Raya schreef:
Ik haakt aan op #554, waar Peter reageerde op HvR die een quote had geplaatst over het schrappen van het geslacht op identiteitspapieren.
Dus eh... Wie duikt er nu?
Ik reageer op wat Raya in #555 beweert, en wederom zie ik je duiken. Maar aangezien je zelf te gluiperig bent om je bewering te verduidelijken zal ik hier aangeven wat de onderbouwing van het kabinet is:
Vanaf 2024 of 2025 staat je geslacht niet langer vermeld op je Nederlandse identiteitskaart. Daarmee wil het kabinet mensen tegemoetkomen die zich bijvoorbeeld niet ondubbelzinnig man of vrouw voelen.
Dus omdat 0,6% van de bevolking transgendergevoelens heeft, waarvan een deel zich stoort aan de M/V duiding, waarvan weer een deel ook geen genoegen neemt met een X of een spatie, wordt de melding van het geslacht maar helemaal geschrapt. Lijkt me een gevalletje rubberen tegel paradijs. Hoe groot is de echte pijn buiten de kring van De Hoeders Van De Slachtoffers?
Raya schreef:
Nog niemand heeft een goede reden kunnen aanvoeren om het geslacht wel op de ID-kaart te vermelden, behalve een een soort van 'mannelijke waardigheid'.
Is niet een soort waardigheid. Mannelijke waardigheid is een feest dat baedeker op alle mogelijke manieren viert. Maar Raya doet daar laatdunkend over, en lijkt het op zich genomen te hebben om mij daarin te beperken. Waarom toch, en vooral: waar haalt hij in hemelsnaam het recht vandaan?
Raya schreef:
Ik vraag nogmaals, hoe vaak toon jij je ID-kaart om je geslacht te bewijzen?
Is een domme vraag. Je ID-kaart toon je om je identiteit te bevestigen, en je geslacht is naast leeftijd, lengte, en foto een van de elementen die gebruikt worden om dat te controleren.
Ik hoop dat je er gelukkig mee bent.