Het is nu wo jun 03, 2020 3:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 305 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2020 11:29 pm 
lid

HvR schreef:
Ach, is het fascistische dwaallampie

Ach jee toch, leg eens uit wat voor iets 'facistisch' ik zou doen? :hardlachen:

Ik wijs er slechts op dat Wilders pleidooi om een etnische bevolkingsgroep te verminderen, een ordinair pleidooi voor etnisch zuiveren is, want dat is het ook :foei: Maar jij bent wellicht meer het type van 'ich habe es nicht gewust' dus vanzelfsprekend vindt jij pleidooien voor etnisch zuiveren geen enkel probleem :evendenken:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 8:14 am 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Ach jee toch, leg eens uit wat voor iets 'facistisch' ik zou doen?

Ja, ik snap het ook niet. Behalve het blaffen, de leugens, het discrimineren, de foute politievriendjes die wel willen mollen en deporteren, en het vasthouden aan de staatsomroep van Goebbels, houdt het forumfascistje zichzelf nog reuze in in deze draad.

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 8:50 am 
lid

baedeker schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Ja, ik snap het ook niet. Behalve het blaffen, de leugens,

Oh welke leugens? Geert Wilders hield een pleidooi om een etnische groepering te verminderen ->
Geert Wilders: "Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen"

PVV tuig: "Minder, minder, minder"

Geert Wilders: "Dan gaan we dat regelen"

Dat is gewoon ordinair een pleidooi voor etnisch zuiveren :foei:

baedeker schreef:
het discrimineren,

Oh? Welk discrimineren? Ik heb hier constant gepleit dat ook PVV'ers kunnen solliciteren voor het ambt van burgemeester (ze moeten zich dan natuurlijk wel verantwoorden voor hun gedrag, zoals elke andere kandidaat en het gedrag van PVV'ers houdt nu eenmaal in dat ze een politiek leider steunen die een pleidooi hield voor etnisch zuiveren en daar mag een PVV kandidaat natuurlijk flink afstand van nemen) en ik heb ervoor gepleit dat PVV'ers ook gewoon een publieke omroep kunnen beginnen waar zij pleiten voor etnische zuiveringen.

Geen idee waar ik hier discrimineer :hum:

baedeker schreef:
de foute politievriendjes die wel willen mollen en deporteren,

Geen idee wat ik daar mee te maken heb, ik heb in #82 geschreven dat wat voor PVV'ers geldt bij een sollicitatie, ook voor die man zou gelden. Ik ben volgens mij volstrekt consequent.

baedeker schreef:
en het vasthouden aan de staatsomroep van Goebbels,

Mja je bent tegen een vrije pers dat snap ik al hoor :wink:

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 8:55 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:
Ja, ik snap het ook niet. Behalve het blaffen, de leugens, het discrimineren, de foute politievriendjes die wel willen mollen en deporteren, en het vasthouden aan de staatsomroep van Goebbels, houdt het forumfascistje zichzelf nog reuze in in deze draad.
Oh welke leugens? ...

Is al drie keer uitgelegd. Ga lekker elders trollen.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 9:02 am 
lid

baedeker schreef:
Is al drie keer uitgelegd.

Nee hoor :turn: Ik stel gewoon zoals het is: Geert Wilders hield een pleidooi om een etnische groepering te verminderen ->
Geert Wilders: "Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen"

een pleidooi om doelbewust een specifieke etnische bevolkingsgroep te verminderen is nu eenmaal gewoon een pleidooi voor etnische zuivering. :foei: Dat jij nogal sneu probeert om het te reframen naar iets totaal anders is dan ook gewoon vrij doorzichtig. Geen idee waarom het zo moeilijk voor jou is om gewoon eerlijk te zijn? :evendenken:

En ik begrijp dat we al die andere loze beweringen gewoon naar de prullenbak kunnen verwijzen :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 10:46 am 
lid

Politiek en volksvertegenwoordiging...….vaak denk ik bij veel berichtgevingen in deze crisis alsof ze denken dat we als volk allemaal labiel en van lotje getikt zijn. Wat schieten we op met dit wijzen naar elkaar in de wereld en dat geruzie hier en daar in eigen land? Wie is er eigenlijk het meest gevoelig voor paniek, het volk of de volksvertegenwoordiging? Om mij heen kijkend zie ik het volk rustig voortbewegen.

Ollongren: Rusland verspreidt in Nederland desinformatie over coronavirus
https://www.nu.nl/tech/6051154/ollongre ... virus.html

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 12:06 pm 
lid

Lies schreef:
Politiek en volksvertegenwoordiging...….vaak denk ik bij veel berichtgevingen in deze crisis alsof ze denken dat we als volk allemaal labiel en van lotje getikt zijn. Wat schieten we op met dit wijzen naar elkaar in de wereld en dat geruzie hier en daar in eigen land? Wie is er eigenlijk het meest gevoelig voor paniek, het volk of de volksvertegenwoordiging? Om mij heen kijkend zie ik het volk rustig voortbewegen.

Ollongren: Rusland verspreidt in Nederland desinformatie over coronavirus
https://www.nu.nl/tech/6051154/ollongre ... virus.html

Volgens mij verspreiden Ollongren en dit kabinet de meeste desinformatie in Nederland.
Op velerlei gebied.

We hoeven maar te kijken naar het coronavirus. Er zijn nog steeds niet voldoende testen beschikbaar, ondanks de beweringen van De Jonge. Thuszorg zit nog steeds zonder mondkapjes, ondanks de beweringen van De Jonge. Mensen die hier productie op willen zetten worden aan het lijntje gehouden of afgewimpeld, ondanks de woorden van Rutte en De Jonge dat ze initiatieven toejuichen en behulpzaam zijn. Het Kabinet verstrekt miljarden steunsubsidie, aan ook grote bedrijven om de werkgelegenheid in stand te houden, zeggen ze, maar ondertussen accepteren ze massa-ontslagen en willen ze het verbod op ontslagen zelfs uit de voorwaarden slopen.

Maar ook op het gebied van betaalbare huisvesting, welke dit kabinet zegt voor te staan. Ondertussen stopt Ollongren in het geniep de regeling die betaalbaar bouwen mogelijk moet maken.

Maar laten we ook de partij- en verkiezingsprogramma's niet vergeten, die soms heel andere dingen vertellen dan in de praktijk worden gebracht.

Er moet op de een of andere manier een eis aan politici gesteld gaan worden, dat ze de waarheid vertellen, en verantwoording afleggen als ze anders doen.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: do mei 14, 2020 3:00 pm 
lid

Interessante analyse halverwege dit artikel over het conflict tussen ECB en Bundesverfassungsgericht.

... Niemand weet het meer. En naarmate de informatie verder zoek raakt, vergroten de vervalsers hun invloed. Dat is gevaarlijk, want onvoldoende rekenschap van de feiten betekent zwichten voor het piramidespel met vervalsingen dat de geschiedenis zo vaak is. Nergens kent men deze les beter dan in Duitsland. Daar weet men bovendien dat politici het volk hiervoor niet zullen behoeden. Het naoorlogse Duitsland heeft de verantwoordelijkheid voor de feiten – dat wat waar is – daarom zo ver mogelijk buiten de politiek gelegd. De verantwoordelijkheid voor de toetsing van wetten aan de waarheid van de democratie en rechtsstaat, zoals deze is vastgelegd in de Duitse grondwet, ligt bij het Bundesverfassungsgericht (BVG) in Karlsruhe. ...

Nu kun je rechters wel laten oordelen over 'dat wat waar is' in een conflict tussen Duits recht en ECB beleid, maar moeten kiezers toch echt zelf oordelen over politici. Dat oordeel van de kiezer is enerzijds politiek (per persoon verschillend), en anderzijds gebaseerd op feiten, op 'dat wat waar is'. En het bepalen van 'dat wat waar is', zo lees ik, dat hou je best zo ver mogelijk weg van de politiek. Zullen we Den Haag en Hilversum ooit kunnen afleren om hand in hand te lopen?

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 11:34 am 
lid

Een staatsomroep. Hoe werkt dat nou?
Nou, het krioelt er in ieder geval van de D66 onderbuikjes.

Als minister Slob voor het eerst iets over de media naar de tweede kamer stuurt, dan komen welgeteld 2 kamerleden opdagen om het kabinet te controleren op z'n beleid. Gelukkig licht in ieder geval één van die twee volkomen helder toe hoe het zit met het financiële gerommel, de als sneeuw voor de zon verdwijnende ledentallen (en dus ook legitimatie), de organisaties zonder identiteit en alleen maar op zoek naar een reden voor soepsidie, en de platvloerse graaiers van de klimaatreligie en de inclusitie, die de kijker als grauw en populisten de maat nemen.

phpBB [media]

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 2:21 pm 
lid

De D66 topambtenaar media op het ministerie van OCW Barbera Wolfensberger (zie linkje in #129) hebben ze zeker ook uit een discriminatie databank gehaald.
Die vinden we in 2014 terug in Trouw: "Met de PVV heb ik niks, los van die denkbeelden over buitenlanders." Dan weet je dus welke tv we van de staatsomroep krijgen.
Wat een volk.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 4:51 pm 
lid

Raya schreef:
Er moet op de een of andere manier een eis aan politici gesteld gaan worden, dat ze de waarheid vertellen, en verantwoording afleggen als ze anders doen.

Je kunt ze een eed laten afleggen. Echt onder controle houden kan (helaas) niet. Want dit is een democratie: wie moet er controleren, of politici de waarheid vertellen.. en waar haalt die controlerende instantie het democratisch mandaat vandaan, om politici in de regering en politici in het parlement en andere vertegenwoordigende organen te corrigeren ? Of zelfs maar terecht te wijzen ? Welke bevoegdheden geef je die instantie.. kunnen ze beleid terugdraaien, of alleen maar een "zwartboek" opstellen..

Mijn voorstel zou zijn, om zo'n controlerende instantie vooral wel op te tuigen. Leugens in de politiek liever niet. En iets is beter dan niets ! Dan komt het toch in het openbaar.. en kun je politici aan de maatschappelijke schandpaal nagelen. Het mooie van dit voorstel is dat het al bestaat. Die instantie heet de pers. Mensen die zich met dat vak bezig houden heten journalisten. Zonder bevoegdheden, maar met een breed verspreid zwartboek, waar iedereen kennis van kan nemen. Meer kan niet, of je moet een dictatuur instelllen (of, als je DE waarheid pretendeert.. een theocratie)

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 5:26 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

Je kunt ze een eed laten afleggen. Echt onder controle houden kan (helaas) niet. Want dit is een democratie: wie moet er controleren, of politici de waarheid vertellen.. en waar haalt die controlerende instantie het democratisch mandaat vandaan, om politici in de regering en politici in het parlement en andere vertegenwoordigende organen te corrigeren ? Of zelfs maar terecht te wijzen ? Welke bevoegdheden geef je die instantie.. kunnen ze beleid terugdraaien, of alleen maar een "zwartboek" opstellen..

Mijn voorstel zou zijn, om zo'n controlerende instantie vooral wel op te tuigen. Leugens in de politiek liever niet. En iets is beter dan niets ! Dan komt het toch in het openbaar.. en kun je politici aan de maatschappelijke schandpaal nagelen. Het mooie van dit voorstel is dat het al bestaat. Die instantie heet de pers. Mensen die zich met dat vak bezig houden heten journalisten. Zonder bevoegdheden, maar met een breed verspreid zwartboek, waar iedereen kennis van kan nemen. Meer kan niet, of je moet een dictatuur instelllen (of, als je DE waarheid pretendeert.. een theocratie)

De pers als geheel werkt niet. Het is slechts een deel van de pers welke zijn taak serieus neemt en onderzoek doet naar de feiten, maar daar gigantisch in tegengewerkt worden door silo's zwarte en witte lak en verdagen van de WOB.
Toch kan en moet dat de basis zijn. Gevolgd door een wet, welke politici die hebben gelogen, van hun functie ontheft en forse gevangenisstraffen oplegt. Ik denk, als we daar consequent mee beginnen, het gelieg snel tot het verleden zal behoren.

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 6:23 pm 
lid

Raya schreef:
Het is slechts een deel van de pers welke zijn taak serieus neemt en onderzoek doet naar de feiten, maar daar gigantisch in tegengewerkt worden door silo's zwarte en witte lak en verdagen van de WOB.

Je bent erg pessimistisch. Niet alle pers die kritisch is en dingen bloot legt, wordt zo hard "tegengewerkt". Als er corruptie in het spel is, dan kan de betreffende overheid ook beter niet reageren met tegenwerking, want dat bekent schuld en haalt alleen maar meer wonden open. Die wethouder Van Rey in Limburg, die met een vriendenkring van aannemers zijn gemeente bestierde en zijn zakken vulde, werd door zijn eigen ambtenaren in de steek gelaten. Een WOB was niet eens nodig, om het schandaal rond Van Rey bloot te leggen.

Overigens ben ik het zeker met je eens, dat WOB in Nederland problemen heeft, dat het veel te traag werkt. En ik zou er voor zijn, om ook semi-overheden zoals UWV, medische instellingen en onderwijsinstellingen aan de WOB te hangen. Al was het alleen maar, om de "marktconforme beloning" die men zichzelf toewijst volledig openbaar te kunnen maken.. en structureel onrechtvaardige behandeling van bepaalde groepen bloot te kunnen leggen. Als er echt iets is misgegaan, bijvoorbeeld afgelopen maart-april, met selectie aan de IC-poort, dan wil je daarvan ook alle gegevens op tafel hebben.. Een journalist moet voor serieus onderzoek gefaciliteerd worden door de overheid, WOB is een eerste stap, maar vaak is het een barriere.

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 6:58 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:
Het is slechts een deel van de pers welke zijn taak serieus neemt en onderzoek doet naar de feiten, maar daar gigantisch in tegengewerkt worden door silo's zwarte en witte lak en verdagen van de WOB.

Je bent erg pessimistisch. Niet alle pers die kritisch is en dingen bloot legt, wordt zo hard "tegengewerkt". Als er corruptie in het spel is, dan kan de betreffende overheid ook beter niet reageren met tegenwerking, want dat bekent schuld en haalt alleen maar meer wonden open. Die wethouder Van Rey in Limburg, die met een vriendenkring van aannemers zijn gemeente bestierde en zijn zakken vulde, werd door zijn eigen ambtenaren in de steek gelaten. Een WOB was niet eens nodig, om het schandaal rond Van Rey bloot te leggen.

Overigens ben ik het zeker met je eens, dat WOB in Nederland problemen heeft, dat het veel te traag werkt. En ik zou er voor zijn, om ook semi-overheden zoals UWV, medische instellingen en onderwijsinstellingen aan de WOB te hangen. Al was het alleen maar, om de "marktconforme beloning" die men zichzelf toewijst volledig openbaar te kunnen maken.. en structureel onrechtvaardige behandeling van bepaalde groepen bloot te kunnen leggen. Als er echt iets is misgegaan, bijvoorbeeld afgelopen maart-april, met selectie aan de IC-poort, dan wil je daarvan ook alle gegevens op tafel hebben.. Een journalist moet voor serieus onderzoek gefaciliteerd worden door de overheid, WOB is een eerste stap, maar vaak is het een barriere.

Terwijl de overheid op het toneel om het hardst roept dat klokkenluiders beschermd moeten worden, worden klokkenluiders achter de schermen opgejaagd en vervolgd.

Voor WOB moet soms zelfs worden uitgeweken naar WOB in andere landen.

Van Rey is alweer even geleden. In mobiele telefoonleeftijd gemeten was dat in de steentijd. Tegenwoordig wordt er steeds meer verhuld en tegengewerkt.

De grondwet moet worden uitgebreid en rechters moeten kunnen toetsen aan de grondwet. Politici die rechterlijke uitspraken naast zich neerleggen moeten zelf vervolgd kunnen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 11:07 am 
lid

De staatsomroep, geleid door een batterij D66 kippen,
waar PVV’ers honds worden behandeld,
maar wel elke dag D66’ers in beeld,
bij journalisten die in katzwijm aan hun voeten liggen.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 5:55 pm 
lid

baedeker schreef:
waar PVV’ers honds worden behandeld,

Ach jee, toch wat sneu slachtoffer gedrag weer. :gniffel: Tsja als je als PVV'er een ideologie aanhangt die graag Marokkanen etnisch wil zuiveren dan zal je vast wat kritische vragen krijgen, lijkt me geen reden om zielig te doen :snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 6:46 pm 
lid

Wat is dat toch, met die aanhoudende haat-campagne tegen D'66 door de rechts-populisten ? niet de VVD is het doelwit, niet de PvdA of Groenlinks, niet het CDA.. het lijkt een domme taktiek, want ze hebben electoraal helemaal niks te winnen met hun geschop tegen D'66. Of.... moeten de kiezers soms gewend raken aan scapegoating-taktieken ? D'66 als de nieuwe joden ? Je zou het bijna denken.. deze week werd bekend in het nieuws, wat voor homofobe bullshit Rob Jetten elke dag in zijn mailbox krijgt.

Gezellig ! die PVV'ers. Ik hoop dat ze zo weinig mogelijk in beeld komen. Die lui hebben ook niks te melden, waar iemand wat aan heeft. Er komt alleen maar haatdragende bruine stront uit. Weg ermee.. Cordon sanitaire eromheen, klaar. Geen aandacht meer aan geven.

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 10:39 pm 
lid

Citaat:
Oh welke leugens? Geert Wilders hield een pleidooi om een etnische groepering te verminderen ->

Dat is gewoon ordinair een pleidooi voor etnisch zuiveren
Lumiere,als de ambtenaren van de Belastingdienst niet veroordeeld worden het etnisch profileren, waarom dan Wilders wel voor minder minder minder?

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 11:23 pm 
lid

Lumiere schreef:
Ach jee, toch wat sneu slachtoffer gedrag weer. :gniffel: Tsja als je als PVV'er een ideologie aanhangt die graag Marokkanen etnisch wil zuiveren dan zal je vast wat kritische vragen krijgen, lijkt me geen reden om zielig te doen :snooty:
Einstein schreef:
Wat is dat toch, met die aanhoudende haat-campagne tegen D'66 door de rechts-populisten ? niet de VVD is het doelwit, niet de PvdA of Groenlinks, niet het CDA.. het lijkt een domme taktiek, want ze hebben electoraal helemaal niks te winnen met hun geschop tegen D'66. Of.... moeten de kiezers soms gewend raken aan scapegoating-taktieken ? D'66 als de nieuwe joden ? Je zou het bijna denken.. deze week werd bekend in het nieuws, wat voor homofobe bullshit Rob Jetten elke dag in zijn mailbox krijgt. Gezellig ! die PVV'ers. Ik hoop dat ze zo weinig mogelijk in beeld komen. Die lui hebben ook niks te melden, waar iemand wat aan heeft. Er komt alleen maar haatdragende bruine stront uit. Weg ermee.. Cordon sanitaire eromheen, klaar. Geen aandacht meer aan geven.

Man, wat er is toch weinig voor nodig om de Van Riessens in jullie boven te halen. Zal ik even het goede voorbeeld geven? Ja, de berichten die Jetten ontving zijn verwerpelijk en walgelijk. Ik wens hem daar veel sterkte mee. En ik hoop dat dit een moment voor hem is om te reflecteren over het feit dat Wilders en andere islamcritici al 15 jaar lang met de dood bedreigd worden, en dat we daar Jetten bitter weinig over horen. Zie? Geen leugens, geen vieze toespelingen, geen verwensingen ... gewoon alles netjes in perspectief geplaatst.

PVV'ers en FvD'ers zijn keurige democraten die net als Nederlanders van alle politieke stromingen het recht hebben om gehoord te worden, en op gelijke voet te participeren in alles wat de - volgens de grondwet neutrale - overheid organiseert. Dat is wat de linkse onderbuikjes en de drammers van D66 proberen te verhinderen, daarin geholpen door menig 'toon van het debat'ter die beter zou moeten weten. Maar ik beloof dat de kritiek op deze achterlijke praktijken, goed onderbouwd als altijd, blijft komen.
:holy:

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: wo mei 20, 2020 11:45 pm 
lid

baedeker schreef:
PVV'ers en FvD'ers zijn keurige democraten

Mja, ze willen alleen maar Marokkanen etnisch zuiveren :fluiten:

baedeker schreef:
het recht hebben om gehoord te worden,

Dat recht bestaat niet in de grondwet, je hebt het recht je te uitten, je hebt geen recht om 'gehoord te worden'

baedeker schreef:
en op gelijke voet te participeren in alles wat de - volgens de grondwet neutrale - overheid organiseert.

Jup, PVV'ers en FvD'ers kunnen dus prima een eigen omroep organiseren waar ze dan kunnen pleiten voor etnische zuivering (al dan niet middels slimmere dogwhistles) :ok:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 305 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]