Het is nu vr nov 27, 2020 6:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 726 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#701  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 9:23 am 
lid

Raya schreef:
Censuur hoort zwaar strafbaar gesteld te worden.
Censuur is het achterhouden van informatie, waarmee een leugen ontstaat over de feiten of de werkelijkheid.

Of die censuur nu wordt gepleegd door ambtenaren (WOB-verzoeken), politici of journalisten of anderen, het dient zwaar strafbaar te zijn.

Omtzigt klaagt hier ook over op Twitter. Ik heb hem geadviseerd met politici een wet op te stellen welke censuur inderdaad zwaar strafbaar stelt.

Censuur op een WOB-verzoek is een kwestie van ambtenaren die een loopje nemen met de wet. Door het Pikmeerarrest (1996) kunnen ambtenaren maar moeilijk strafrechtelijk vervolgd worden. Dan krijg je dit. Oplossing? Met wetgeving repareren wat de hoge raad weggeslagen heeft. Ik zou dat niet beperken tot 'censuur'.

Censuur bij de staatsomroep is heel simpel. Gewoon geen soepsidie meer aan geven. Hoe lang blijft Raya deze criminele organisatie nog dekken?

Profiel  

Bericht nummer:#702  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 9:26 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere knipt wederom

*Gaap* bij citeren is het gewoon gebruikelijk om enkel de relevante tekst te pakken. Maar goed je hebt wederom geen argument tegen het gegeven dat de publieke omroep gewoon pluriform is en dat als je een reactionair achterlijk geluid mist, een reactionair achterlijke omroep moet starten.

Volgens jouw visie zou de EO verplicht moeten worden om ook fundamenteel hindoestaanse denkbeelden uit te zenden voor de hindu gemeenschap, daarom slaat jouw visie ook nergens op :lol:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#703  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 9:34 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere knipt wederom

*Gaap* bij citeren is het gewoon gebruikelijk om enkel de relevante tekst te pakken. Maar goed je hebt wederom geen argument tegen het gegeven dat de publieke omroep gewoon pluriform is en dat als je een reactionair achterlijk geluid mist, een reactionair achterlijke omroep moet starten.

Volgens jouw visie zou de EO verplicht moeten worden om ook fundamenteel hindoestaanse denkbeelden uit te zenden voor de hindu gemeenschap, daarom slaat jouw visie ook nergens op :lol:

* * * trol alert * * *

Profiel  

Bericht nummer:#704  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 9:42 am 
lid

baedeker schreef:
* * * trol Ik heb geen wezenlijk tegenargument alert * * *

FTFY

Grappig dat je 'troll alert' op dezelfde manier werkt als Trump's 'fake news' :hardlachen:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#705  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 10:28 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere knipt wederom

Bij citeren is het wel een vereiste om het verband aan te geven.
Dat kan door aan te geven dat er meer test in de originele post te lezen valt, eventueel door het plaatsen van drie puntjes voor of na de geciteerde tekst.
Of de post geheel aan te halen en het citaat uit te lichten. Dan kan iedereen het verband terugvinden.

Profiel  

Bericht nummer:#706  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 10:45 am 
lid

Welnee, het beletselteken (...) gebruik je als je bijvoorbeeld van een tekst zin 1 en zin 3 citeert, maar zin 2 weglaat. Je zet dan het beletselteken tussen zin 1 en 3 om niet de indruk te wekken dat je een integraal onderdeel van een tekst citeert. Bij normaal citaat gebruik is het aangenomen dat het niet de complete tekst is.

Profiel  

Bericht nummer:#707  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 11:17 am 
lid

:gaap:
trol

Profiel  

Bericht nummer:#708  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 11:32 am 
lid

*gaap* ja je hebt geen argument dat wist ik wel hoor, feit is en blijft nu eenmaal dat de pluriformiteit van de publieke omroep ligt in de verschillende signaturen van haar omroepen. Als jij het achterlijke reactionaire geluid mist dan kan je een achterlijke reactionaire omroep oprichten. Wat jij voorstelt is dat de protestantse EO ook andere religies zou moeten faciliteren en dat is natuurlijk een dom argument.

Sta mij toe alvast je inhoudelijke tegenargument te plaatsen:

baedeker schreef:

Meer is er niet te verwachten :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#709  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 11:50 am 
lid

Ah een Raya-definitie ..

Raya schreef:
Censuur is het achterhouden van informatie, waarmee een leugen ontstaat over de feiten of de werkelijkheid.
Of die censuur nu wordt gepleegd door ambtenaren (WOB-verzoeken), politici of journalisten of anderen, het dient zwaar strafbaar te zijn.
(..)

Welnee. De term "censuur" is gedefinieerd als actief ingrijpen van de overheid in de vrije media. Censuur en achterhouden van informatie zijn twee verschillende zaken. Dat de overheid informatie niet mag achterhouden, vooral wanneer de Wet Openbaar Bestuur (WOB) in het spel is, daar zijn we het uiteraard over eens. Maar zelfs wanneer de overheid informatie achterhoudt, kun je dat niet als "censuur" beschouwen. Censuur kan pas, wanneer het programma of artikel klaar is en vervolgens niet mag worden uitgezonden respectievelijk gedrukt. Dat is niet het geval.

De bijdrage van baedeker ging over een kwestie die speelt binnen de omroep. De NOS heeft niks te zeggen over een programma van BNN-VARA, maar wanneer het NOS-beleid is, dat er niemand van de NOS aanschuift in een bepaald TV-programma van BNN-VARA, dan is dat een autonome beslissing van de NOS. Slappe hap, dat ben ik met jullie eens en je mag het onredelijk vinden, maar "strafbaar" en "censuur" is van een totaal andere orde ! Ik denk dat we dat soort termen vooral niet moeten devalueren !

Profiel  

Bericht nummer:#710  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 12:05 pm 
lid

Lumiere schreef:
Welnee, het beletselteken (...) gebruik je als je bijvoorbeeld van een tekst zin 1 en zin 3 citeert, maar zin 2 weglaat. Je zet dan het beletselteken tussen zin 1 en 3 om niet de indruk te wekken dat je een integraal onderdeel van een tekst citeert. Bij normaal citaat gebruik is het aangenomen dat het niet de complete tekst is.

Je bent te selectief.

Het weglaatteken gebruik je als je wat weglaat. In een zin, maar ook voor en/of na een zin. Weglaten is weglaten.

Profiel  

Bericht nummer:#711  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 12:15 pm 
lid

Einstein schreef:
Ah een Raya-definitie ..

Raya schreef:
(..)

Welnee. De term "censuur" is gedefinieerd als actief ingrijpen van de overheid in de vrije media. Censuur en achterhouden van informatie zijn twee verschillende zaken. Dat de overheid informatie niet mag achterhouden, vooral wanneer de Wet Openbaar Bestuur (WOB) in het spel is, daar zijn we het uiteraard over eens. Maar zelfs wanneer de overheid informatie achterhoudt, kun je dat niet als "censuur" beschouwen. Censuur kan pas, wanneer het programma of artikel klaar is en vervolgens niet mag worden uitgezonden respectievelijk gedrukt. Dat is niet het geval.

De bijdrage van baedeker ging over een kwestie die speelt binnen de omroep. De NOS heeft niks te zeggen over een programma van BNN-VARA, maar wanneer het NOS-beleid is, dat er niemand van de NOS aanschuift in een bepaald TV-programma van BNN-VARA, dan is dat een autonome beslissing van de NOS. Slappe hap, dat ben ik met jullie eens en je mag het onredelijk vinden, maar "strafbaar" en "censuur" is van een totaal andere orde ! Ik denk dat we dat soort termen vooral niet moeten devalueren !

Ik denk dat die definitie van censuur is achterhaald.
We spreken tegenwoordig ook over zelfcensuur als mensen uit angst voor represailles dingen niet durven zeggen of schrijven en het daarom maar niet doen. Hoeft geen overheid aan te pas te komen, behalve dat een overheid de vrijheid van meningsuiting, conform democratisch tot stand gekomen wetten, dient te garanderen.

De vraag is of de NOS dat mag opleggenn en hoever dat dan mag reiken.
Veel journalisten zijn niet in vaste dienst bij de NOS en ook als je wel werkgever bent mag je niet zomaar mensen in het uiten van hun mening belemmeren. Er staat mij iets bij dat we het over zoiets een jaar of een paar jaar geleden ook al eens hebben gehad. Ik kan over bepaalde zaken een geheimhoudingsplicht hebben aangaande mijn werk (had ik ook), maar dat betekent niet dat mijn baas mij kon verbieden om deel te nemen aan een praatprogramma welke niet mijn geheimhoudingsplicht betrof.

Profiel  

Bericht nummer:#712  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 12:42 pm 
lid

Raya schreef:
Einstein schreef:
Ah een Raya-definitie ..

Raya schreef:
(..)

We spreken tegenwoordig ook over zelfcensuur als mensen uit angst voor represailles dingen niet durven zeggen of schrijven en het daarom maar niet doen. Hoeft geen overheid aan te pas te komen, behalve dat een overheid de vrijheid van meningsuiting, conform democratisch tot stand gekomen wetten, dient te garanderen.

Zelfcensuur doe je ook achteraf: bijvoorbeeld een artikel (of een forumbijdrage) verwijderen van je PC, wanneer het klaar is. Mensen van organisatie A niet laten deelnemen aan een TV-programma van organisatie B heeft te maken met het bangbroek-beleid van organisatie A.

Je hebt wel gelijk overigens, dat de definitie is verbreed. Ik heb het zojuist eens nagezocht, in de moderne definitie is de overheid niet altijd de censurerende partij. Zie onder. Wanneer de NOS zou ingijpen in programma's van BNN-VARA zou je dat dus censuur mogen noemen.. maar een beslissing over aanwezigheid van werknemers bij een andere club heeft niks te maken met censuur..

Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden. Censuur is het verbannen van elke manier van het overbrengen van bepaalde informatie of visies of van andere uitingsvormen als kunst en muziek.

(Google) (Wiki)

Citaat:

Yep.. terechte kwestie ook.. maar het gaat om bange bedrijfscultuur bij de NOS. Niks met "strafbaar" of "censuur", dat zijn gewoon te zware termen voor deze m.i. nogal kinderachtige apenrots-kwestie bij de omroep.

Citaat:
Veel journalisten zijn niet in vaste dienst bij de NOS en ook als je wel werkgever bent mag je niet zomaar mensen in het uiten van hun mening belemmeren. Er staat mij iets bij dat we het over zoiets een jaar of een paar jaar geleden ook al eens hebben gehad. Ik kan over bepaalde zaken een geheimhoudingsplicht hebben aangaande mijn werk (had ik ook), maar dat betekent niet dat mijn baas mij kon verbieden om deel te nemen aan een praatprogramma welke niet mijn geheimhoudingsplicht betrof.

Wat gebeurt er als een werknemer van de NOS deze directieven gewoon zou negeren ? Stel dat hij/zij om die reden zou worden ontslagen, en het ontslag zou worden aangevochten, dan denk ik dat de NOS bij een rechter geen poot heeft om op te staan. Strafrecht is helemaal niet nodig in zo'n kwestie, want de maatregel kan worden teruggefloten door de kantonrechter. In zo'n zaak zal wellicht gewoon besloten worden, dat de journalist in zijn recht staat, mits hij/zij het buiten werktijd doet ! Vrijheid van meningsuiting !

Profiel  

Bericht nummer:#713  BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2020 12:55 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Einstein schreef:
Ah een Raya-definitie ..

Zelfcensuur doe je ook achteraf: bijvoorbeeld een artikel (of een forumbijdrage) verwijderen van je PC, wanneer het klaar is. Mensen van organisatie A niet laten deelnemen aan een TV-programma van organisatie B heeft te maken met het bangbroek-beleid van organisatie A.

Je hebt wel gelijk overigens, dat de definitie is verbreed. Ik heb het zojuist eens nagezocht, in de moderne definitie is de overheid niet altijd de censurerende partij. Zie onder. Wanneer de NOS zou ingijpen in programma's van BNN-VARA zou je dat dus censuur mogen noemen.. maar een beslissing over aanwezigheid van werknemers bij een andere club heeft niks te maken met censuur..

Censuur is simpel gezegd het tegenhouden of verbieden van publicatie van bepaalde informatie. Een staat of groepering gebruikt deze macht om informatie achter te houden. Censuur is het verbannen van elke manier van het overbrengen van bepaalde informatie of visies of van andere uitingsvormen als kunst en muziek.

(Google) (Wiki)

Citaat:

Yep.. terechte kwestie ook.. maar het gaat om bange bedrijfscultuur bij de NOS. Niks met "strafbaar" of "censuur", dat zijn gewoon te zware termen voor deze m.i. nogal kinderachtige apenrots-kwestie bij de omroep.

Citaat:

Wat gebeurt er als een werknemer van de NOS deze directieven gewoon zou negeren ? Stel dat hij/zij om die reden zou worden ontslagen, en het ontslag zou worden aangevochten, dan denk ik dat de NOS bij een rechter geen poot heeft om op te staan. Zonder dat toepassing van strafrecht nodig is, zal wellicht gewoon besloten worden, dat de journalist in zijn recht staat, mits hij/zij het buiten werktijd doet ! Vrijheid van meningsuiting !

Natuurlijk is dat wel ingrijpen door de NOS. De NOS bepaalt op dat moment namelijk dat uitgenodigde gasten NIET mogen deelnemen. Nog afgezien van het feit, dat de NOS op deze manier voorkomt dat de betreffende journalisten informatie (al dan niet mening) uiten richting een bepaald publiek.

Informatie achterhouden is voorkomen dat mensen er kennis van nemen. Of je dat nu doet door een mond van iemand dicht te naaien voordat woorden gesproken zijn, of door te voorkomen dat al gepubliceerde boeken nog verder gelezen worden door ze te verbranden.

Sancties zijn makkelijk, zonder dat de rechter daarop in kan grijpen. Je geeft gewoon minder of geen opdrachten meer, of laat iemand enkel nog verslag doen van kinderfeestjes, ik noem maar wat.
Met het opbouwen van een dossier kom je nog steeds gemakkelijk van iemand af, want iedereen maakt fouten, neemt wel eens een snipperdag onder het mom van 'ziek', of declareert een benzinebon of kop koffie welke niet tbv het werk was. Zeker nu het ontslagrecht versoepeld is en nog verder versoepeld gaat worden, is de werkgever koning.

Profiel  

Bericht nummer:#714  BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2020 3:10 pm 
lid

Vandaag is Lodewijk Asscher bij Buitenhof. De stand van optredens van Tweede Kamer fractievoorzitters sinds de laatste verkiezingen is nu:

Asscher : 7
Klaver : 6
Marijnissen : 3
Jetten : 2
Heerma : 1
Baudet : 1
De rest : 0

Wilders zal het maar druk hebben met het afslaan van al die uitnodigingen.

:hum:
Heeft iemand eigenlijk wel het bewijs dat ie uitgenodigd is?
Of is dit gewoon weer een complot-theorie ...

Profiel  

Bericht nummer:#715  BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2020 3:30 pm 
lid

Maar in Buitenhof ook Marcel Levi

https://www.vpro.nl/buitenhof/speel~POM ... evie~.html

In Nederland is niemand de baas over de gezondheidszorg'. 'Verzekeraars vinden het moeilijk om de regie te nemen, ziekenhuizen mogen de regie niet nemen en de overheid zegt: de markt moet het oplossen', aldus Marcel Levi

Profiel  

Bericht nummer:#716  BerichtGeplaatst: zo okt 25, 2020 3:52 pm 
lid

Als het Kabinet de regie neemt, zou ze toegeven dat het systeem van marktwerking in de zorg, volledig heeft gefaald.

De zorgverzekeraars weten dat als zij de regie nemen, ze ook over de brug moeten komen met geld.

De ziekenhuizen kunnen de regie niet nemen, wat ze zitten met afgeknepen budgetten en hebben dus geen geld voor noodzakelijke maatregelen. Daarbij is Covid19 een in principe nog niet door verzekeraars erkende ziekte. Er bestaat nog geen declaratiecode voor.

Profiel  

Bericht nummer:#717  BerichtGeplaatst: di okt 27, 2020 10:31 am 
lid

We schuiven te veel af op marktwerking en een virus. Maar als je het treurige van onderstaande berichten leest moet je kijken naar de politiek en volksvertegenwoordiging. De dag die je wist dat zou komen.... :stz: Voor de samenleving niet altijd een feestje :noo:

Ommelander Ziekenhuis in zwaar weer: 'ingrijpende maatregelen' dreigen
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/755355/O ... en-dreigen

Het Ommelander Ziekenhuis Groningen (OZG) in Scheemda moet nog dit jaar 3,6 miljoen euro bezuinigen. Als dat niet lukt, volgen ‘zeer ingrijpende maatregelen’. Welke dat zijn wil bestuurder Hennie Sanders niet kwijt. 'Het is te vroeg om daar nu iets over te zeggen.'

VVD: Waarom heeft Moorlag een hekel aan Menterwolde?
https://www.menterwolde.info/nieuws/zui ... nterwolde/

"De lening was niet nodig geweest als Moorlag voor Zuidbroek had gekozen. Die locatie was 2.4 miljoen euro per jaar goedkoper geweest dan de plek in Scheemda. De lening wordt betaald met geld van de belastingbetaler", zegt het Menterwolmer VVD-raadslid Mieke Bos. "Jarenlang zijn wij voorvechter en voorstander geweest van het OZG naast Van der Valk in Zuidbroek. Gewoonweg omdat dit in alle opzichten de beste locatie is. Goed bereikbaar per auto en trein, zorghotel met zwembad vlakbij, financieel aantrekkelijker en de voorkeur van de verzekeraar."

(...)

"Als de herindeling doorgaat zoals die voor ogen staat, dan komt Menterwolde ook bij Oldambt. Dan staat het ziekenhuis toch ook in de nieuwe gemeente. Dan hoef je die 50 miljoen euro nu helemaal niet te lenen."

OZG ziet af van locatie A7 Zuidbroek
https://www.zorgvisie.nl/ozg-ziet-af-va ... vs011984w/

Reden voor de ommezwaai is een negatief besluit van de provincie Groningen. Ondanks de uitdrukkelijke voorkeur van het ziekenhuis voor de locatie Zuidbroek, krijgt het daarvoor geen toestemming. De provincie stelde namelijk dat het ziekenhuis van economisch belang is voor de gemeente Oldambt. Daarbij gaf de provincie aan dat Scheemda West wel tot de mogelijkheden behoort.

Profiel  

Bericht nummer:#718  BerichtGeplaatst: di okt 27, 2020 11:13 am 
lid

Lies schreef:
We schuiven te veel af op marktwerking en een virus. Maar als je het treurige van onderstaande berichten leest moet je kijken naar de politiek en volksvertegenwoordiging. De dag die je wist dat zou komen.... :stz: Voor de samenleving niet altijd een feestje :noo:

Ommelander Ziekenhuis in zwaar weer: 'ingrijpende maatregelen' dreigen
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/755355/O ... en-dreigen

Het Ommelander Ziekenhuis Groningen (OZG) in Scheemda moet nog dit jaar 3,6 miljoen euro bezuinigen. Als dat niet lukt, volgen ‘zeer ingrijpende maatregelen’. Welke dat zijn wil bestuurder Hennie Sanders niet kwijt. 'Het is te vroeg om daar nu iets over te zeggen.'

VVD: Waarom heeft Moorlag een hekel aan Menterwolde?
https://www.menterwolde.info/nieuws/zui ... nterwolde/

"De lening was niet nodig geweest als Moorlag voor Zuidbroek had gekozen. Die locatie was 2.4 miljoen euro per jaar goedkoper geweest dan de plek in Scheemda. De lening wordt betaald met geld van de belastingbetaler", zegt het Menterwolmer VVD-raadslid Mieke Bos. "Jarenlang zijn wij voorvechter en voorstander geweest van het OZG naast Van der Valk in Zuidbroek. Gewoonweg omdat dit in alle opzichten de beste locatie is. Goed bereikbaar per auto en trein, zorghotel met zwembad vlakbij, financieel aantrekkelijker en de voorkeur van de verzekeraar."

(...)

"Als de herindeling doorgaat zoals die voor ogen staat, dan komt Menterwolde ook bij Oldambt. Dan staat het ziekenhuis toch ook in de nieuwe gemeente. Dan hoef je die 50 miljoen euro nu helemaal niet te lenen."

OZG ziet af van locatie A7 Zuidbroek
https://www.zorgvisie.nl/ozg-ziet-af-va ... vs011984w/

Reden voor de ommezwaai is een negatief besluit van de provincie Groningen. Ondanks de uitdrukkelijke voorkeur van het ziekenhuis voor de locatie Zuidbroek, krijgt het daarvoor geen toestemming. De provincie stelde namelijk dat het ziekenhuis van economisch belang is voor de gemeente Oldambt. Daarbij gaf de provincie aan dat Scheemda West wel tot de mogelijkheden behoort.

Er is veel corruptie onder de politieke gelederen. Meer dan wij mogen weten.

Profiel  

Bericht nummer:#719  BerichtGeplaatst: di okt 27, 2020 7:28 pm 
lid

puntje voor Wilders vandaag.. de zorg krijgt extra geld

https://www.trouw.nl/politiek/tweede-ka ... gle.com%2F

want.. Stieneke van der Graaf (CU) heeft zich vergist bij de stemming !

Ondanks een Voordewinds beroep op fractiediscipline bij de voorzitter ( :noo: :p :d ) lukte het de CU niet om het arme schaap te excuseren ! de stemming staat, de motie is aangenomen.

Profiel  

Bericht nummer:#720  BerichtGeplaatst: wo okt 28, 2020 8:08 am 
lid

Einstein schreef:
puntje voor Wilders vandaag.. de zorg krijgt extra geld

https://www.trouw.nl/politiek/tweede-ka ... gle.com%2F

want.. Stieneke van der Graaf (CU) heeft zich vergist bij de stemming !

Ondanks een Voordewinds beroep op fractiediscipline bij de voorzitter ( :noo: :p :d ) lukte het de CU niet om het arme schaap te excuseren ! de stemming staat, de motie is aangenomen.

En een reden voor arrestatie van Voordewind. Kamerleden stemmen zonder last, dus kan er nooit een beroep worden gedaan op fractiediscipline. Hier wel een beroep op doen is een zeer ernstige overtreding van onze grondwet. Hij mag blij zijn dat ik geen sheriff ben in Nederland.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 726 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]