Het is nu wo jun 03, 2020 3:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 11:52 am 
lid

Ik bedoel hiermee niet de gewone Russische burger, maar het regime van Poetin. Dit mede omdat hij pogingen in het werk stelt om nog een aantal termijnen aan de macht te kunnen blijven waardoor de Russische grondwet gewijzigd moet worden.

Verder is het wel belangrijk omdat Poetin allerlei zaakjes in Europa heeft lopen, zoals de nauwe band met extreem rechtse politieke partijen en een directe band heeft met Baudet.
Het gaat dan met name om invloeden op alle mogelijke fronten en met alle mogelijke en niets ontziende middelen.

Zo is Rusland al jaren bezig om de Balkanlanden naar zich toe te trekken. Daarbij wordt ook nauwelijks enig middel geschuwd.
Zie:https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-rusland-zaait-al-sinds-2008-tweedracht-in-macedonie~a5e4d824/

De moordaanslagen op Skripal en zijn dochter zijn natuurlijk algemeen bekend:
zie: https://www.nu.nl/buitenland/5194463/vs ... ripal.html
Terwijl ook de aanslag op Aleksandr Litvinenko met polonium algemeen bekend is.
Dan zou je denken nu hebben we het wel gehad, maar dat is niet het geval Zo worden 14 moordaanslagen in Groot Brittannië gelinkt aan Russische diensten:
https://www.businessinsider.nl/sergej-s ... ergiftigd/
Ook in Duitsland vermoordde de Russische geheime dienst een Russische Tsjetsjeen:
https://www.ad.nl/buitenland/rel-tussen ... google.nl/
Daarnaast was er ook al eens sprake van een mogelijke moordpoging op een belangrijke politieke leider in Macedonië.

Nu lees ik weer dat Rusland aanslagen in Praag plande:
zie: https://www.ad.nl/buitenland/rusland-pr ... ~a3fc04fc/
Waar ze de Praagse burgemeester en deelraadvoorzitter met het dodelijke ricine wilde vergiftigen.
En dat gaat zo maar door.
Ze beperken zich dus niet alleen tot annexaties en oorlogshandelingen in Georgië en Oekraïne of het uit de lucht schieten van een vol passagiersvliegtuig of het fabriceren en publiceren van desinformatie en leugens, maar het gaat veel verder.
Het is maar dat U er van op de hoogte raakt, mede omdat ze o.a. met Kremlinagent Vladimir Kornilov nogal grote invloed hebben in de FvD met Baudet en ook al eens Wilders in de Doema uitnodigden waar hij een anti-Marokkanen referaat mocht afsteken. Het zijn echt 'gezellige jongens' met 'gezellige contacten' zullen we maar zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 12:35 pm 
lid

Wie wil D66 allemaal aanwijzen om dat op te knappen?

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 12:41 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik bedoel hiermee niet de gewone Russische burger, maar het regime van Poetin.

Je zult het sarcastisch hebben bedoeld, dat we Poetin als leider van Europa moeten zien. Maar dat is hij niet en wordt hij ook niet. En als Europese landen, als NAVO of EU of wat dan ook, stoken bij de Russen misschien, omdat het zo geoed werkt? om daarmee Poetin dwars te zitten?

En zou dit dan ergens goed voor zijn?

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 5:28 pm 
lid

Het onderzoekscollectief Bellingcat zegt te weten dat de Russische generaal Andrey Ivanovitsj Burlaka betrokken is geweest bij het verplaatsen van de buk-installatie van Rusland naar Oekraïne waarmee vlucht MH17 is neergehaald.
Het OM riep in november 2019 getuigen die meer weten over de mogelijke rol van de Russische overheid bij het neerhalen van het toestel van Malaysia Airlines op 17 juli 2014 op zich te melden.
Bij die oproep werden transcripties en geluidsopnamen gedeeld en daarin is een aantal maal de naam van Vladimir Ivanovich te horen. Bellingcat zegt dat het hier gaat om Burlaka, een hooggeplaatste officier binnen de Russische veiligheidsdienst FSB.
zie: https://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/60 ... -mh17.html

Het was officieus al langer bekend dat de FSB betrokken was bij het uit de lucht schieten van het passagiersvliegtuig, maar nu zijn er ook bewijzen van deze afschuwelijke misdaad.
Het is ook onwaarschijnlijk dat de FSB niet op de hoogte zou zijn geweest dat het om een passagierstoestel ging.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 7:55 pm 
lid

Oh, ik dacht dat je op sarcastische wijze wilde voorstellen dat we de propaganda van Poetin volgen. Via vrienden van vrienden hoor ik, dat russische gasten in Nederland de russische mainstream media volgen, de staatspropaganda, en dat daar kennelijk bepaalde zaken niet worden gezegd en andere dingen wel worden gezegd. Dat zou je wel niet bedoelen, maar sarcasme kan altijd.

Maar goed, ik heb vanaf de eerste dag begrepen dat russen (of hun trawanten) de enorme blunder hebben begaan die ze hebben begaan. Bovendien kan ik mij niet voorstellen dat zo'n militaire operatie niet vanuit de allerhoogste regionen is aangestuurd geweest. De details boeien mij verder niet en laten we inderdaad maar in de NAVO blijven. Ik was trouwens verbaasd dat VARA/BNN dat middels Zembla ineens heftig promootten. Vroeger was de VARA skeptisch over de NAVO en de PvdA, verbonden aan die VARA, ging graag koffie drinken achter het IJzeren Gordijn. Frits Bolkestein maakte er kritische opmerkingen over en ook hem zou de uitzending goed moeten hebben gedaan als hij hem zou zien.

Eindelijk begrip voor de NAVO. Nu nog iets meer er aan gaan bijdragen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]