipt hebt: "Voor mij was het van begin af aan duidelijk: als ze het over Marokkanen hebben, dan hebben ze het over mij."

Wat ben jij een onverbeterlijke jokkebrok zeg.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2020 8:54 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:

Nee

Einstein schreef:

Nee

Einstein schreef:

Dat is omdat je dit weggeknipt hebt: "Voor mij was het van begin af aan duidelijk: als ze het over Marokkanen hebben, dan hebben ze het over mij."

Wie de schoen past trekt hem aan.
Blijkbaar ,gezien de reacties op de 4 mei toespraak van Grunberg , zitten er in d PVV en FVD meer racistjes.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2020 9:52 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:

Nee

Einstein schreef:

Nee

Einstein schreef:

Wie de schoen past trekt hem aan.
Blijkbaar ,gezien de reacties op de 4 mei toespraak van Grunberg , zitten er in d PVV en FVD meer racistjes.
Sinds wanneer is een Marokkaan een ras? De joden waren al hun rechten kwijt tijdens WO-II, geldt dat nu ook voor de Marokkanen?

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2020 1:32 pm 
lid

Vandaag is het 6 mei. Wat was er ook al weer gebeurd, 18 jaar terug? https://en.wikipedia.org/wiki/Pim_Fortuyn

Op deze dag denk ik altijd terug aan die gedenkwaardige dag. Ook aan de menselijke hebbelijkheid om met de meute mee te willen, op de winnaar te willen stemmen, wat de basis is voor ons huidige bestel.

Wat vrijheid nu betekent zullen de mensen ondervinden die "onnodig" op 1,5 meter afstand bij elkaar waren gekomen - en die nu een megaboete boven het hoofd hangt. De coronatoestand is argument om vrijheden in te perken die misschien wel niet meer terug komen want nu heerst het "nieuwe normaal". Een mooie gelegenheid om burgers vrijheden te ontnemen en om agenda's door te voeren die anders maar op gele-hesjes achtige protesten leiden... zullen de regeerders zo denken?

Vermoedelijk niet, vermoedelijk gaan ze de andere kant op en kondigen ze onder publieke druk een loslaten van regels aan... Laten we voorzichtig blijven en een intelligente exit bewaarheid maken.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2020 1:49 pm 
lid

Het peil daalt.. :rolleyes:

baedeker schreef:

Dat is wat hij zei, "dan hebben ze het over mij". Een puur persoonlijke observatie.

Jij "parafraseerde", resp. "interpreteerde" DIT,

baedeker schreef:
En doen of de Marrokanen van nu de Joden van toen zijn, dat is holocaustontkenning pure and simple

hij generaliseerde niks.. en die interpretatie van jou is m.i. schandalig en aanmeldenswaardig. Jouw grote vriend Jean Marie Le Pen, DAT is een holocaust-ontkenner. Viezerik.

.. laat staan, dat Grunberg dit zei ..

Biertje schreef:
wat Grunberg zegt over Wilders en Baudet die vanwege hun uitspraken een holocaust zouden kunnen ontketenen.

.. of dit.. :wacko:

De Dagelijkse Standaard schreef:
Hij sprak over Marokkanen en Kamerleden die gif zouden inbrengen bij de samenleving.

Leugens toewijzen, die geen leugens zijn. Luiheid, vergif, toewijzingen en gebrek aan argumenten, dát is gemakkelijk rechts.

Hier staat de tekst

(Volkskrant - herdenken gaat uit van de vaststelling dat het verleden niet voltooid is)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]