Het is nu vr aug 14, 2020 6:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 641 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#621  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 7:56 am 
lid

Biertje schreef:

Niet ideaal, maar wel noodzakelijk. Zo beoordeelt minister Carola Schouten van Landbouw de tijdelijke veevoermaatregel die ze melkveehouders per 1 september wil opleggen. Het is volgens Schouten de enige manier om nog dit jaar voldoende stikstofruimte te creëren voor de bouw van 75.000 woningen en de verbreding van een aantal snelwegen. De boeren voelen zich geslachtofferd en gaan woensdag voor de zoveelste keer actievoeren. Ze krijgen steun uit onverwachte hoek: de milieuactivist die het nationale stikstofprobleem op de kaart zette, staat deze keer aan hun kant.
(...)
Geen keuze
Schouten vindt dat ze geen keus heeft. Een Kamermeerderheid eist nu eenmaal dat de woningbouw vol gas doorgaat, net als de geplande verbreding van een groot aantal snelwegen. Maar op last van de Raad van State mogen activiteiten waarbij stikstof vrijkomt alleen plaatsvinden als die stikstofuitstoot ruimschoots gecompenseerd wordt door elders de emissies te verlagen.

Het kabinet moet dus op stel en sprong een aantal stikstofbesparende maatregelen nemen die effect sorteren. De landelijke verlaging van de maximumsnelheid naar 100 km per uur is er daar één van, de warme sanering van de varkenshouderij een andere. Volgens berekeningen van het RIVM moet Schouten nog 0,2 kiloton stikstof bezuinigen om de bouwdoelstelling te halen. Die wil ze bij elkaar schrapen door het eiwitgehalte in krachtvoer tijdelijk te verlagen. De 16.000 melkveehouders mogen hun koeien tussen 1 september en 1 januari op straffe van een boete alleen eiwitarm krachtvoer geven. Daardoor daalt het ammoniakgehalte in de koeienurine en -mest en daarmee de landelijke stikstofuitstoot.

Twee maten
Daarbij wordt met twee maten gemeten, stelde de SGP vanmorgen op deze site. Volgens die partij wordt bij wegen alleen gekeken naar de stikstof die neerslaat tot vijf kilometer van een weg, terwijl het effect bij boerderijen en bouwprojecten tot op ‘oneindige afstand’ wordt berekend. Het CDA trekt bovendien de 0,1 procent uitstoot van het vliegverkeer in twijfel: het zou onterecht zijn dat de uitstoot van vliegtuigen boven een bepaalde hoogte niet wordt meegeteld.

Het RIVM veegt die kritiekpunten van tafel. ,,Als het om de bronnen van stikstof gaat, wordt elke uitstoot volledig in onze cijfers meegerekend’’, stelt Van Pul. ,,Ook die van auto- en vliegverkeer. Vliegtuigen vliegen echter zo hoog dat de concentratie enorm is verdund tegen de tijd dat hun uitstoten stikstof in natuurgebieden neerslaat. Bovendien wordt die in de atmosfeer deels omgezet in andere stoffen.’’

https://www.ad.nl/politiek/hoe-meten-we ... ~a8c6af98/

Daarom zijn die boeren zo boos. En terecht.

Er wordt veel mist verspreid. Op het moment dat de NOS een item uitzend over een woningbrand in de VS waarbij iemand is omgekomen, weet je dat ze iets anders niet wilde laten zien of horen. Wat hebben wij in vredesnaam voor belang bij nieuws over een woningbrand in de VS? Terwijl er hier zoveel gebeurd, of elders in de EU, zoals nog wekelijks en zelfs dagelijks hevige protesten in Frankrijk tegen het neoliberale beleid van Macron. Waar zelden iets over doordringt in onze media, maar wel degelijk van belang zijn voor de rust en ontwikkeling van de zo belangrijk gevonden EU.

Zelfs in alle objectiviteit zal er worden gestuurd, door de keuze van items. Wat breng je wel en wat breng je niet. En vooral dat laatste is van belang. En als je iets wel brengt, HOE breng je het dan. Tussen neus en lippen door als tussenzin, of besteedt er echt aandacht aan, door er een onderwerp van te maken? En breng je het in 1 journaal of herhaal je het in meerdere journalen net als andere zaken?

Het punt over de twee maten waar het RIVM in opdracht van het Rijk mee meet, is wel even genoemd op het nieuws. Maar dan ook maar heel kort en was al snel weer uit het nieuws verdwenen. De 'onredelijke acties' van de boeren moesten blijkbaar meer ruimte krijgen in het nieuws.

Profiel  

Bericht nummer:#622  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 8:42 am 
lid

Raya schreef:
Biertje schreef:

Niet ideaal, maar wel noodzakelijk. Zo beoordeelt minister Carola Schouten van Landbouw de tijdelijke veevoermaatregel die ze melkveehouders per 1 september wil opleggen. Het is volgens Schouten de enige manier om nog dit jaar voldoende stikstofruimte te creëren voor de bouw van 75.000 woningen en de verbreding van een aantal snelwegen. De boeren voelen zich geslachtofferd en gaan woensdag voor de zoveelste keer actievoeren. Ze krijgen steun uit onverwachte hoek: de milieuactivist die het nationale stikstofprobleem op de kaart zette, staat deze keer aan hun kant.
(...)
Geen keuze
Schouten vindt dat ze geen keus heeft. Een Kamermeerderheid eist nu eenmaal dat de woningbouw vol gas doorgaat, net als de geplande verbreding van een groot aantal snelwegen. Maar op last van de Raad van State mogen activiteiten waarbij stikstof vrijkomt alleen plaatsvinden als die stikstofuitstoot ruimschoots gecompenseerd wordt door elders de emissies te verlagen.

Het kabinet moet dus op stel en sprong een aantal stikstofbesparende maatregelen nemen die effect sorteren. De landelijke verlaging van de maximumsnelheid naar 100 km per uur is er daar één van, de warme sanering van de varkenshouderij een andere. Volgens berekeningen van het RIVM moet Schouten nog 0,2 kiloton stikstof bezuinigen om de bouwdoelstelling te halen. Die wil ze bij elkaar schrapen door het eiwitgehalte in krachtvoer tijdelijk te verlagen. De 16.000 melkveehouders mogen hun koeien tussen 1 september en 1 januari op straffe van een boete alleen eiwitarm krachtvoer geven. Daardoor daalt het ammoniakgehalte in de koeienurine en -mest en daarmee de landelijke stikstofuitstoot.

Twee maten
Daarbij wordt met twee maten gemeten, stelde de SGP vanmorgen op deze site. Volgens die partij wordt bij wegen alleen gekeken naar de stikstof die neerslaat tot vijf kilometer van een weg, terwijl het effect bij boerderijen en bouwprojecten tot op ‘oneindige afstand’ wordt berekend. Het CDA trekt bovendien de 0,1 procent uitstoot van het vliegverkeer in twijfel: het zou onterecht zijn dat de uitstoot van vliegtuigen boven een bepaalde hoogte niet wordt meegeteld.

Het RIVM veegt die kritiekpunten van tafel. ,,Als het om de bronnen van stikstof gaat, wordt elke uitstoot volledig in onze cijfers meegerekend’’, stelt Van Pul. ,,Ook die van auto- en vliegverkeer. Vliegtuigen vliegen echter zo hoog dat de concentratie enorm is verdund tegen de tijd dat hun uitstoten stikstof in natuurgebieden neerslaat. Bovendien wordt die in de atmosfeer deels omgezet in andere stoffen.’’

https://www.ad.nl/politiek/hoe-meten-we ... ~a8c6af98/

Daarom zijn die boeren zo boos. En terecht.

Er wordt veel mist verspreid. Op het moment dat de NOS een item uitzend over een woningbrand in de VS waarbij iemand is omgekomen, weet je dat ze iets anders niet wilde laten zien of horen. Wat hebben wij in vredesnaam voor belang bij nieuws over een woningbrand in de VS? Terwijl er hier zoveel gebeurd, of elders in de EU, zoals nog wekelijks en zelfs dagelijks hevige protesten in Frankrijk tegen het neoliberale beleid van Macron. Waar zelden iets over doordringt in onze media, maar wel degelijk van belang zijn voor de rust en ontwikkeling van de zo belangrijk gevonden EU.

Zelfs in alle objectiviteit zal er worden gestuurd, door de keuze van items. Wat breng je wel en wat breng je niet. En vooral dat laatste is van belang. En als je iets wel brengt, HOE breng je het dan. Tussen neus en lippen door als tussenzin, of besteedt er echt aandacht aan, door er een onderwerp van te maken? En breng je het in 1 journaal of herhaal je het in meerdere journalen net als andere zaken?

Het punt over de twee maten waar het RIVM in opdracht van het Rijk mee meet, is wel even genoemd op het nieuws. Maar dan ook maar heel kort en was al snel weer uit het nieuws verdwenen. De 'onredelijke acties' van de boeren moesten blijkbaar meer ruimte krijgen in het nieuws.

Met je eens waar het die keuze van onderwerpen betreft in het NOS journaal. Dan heb je bijvoorbeeld een item dat bij een busongeluk in Chili 30 mensen zijn omgekomen, omdat de bus door "onbekende oorzaak" op een vrachtwagen is gebotst. En dan denk ik ook wel eens: Tuurlijk, vreselijk voor de mensen die omgekomen zijn en hun familie, maar in hoeverre is dit relevant voor de Nederlandse burger als nieuws? Of stel dat er hier in Nederland een streekbus betrokken is bij een ongeval, komt dat dan ook in Chili groot op het nieuws? Ik denk zomaar van niet. Dus waarom 2 minuten van een 7 minuten durend journaal verkwisten aan dergelijke items, terwijl er (zeker op dit moment) wel belangrijkere zaken te melden zijn?

Profiel  

Bericht nummer:#623  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 8:56 am 
lid

Turkse imam opent, met een zwaard in de hand, het vrijdaggebed in de Hagia Sophia.
!

Staatsomroep:
Moslims kunnen weer bidden in de Hagia Sophia in Istanbul.
:eek:

Profiel  

Bericht nummer:#624  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 9:28 am 
lid

baedeker schreef:
Turkse imam opent, met een zwaard in de hand, het vrijdaggebed in de Hagia Sophia.
!

Staatsomroep:
Moslims kunnen weer bidden in de Hagia Sophia in Istanbul.
:eek:

Waarom wordt die kerk niet gewoon weer in gebruik genomen als christelijke basiliek? Er zullen toch ook christenen leven in Istanbul? Gewoon terug naar de oorspronkelijke bestemming, zou ik zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#625  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 8:03 pm 
lid

Lies schreef:
Lancelot schreef:
Lies schreef:
Een liefdesverhouding is het ook niet. Of het nu de NOS, de politiek en de volksvertegenwoordiging is, allen duiken ze op alles wat nieuws lijkt. Te veel concurrentie waardoor dieper op de zaak ingaan zoek raakt? In 2015 zei Marcel Gerlauff dit:

Volgens Marcel Gelauff staat de onafhankelijke journalistiek onder druk
https://nos.nl/video/2068441-volgens-ma ... -druk.html

We zijn nu vijf jaar verder en voor leken wordt het steeds lastiger om de onafhankelijkheid te vinden bij artikelen over klimaatverandering, aanpak stikstofproblematiek, PFAS, COVID-19, Europa, racisme, witte schuld en de afgeschafte NOS Divibokaal. Als leek word je overspoelt met agenda's vol goede bedoelingen, goede bedoelingen die tegenstand krijgen. En die tegenstand moet gestuit worden. Past dat bij onafhankelijkheid?
Wat bedoel je precies met "die tegenstand moet gestuit worden". Ik lees dit alsof jij vindt dat er een dubbele bodem zit in die goede bedoelingen en dat dit niet bekend mag worden, maar misschien begrijp ik je niet goed. Vandaar de vraag.
Ik vind dat de NOS het te druk heeft met het sturen van een samenleving, i.p.v. te gaan voor het uitdiepen van iets. Toen ik deze week onderweg op de radio hoorde dat journalisten afgepoeierd werden door demonstrerende boeren, i.v.m. een vier maanden durende dieet voor koeien om uit de stikstof-ellende te komen, dacht ik al 'dit wordt het nodige geklaag weer in een nieuwprogramma'. En mijn gedachte bleek juist......en dan ook nog wijzen naar FvD of de PVV. Die heb je toch helemaal niet nodig in deze wereld vol gekte?
1op1 ging er over dat journalisten steeds vaker beveiliging nodig hebben. Journalistiek is er bij gebaat dat ze zonder vrees en ongehinderd hun werk kunnen doen. Als je wordt bedreigd als je bepaald nieuws brengt is dat een aanslag op de onafhankelijkheid. en een journalist van de NPO sprak over deze bedreigingen. Gelauff zat daar dan weer als baas en dus als werkgever verantwoordelijk voor de journalist. Een terechte vraag in zo'n situatie is hoe je denkt dat het zo is gekomen, dat journalisten steeds meer beveiliging nodig hebben. En als je dan kunt onderbouwen dat dit mede te maken heeft met hoe partijen als FvD en PVV zich verhouden naar de journalistiek zou het mijn inziens van een verkeerde politieke correctheid getuigen als je niet gewoon het beestje bij de naam noemt. Kijk eens hoe zo'n figuur als Baedeker bijna dag en nacht de NPO aan het framen is. We weten sinds Fortuyn waartoe dit soort demonisering toe kan leiden. Maar goed, misschien vind jij het terecht dat boeren omdat ze het moeilijk hebben journalisten mogen bedreigen, ik niet. Een vrije onafhankelijke pers is essentieel voor een democratische rechtsstaat en dan past het ook niet voor boeren in moeilijkheden deze vrijheid af te nemen.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#626  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:15 pm 
lid

Lancelot schreef:
Lies schreef:
Lancelot schreef:
Wat bedoel je precies met "die tegenstand moet gestuit worden". Ik lees dit alsof jij vindt dat er een dubbele bodem zit in die goede bedoelingen en dat dit niet bekend mag worden, maar misschien begrijp ik je niet goed. Vandaar de vraag.
Ik vind dat de NOS het te druk heeft met het sturen van een samenleving, i.p.v. te gaan voor het uitdiepen van iets. Toen ik deze week onderweg op de radio hoorde dat journalisten afgepoeierd werden door demonstrerende boeren, i.v.m. een vier maanden durende dieet voor koeien om uit de stikstof-ellende te komen, dacht ik al 'dit wordt het nodige geklaag weer in een nieuwprogramma'. En mijn gedachte bleek juist......en dan ook nog wijzen naar FvD of de PVV. Die heb je toch helemaal niet nodig in deze wereld vol gekte?
1op1 ging er over dat journalisten steeds vaker beveiliging nodig hebben. Journalistiek is er bij gebaat dat ze zonder vrees en ongehinderd hun werk kunnen doen. Als je wordt bedreigd als je bepaald nieuws brengt is dat een aanslag op de onafhankelijkheid. en een journalist van de NPO sprak over deze bedreigingen. Gelauff zat daar dan weer als baas en dus als werkgever verantwoordelijk voor de journalist. Een terechte vraag in zo'n situatie is hoe je denkt dat het zo is gekomen, dat journalisten steeds meer beveiliging nodig hebben. En als je dan kunt onderbouwen dat dit mede te maken heeft met hoe partijen als FvD en PVV zich verhouden naar de journalistiek zou het mijn inziens van een verkeerde politieke correctheid getuigen als je niet gewoon het beestje bij de naam noemt. Kijk eens hoe zo'n figuur als Baedeker bijna dag en nacht de NPO aan het framen is. We weten sinds Fortuyn waartoe dit soort demonisering toe kan leiden. Maar goed, misschien vind jij het terecht dat boeren omdat ze het moeilijk hebben journalisten mogen bedreigen, ik niet. Een vrije onafhankelijke pers is essentieel voor een democratische rechtsstaat en dan past het ook niet voor boeren in moeilijkheden deze vrijheid af te nemen.

Tsja, als de staatsomroep bedreigd wordt door PVV en/of FvD, dan moet het onmiddelijk aangifte doen bij de politie. Maar dat doet de staatsomroep niet, omdat het een onzinnig verhaal is. Als de staatsomroep denkt dat de kritiek van PVV en/of FvD schadelijk is voor hun werk als *kuch* 'omroep van alle Nederlanders', dan is er alle reden om op TV een publiek debat te organiseren. Maar dat doet de staatsomroep niet, omdat ze weten dat de kritiek terecht is, en ze onderuit gaan.

De staatsomroep lapt de regels van Grondwet, Mediawet en eigen integriteitsregels aan z'n laars. Het is er een komen en gaan van linkse politici, maar PVV en FvD politici worden, net als hun geluid, geweerd. Het journalistieke niveau is bedroevend, en je ziet een zich herhalend patroon van bevooroordeelde keuze van onderwerpen, bevooroordeeld narratief en bevooroordeelde keuze van wie het verhaal mag verwoorden. Het activisme van wat journalisten zouden moeten zijn, wordt steeds erger. Nietsvermoedende kijkers worden op het verkeerde been gezet, en kiezers maken daardoor in het kieshok verkeerde keuzes. Kortom de staatsomroep verneukt de democratie. De leden lopen bij bosjes weg, en als de staatsomroep dan z'n cultuurmarxistische best doet, zoals laatst met dat dagje anti-wit sektarisme door gesubsidieerde schreeuwers, dan zakken de kijkcijfers in mekaar. Ik snap best best dat mensen ontevreden zijn. Het kost €850 miljoen per jaar en je krijgt bagger. Dan kun je media beter echt vrij maken en privatiseren.

En wat doet Gelauff? Die misbruikt publieke zendtijd om onzin te insinueren en politieke partijen te demoniseren, uiteraard zonder dat er iemand aan tafel is om hem van repliek te dienen. Een hele mooie bevestiging dat de staatsomroep best zo snel mogelijk ontmanteld wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#627  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:25 pm 
lid

*Gaap* Nog steeds geen voorbeeld van Baedeker over het vijandschap van de NOS :fluiten:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#628  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:46 pm 
lid

Lumiere schreef:
*Gaap* Nog steeds geen voorbeeld van Baedeker over het vijandschap van de NOS :fluiten:

:blabla:

Lumiere die blijkbaar niet de moeite wil nemen om even terug te bladeren....
Er zijn vele voorbeelden gegeven in de (vele) voorgaande pagina's.

* GAAP *

Profiel  

Bericht nummer:#629  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:49 pm 
lid

HvR schreef:

* GAAP *

Heb ik doorgenomen, ik heb geen voorbeeld gezien van vijandschap van de NOS en ook jij kan daar blijkbaar geen voorbeeld van geven :krantjekoffie:

Lijkt dus op een gevalletje van de 'do your own research drogreden' die complotdenkers er op na houden als ze geen onderbouwing hebben voor hun beweringen

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#630  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 10:55 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:

* GAAP *

Heb ik doorgenomen, ik heb geen voorbeeld gezien van vijandschap van de NOS en ook jij kan daar blijkbaar geen voorbeeld van geven :krantjekoffie:

Lijkt dus op een gevalletje van de 'do your own research drogreden' die complotdenkers er op na houden als ze geen onderbouwing hebben voor hun beweringen

Nah, eerder dat met welke voorbeelden men ook komt, jij leest er iets anders in.

Laten we het er maar weer over eens zijn dat we het niet eens zijn. Gelukkig maar. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#631  BerichtGeplaatst: za jul 25, 2020 11:02 pm 
lid

HvR schreef:
Nah, eerder dat met welke voorbeelden men ook komt, jij leest er iets anders in.

Wat een ontzettend laffe uitvlucht, er wordt hoog van de toren geblazen over zogenaamde 'vijandigheid', men kan niet 1 voorbeeld noemen en dan daarop aangesproken is de uitvlucht, 'maar je leest het toch anders'

Tsja dat is eigenlijk bij voorbaat toegeven dat de voorbeelden (aangenomen dat die überhaupt bestaan) niet bepaald overtuigen :snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#632  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 9:17 am 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Lies schreef:

Tsja, als de staatsomroep bedreigd wordt door PVV en/of FvD, dan moet het onmiddelijk aangifte doen bij de politie. Maar dat doet de staatsomroep niet, omdat het een onzinnig verhaal is. Als de staatsomroep denkt dat de kritiek van PVV en/of FvD schadelijk is voor hun werk als *kuch* 'omroep van alle Nederlanders', dan is er alle reden om op TV een publiek debat te organiseren. Maar dat doet de staatsomroep niet, omdat ze weten dat de kritiek terecht is, en ze onderuit gaan.

De staatsomroep lapt de regels van Grondwet, Mediawet en eigen integriteitsregels aan z'n laars. Het is er een komen en gaan van linkse politici, maar PVV en FvD politici worden, net als hun geluid, geweerd. Het journalistieke niveau is bedroevend, en je ziet een zich herhalend patroon van bevooroordeelde keuze van onderwerpen, bevooroordeeld narratief en bevooroordeelde keuze van wie het verhaal mag verwoorden. Het activisme van wat journalisten zouden moeten zijn, wordt steeds erger. Nietsvermoedende kijkers worden op het verkeerde been gezet, en kiezers maken daardoor in het kieshok verkeerde keuzes. Kortom de staatsomroep verneukt de democratie. De leden lopen bij bosjes weg, en als de staatsomroep dan z'n cultuurmarxistische best doet, zoals laatst met dat dagje anti-wit sektarisme door gesubsidieerde schreeuwers, dan zakken de kijkcijfers in mekaar. Ik snap best best dat mensen ontevreden zijn. Het kost €850 miljoen per jaar en je krijgt bagger. Dan kun je media beter echt vrij maken en privatiseren.

En wat doet Gelauff? Die misbruikt publieke zendtijd om onzin te insinueren en politieke partijen te demoniseren, uiteraard zonder dat er iemand aan tafel is om hem van repliek te dienen. Een hele mooie bevestiging dat de staatsomroep best zo snel mogelijk ontmanteld wordt.

Ik zag een paar dagen geleden opeens iemand aan tafel zitten bij de actualiteitenshow van de publieke omroep die blijkbaar de officiële "Corona Gezant" was (Gezant waar en waarom is me niet duidelijk). De man zelf gaf meerdere malen te kennen noch medisch bevoegd te zijn, noch kennis te hebben van de verspreiding van virussen, noch sociaal/maatschappelijk onderlegd te zijn, maar hij zat daar, de "officiële corona-gezant". Waar komt die functie vandaan en waar vervult hij de rol van gezant en van wié is hij dan een gezant? En wat voor zin heeft het iemand die op geen enkel gebied onderlegd is op de problematiek, tot gezant te bombarderen?

Profiel  

Bericht nummer:#633  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 1:31 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Wat een ontzettend laffe uitvlucht, er wordt hoog van de toren geblazen over zogenaamde 'vijandigheid', men kan niet 1 voorbeeld noemen en dan daarop aangesproken is de uitvlucht, 'maar je leest het toch anders'

Tsja dat is eigenlijk bij voorbaat toegeven dat de voorbeelden (aangenomen dat die überhaupt bestaan) niet bepaald overtuigen :snooty:

Afbeelding

:foei2:
Mafkees.

Profiel  

Bericht nummer:#634  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 2:33 pm 
lid

Wat een slap antwoord weer van ons beroepsslachtoffer, wat Gelauf zegt is gewoon een neutraal objectieve weergave van de situatie. FvD intimideert ook journalisten, FvD stelt dat npo journalisten geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben en ziet praktisch het gehele media bestel tot geenstijl aan toe als tegenstander :foei:

Nog steeds geen voorbeeld van 'vijandschap' bij de NOS :evendenken:

Profiel  

Bericht nummer:#635  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 5:09 pm 
lid

Lumiere schreef:
Wat een slap antwoord weer van ons beroepsslachtoffer, wat Gelauf zegt is gewoon een neutraal objectieve weergave van de situatie. FvD intimideert ook journalisten, FvD stelt dat npo journalisten geen vrijheid van meningsuiting mogen hebben en ziet praktisch het gehele media bestel tot geenstijl aan toe als tegenstander :foei:

Nog steeds geen voorbeeld van 'vijandschap' bij de NOS :evendenken:

:lol:
Zoals voorspeld in #630.

:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#636  BerichtGeplaatst: zo jul 26, 2020 7:33 pm 
lid

Verontwaardiging bij de staatsomroep over Hongarije. De *kuch* journalist zegt

Een vriend van de regering die hoofdredacteur is van een grote nieuwsorganisatie. Je kunt het je hier niet voorstellen.

:hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#637  BerichtGeplaatst: do aug 06, 2020 7:41 am 
lid

Kamerlid Van Kooten breekt met nieuwe partij Henk Krol

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... henk-otten

Tja, ik had voorspeld dat Femke genaaid zou worden en dat klopt. En Otten speelt een dubieuze rol. Maar ja Fenke, je richt een partij op zonder ene programma.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... henk-otten

Profiel  

Bericht nummer:#638  BerichtGeplaatst: do aug 06, 2020 8:10 am 
lid

Femke Merel van Kooten vertrekt bij nieuwe partij Henk Krol: ‘Ik ben voorgelogen’
Tweede Kamerlid Femke Merel van Kooten stapt uit de Partij voor de Toekomst. Pas drie maanden geleden begon zij die partij samen met voormalig 50Plus-voorman Henk Krol. Van Kooten voelt zich belazerd door Krol.

In een exclusief interview met deze site vertelt Van Kooten dat zij buiten vrijwel alle besprekingen is gehouden over de eind juni aangekondigde fusie tussen de Partij voor de Toekomst en de partij GO van Henk Otten (ex-Forum voor Democratie).

,,Lang was voor mij onduidelijk hoe de samenwerking tussen de Partij voor de Toekomst en GO eruit zou zien’’, zegt Van Kooten, die vorig jaar vertrok bij de Partij voor de Dieren. ,,Henk Krol heeft hierover tegen mij gelogen. Hij beloofde dat wij met zijn tweeën de politieke lijn zouden bepalen, maar nu blijkt dat Otten aan alle touwtjes trekt. Mijn principes gaan niet samen met de zijne en daarom stap ik eruit.’’

Ze hoopte op een enigszins rustig zomerreces. Femke Merel van Kooten (36) vertrok precies een jaar geleden bij de Partij voor de Dieren, werd begin dit jaar lid van 50Plus en richtte begin mei samen met Henk Krol de Partij voor de Toekomst op. Ondertussen loodste ze een motie door de Tweede Kamer waardoor zorgmedewerkers een bonus van duizend euro krijgen, als waardering voor hun inzet tijdens de coronacrisis.

,,Toch moet ik nu een pijnlijke, maar noodzakelijke keuze maken’’, vertelt ze. Voor het eerst doet ze haar verhaal: ze heeft Krol vanavond laat geïnformeerd over haar besluit. De laatste weken voelden als een achtbaan, waarin ze heen en weer werd geslingerd tussen boosheid over de samenwerking met Henk Otten (ex-Forum voor Democratie) en de hoop dat zij, Krol en Otten er misschien nog uit konden komen.

Afspraken
Maar die hoop is deze week definitief vervaagd. ,,Afgelopen maandag werd voor mij pas duidelijk hoe de vork echt in de steel zit’’, vertelt Van Kooten. ,,Toen ontdekte ik dat de fusie inhoudt dat Groep Otten zijn naam heeft veranderd in Partij voor de Toekomst. Met een extra bestuurder, Henk Krol. Alle afspraken tussen Krol en mij over de partij zijn van tafel geveegd. Ik ben daarover voorgelogen en ik heb daar niets over te zeggen gehad. Tot mijn spijt.’’

Daarom verbreekt ze nu de banden met Krol en Otten. Om verder te gaan als zelfstandig Tweede Kamerlid, ook als dat betekent dat ze na de volgende verkiezingen niet terugkeert in het parlement. ,,Ik heb geprobeerd om een oplossing te vinden. Om te kijken of ik mijn politieke standpunten naar voren kan laten komen in de nieuwe partij. Maar ik heb daar geen vertrouwen in.’’

Als ze begin februari bekendmaakt dat ze zich aansluit bij 50Plus, noemt ze Henk Krol ‘een hele aardige man’. Krol haalt haar over om bij de volgende verkiezingen op de lijst van de ouderenpartij te staan. Van Kooten is enthousiast: ‘50Plus is tegen de jacht, tegen de bio-industrie en komt op voor armoedebestrijding, emancipatie, pensioenen en democratische vernieuwing’.

Nog geen drie maanden later vertrekt Krol met slaande deuren als fractievoorzitter bij 50Plus. Hij kondigt aan samen met Van Kooten de Partij voor de Toekomst te beginnen. ‘Via de site mogen leden meepraten over de standpunten, over moties en over Kamervragen’, zegt Van Kooten over een uniek online ledenplatform dat ze willen lanceren.

Verloving
Een maand later, op 7 juni, schrikt ze als ze Krol in het tv-programma Business Class van Harry Mens hoort zeggen dat er mogelijk een ‘verloving’ komt met Groep Otten (GO) in de Eerste Kamer. Krol zegt tegen Mens: ‘Zij hebben geen vertegenwoordiging in de Tweede Kamer, wij niet in de Eerste Kamer, dus laten we die contacten maar heel goed houden.’

,,Ik wist van niets’’, reageert Van Kooten onthutst. ,,Maar toen ik Krol daarna sprak, drukte hij me op het hart: ik ga onze ziel niet verkopen. Het wordt een alliantie, geen fusie.’’

Geld
Waarom wil Krol zo graag met Otten samenwerken? ,,Het gaat om geld’’, zegt Van Kooten. ,,Een campagne kost tonnen. Dat geld heeft Krol niet. De vermogende kennissen van Harry Mens en Henk Otten willen graag een machtsblok steunen: mét een vertegenwoordiging in de Tweede Kamer. Daarom kwam Krol in beeld. ’’

In het Leonardo Royal Hotel in Den Haag maakt Van Kooten op 15 juni kennis met GO-senatoren Otten en Jeroen de Vries, in het bijzijn van Krol. Om 22.00 uur ’s avonds kapt Krol het gesprek af, zegt Van Kooten. ,,Nou, moedertje, moet jij niet terug naar je zoon, zei hij.’’ Zij is niet blij met die uitspraak en laat dat ook weten. Otten zou richting Krol reageren: ‘Dat soort dingen kun je niet zeggen, dan voelt een vrouw zich niet sexy.’ Van Kooten is verbaasd over de toon van de mannen en vraagt zich af of ze wel serieus wordt genomen.

Investeerder
Op vrijdag 26 juni zit Van Kooten ruim een uur te wachten op een terras in Scheveningen. Met een fotograaf is afgesproken dat daar een ‘stiekeme’ foto van het viertal wordt geschoten voor De Telegraaf van de maandag erop. Dan moet wereldkundig worden dat de Partij voor de Toekomst en GO gaan samenwerken. Van Kooten is aan het wachten, omdat de drie mannen om de hoek aan het onderhandelen zijn met een investeerder. Van Kooten is niet uitgenodigd, zegt ze.

Als de mannen eindelijk arriveren, rent Krol naar Van Kooten toe en zou zeggen: ‘Nee, alsjeblieft meid, ga weer zitten! We hebben 200.000 euro extra. De gulle gever komt je zo begroeten!’ Volgens Van Kooten gaat het om vastgoedman Pieter Bogaardt. Hij is die dag benoemd tot penningmeester van de partij.

Kort voor publicatie in De Telegraaf krijgt Van Kooten het persbericht onder ogen over de samenwerking met GO. Haar mond valt open van verbazing als er over een fusie wordt gesproken. ,,Krol heeft hierover tegen mij gelogen, hij had mij toegezegd dat er geen fusie zou komen.’’

‘Blok aan ons been’
Op donderdag 2 juli, de laatste dag voor het zomerreces, wordt in de Tweede Kamer gestemd over een waslijst aan moties. Otten meldt zich op de fractie van Krol en Van Kooten. Hij gaat zitten en vult de stemmingslijsten in, zegt Van Kooten. ,,Hij bepaalde wat we zouden stemmen. Dat leidde tot discussie. Hij snauwde: ‘Je kan best gelijk hebben, maar het gaat niet om de feiten, het gaat om de beeldvorming’. Ook zei hij dat hij deze discussies ook altijd met Thierry Baudet had, en dat hij daar helemaal klaar mee was.’’ Niet veel later hoort zij Otten tegen haar zeggen: ‘Wij zijn het motorblok van de partij en jij bent een blok aan ons been’.

Ik ga liever met opgeheven hoofd de Kamer uit dan dat ik al onze standpun­ten inlever en nog een termijn gemuil­korfd in de Kamer zit

Het bestuur van de gefuseerde partij komt op 10 juli bij elkaar voor een vergadering. Ook nu zegt Van Kooten hiervan niet op de hoogte te zijn. In de notulen, die zij een paar weken later alsnog toegestuurd krijgt, leest ze dat besloten is dat Krol en Otten als enigen aan het partijprogramma gaan schrijven. ,,Terwijl Krol mij steeds had beloofd dat wij met zijn tweeën het partijprogramma zouden opstellen.’’ Ook het door Van Kooten gewenste online ledenplatform blijkt te zijn geschrapt.

Niet veel later, op 18 juli, zegt Otten op Radio 1 dat hij het wel ziet zitten dat Johan Derksen lijstduwer wordt voor de Partij voor de Toekomst. ,,Toen ik dat hoorde, zei ik meteen: over mijn lijk’’, zegt Van Kooten. ,,De manier waarop Derksen de lhbti-gemeenschap onderuit haalt, is weerzinwekkend. Ik dacht op dat moment: komt dit nog goed? Eerder die week had ik om een gesprek met Otten gevraagd, maar hij had daar geen behoefte aan.’’

Gemuilkorfd
Als Van Kooten op 23 juli de notulen van 10 juli onder ogen krijgt, is ze witheet. ‘Ik ga liever met opgeheven hoofd de Kamer uit dan dat ik al onze standpunten inlever en nog een termijn gemuilkorfd in de Kamer zit’, appt ze naar Krol. ‘Henk, dit ben jij niet. Daar geloof ik niks van. Ik wil onze partij terug. Het is nog niet te laat’, roept ze op tot een uitweg. Krol reageert niet.

Het partijbestuur stuurt Van Kooten 3 augustus een mail waaruit blijkt dat de fusie met GO niet valt terug te draaien. Daarover zegt ze: ,,Als mij een paar maanden geleden was gevraagd of ik Kamerlid zou willen zijn voor de Groep Otten, was mijn antwoord nee geweest. Als mij was gevraagd of ik zou willen fuseren met Otten, was mijn antwoord nee geweest. Dus als er nu wordt gevraagd of ik op de lijst voor de Partij voor de Toekomst wil, is mijn antwoord nee.’’

https://www.ad.nl/politiek/femke-merel- ... ~a9180354/

Profiel  

Bericht nummer:#639  BerichtGeplaatst: do aug 06, 2020 8:16 am 
lid

Het toont nog eens duidelijk het verval in onze politiek en daarmee van onze democratie.
Ook de Partij van de Toekomst was een vereniging met leden, maar daar hebben in veel partijen de politici schijt aan, zo blijkt maar weer.

Profiel  

Bericht nummer:#640  BerichtGeplaatst: do aug 06, 2020 8:51 am 
lid

Raya schreef:
Het toont nog eens duidelijk het verval in onze politiek en daarmee van onze democratie.
Ook de Partij van de Toekomst was een vereniging met leden, maar daar hebben in veel partijen de politici schijt aan, zo blijkt maar weer.
Had de Partij voor de Toekomst leden? Nee, het probleem is dat er geen chemie was maar dat had Femke ook kunnen weten. En het feit dat naar geld gezocht moet worden zegt al genoeg. En ja, waarom wil Krol dit? Puur vanwege de centen en om mensen te kunnen manipuleren.

Weet je het nog an al die ruzie bij 50 plus. Krol ne Dales zeiden dat dit lag aan overige fractieleden ,aar Dales en Krol dulden geen inspraak. !!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 641 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]