Het is nu do mei 28, 2020 8:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Auteur Bericht
Bericht nummer:#281  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 7:07 pm 
lid

Nu ga je mij verkeerd begrijpen, omdat je bezorgd en boos bent?

Profiel  

Bericht nummer:#282  BerichtGeplaatst: za mei 02, 2020 10:29 pm 
lid

@Rightnow,

Ik heb (zeer) uitgebreid gereageerd op jouw bijdrage in #278. Als je de discussie met een open vraag wilt voortzetten, breng dan tenminste het fatsoen op om mijn tekst te citeren op een nieuwe pagina, want ik weet nu niet waarop je precies reageert. Zo ga ik niet verder :snooty:

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#283  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 9:47 am 
lid

Einstein schreef:
PeterJKH schreef:
Als de medische sector al een SLAGVELD is vanwege een virusuitbraak waardoor 2500 mensen intensieve medische hulp nodig hebben gehad op een bevolking van 17.500.000, dan zegt dat meer over de staat van onze medische zorg dan over iets anders.

Ik neem aan, dat jij als gediplomeerd verpleegkundige de afgelopen 3 maanden aan het front hebt gestaan.. anders moet je m.i. gewoon je bek houden, met je gebagatelliseer. Hierboven zat je eerst het hele Corona-probleem te ontkennen. Daarop herinner ik je (jullie) eraan, dat door deze epidemie de zorg is overbelast. En nu roep je ineens, dat het aan de staat van de medische zorg ligt, dat de zaak is overbelast.. weet je wat je moet gaan doen Peter.. ga lekker naar de kroeg van Rightnow, pik daar een corona biertje, wacht 5 dagen.. en dan praten we verder. Alvast beterschap.

Gediplomeerd verpleegkundigen (waaronder overigens mijn man) zijn ervoor opgeleid aan het front te staan. Dat is hun werk. Dat dat werk nu zwaarder is, is niet zozeer door de virusuitbraak, maar door de aanhoudende beknibbelingen op zorg en handen aan het bed (waarvoor, ironisch genoeg, de verpleegkundige sector in najaar 2019 actie voerde - met 0 als resultaat). Door een nijpend gebrek aan materialen dat hen in staat moet stellen hun werk goed te doen.

In een beschaafd en rijk land als Nederland hoort het geen probleem te zijn om 2500 mensen op een IC te behandelen op een totale bevolking van 17,5 miljoen.

Dat de zorg is overbelast, is dan ook niet veroorzaakt door het corona-virus of wel virus dan ook, maar omdat het tot op het bot is uitgekleed en welke gebeurtenis dan ook waardoor extra zorgcapaciteit tijdelijk nodig is, niet meer kan opvangen. Nu is het corona, maar stel dat een groep terroristen een bom gooien op Schiphol of zelfs een druk treinstation in een grote stad, dan zul je hetzelfde probleem zien: er zijn niet voldoende IC bedden. De zorg kan net bijhouden wat in normale omstandigheden gebeurt, maar zodra zich uitzonderlijke toestanden voordoen die tijdelijk extra zorgcapaciteit vereisen, staat men met lege handen.

Nederland ligt echt niet plat omdat de regering zo bang is dat iedereen ziek wordt (als in: de milde verschijnselen ondergaat die voor 90% van de mensen die het corona-virus oppikken, gelden), de regering heeft Nederland plat gelegd omdat de door henzelf uitgeklede zorg niet meer in staat is zelfs de uitzonderlijke gevallen die eventueel de IC nodig hebben, op te vangen.

Dat is gewoon zoals het is. En daar ga ik nooit mijn "bek" over houden.

Profiel  

Bericht nummer:#284  BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2020 10:07 am 
lid

Het is absoluut een feit, dat de zorg -op alle fronten- is geminimaliseerd.
Ook wat betreft de verzorgenden.

Ziekenhuizen zijn lopende banden, gericht op met zo min mogelijk mensen, zoveel mogelijk medische handelingen te verrichten en mensen daarna zo snel mogelijk naar huis te sturen. Genezen doen de mensen thuis maar. Ze krijgen 24 uur garantie als ze het ziekenhuis uitkomen, daarna moeten ze met complicaties naar de huisarts.

Waarvan er ook veel te weinig zijn, en desondanks de numerus fixus niet wordt opgeheven. Het tekort is structureel en bewust.

Profiel  

Bericht nummer:#285  BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2020 3:53 pm 
lid

Allemaal bekokstoofd door vakidioten en politieke slimmeriken die geen van allen de medische dingen in een bredere context kunnen zien. Neem daarbij de media die steeds meer moeten bezuinigen en zich niet (kunnen) richten op biologische of medische kanten, en politici die dat niet kunnen corrigeren, en je hebt Nederland anno 2020.

Burgers met gezond verstand moeten zich maar een beetje gaan informeren want met internet is zoveel meer mogelijk als je weet waar bruikbare informatie te halen is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]