Raya schreef:
Ik baal ervan hoe veel bedrijven corona aangrijpen om dienstverlening te verminderen, afdelingen onbereikbaar te houden, communicatie te traineren. Heb in de afgelopen maanden met talloze bedrijven contact gehad waar dan werd gezegd: "Ja, maar de mensen van die en die afdeling werken nu thuis vanwege corona, dus die zijn alleen per email bereikbaar". Hoezo alleen per email bereikbaar? Bij ons op de zaak werkten óók mensen thuis, en als er voor hen werd gebeld, zette de telefoniste gewoon het gesprek door naar hun mobiele telefoon. Eigenlijk mérkte de klant nog niet eens dat ze thuis zaten in plaats van op kantoor, want ze werden gewoon doorverbonden.
Maar goed, bij sommige bedrijven kreeg je geen telefoonnummer en werd je niet doorverbonden, en dan stuurde je in arren moede dan maar een email. Heel vaak kreeg je dan niet eens een reactie. Dus opnieuw een email, als herinnering. Nog geen reactie. Dan maar weer bellen en dan kreeg je dezelfde riedel: corona, alleen per email bereikbaar. En dan legde je uit dat je al 5 mailtjes had gestuurd in 2 weken tijd, en nog steeds geen reactie. Maar dan nog werd je niet doorverbonden of kreeg je geen telefoonnummer. Tja, nóg maar eens een mailtje sturen, zeiden ze dan.
Waarschijnlijk lagen al die mensen thuis op de bank naar hun lievelingsfilms te kijken in plaats van te werken, want anders kan ik het niet verklaren.