Het is nu do jun 04, 2020 11:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2020 10:12 am 
lid

Rightnow schreef:
Inmiddels lijkt het RIVM het groepsimmuniteitsthema te hebben opgepakt: https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... n-genoemd/

Communicatief misschien niet superhandig en Twitter geeft zo vaak "gedoe". Ik blijf er bij dat groepsimmuniteit zinvol is als gezonde, sterke deelnemers zelf daarvoor kiezen en zich aan bepaalde afspraken houden.

Normaliter voorkom je (zoals ook ik) zo goed en zo lang mogelijk besmetting ten behoeve van jezelf en je medemens. De jonge, sterke burgers die de tijd hebben, kunnen wat mij betreft (in samenspraak met de overheid) samen echter wel groepsimmuniteit op helpen bouwen.

Als Jaap van Dissel dat zou bedoelen, dan zie ik daar wel wat in, maar verder blijf ik bij de al eerder afgesproken lijn van social distancing om het virus in te dammen.

Mij god zeg. Wat erg is dit. Het RIVM is totaal ongeloofwaardig. Het interesseert me niks wat Jaap misschien wel of misschien niet bedoeld kan hebben met deze nieuwe draai. Kan de man, totdat we groepsimmuniteit tegen Jaap hebben, s.v.p. z'n bek houden?

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: di maart 31, 2020 10:33 pm 
lid

Einstein schreef:
Je zegt dat het niet meer werkt in een situatie zonder gedekt geld.. maar dat vliegertje gaat niet op, want ook een fonds in een situatie van gedekt geld moet het meeste geld omzetten in ongedekt geld, anders verdwijnt het fonds, door inflatie. Een fonds betekent niet oppotten en erop gaan zitten.

Einstein weet toch wat wordt bedoeld met 'ongedekt geld' en dat juist in een monetair stelsel dat ongedekt geld aan inflatie onderhevig is? Juist het dekken van geld aan bijvoorbeeld goud zal inflatie nauwelijks bestaan en worden opgevolgd door deflatie.
Sedert de ineenstorting van het systeem van Bretton Woods hebben wij mondiaal uitsluitend fiatgeld. Daarmee is het geld meer dan ooit een product van de menselijk geest en kunnen wij het met één druk op de knop maken. Om deze reden is het aanleggen van uiteenlopende financiële noodfondsen niet noodzakelijk. En zie wat er nu gebeurt: overal ter wereld zijn centrale bankiers monetair aan het verruimen geslagen. De kwantitatieve verruiming door de Europese Centrale Bank valt bijna in het niet in vergelijking met wat de Amerikaanse en Britse centrale banken doen.

Einstein schreef:
Corona is een epidemie die iedereen treft en de arbeidsproductiviteit én de omzet van bedrijven ondermijnt: een gezamenlijk fonds om dat tijdelijk op te vangen zou als schokbreker kunnen fungeren. Zo'n fonds is m.i. best te handhaven, wanneer het beheerbaar is: een relatief grote parate kas, conservatieve beleggingen en lopende investeringen. Voor een quarantaine-faciliteit heb je bijvoorbeeld grond nodig, en bouwkosten. Als de epidemie begint, heb je mensen nodig om de quarantaine te bemannen.

Kleine noodfondsen doen denken aan bijvoorbeeld het fonds voor vorstverlet. Een dergelijk fonds is niet bestendig tegen een crisis als de onderhavige. Een groter fonds doet denken aan die voor pensioenen, maar om nu te zeggen dat zij een voorbeeld voor ons allen zijn...

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]