Het is nu wo aug 05, 2020 9:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 636 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#581  BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 6:22 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
Je duikt weer. Introduceert in deze draad langs transgender de oproep om M/V/X uit het paspoort te halen. Maar hebt dan niet de moed om uit te leggen wat je bedoelt.
En zie, dan heb ik toch je paspoort nodig, om te zien of je wel een vent bent.

M/V/X staat in paspoort en ID. Niemand heeft daar last van. Baedeker voelt zich daardoor in zijn waarde gelaten.
Als jij geen verdomd goede reden hebt waarom dat er persé uit moet, dan zijn we uitgepraat.
:bye:
Ik haakt aan op #554, waar Peter reageerde op HvR die een quote had geplaatst over het schrappen van het geslacht op identiteitspapieren.

Dus eh... Wie duikt er nu?

Ik reageer op wat Raya in #555 beweert, en wederom zie ik je duiken. Maar aangezien je zelf te gluiperig bent om je bewering te verduidelijken zal ik hier aangeven wat de onderbouwing van het kabinet is:

Vanaf 2024 of 2025 staat je geslacht niet langer vermeld op je Nederlandse identiteitskaart. Daarmee wil het kabinet mensen tegemoetkomen die zich bijvoorbeeld niet ondubbelzinnig man of vrouw voelen.

Dus omdat 0,6% van de bevolking transgendergevoelens heeft, waarvan een deel zich stoort aan de M/V duiding, waarvan weer een deel ook geen genoegen neemt met een X of een spatie, wordt de melding van het geslacht maar helemaal geschrapt. Lijkt me een gevalletje rubberen tegel paradijs. Hoe groot is de echte pijn buiten de kring van De Hoeders Van De Slachtoffers?

Raya schreef:
Nog niemand heeft een goede reden kunnen aanvoeren om het geslacht wel op de ID-kaart te vermelden, behalve een een soort van 'mannelijke waardigheid'.

Is niet een soort waardigheid. Mannelijke waardigheid is een feest dat baedeker op alle mogelijke manieren viert. Maar Raya doet daar laatdunkend over, en lijkt het op zich genomen te hebben om mij daarin te beperken. Waarom toch, en vooral: waar haalt hij in hemelsnaam het recht vandaan?

Raya schreef:
Ik vraag nogmaals, hoe vaak toon jij je ID-kaart om je geslacht te bewijzen?

Is een domme vraag. Je ID-kaart toon je om je identiteit te bevestigen, en je geslacht is naast leeftijd, lengte, en foto een van de elementen die gebruikt worden om dat te controleren.

Nou Baedeker, speciaal voor jou, ik hoef hem niet, dus delen is niet nodig:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik hoop dat je er gelukkig mee bent.

Profiel  

Bericht nummer:#582  BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 7:45 pm 
lid

Lies schreef:
"Het draait allemaal om ego’s en er zitten teveel baantjesjagers binnen de club’’.

Dat is juist heer Krol, ook buiten de club!!
Zo is Krol ook overal binnengekomen, via baantjes

Profiel  

Bericht nummer:#583  BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 7:58 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
"Het draait allemaal om ego’s en er zitten teveel baantjesjagers binnen de club’’.

En hoe kom jij binnen dan ? Via je old-boys netwerk ?

Profiel  

Bericht nummer:#584  BerichtGeplaatst: zo jul 05, 2020 11:20 pm 
lid

Raya schreef:
Het gaat om het weglaten op de identiteitskaart, niet uit het register van de burgerlijke stand.

Dat lijkt me slechts een kwestie van tijd.
Immers, wie heeft er last van als het uit het register wordt weggelaten?

Profiel  

Bericht nummer:#585  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 2:50 am 
lid

Je kunt het uitstellen.. lijkt me wel een mooi idee.. als je zeker weet, wat je zelf bent, dan vul je het (zelf) in.

Profiel  

Bericht nummer:#586  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 8:13 am 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:
Ik haakt aan op #554, waar Peter reageerde op HvR die een quote had geplaatst over het schrappen van het geslacht op identiteitspapieren.

Dus eh... Wie duikt er nu?

Ik reageer op wat Raya in #555 beweert, en wederom zie ik je duiken. Maar aangezien je zelf te gluiperig bent om je bewering te verduidelijken zal ik hier aangeven wat de onderbouwing van het kabinet is:

Vanaf 2024 of 2025 staat je geslacht niet langer vermeld op je Nederlandse identiteitskaart. Daarmee wil het kabinet mensen tegemoetkomen die zich bijvoorbeeld niet ondubbelzinnig man of vrouw voelen.

Dus omdat 0,6% van de bevolking transgendergevoelens heeft, waarvan een deel zich stoort aan de M/V duiding, waarvan weer een deel ook geen genoegen neemt met een X of een spatie, wordt de melding van het geslacht maar helemaal geschrapt. Lijkt me een gevalletje rubberen tegel paradijs. Hoe groot is de echte pijn buiten de kring van De Hoeders Van De Slachtoffers?

Raya schreef:
Nog niemand heeft een goede reden kunnen aanvoeren om het geslacht wel op de ID-kaart te vermelden, behalve een een soort van 'mannelijke waardigheid'.

Is niet een soort waardigheid. Mannelijke waardigheid is een feest dat baedeker op alle mogelijke manieren viert. Maar Raya doet daar laatdunkend over, en lijkt het op zich genomen te hebben om mij daarin te beperken. Waarom toch, en vooral: waar haalt hij in hemelsnaam het recht vandaan?

Raya schreef:
Ik vraag nogmaals, hoe vaak toon jij je ID-kaart om je geslacht te bewijzen?

Is een domme vraag. Je ID-kaart toon je om je identiteit te bevestigen, en je geslacht is naast leeftijd, lengte, en foto een van de elementen die gebruikt worden om dat te controleren.

Nou Baedeker, speciaal voor jou, ik hoef hem niet, dus delen is niet nodig:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Ik hoop dat je er gelukkig mee bent.

Mja, dus
... geen tegenwerping op de goede redenen waarom het geslacht wél in ID en paspoort moet staan
... geen onderbouwing dat 'de pijn' meer is dan iets wat De Hoeders Van De Slachtoffers voor het rubberen tegel paradijs bedacht hebben
... en maar blijven duiken

Flikker maar lekker op met je gekke praatjes Raya.

Profiel  

Bericht nummer:#587  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 9:11 am 
lid

animo schreef:
Raya schreef:
Het gaat om het weglaten op de identiteitskaart, niet uit het register van de burgerlijke stand.

Dat lijkt me slechts een kwestie van tijd.
Immers, wie heeft er last van als het uit het register wordt weggelaten?

Dat betwijfel ik. Voorlopig toch zeker. Men zal zeker voor de statistieken een goed overzicht willen hebben van de geslachtsverdeling, omdat dat in het belang lijkt voor het voortbestaan van de Nederlandse subsoort.

Profiel  

Bericht nummer:#588  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 3:13 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

via een sollicitatie op een personeelsadvertenie

Profiel  

Bericht nummer:#589  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 6:01 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

En hoe weet jij dan hoe Krol is aangenomen ? Was je erbij ?

Profiel  

Bericht nummer:#590  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 6:17 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Krol en Dales komen uit een baantjespartij. Krol heeft naar alle waarschijnlijkheid een netwerk, die heb ik niet eens.

Profiel  

Bericht nummer:#591  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 7:27 pm 
lid

Biertje schreef:
HvR schreef:
Biertje schreef:

Krol en Dales komen uit een baantjespartij. Krol heeft naar alle waarschijnlijkheid een netwerk, die heb ik niet eens.

Je weet het dus niet. Dan moest je je eens wat minder stellig uitlaten....

Profiel  

Bericht nummer:#592  BerichtGeplaatst: ma jul 06, 2020 7:40 pm 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
HvR schreef:

Je weet het dus niet. Dan moest je je eens wat minder stellig uitlaten....
In een partij klom je niet op een normale manier van onderen naar boven op, zoals in een bedrijf

Profiel  

Bericht nummer:#593  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 11:01 am 
lid

Heeee daar hebben we meneertje divibokaal weer ... Marcel Gelauff: 'De NOS is volstrekt onafhankelijk, want dat staat in de wet'
... maar wel 2 politieke partijen bij naam en toenaam noemen.
:drunk:
Dat is nou precies het punt. Te dom om te poepen, daar bij de staatsomroep.

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#594  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 1:51 pm 
lid

Marcel Gelauf heeft natuurlijk gewoon gelijk, een onafhankelijke omroep staat haaks op het regressieve gedachtengoed van PVV en FvD die van nature liever geen afwijkende meningen zien :wink:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#595  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 2:47 pm 
lid

PVV en FvD zijn de toppers van de Nederlandse politiek. De regels waar de staatsomroep zich aan te houden heeft zijn volstrekt duidelijk:

(1) Grondwet Art 1: 'Discriminatie wegens ... politieke gezindheid ... is niet toegestaan'. Daarop aansluitend, art 3: 'Alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar'.
(2) De Mediawet geeft de staatsomroep de opdracht om te voorzien in democratische behoeften en om de pluriformiteit van opvattingen te weerspiegelen.
(3) De integriteitsregels van de staatsomroep schrijven voor:
-journalistieke zorgvuldigheid en waarheidsgetrouwheid (scheiden feiten, meningen enerzijds en drama/fantasie anderzijds, belang van eigen nieuwsgaring, hoor en wederhoor, geen manipulatie, geen plagiaat);
-ongebondenheid (geen persoonlijke of zakelijke belangen, geen (schijn) van belangenverstrengeling) en onpartijdigheid (geen persoonlijke overtuigingen uitdragen);
-volledigheid en evenwichtigheid;
-beantwoorden van publieksreacties, ruiterlijk fouten erkennen en rectificeren.

Alleen lappen Gelauff en zijn staatsomroep die regels aan de laars. Je ziet het ook in deze uitzending, waar Gelauff op kosten van de gemeenschap politiek oreert, zonder wederhoor, en zonder dat de presentator ook maar één relevante vraag stelt. De staatsomroep is een links broeinest waar politiek gediscrimineerd wordt, rassen tegen elkaar opgezet worden, en de journalistiek steeds dieper wegzakt. Kiezers worden op het verkeerde been gezet, en maken in het kieshok verkeerde keuzes. Kortom de staatsomroep verneukt de democratie.

Maar kennelijk past dat precies in Lampie z'n regressieve straatje. Waarvan akte.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#596  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 3:00 pm 
lid

*Gaap* Gelauf, stelt gewoon een feit vast, namelijk dat (een deel van?) PVV en FvD een vijandbeeld scheppen ten opzichte van de NOS. Dat regressieve volgers van pvv/fvd ideologie er niet tegen kunnen dat dit klip en klaar wordt uitgesproken is jammer maar helaas :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#597  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 3:33 pm 
lid

Lumiere schreef:
*Gaap* Gelauf, stelt gewoon een feit vast, namelijk dat (een deel van?) PVV en FvD een vijandbeeld scheppen ten opzichte van de NOS. Dat regressieve volgers van pvv/fvd ideologie er niet tegen kunnen dat dit klip en klaar wordt uitgesproken is jammer maar helaas :evendenken:

Dit is de wereld op z'n kop.

Het zijn Gelauff en zijn staatsomroep die al jaren een vijandbeeld scheppen ten opzichte van PVV en FvD. Daarmee overtreden ze de Grondwet, de Mediawet en hun eigen integriteitsregels.
:foei:

Met hun kritiek daarop staan PVV en FvD in hun volste recht. Het is niet aan Gelauff om ze daarover in publieke zendtijd de maat te nemen. Hij wordt betaald om onpartijdige TV te leveren, en de man heeft duidelijk geen idee wat dat betekent. Als hij aan politiek wil doen, dan richt ie maar een partij op.

Profiel  

Bericht nummer:#598  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 3:44 pm 
lid

baedeker schreef:
Het zijn Gelauff en zijn staatsomroep die al jaren een vijandbeeld scheppen ten opzichte van PVV en FvD. Daarmee overtreden ze de Grondwet, de Mediawet en hun eigen integriteitsregels.

Oh? Geef eens 10 voorbeelden van de 'vijandelijke' NOS over de PVV/FvD? Ik durf bijna wel te wedden dat je niet veel verder komt dan terechte verslaggeving van dingen die jij ideologisch niet leuk vindt :foei:

Profiel  

Bericht nummer:#599  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 4:11 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Dit is de wereld op z'n kop.

Met hun kritiek daarop staan PVV en FvD in hun volste recht. Het is niet aan Gelauff om ze daarover in publieke zendtijd de maat te nemen. Hij wordt betaald om onpartijdige TV te leveren, en de man heeft duidelijk geen idee wat dat betekent. Als hij aan politiek wil doen, dan richt ie maar een partij op.
Oh? Geef eens 10 voorbeelden van de 'vijandelijke' NOS over de PVV/FvD? Ik durf bijna wel te wedden dat je niet veel verder komt dan terechte verslaggeving van dingen die jij ideologisch niet leuk vindt :foei:

Deze draad staat vol met voorbeelden.
Trouwens, je geeft zelf al het antwoord: dingen die jij ideologisch leuk vindt en ik niet.
En wat staat daarover in de regels waar de staatsomroep zich aan te houden heeft?
:fluiten:

Profiel  

Bericht nummer:#600  BerichtGeplaatst: do jul 23, 2020 4:32 pm 
lid

Geen voorbeeld? Tsja dan kan de bewering over het vermeende vijandschap van de NOS de prullenbak in :ok:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 636 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]