Het is nu do jun 04, 2020 10:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 12:52 pm 
lid

Raya schreef:
Waar we maar niets over horen, is dat het in de meeste auto's ook onmogelijk is om 1,5 mtr afstand te bewaren. Als alles weer wordt opgestart, zullen er het grootste deel van de dag files staan omdat vrijwel niemand met een ander kan meerijden naar of van het werk.

Als ook daar mondkapjes verplicht worden die volgens Rutte nauwelijks tot niet helpen, dan voorzie ik een flinke sterftegolf in Nederland. En uiteraard voor mensen die inmiddels als 'dor hout' worden aangeduid door sommige politici.

Politici ? Gelukkig niet zeg.. Misschien toch eerlijker, Raya, om het beestje bij de naam te noemen. Je doelt niet op een politicus, maar op Marianne Zwagerman, oprichter en columnist bij WNL en PowNed. En die m.i. leeftijd-fascistische uitspraak ging niet zonder tegenvuur van collega's bij de NOS.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 1:17 pm 
lid

Als ik mij heb hierin heb vergist mijn excuus. Neemt niet weg dat uit tal van maatregelen blijkt dat ook politici ouderen en mensen met onderliggende kwalen, als dor hout beschouwen.

Lange tijd geen beschermende middelen en geen testen voor verzorgenden van verpleeg/woonzorgcentra terwijl de zorgsituatie niet principieel afwijkt van verzorging van zieken in een ziekenhuis.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 1:44 pm 
lid

Raya schreef:
Als ik mij heb hierin heb vergist mijn excuus. Neemt niet weg dat uit tal van maatregelen blijkt dat ook politici ouderen en mensen met onderliggende kwalen, als dor hout beschouwen.

Lange tijd geen beschermende middelen en geen testen voor verzorgenden van verpleeg/woonzorgcentra terwijl de zorgsituatie niet principieel afwijkt van verzorging van zieken in een ziekenhuis.

Oneens, alles "zou beter zijn verlopen als".. maar ik ga dat niet vertalen in slechte intenties bij wie dan ook. Er zijn fouten gemaakt. Dat gezwets over "dor hout" komt uit de onderbuik van een WNL-huppelkutje, niet van beleidsmakers. Als alle beleidsmakers vanaf het begin alle problemen met besmettingen hadden voorzien én onderkend én ernaar hadden gehandeld, waren er in Nederland 3 Chinezen, 7 Belgen en 1 Nederlandse verpleger overleden aan Corona. Het is anders gelopen.

Ik ben blij dat ik geen ministerpresident ben, of verpleeghuisdirecteur. De kwetsbaarheid van tachtigers is vanaf het begin onderkend, maar het onevenredig grote aantal besmettingen in verzorgingstehuizen is niet voorzien.. en kwam pas acheraf goed in beeld, bij het vrijgeven van de sterftecijfers van het CBS. Intussen waren er nog steeds niet genoeg testen en alleen patienten konden worden getest bij opname. De oorzaak bleek het personeel, niet de bezoekers, waarvoor wel regels waren opgesteld, in maart. Vanaf 17 april wordt het zorgpersoneel getest. Nog steeds is de schade onderschat.. ik las gisteren in de VK een stuk over een begrafenis-ondernemer in Den Bosch, die beweert dit hij dit jaar 4x zoveel uitvaarten heeft georganiseerd vergeken met de zelfde maand in 2019.

In de verpleegtehuizen was men dus weken te laat met maatregelen en testerij.. en dan zie je wat er gebeurt. Geef dit virus één vinger, en het neemt de hele hand ! Maar de ramp die volgde, is m.i. geen laksheid, laat staan slechte intenties. Pandemie is een situatie die nieuw is en je kunt de beleidsmakers hoogstens verwijten (waar van toepassing), dat ze in maart nog beter naar virologen hadden moeten luisteren. Ik verwijt Rutte dat hij NU slecht luistert en bezig is een heropening te forceren. Corona is wereldwijd probleem. Overal zijn fouten gemaakt en daarom hebben we nu 3 miljoen besmettingen met Corona en 250.000 doden.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 3:12 pm 
lid

Einstein schreef:
Oneens, alles "zou beter zijn verlopen als".. maar ik ga dat niet vertalen in slechte intenties bij wie dan ook
Bij het bestrijden van pandemiën zijn testen, onderzoek en beschermingsmaterialen essentieel, evenals IC-bedden en personeel. Decennia lang vermarkten en snijden in de zorg en dan denkt De Jonge dat effe structureel opschalen naar zeventienhonderd ic-bedden heel snel kan. En ook zegt hij dat er tijdelijk opgeschaald kan worden naar drieduizend bedden. Maar waar je die mensen vandaan en hoe snel kunnen ze bijgeschoold worden? Dus dat er niets verweten kan worden is onzin

Of je doet doet het zoals Zweden dat geen lockdoen heeft of je doet het zoals Nieuw-Zeeland dat wel een lockdown heeft en toeristen 14 dagen in afzondering en bezig is om dat virus uit Nieuw-Zeeland de nek om te draaien en enorm te besparen om medische kosten.

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... timistisch

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 3:35 pm 
lid

Einstein schreef:
Raya schreef:

Oneens, alles "zou beter zijn verlopen als".. maar ik ga dat niet vertalen in slechte intenties bij wie dan ook. Er zijn fouten gemaakt. Dat gezwets over "dor hout" komt uit de onderbuik van een WNL-huppelkutje, niet van beleidsmakers. Als alle beleidsmakers vanaf het begin alle problemen met besmettingen hadden voorzien én onderkend én ernaar hadden gehandeld, waren er in Nederland 3 Chinezen, 7 Belgen en 1 Nederlandse verpleger overleden aan Corona. Het is anders gelopen.

Ik ben blij dat ik geen ministerpresident ben, of verpleeghuisdirecteur. De kwetsbaarheid van tachtigers is vanaf het begin onderkend, maar het onevenredig grote aantal besmettingen in verzorgingstehuizen is niet voorzien.. en kwam pas acheraf goed in beeld, bij het vrijgeven van de sterftecijfers van het CBS. Intussen waren er nog steeds niet genoeg testen en alleen patienten konden worden getest bij opname. De oorzaak bleek het personeel, niet de bezoekers, waarvoor wel regels waren opgesteld, in maart. Vanaf 17 april wordt het zorgpersoneel getest. Nog steeds is de schade onderschat.. ik las gisteren in de VK een stuk over een begrafenis-ondernemer in Den Bosch, die beweert dit hij dit jaar 4x zoveel uitvaarten heeft georganiseerd vergeken met de zelfde maand in 2019.

In de verpleegtehuizen was men dus weken te laat met maatregelen en testerij.. en dan zie je wat er gebeurt. Geef dit virus één vinger, en het neemt de hele hand ! Maar de ramp die volgde, is m.i. geen laksheid, laat staan slechte intenties. Pandemie is een situatie die nieuw is en je kunt de beleidsmakers hoogstens verwijten (waar van toepassing), dat ze in maart nog beter naar virologen hadden moeten luisteren. Ik verwijt Rutte dat hij NU slecht luistert en bezig is een heropening te forceren. Corona is wereldwijd probleem. Overal zijn fouten gemaakt en daarom hebben we nu 3 miljoen besmettingen met Corona en 250.000 doden.

OF het RIVM is bemenst met oerdomme oelewappers (want iemand die beetje hersenen heeft maakt wel fouten maar stapelt niet de ene fout op de andere), of het RIVM gaat uit van politieke wensen en zorgt van daaruit voor een onderbouwing met regels.

Ook wij zullen het dus niet eens worden. Ik heb teveel meegemaakt aan verborgen memo's, rapporten, e-mails, bonnetjes, cijfertjes, en sturing op onderzoeksvragen, MER-rapportages en andere onderzoeksrapporten (o.a. WODC), alsmede gebruik van hectoliters zwarte lak; het niet, niet volledig, te laat en onjuist informeren van de Kamer; en dat vooral bij de Kabinetten Rutte, dat ik die laatste optie zeer goed mogelijk acht. Dat is geen complotdenken, dat is de ervaring met Rutte, VVD en andere politici in de afgelopen 20 jaar, met nadruk op de laatste 10.
Hoop dat je dat niet gaat ontkennen, want dan moet ik toch echt vragen onder welke steen jij hebt liggen bakken.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: za mei 09, 2020 5:19 pm 
lid

Eigenlijk zou ook die 1,5 meter economie moeten gelden voor alle essentiële bedrijven waar een gevaar is voor voedselveiligheid. Waar arbeidsmigranten werken gaat het vaak mis. En wie draai er weer voor op de kosten als die mensen ziek worden? Nou, niet de werkgever.

https://www.ad.nl/amersfoort/fnv-28-med ... ~a74c0653/

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 1:58 am 
lid

Biertje schreef:
Einstein schreef:
Oneens, alles "zou beter zijn verlopen als".. maar ik ga dat niet vertalen in slechte intenties bij wie dan ook
Bij het bestrijden van pandemiën zijn testen, onderzoek en beschermingsmaterialen essentieel, evenals IC-bedden en personeel. Decennia lang vermarkten en snijden in de zorg en dan denkt De Jonge dat effe structureel opschalen naar zeventienhonderd ic-bedden heel snel kan. En ook zegt hij dat er tijdelijk opgeschaald kan worden naar drieduizend bedden. Maar waar je die mensen vandaan en hoe snel kunnen ze bijgeschoold worden? Dus dat er niets verweten kan worden is onzin

Of je doet doet het zoals Zweden dat geen lockdoen heeft of je doet het zoals Nieuw-Zeeland dat wel een lockdown heeft en toeristen 14 dagen in afzondering en bezig is om dat virus uit Nieuw-Zeeland de nek om te draaien en enorm te besparen om medische kosten.

Appels met peren. Zweden en Nieuw-Zeeland zijn niet te vergelijken met Nederland. Bevolkingsdichtheid. Voor een verstedelijkt gebied als Nederland heeft Den Haag het m.i. helemaal niet zo slecht gedaan qua maatregelen. En ik heb heel wat statistieken gevolgd, de afgelopen 3 maanden. New York.. lockdown maar te laat. Spanje en Italie idem. Hier waren we vrij vroeg, met geleidelijk toenemende maatregelen. Dat scheelde ook schade.. en blijkbaar werkt het (ongeveer) even goed als een lockdown. Helemaal geen maatregelen is funest. Kijk bijv. naar Zweden, waar ze niks doen.. daar gaat het maar door, de gemiddelde curve loopt bijna horizontaal ! GB idem.. van die kudde-immuniteit profeten. Nederland heeft dat in maart alsnog afgewezen.. en het resultaat is daar: de curve van Nederland daalt, de r0 gaat onder de één. New York eindelijk ook, maar met een veelvoud aan slachtoffers. Als je terugkijkt is het allemaal een kwestie van timing geweest. Zwitserland, Oostenrijk en IJsland waren vroeg in hun golf, alert met maatregelen. Dus is het aantal slachtoffers daar beperkt gebleven.

De enige beoordeling.. uiteindelijk zou dat wel eens het tijdstip kunnen zijn. Wat je ook doet als overheid, geleidelijk beleid of direkt streng, hoe vroeger je erbij bent, na de eerste besmetting, hoe minder de schade uiteindelijk wordt..

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 7:20 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Appels met peren. Zweden en Nieuw-Zeeland zijn niet te vergelijken met Nederland. Bevolkingsdichtheid. Voor een verstedelijkt gebied als Nederland heeft Den Haag het m.i. helemaal niet zo slecht gedaan qua maatregelen. En ik heb heel wat statistieken gevolgd, de afgelopen 3 maanden. New York.. lockdown maar te laat. Spanje en Italie idem. Hier waren we vrij vroeg, met geleidelijk toenemende maatregelen. Dat scheelde ook schade.. en blijkbaar werkt het (ongeveer) even goed als een lockdown. Helemaal geen maatregelen is funest. Kijk bijv. naar Zweden, waar ze niks doen.. daar gaat het maar door, de gemiddelde curve loopt bijna horizontaal ! GB idem.. van die kudde-immuniteit profeten. Nederland heeft dat in maart alsnog afgewezen.. en het resultaat is daar: de curve van Nederland daalt, de r0 gaat onder de één. New York eindelijk ook, maar met een veelvoud aan slachtoffers. Als je terugkijkt is het allemaal een kwestie van timing geweest. Zwitserland, Oostenrijk en IJsland waren vroeg in hun golf, alert met maatregelen. Dus is het aantal slachtoffers daar beperkt gebleven.

De enige beoordeling.. uiteindelijk zou dat wel eens het tijdstip kunnen zijn. Wat je ook doet als overheid, geleidelijk beleid of direkt streng, hoe vroeger je erbij bent, na de eerste besmetting, hoe minder de schade uiteindelijk wordt..

Wij hebben verhoudingsgewijze nog steeds meer dodelijke slachtoffers aan Corona dan de VS.
Daarbij kunnen veel mensen in de VS zich niet laten testen omdat ze niet verzekerd zijn. En laten zich ook niet behandelen, niet eens diagnosticeren.

Rutte heeft geen enkele reële visie aan de dag gelegd, als het gaat om de bescherming van de burgers.
Hij is vooral gefocust op het draaien van de economie. Ook Rutte heeft veel te laat ingegrepen, geweigerd de regie te nemen, zelfs toen al heel duidelijk was dat zich een ramp aan het voltrekken was. Rutte bleef en blijft geloven in de markt, als het gaat om het aanpakken van deze pandemie. Hij luistert alleen naar het volk om opstanden te voorkomen, zoals het sluiten van de scholen.

We moeten ons überhaupt niet blindstaren op vergelijkingen met andere landen. Het mag nooit genoeg zijn om te concluderen dat wij het al dan niet beter doen of gedaan hebben, dan een ander land (of iemand anders) op welk punt dan ook, we moeten vooral kijken wat er verkeerd is gegaan en hoe we dat kunnen herstellen of er in ieder geval lering uit kunnen trekken bij een volgende pandemie, of een volgende golf.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 7:41 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Einstein schreef:

Dat de bevolkingsdichtheid in Nederland veel groter is klopt en juist dan moet je ook snel maatregelen nemen, iets wat niet was gebeurd door de terugtredende overheid die bovendien een niet een overdreven voorraad van materialen onbespreekbaar maakt, hetgeen betekent dat er geen genoeg voorraad was bij de uitbraak en dat ook in de toekomst niet zal zijn. Maar gelijk is in je link ook de gelijkenis tet zien, het aantal testen en het aantal doden per 1 miljoen van de bevolking dat is uitgevoerd en dat laat je gemakshalve maar achterwege. Nederland meet ook niet hoeveel mensen er zijn hersteld en intussen is er gelukkig nu twijfel of mensen ernstig ziek zijn geweest en op een IC-bed hebben gelegen ooit wel herstellen van die ziekte want hun longen zijn aangetast.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... binet-rivm

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 8:45 am 
lid

Waar madam Zwagerman het had over 'dor hout', blijkt er veel meer aan de hand, en maakt de coronacrisis veel meer los t.a.v. ouderen en zwakkeren in de samenleving. Of grijpen mensen hun kans om al langer bestaande verwerpelijke ideeën verder uit te dragen.

De discriminatie van 70-plussers neemt toe. ‘Het voelt als straf’

‘Dor hout’, ‘60-min economie’, ‘kwetsbare ouderen’: senioren hebben genoeg van de discriminatie. Het Nationaal Ouderenfonds waarschuwt voor stigmatisering van de groep senioren, die enorm gevarieerd is.

Sybilla Claus9 mei 2020, 9:35

D66 wil in Amsterdamse horeca ouderen weigeren, zodat ondernemers de 1,5 meter-regel los kunnen laten. Een Liander-monteur wil niet naar binnen bij 70-plussers, sommige tandartsen bellen 70-plussers af, intensive care-artsen willen 80-plussers een levensreddende plek onthouden, een columnist schreef over ‘dor hout’. De lijst incidenten groeit maar door, en van deze pijnlijke discriminatie hebben senioren schoon genoeg. Want de groep is enorm gevarieerd, en draagt actief bij aan de samenleving.
...

Ik hoop niet, dat dit het 'nieuwe normaal' van Rutte wordt.
Ik heb Rutte ook nog geen duidelijke stelling horen nemen tegen deze steeds luider wordende geluiden. Een MP van ALLE Nederlanders onwaardig. Hij zou onmiddellijk in de bres moeten springen. 'Discrimineren doen we niet. Ook niet op leeftijd!' Waarna hij direct de hand in eigen boezem kan steken als het gaat om leeftijdsdiscriminatie door werkgevers.

Tijd voor een nog nieuwer normaal. Een normaal waarin de mens centraal staat en de poen. Welzijn voor winst. Vooral welzijn voor iedereen voor winst van enkelen.

https://www.trouw.nl/binnenland/de-disc ... ~bc9e3c3d/

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 9:13 am 
lid

D66 wil in Amsterdamse horeca ouderen weigeren, zodat ondernemers de 1,5 meter-regel los kunnen laten.

De ouderen hebben juist genoeg geld om dit in de horeca uit te geven en deze draaiende houden, de jongeren hebben dit namelijk veel minder. Dus Dom66 gooit het kind met het badwater weg :luidlachen: :blink:

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 12:10 pm 
lid

Het lijkt wel of politici met de generatie dommer worden!

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 12:59 pm 
lid

Biertje schreef:

D66 wil in Amsterdamse horeca ouderen weigeren, zodat ondernemers de 1,5 meter-regel los kunnen laten.

De ouderen hebben juist genoeg geld om dit in de horeca uit te geven en deze draaiende houden, de jongeren hebben dit namelijk veel minder. Dus Dom66 gooit het kind met het badwater weg :luidlachen: :blink:

Het feitelijke alternatief is vasthouden aan de huidige sluiting. Dus wie is hier nu dom, biertje?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 3:54 pm 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:

Het feitelijke alternatief is vasthouden aan de huidige sluiting. Dus wie is hier nu dom, biertje?
Wie is er dom? Nou jij, zie jij het dat je café'2s krijgt die vragen naar je legitimatie vragen en je anders eruit flikkeren? Maar ze moeten het vooral doen. Want feit is dat HKN niet meer wil onderhandelen met de vakbonden, en veel horeca-eigenaren zeggen niet eens geld te hebben voor uitbetaling van het vakantiegeld, hoewel dat grotendeels wel op de rekening van de eigenaar had moeten staan. Plus het feit dat de horeca een groot personeelsverloop heeft en moeilijk aan personeel kan komen. En nog iets, wie enkel jongeren binnenlaat haalt ook rottigheid en vervelende dingen binnen. Heb ik nota bene meegemaakt in een gezellig café in mijn eigen woonplaats dat door jong tuig kapot is gemaakt en die een klasgenoot van mijn school dood hebben geschopt op het strand. Veel café's hebben allemaal uitsmijters buiten staan, het café in Alkmaar waar ik kom heeft dat niet en er komt van alles binnen maar geen comazuipers Dus ja, boycot de ouderen en sta toe dat eigenaren van cafés voor ouderen immuniteit krijgen als ze jongeren weigeren en ze met glaswerk gooien. En: wie goed betalende klanten heeft moet ze koesteren. elke ondernemer snapt dat

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 4:23 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Biertje schreef:

Wie is er dom? Nou jij, zie jij het dat je café'2s krijgt die vragen naar je legitimatie vragen en je anders eruit flikkeren? Maar ze moeten het vooral doen. Want feit is dat HKN niet meer wil onderhandelen met de vakbonden, en veel horeca-eigenaren zeggen niet eens geld te hebben voor uitbetaling van het vakantiegeld, hoewel dat grotendeels wel op de rekening van de eigenaar had moeten staan. Plus het feit dat de horeca een groot personeelsverloop heeft en moeilijk aan personeel kan komen. En nog iets, wie enkel jongeren binnenlaat haalt ook rottigheid en vervelende dingen binnen. Heb ik nota bene meegemaakt in een gezellig café in mijn eigen woonplaats dat door jong tuig kapot is gemaakt en die een klasgenoot van mijn school dood hebben geschopt op het strand. Veel café's hebben allemaal uitsmijters buiten staan, het café in Alkmaar waar ik kom heeft dat niet en er komt van alles binnen maar geen comazuipers Dus ja, boycot de ouderen en sta toe dat eigenaren van cafés voor ouderen immuniteit krijgen als ze jongeren weigeren en ze met glaswerk gooien. En: wie goed betalende klanten heeft moet ze koesteren. elke ondernemer snapt dat

Hoe bovenstaande is zodanig wijdlopend, dat nog steeds niet duidelijk is waarom een algehele sluiting inherent beter is dan een kennelijke leeftijdsdiscriminatie.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 9:39 pm 
lid

P-G schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

Wie is er dom? Nou jij, zie jij het dat je café'2s krijgt die vragen naar je legitimatie vragen en je anders eruit flikkeren? Maar ze moeten het vooral doen. Want feit is dat HKN niet meer wil onderhandelen met de vakbonden, en veel horeca-eigenaren zeggen niet eens geld te hebben voor uitbetaling van het vakantiegeld, hoewel dat grotendeels wel op de rekening van de eigenaar had moeten staan. Plus het feit dat de horeca een groot personeelsverloop heeft en moeilijk aan personeel kan komen. En nog iets, wie enkel jongeren binnenlaat haalt ook rottigheid en vervelende dingen binnen. Heb ik nota bene meegemaakt in een gezellig café in mijn eigen woonplaats dat door jong tuig kapot is gemaakt en die een klasgenoot van mijn school dood hebben geschopt op het strand. Veel café's hebben allemaal uitsmijters buiten staan, het café in Alkmaar waar ik kom heeft dat niet en er komt van alles binnen maar geen comazuipers Dus ja, boycot de ouderen en sta toe dat eigenaren van cafés voor ouderen immuniteit krijgen als ze jongeren weigeren en ze met glaswerk gooien. En: wie goed betalende klanten heeft moet ze koesteren. elke ondernemer snapt dat[/quoteI
Hoe bovenstaande is zodanig wijdlopend, dat nog steeds niet duidelijk is waarom een algehele sluiting inherent beter is dan een kennelijke leeftijdsdiscriminatie.
Ik vraag mij af de wetgever het hard kan maken dat het redelijk en billijk is dat de ene horecagelegenheid zijn zaak moet dichtgooien omdat het met een 1,5 meter economie niet rendabel is en de ander er niet zich aan hoeft te houden omdat het enkel jongeren binnenlaat. Ik kom vaak bij een Chinees dat helemaal draait op oudere klanten want tja, om uit eten te kunnen gaan heb je geld nodig. Het wordt nog gekker als OV en NS ook niet aan de 1,5 meter economie behoeft houden - omdat zij groot zijn en het voor hen anders niet rendabel is, maar dat kennelijk weer niet geld voor een (Chinees) restaurant die hetzelfde probleem. Voor je het weet krijg je go - no go areas voor leeftijdsgroepen. Ben je dan blij?

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2020 9:48 pm 
lid

Biertje schreef:
P-G schreef:
Biertje schreef:

Ik vraag mij af de wetgever het hard kan maken dat het redelijk en billijk is dat de ene horecagelegenheid zijn zaak moet dichtgooien omdat het met een 1,5 meter economie niet rendabel is en de ander er niet zich aan hoeft te houden omdat het enkel jongeren binnenlaat. Ik kom vaak bij een Chinees dat helemaal draait op oudere klanten want tja, om uit eten te kunnen gaan heb je geld nodig. Het wordt nog gekker als OV en NS ook niet aan de 1,5 meter economie behoeft houden - omdat zij groot zijn en het voor hen anders niet rendabel is, maar dat kennelijk weer niet geld voor een (Chinees) restaurant die hetzelfde probleem. Voor je het weet krijg je go - no go areas voor leeftijdsgroepen. Ben je dan blij?

Biertje, je raaskalt....

Er is geen touw te knopen aan wat je nu eigenlijk wil zeggen.

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2020 6:25 am 
lid

Ik begrijp heel goed wat Biertje schrijft.

Willen we een tweedeling in de maatschappij die voor de een wel geldt en voor de ander niet? Een tweedeling als het zo uitkomt?

Het OV heeft nu eenmaal een beperkte capaciteit, zeker als je uitgaat van 1,5 m rondom een persoon. Maar dat is niet goed voor de economie, want dan kunnen er niet genoeg mensen naar hun werkplek. En bedrijven als Unilever en Shell mogen natuurlijk niet omvallen. Dus wordt dat opgelost met mondkapjes. Dat helpt.

Maar die arme Chinees, ach, restaurantjes zat. Zelfs als het om afhalen gaat. Je kunt trouwens ook laten bezorgen. Dat is goed voor het dividend van Just Eat en Thuisbezorgd en zo, want wat die bezorgbedrijfjes vragen is niet weinig. Veel restaurantjes en snackbars willen dan ook graag dat je hen rechtstreeks belt voor hun bestelling.

Ons wordt gevraagd rekening te houden met anderen, 1,5 mtr bij anderen uit de buurt te blijven. 'Monddoekjes hebben geen zin' (als het niet om dividend gaat, lijkt het).
We stevenen af op een nog meer op poen gerichte samenleving. (Dat voeg ik er dan maar aan toe). Het Nieuwe Normaal van Rutte.

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2020 7:37 am 
lid

HvR schreef:
Biertje schreef:
P-G schreef:

Biertje, je raaskalt....

Er is geen touw te knopen aan wat je nu eigenlijk wil zeggen.
Wil jij een tweedeling in de maatschappij waar bepaalde zaken, bedrijven en groepen allemaal privileges krijgen, die de rest nimmer zal krijgen, en dan enkel om de rotcenten of religie?

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2020 7:52 am 
lid

Raya schreef:
Het lijkt wel of politici met de generatie dommer worden!
Net als boa's en politie

Nergens staat in de wet vastgelegd dat je niet in een colonne mag rijden.

https://www.ad.nl/auto/stoet-van-25-pep ... ~a4b2a0f4/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]