Het is nu do mei 28, 2020 8:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 10:52 am 
lid

Volkert is nu definitief vrij.

In tijden van coronavirus heeft Ollongren wel wat anders aan haar hoofd. Ik vermoed dat Volkert wordt vergeten.

Maar een geheime dienst AIVD zou zo iemand moeten blijven schaduwen https://www.hln.be/nieuws/buitenland/fa ... ~a0453e40/

Denk hier in de komende 10 jaar aan terug, als er weer iets ellendigs gebeurt vanuit het "Volkert" circuit. Het patroon van verweving van maatschappelijke bewegingen en misdadige soorten van activisme, ooit briljant verwoord door Peter Siebelt, is niet afhankelijk van enig soort ideologie. Ook al heeft iedere tijd zijn types ideologie die dan boven komen drijven.

Vandaag de dag vrees ik dat gewelddadigheden zich voordoen bij mensen die niets hebben met het Groen Links waar Volkert destijds mee zal hebben gesympathiseerd: mensen die zich eerder afficheren met de tegenpolen van "links". Overal waar iets beweegt in de samenleving, grijpen ook verwarde en/of ondemocratische en/of gewelddadige mensen hun kans om zich te manifesteren.

Elke opkomende politieke beweging moet een strategie ontwikkelen tegen misdadige elementen die zeggen of doen alsof ze sympathisant zijn, maar die een gewelddadige agenda (kunnen) hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 11:40 am 
lid

Je vergeet tenminste één kant Rightnow en dat is het politieke activisme van extreem rechts. Dat liegt er ook niet om.
Het in brand steken van een auto ter intimidatie van een gemeenteraadslid, of het middels een volksopstoot intimideren van gemeenteraden na een oproep van Wilders, brandstichten bij Moskeeën, e.d. is ook aan de orde.
Waar het voetbal hooliganisme en ander straatgeweld onder gebracht moet worden is mij nog niet geheel duidelijk.

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 12:07 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je vergeet tenminste één kant Rightnow en dat is het politieke activisme van extreem rechts. Dat liegt er ook niet om.
Het in brand steken van een auto ter intimidatie van een gemeenteraadslid, of het middels een volksopstoot intimideren van gemeenteraden na een oproep van Wilders, brandstichten bij Moskeeën, e.d. is ook aan de orde.
Waar het voetbal hooliganisme en ander straatgeweld onder gebracht moet worden is mij nog niet geheel duidelijk.

Dus dat is juist wat ik bedoel, Kwaaisteniet. Je geeft al voorbeelden waaruit blijkt dat in de afgelopen 18 jaar extreemrechts geweld meer en meer aan de orde is.

In de toekomst zal dit verergeren. Veel politici van nieuwe bewegingen zullen hier een blinde vlek hebben, al helemaal als het mensen betreft die doen alsof ze fan van van zijn - maar al te herkenbaar voor linkse politici uit het begin van deze eeuw!

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 12:28 pm 
lid

Kwaad kent geen links en kent geen rechts. Kwaad kent slechts kwaad. Kwaad doet niet aan politiek. Het vind overal zijn werktuigen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 12:40 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik vraag mij af het in brand steken van een auto van een gemeenteraadslid iets te maken heeft met extreem-rechts, het kan ook zijn dat dit pure intimidatie is.En hoe zit het dan met die branden in al die zendmasten? Aan wie moet je dat toeschrijven?

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 12:48 pm 
lid

Rightnow schreef:

In tijden van coronavirus heeft Ollongren wel wat anders aan haar hoofd. Ik vermoed dat Volkert wordt vergeten.

Maar een geheime dienst AIVD zou zo iemand moeten blijven schaduwen https://www.hln.be/nieuws/buitenland/fa ... ~a0453e40/

Denk jij nu werkelijk, dat de AIVD iemand met een dergelijk verleden niet in de gaten zou houden ? Het feit dat men de voorwaarden voor vervroegde vrijlating schrapt en het reclasserings-toezicht eindigt, wil niet zeggen, dat VvdG niet door de AIVD mag worden gevolgd. Activiteiten van de AIVD straan los van strafrechtelijke zaken. Ik ben geen Fortuyn-aanhanger, maar ik zou het zeer onverstandig vinden, wanneer activiteiten van deze persoon niet zou worden gevolgd.

Wat mij wel verbaast, is dat er foto's van VvdG worden afgedrukt op de voorpagina van landelijke kranten. Niet dat het veel zal uitmaken, voor de veiligheid van VvdG (er zijn hele forums aan de man gewijd met ongetwijfeld beeldmateriaal) maar ik vind het dus wel merkwaardig. Een van de gedachten achter gevangenisstraf in een rechtsstaat is, dat iemand na afloop van zijn volledige strafperiode een vrij man is, met vervolgens dezelfde rechten en plichten als andere burgers. Ik neem aan, dat vdG geen toestemming heeft gegeven voor het publiceren van zijn portret op de voorpagina van de Telegraaf.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 1:59 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik vraag mij af het in brand steken van een auto van een gemeenteraadslid iets te maken heeft met extreem-rechts, het kan ook zijn dat dit pure intimidatie is.En hoe zit het dan met die branden in al die zendmasten? Aan wie moet je dat toeschrijven?
Aan de minder intelligente mens, zowel bij links en rechts, die zich laat bespelen?

‘Rechts’ kan van Eco Nostra (‘Links’) nog veel leren…
https://www.interessantetijden.nl/2019/ ... eel-leren/

Wat zich ‘rechts’ noemt vandaag de dag, het heeft geen intellectuele vleugel van betekenis. En het is vooral herkenbaar aan ‘wij hebben hekel aan links’. Angst. Terwijl ze grotendeels (onbewust) het progressieve gedachtegoed omarmden van geklets over homo’s en vrouwen tot klimaat. De een hekelt ‘De Islam’, waar ‘Links’ het vooral op het christendom gemunt had en heeft.

Maar ook binnen de FvD zijn velen die het atheisme/marxisme omarmen met een Totalen Krieg tegen alle godsdienstigheid, om dat te vervangen door meditatie en een Intratuinboeddha in de tuin of vensterbank.

Wel het gegraai en stupide gelul, maar niet de hersens, zo kun je ‘rechts’ omschrijven.

Dus zou je na het lezen van Eco Nostra liever links worden. Wat Siebelt in veroordelende zin poogt te omschrijven in Eco Nostra, die activisten van de jaren ’80-’90 inspireerden veel meer. Wat slachtoffergelul over ‘de hardwerkende mensen van Nederland’ inspireert niet om ook van hormonen kolkende jeugd te motiveren.

Die activisten met uitkering werkten minstens zo hard.

Zij GEbruikten hooguit het systeem waardoor die brave ‘hardwerkende’ burgo’s zich laten uitzuigen. Dat Klapvee kun je ook als stomme sukkels zien. Henk en Ingrid, de grijze muis en zijn plofreet met gemakskapsel, die af en toe wat boos en verongelijkt iets roepen op internet over ‘stomme Islam!’.

Om dan weer met zak chips de TV aan te zetten, meespelen met de Postcode Loterij die linkse clubs financiert op hun kosten.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 2:10 pm 
lid

Het recht heeft zijn beloop gehad; Volkert van der G. heeft de hem opgelegde straf op een rechtens juiste wijze uitgezeten. En wij moeten niet op de stoel van de inlichtingendiensten gaan zitten.

Daarmee kan onderhavige draad toch op slot?

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 2:52 pm 
lid

Deze draad kan op slot zodra Volkert onder de groene zoden ligt.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 5:48 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Denk jij nu werkelijk, dat de AIVD iemand met een dergelijk verleden niet in de gaten zou houden ? Het feit dat men de voorwaarden voor vervroegde vrijlating schrapt en het reclasserings-toezicht eindigt, wil niet zeggen, dat VvdG niet door de AIVD mag worden gevolgd. Activiteiten van de AIVD straan los van strafrechtelijke zaken. Ik ben geen Fortuyn-aanhanger, maar ik zou het zeer onverstandig vinden, wanneer activiteiten van deze persoon niet zou worden gevolgd.

Wat mij wel verbaast, is dat er foto's van VvdG worden afgedrukt op de voorpagina van landelijke kranten. Niet dat het veel zal uitmaken, voor de veiligheid van VvdG (er zijn hele forums aan de man gewijd met ongetwijfeld beeldmateriaal) maar ik vind het dus wel merkwaardig. Een van de gedachten achter gevangenisstraf in een rechtsstaat is, dat iemand na afloop van zijn volledige strafperiode een vrij man is, met vervolgens dezelfde rechten en plichten als andere burgers. Ik neem aan, dat vdG geen toestemming heeft gegeven voor het publiceren van zijn portret op de voorpagina van de Telegraaf.

Ja, vreemd, Einstein, en het is te betreuren. Nogmaals, de AIVD moet hem in de gaten houden (en wij de krantenlezers hoeven dat niet te doen).

Of de AIVD dit doet? Ik geloof dat het geheugen van korte termijn is, en de budgetten beperkt.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 5:50 pm 
lid

Lies schreef:

Wat zich ‘rechts’ noemt vandaag de dag, het heeft geen intellectuele vleugel van betekenis.

Na hun pensionering komen de conservatieve professoren nogal eens uit de kast. Voor die tijd hebben ze zorgen om hun loopbaan, hun pensioen en hun collega's die zouden worden meegesleurd door een media-attack.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 6:40 pm 
lid

Rightnow schreef:
Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Ja, vreemd, Einstein, en het is te betreuren. Nogmaals, de AIVD moet hem in de gaten houden (en wij de krantenlezers hoeven dat niet te doen).

Of de AIVD dit doet? Ik geloof dat het geheugen van korte termijn is, en de budgetten beperkt.

Aha dat dacht ik al.. Je openingsbijdrage en je titel zijn uit de lucht gegrepen. Je veronderstelt, dat de AIVD een radicale figuur zoals VvdG rond laat lopen zonder monitoring.. en ik denk dus, dat je je vergist. Ik weet ook niks, want ik zit niet bij die dienst.. maar enig gezond verstand fluistert mij in, dat je iemand die zoiets heeft gedaan, al is het 18 jaar geleden, in de gaten moet blijven houden. Het zou overigens kunnen, dat er helemaal geen probleem is, want VvdG mag binnenkort ook weer met de pers praten. Kans dat hij dat uitgebreid gaat doen. Sowieso zal de pers geintereresseert zijn in de gangen van VvdG. Dus wees gerust, je kunt straks op 20 plekken online en ca 2x per maand op TV kennis nemen van de gangen van dhr vdG.

Dat kortetermijn geheugen van de AIVD valt ook wel mee. De rechter heeft naar aanleiding van klachten erkend, dat de advocaten van VvdG jarenlang zijn gevolgd en afgeluisterd door de AIVD. Dat is ook niet zo politiek, want Plasterk (PvdA) heeft tot 2015 (!) die opdracht verlengd. Enne.. wat betreft het korte termijn gegeheugen van de AIVD, dat afluisteren bleek al sinds 2002 te gebeuren. Dertien jaar. Die informatie is wél openbaar geworden, omdat het betreffende advocatenkantoor erachter kwam en een klacht indiende. Niemand behalve de minister en de dienst en de commissie stiekem weet, of er gevolg is gegeven aan die rechterlijke uitspraak.. en niemand weet, behalve de minister en de dienst en de commissie stiekem, of dat nu afluisteren nog steeds gebeurt en wat precies het AIVD-beleid is rond VvdG. Zie (wellicht) het jaarverslag AIVD over 2020, wanneer ze er tzt iets over los willen laten.

(NOS 2015)

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 6:42 pm 
lid

P-G schreef:
Het recht heeft zijn beloop gehad; Volkert van der G. heeft de hem opgelegde straf op een rechtens juiste wijze uitgezeten. En wij moeten niet op de stoel van de inlichtingendiensten gaan zitten.

Daarmee kan onderhavige draad toch op slot?

Eens met je stellingname over VvdG, oneens met de rest. De AIVD is een overheidsinstantie en behoort onder democratische controle te staan. Wij kiezen die mensen in de commissie stiekem, wij kiezen de politici die een kabinet formeren met een minister van Binnenlandse Zaken. Die mensen horen ons nog steeds te vertegenwoordigen, óók wanneer het gaat om de aandacht van de AIVD. Er mag gewoon over worden gepraat.. en er mag ook gewoon kritiek zijn op de AIVD door ons. Het werkt allemaal heel aardig, want wat de AIVD volgens eigen zeggen doet, is nogal afhankelijk van de politieke waan van de dag. Zie de jaarverslagen. Het is in feite een soort politiedienst en dat mag zo blijven. Politiek activisme prima.. maar je moet er geen mensen mee in gevaar brengen.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 7:00 pm 
lid

Misschien dat het best onthouden wordt, dat Volkert gevaarlijk zou zijn, door mensen die misschien toch iets te veel wraakgevoelens hebben overgehouden. Ik deel hun vrees, maar ik vind ook dat ik er zelf niet meer mee bezig wil zijn.

Ik ben dus meer geinteresseerd in de vraag of de veiligheidsdienst hem nog een beetje volgt, dan in wat hij persoonlijk doet of waar hij leeft. Van wat er gebeurd is, kan men op internet van alles lezen. Vooral ook het boek van Peter Siebelt is interessant, want wat kreeg zijn omgeving destijds mee van zijn radicalisering, terwijl ze zelf ook moeite hadden met Fortuyn, waarbij de toon anders had kunnen zijn.

Dat is nu ook heel interessant voor rechtse mensen die ook electoraal hun zin niet gaan krijgen. Men zit in de positie van de milieubeweging uit de tijd van Volkert en dus is daar steeds vaker het geweld dat lonkt. Hoe ga je dan om met heethoofden onder je politieke vrienden? En met mensen die de wet willen omzeilen? De vragen en de spelers zijn nu geheel andere en na de coronacrisis zullen de armoede en het onrecht dan met eten en wonen te maken gaan hebben.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 9:10 pm 
lid

Rightnow schreef:
Dat is nu ook heel interessant voor rechtse mensen die ook electoraal hun zin niet gaan krijgen. Men zit in de positie van de milieubeweging uit de tijd van Volkert en dus is daar steeds vaker het geweld dat lonkt. Hoe ga je dan om met heethoofden onder je politieke vrienden? En met mensen die de wet willen omzeilen?

Dat probleem ligt tzt op het bordje van PVV en FvD. Als rechtse mensen "electoraal hun zin niet gaan krijgen", komen ze met te weinig naar de stembus. En ik geloof geen barst van die actiebereidheid. De meeste PVV en FvD aanhangers zijn ontevreden vijftigers en zestigers, die liever onder genot van een biertje en vanuit hun luie stoel hun gal spuwen. Wat betreft FvdG, als ie straks onverhoopt mocht worden neergeschoten door een fanatieke skinhead, dan is dat niet mijn probleem. Tegen de tijd dat dat gebeurt, mag jij het komen uitleggen. Of HvR, of baedeker.. en ik ga echt niet roepen dat ik VvdG zo aardig vond. Wel, dat de AIVD eens wat meer energie en tijd zou kunnen besteden aan kogels, die van rechts kunnen komen.. respectievelijk de malloten, die deze daad al 18 jaar openlijk aankondigen op internet.

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 10:10 pm 
lid

De laatste keer dat ik keek kwamen de kogels nog steeds van links (AIVD: extreem-links vaker gewelddadig dan extreem-rechts) en was het, net als al decennia gebruikelijk, nog steeds onderdeel van de Nederlandse klompendans om daar niks aan te doen (Extreemlinks gaat vaak vrijuit). Daar mag wel eens een keer verandering in komen, lijkt me.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 10:54 pm 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:
Dat is nu ook heel interessant voor rechtse mensen die ook electoraal hun zin niet gaan krijgen. Men zit in de positie van de milieubeweging uit de tijd van Volkert en dus is daar steeds vaker het geweld dat lonkt. Hoe ga je dan om met heethoofden onder je politieke vrienden? En met mensen die de wet willen omzeilen?

Dat probleem ligt tzt op het bordje van PVV en FvD. Als rechtse mensen "electoraal hun zin niet gaan krijgen", komen ze met te weinig naar de stembus. En ik geloof geen barst van die actiebereidheid. De meeste PVV en FvD aanhangers zijn ontevreden vijftigers en zestigers, die liever onder genot van een biertje en vanuit hun luie stoel hun gal spuwen. Wat betreft FvdG, als ie straks onverhoopt mocht worden neergeschoten door een fanatieke skinhead, dan is dat niet mijn probleem. Tegen de tijd dat dat gebeurt, mag jij het komen uitleggen. Of HvR, of baedeker.. en ik ga echt niet roepen dat ik VvdG zo aardig vond. Wel, dat de AIVD eens wat meer energie en tijd zou kunnen besteden aan kogels, die van rechts kunnen komen.. respectievelijk de malloten, die deze daad al 18 jaar openlijk aankondigen op internet.

Politiek georienteerd geweld komt bijna altijd van links en wie Volkert omlegt, verdient een lintje.

Ik zou niet weten wat ik daar nog aan moet uitleggen.

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: ma apr 20, 2020 11:56 pm 
lid

baedeker schreef:
De laatste keer dat ik keek kwamen de kogels nog steeds van links (AIVD: extreem-links vaker gewelddadig dan extreem-rechts) en was het, net als al decennia gebruikelijk, nog steeds onderdeel van de Nederlandse klompendans om daar niks aan te doen (Extreemlinks gaat vaak vrijuit). Daar mag wel eens een keer verandering in komen, lijkt me.

Ja die voorbeelden in het AD vind ik toch minder ernstig hoor.. foei foei om wapens mee te brengen en bereid te zijn tot geweld. Het enige over wapens, er is blijkbaar niet geschoten. De rest gaat over vandalisme, autobanden lek steken, bekladdingen en outen van corrupte ambtenaren. In dit land gebeurt sowieso vrij weinig.. een paar brandjes van links, een paar brandjes van rechts.. en het vernielen van woningen van ganzenmesters.. en statushouders.. Anyway, het is niks: een beetje Duitse fascist vermoordt 22 Turken !! of neem Anders Breivik, met 77 linkse slachtoffertjes.. of die Nieuwzeelandse held, met zijn 51 doden in een moskee in Christchurch. Over de VS ga ik niet beginnen. Dan vind ik het bekladden van het huis van Baudet door het Linkse Gevaar een luxeprobleem. Zeg nou zelf. Mooie dure deur in beeld, geen probleem. En wat de AIVD allemaal poneert in dat kleurige jaarverslagje van ze.. tsja zoals ik al zei, de AIVD is onderhevig aan de politieke wind en er zit al eventjes een rechts kabinet. Het is al een paar jaar guur weer voor links, bij de AIVD: wél aandacht voor anti-zwartepieten, niet voor de pro-terreur in Eindhoven, een hele paragraaf over vreedzame KOZP één zinnetje over die snelwegblokkade in Dokkum.. typical meten met twee maten.

Kortom, het links danwel rechts politiek terrorisme in Nederland is een ingedutte zooi. Maar de grote zaken worden niet echt opgepakt. Russische inmenging bij referenda ? waarom zou de AIVD zich daar druk om moeten maken ? Ze zijn de FBI niet.. Het is een klompendans, baedeker.. TOT de Baltazars, de FvdG's en de HvR's de rust verstoren.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di apr 21, 2020 8:19 am 
lid

Einstein schreef:
Het werkt allemaal heel aardig, want wat de AIVD volgens eigen zeggen doet, is nogal afhankelijk van de politieke waan van de dag.

Wat de AIVD is nogal afhankelijk van de waan van de dag, zeg je. Gelukkig, je herkent nu toch iets van mijn zorg.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di apr 21, 2020 8:19 am 
lid

Einstein schreef:
Rightnow schreef:

Kijk, met iemand neerschieten uit ideologie, omdat alleen je eigen wereldje je interesseert, je eigen gelijk de boventoon voert en als heethoofd/eenling daarom alles wegmaait wat voor je voeten komt, heb ik wel problemen mee. Je moet er volgens mij oog voor hebben, en niet t.z.t weer geschokt en verbijsterd de ellende bij iemand op een bordje leggen, dat is het paard achter de wagen spannen.

Hoe ga je om met heethoofden/eenlingen, wordt er naar gekeken, of laat men het lopen omdat het op dat moment goed is te gebruiken voor eigen gewin?

Richtnow:Dat is nu ook heel interessant voor rechtse mensen die ook electoraal hun zin niet gaan krijgen. Men zit in de positie van de milieubeweging uit de tijd van Volkert en dus is daar steeds vaker het geweld dat lonkt. Hoe ga je dan om met heethoofden onder je politieke vrienden? En met mensen die de wet willen omzeilen? De vragen en de spelers zijn nu geheel andere en na de coronacrisis zullen de armoede en het onrecht dan met eten en wonen te maken gaan hebben.

Hoe ga je dan om met heethoofden onder je politieke vrienden? En met mensen die de wet willen omzeilen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]