Het is nu do mei 28, 2020 7:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2020 9:43 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3747
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik ben een voorstander van de ondersteuning van de KLM.
Ik vind echter dat die ondersteuning niet naar de Franse tak mag 'weglekken'.
Verder ben ik van mening dat de KLM zelf goed moet nadenken over de herstart van het bedrijf na deze crisis.
Het is bepaald niet erg waarschijnlijk dat het vliegverkeer, en met name het passagiersvervoer snel dezelfde omvang zal krijgen als voor de crisis. Mogelijk dat het wel een jaar of 8 zal duren alvorens dezelfde capaciteit bereikt kan worden.
Het ondersteunen van het bedrijf in de huidige omvang lijkt dan ook niet erg verantwoord.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: wo apr 15, 2020 12:55 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18861
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Ik ben een voorstander van de ondersteuning van de KLM.
Ik vind echter dat die ondersteuning niet naar de Franse tak mag 'weglekken'.
Verder ben ik van mening dat de KLM zelf goed moet nadenken over de herstart van het bedrijf na deze crisis.
Het is bepaald niet erg waarschijnlijk dat het vliegverkeer, en met name het passagiersvervoer snel dezelfde omvang zal krijgen als voor de crisis. Mogelijk dat het wel een jaar of 8 zal duren alvorens dezelfde capaciteit bereikt kan worden.
Het ondersteunen van het bedrijf in de huidige omvang lijkt dan ook niet erg verantwoord.
Als dat zo lang duurt is nationaliseren goedkoper. En over dat weglekken, of er lekt geld weg of het onderhoud wordt verplaatst. Tja, dat komt door onbezonnenheid van neoliberalen Leo van Wijk en Schulz van Haegen want een gelijk speelveld is niet nodig. Nou, je ziet het .

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: za apr 18, 2020 8:40 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18861
Berichten: Intopic
Het wordt ook steeds gekker met de Raad van Commissarissen bij KLM, die stond op het punt om het salaris van Elbers omhoog te trekken, terwijl het grootste deel van de vloot stilstaat.

https://www.ad.nl/economie/klm-ziet-toc ... ~a5ec5aee/

En raad eens wie in de de RVC zitten? Heel goed, o.m. onze incompetente ex-staatssecretaris JK de Jager en natuurlijk Ben Smith van Air France :eek:

https://nieuws.klm.com/aandeelhouders-k ... ssarissen/

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: vr apr 24, 2020 11:57 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 25, 2013 5:34 pm
Berichten: 7225
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Het wordt ook steeds gekker met de Raad van Commissarissen bij KLM, die stond op het punt om het salaris van Elbers omhoog te trekken, terwijl het grootste deel van de vloot stilstaat.

https://www.ad.nl/economie/klm-ziet-toc ... ~a5ec5aee/

En raad eens wie in de de RVC zitten? Heel goed, o.m. onze incompetente ex-staatssecretaris JK de Jager en natuurlijk Ben Smith van Air France :eek:

https://nieuws.klm.com/aandeelhouders-k ... ssarissen/


Inmiddels hebben ze het bij Air France KLM voor elkaar: de Franse en Nederlandse overheden bieden de dochterbedrijven voor miljarden euro's steun. Naar verluid zullen de leningen en garantiestelling de boekwaarde van het concern overtreffen. Desalniettemin is Air France KLM kennelijk too big to fail - lees: het Frans-Nederlandse bedrijf is groot genoeg om overheden te chanteren en kan daarmee afdwingen dat verliezen worden genationaliseerd.

_________________
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: za apr 25, 2020 7:21 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55062
Berichten: Intopic
Too big to fail, en die steun komt nog boven op de € 92 miljard.

En goed, officieel wordt er volgend jaar niet bezuinigd (maar natuurlijk wel) en daarna brandt het helemaal los. Terwijl de winstbelasting voor de grote bedrijven nog verder wordt verlaagd, de belastingontduiking (waaronder de ontwijking), de oneigenlijke verrekeningen in het buitenland, en de valse opgeschroefde licenties die door een dochter in rekening worden gebracht, niet aangepakt.

Al die miljarden, mogen jij en ik, die niet rijk genoeg zijn voor het inhuren van een goede belastingconsulent die ons kan doen ontwijken, worden opgebracht.
Verder zal er worden bezuinigd op o.a. onderwijs en zorg; gaat de bijstand met 20% tot 25% omlaag; wordt 'vakantiegeld' bij uitkeringen afgeschaft' en moeten nog meer mensen permanent gaan werken voor hun fors verlaagde uitkering bij de grote bedrijven als Postnl.

Van mij mag na deze corona-uitbraak de figuurlijke pleuris uitbreken. Politici moeten voor eens en voor al doordrongen worden van het feit dat zij er niet voor de grote bedrijven en rijken zitten, maar het gehele volk dienen te vertegenwoordigen, inclusief de dakloze zwervers.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: za apr 25, 2020 9:13 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18861
Berichten: Intopic
P-G schreef:
Biertje schreef:
Het wordt ook steeds gekker met de Raad van Commissarissen bij KLM, die stond op het punt om het salaris van Elbers omhoog te trekken, terwijl het grootste deel van de vloot stilstaat.

https://www.ad.nl/economie/klm-ziet-toc ... ~a5ec5aee/

En raad eens wie in de de RVC zitten? Heel goed, o.m. onze incompetente ex-staatssecretaris JK de Jager en natuurlijk Ben Smith van Air France :eek:

https://nieuws.klm.com/aandeelhouders-k ... ssarissen/


Inmiddels hebben ze het bij Air France KLM voor elkaar: de Franse en Nederlandse overheden bieden de dochterbedrijven voor miljarden euro's steun. Naar verluid zullen de leningen en garantiestelling de boekwaarde van het concern overtreffen. Desalniettemin is Air France KLM kennelijk too big to fail - lees: het Frans-Nederlandse bedrijf is groot genoeg om overheden te chanteren en kan daarmee afdwingen dat verliezen worden genationaliseerd.
Eens. En dat hoor ik gisteren Telegraaftrut Yteke de Jong doodleuk zeggen: maar dan leveren de werknemers een miljard in. Waar ik mij ook verbaast ben is hoe belangrijk Schiphol is. Eerst heette het dat 25.000 mensen hun boterham verdiende, even later werd het 50.000 en nu is het in eens 100.000? En dan Hans de Boer: Schiphol is de brug uit het buitenland voor onze economie? Wat vreemd dan dat de exploitatiekosten van die brug geheel betaald wordt door de belastingbetaler. De overheid maakt van haar bezittingen een sterfhuisconstructie.

https://www.nporadio1.nl/consument/2329 ... ronacrisis

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2020 3:42 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18861
Berichten: Intopic
Minister: Tijd van volle treinen is voorbij, voorrang vitale beroepen lonkt
Het is in de 1,5 metersamenleving geen optie meer om treinen of bussen tot de nok toe te vullen met mensen. Sterker nog: het kabinet overweegt serieus om in het openbaar vervoer de komende tijd voorrang te geven aan mensen met vitale beroepen.


Wie kan er dan nog wel met de trein? Daar zul je dan misschien prioritei­ten moeten stellen

Minister Van Nieuwenhuizen
,,Eén ding is zeker: dat we het openbaar vervoer niet meer kunnen belasten zoals we dat steeds hebben gedaan, met hartstikke volle perrons en treinen”, zei minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) vanmorgen in het tv-programma WNL op Zondag.

We zullen ook daar naar die 1,5 metersamenleving toe moeten, aldus de bewindsvrouw. Van Nieuwenhuizen: ,,Wie kan er dan nog wel met de trein? Daar zul je dan misschien prioriteiten moeten stellen. Dus niet meer voor de flauwekul met de trein, om alleen even iets leuks te gaan doen.”


Vitale beroepen
Het ov is nu echt nodig voor de mensen met de vitale beroepen vindt de minister. ,,Daar zijn er meer van dan we denken. Dat zijn niet alleen zorgmedewerkers, maar ook de mensen die werken in het openbaar vervoer of de supermarkt, die zorgen dat we boodschappen kunnen blijven doen. Of de mensen bij de waterschappen, die zorgen dat wij droge voeten houden.”

Momenteel wordt door de sector een protocol uitgewerkt die het ‘nieuwe normaal’ in de praktijk mogelijk moet maken. Denk aan het plaatsen van belijning in de trein en op de perrons, bepaalde manieren om in en uit te stappen en schotten zodat mensen van elkaar gescheiden blijven.

Veel zwartrijders
Wij willen ook heel graag weten: hoe strak moet je die anderhalve meter handhaven?

Minister Van Nieuwenhuizen over het ov in crisistijd
De vakbeweging schreeuwt al weken om met een oplossing te komen voor het grote aantal reizigers dat nu onnodig gebruik maakt van het openbaar vervoer, zelfs vaak zonder vervoersbewijs. Zo werd al voorgesteld een treinkaartje te introduceren speciaal voor mensen met vitale beroepen.

Het kabinet laat zich ondertussen adviseren over het gebruik van mondkapjes in de trein door personeel en reizigers. Van Nieuwenhuizen: ,,Wij willen ook heel graag weten: hoe strak moet je die anderhalve meter handhaven? Kan het misschien een meter zijn? Als we dat weten, kunnen we daar onze scenario's op gaan inrichten.”


https://www.ad.nl/politiek/minister-tij ... ~a7004d7b/

Je kunt niet iemand grondwettelijk uitsluiten van het gebruik maken van openbaar vervoer.
Ik zie meer houvast voor speciale treinen enkel voor vitale beroepen dan wel dat bedrijven hun personeel ophalen met eigen bussen. Maar er is nog wat anders: als de minister besluit dat enkel mensen met een vitaal beroep gebruik mogen maken van de trein betekent dat massale ontbinding van contracten, Indien er vooruit is betaald moet de NS gaan terugbetalen. En de draagvlak voor het meebetalen aan het het OV, zelfs je er niet mee rijdt, verdwijnt. En dan?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: zo apr 26, 2020 5:29 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55062
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Minister: Tijd van volle treinen is voorbij, voorrang vitale beroepen lonkt
Het is in de 1,5 metersamenleving geen optie meer om treinen of bussen tot de nok toe te vullen met mensen. Sterker nog: het kabinet overweegt serieus om in het openbaar vervoer de komende tijd voorrang te geven aan mensen met vitale beroepen.


Wie kan er dan nog wel met de trein? Daar zul je dan misschien prioritei­ten moeten stellen

Minister Van Nieuwenhuizen
,,Eén ding is zeker: dat we het openbaar vervoer niet meer kunnen belasten zoals we dat steeds hebben gedaan, met hartstikke volle perrons en treinen”, zei minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) vanmorgen in het tv-programma WNL op Zondag.

We zullen ook daar naar die 1,5 metersamenleving toe moeten, aldus de bewindsvrouw. Van Nieuwenhuizen: ,,Wie kan er dan nog wel met de trein? Daar zul je dan misschien prioriteiten moeten stellen. Dus niet meer voor de flauwekul met de trein, om alleen even iets leuks te gaan doen.”


Vitale beroepen
Het ov is nu echt nodig voor de mensen met de vitale beroepen vindt de minister. ,,Daar zijn er meer van dan we denken. Dat zijn niet alleen zorgmedewerkers, maar ook de mensen die werken in het openbaar vervoer of de supermarkt, die zorgen dat we boodschappen kunnen blijven doen. Of de mensen bij de waterschappen, die zorgen dat wij droge voeten houden.”

Momenteel wordt door de sector een protocol uitgewerkt die het ‘nieuwe normaal’ in de praktijk mogelijk moet maken. Denk aan het plaatsen van belijning in de trein en op de perrons, bepaalde manieren om in en uit te stappen en schotten zodat mensen van elkaar gescheiden blijven.

Veel zwartrijders
Wij willen ook heel graag weten: hoe strak moet je die anderhalve meter handhaven?

Minister Van Nieuwenhuizen over het ov in crisistijd
De vakbeweging schreeuwt al weken om met een oplossing te komen voor het grote aantal reizigers dat nu onnodig gebruik maakt van het openbaar vervoer, zelfs vaak zonder vervoersbewijs. Zo werd al voorgesteld een treinkaartje te introduceren speciaal voor mensen met vitale beroepen.

Het kabinet laat zich ondertussen adviseren over het gebruik van mondkapjes in de trein door personeel en reizigers. Van Nieuwenhuizen: ,,Wij willen ook heel graag weten: hoe strak moet je die anderhalve meter handhaven? Kan het misschien een meter zijn? Als we dat weten, kunnen we daar onze scenario's op gaan inrichten.”


https://www.ad.nl/politiek/minister-tij ... ~a7004d7b/

Je kunt niet iemand grondwettelijk uitsluiten van het gebruik maken van openbaar vervoer.
Ik zie meer houvast voor speciale treinen enkel voor vitale beroepen dan wel dat bedrijven hun personeel ophalen met eigen bussen. Maar er is nog wat anders: als de minister besluit dat enkel mensen met een vitaal beroep gebruik mogen maken van de trein betekent dat massale ontbinding van contracten, Indien er vooruit is betaald moet de NS gaan terugbetalen. En de draagvlak voor het meebetalen aan het het OV, zelfs je er niet mee rijdt, verdwijnt. En dan?


Wetten zijn voor dit kabinet niet heilig. De grondwet ook niet.
Er is bij mijn weten geen kabinet geweest dat zo haar reet heeft afgeveegd met wetten als de kabinetten Rutte.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2020 7:03 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma dec 17, 2012 12:38 am
Berichten: 7698
Berichten: Intopic
Het kabinet kan dat gewoon doen, maar er is wel steun nodig in de kamer. Er moet een pasje o.i.d. worden ingevoerd en wat nog lastiger zal zijn: wie wel en wie niet. Alleen recreanten uitsluiten schiet niet op: tussen 8 en 9 s'ochtends is de trein toch echt 99% forensenverkeer en zeer druk. Anderhalve meter is onmogelijk. Wanneer je het wilt gaan inperken in het spitsuur, zul je dus hele beroepsgroepen moeten gaan uitsluiten.

Ligt eraan hoe streng de regels worden.. het gevolg zal in elk geval zijn: meer files !

_________________
'This was the day an American president stood on foreign soil next to a murderous lying thug and refused to back his own country. Patriots need to stand up and reject the behavior of this president.'
James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 8:59 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 18861
Berichten: Intopic
Einstein schreef:
Het kabinet kan dat gewoon doen, maar er is wel steun nodig in de kamer. Er moet een pasje o.i.d. worden ingevoerd en wat nog lastiger zal zijn: wie wel en wie niet. Alleen recreanten uitsluiten schiet niet op: tussen 8 en 9 s'ochtends is de trein toch echt 99% forensenverkeer en zeer druk. Anderhalve meter is onmogelijk. Wanneer je het wilt gaan inperken in het spitsuur, zul je dus hele beroepsgroepen moeten gaan uitsluiten.

Ligt eraan hoe streng de regels worden.. het gevolg zal in elk geval zijn: meer files !
Openbaar vervoer betekent beschikbaar voor iedereen en niet voor een selecte groep. En dan heb je nog de werkgevers die niet accepteren dat hun personeel ineens 2 uur later komt. Mijn oplossing is de beste: bedrijven met werknemers die vitaal zijn moeten ze zelf of laten ophalen. Nu blijven mensen thuis omdat het kabinet dat adviseert. Maar stel dat er een selecte groep de trein mag pakken, moet de belastingbetaler dan opdraaien voor het nog grotere gat omdat mensen massaal hun abonnement opzeggen en als dat vooruit betaald is, gaan terugeisen? Dat zou toch niet eerlijk zijn? En waarom zouden automobilisten het toestaan dat ze een nog grotere melkkoe worden voor de overheid? Stel dat het OV enkel gebruikt mag worden voor een selecte groep, is het dan beter om de gehele subsidie voor deelauto's stop te zetten?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: di apr 28, 2020 9:30 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 55062
Berichten: Intopic
Klopt!
De wet is de wet en die geldt voor iedereen, ook voor politici, en zelfs de wetgever.

Je kunt als parlement in noodsituatie noodverordeningen afkondigen, maar voor slechts zeer beperkte tijd, en altijd in verhouding tot de noodsituatie.
Je kunt geen bepaalde groepen voor langere tijd uitsluiten van voorzieningen. Hoewel ze dat nu wel willen gaan proberen, door een aantal noodmaatregelen om te zetten in wetgeving.

Dit gaat echt de verkeerde kant op. Immers, bij een noodverordening moet je voortdurend verantwoorden waarom je die niet opheft. Als je het in een wet vastlegt, geldt die wet, ook als daar wel een einddatum aan verbonden is. En die einddatum is natuurlijk altijd speculatief.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Einstein, Enzo501, kwaaisteniet, Majestic-12 [Bot], P-G, PeterJKH en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling