Het is nu wo maart 03, 2021 1:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 573 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#521  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 9:42 am 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Kappers slaan alarm om spelregels lockdown: ‘We krijgen helemaal niets’
Kappers slaan alarm. Corona hakt er diep in. Ze voelen zich vergeten in de stroom steunmaatregelen. ,,Kappersbedrijven krijgen niets! En dat terwijl hun vaste lasten doorlopen. Ondernemers zijn wanhopig”, zegt Gonny Eussen van brancheorganisatie Anko.

Lex van Kooten 18-01-21, 08:59 Laatste update: 11:18
194
4
Eigenaar Aljan Talens (56) van een kapsalon met vier medewerkers in Warnsveld heeft er slapeloze nachten van. ,,Privé gaat het nog wel. Zakelijk is het ruk.” De eerste lockdown in maart, april en mei kostte hem 8 weken omzet die ‘je nooit meer goed kunt maken’. ,,Maar daarover wil ik niet klagen. Het kabinet handelde snel, steunmaatregelen hielpen.”

Ja, er moest nog steeds geld bij, ‘maar dat was nog te overzien’, zegt hij. Die acht weken moest hij zelf alleen al aan loonkosten 8000 euro bijpassen.

Het einde van de tweede lockdown - sinds 14 december - is nog niet in zicht en kost de kappers een stuk meer. De spelregels voor steunmaatregelen zijn ineens een stuk strenger en missen in ieder geval het maatwerk dat de kappers graag zouden zien. ,,Ik krijg heel weinig NOW (vergoeding van de loonkosten voor zijn medewerkers, red.) en helemaal geen TVL (tegemoetkoming in de vaste lasten) en TOZO (tijdelijke overbruggingsregeling).”

Privé gaat het goed, zakelijk is het ruk. Maar er zijn kappers en salons die het veel meer voor de kiezen krijgen

Aljan Talens, eigenaar Talens Haarmode in Warnsveld
Maandelijks moet hij 8500 euro loonkosten uit eigen zak betalen. Daar komen de vaste lasten nog bovenop. Talens heeft ‘een spaarpot voor de oude dag’ en die spreekt hij nu aan. ,,Ik zal wat langer moeten doorwerken; ik eet mijn pensioen op.”

Aljan Talens komt er nog relatief genadig af, weet hij. ,,Mijn salon bestaat al sinds 1985, ik zit in een eigen pand en mijn partner heeft een baan, zij is gerechtsdeurwaarder. Dat zeg ik: privé gaat het goed, zakelijk is het ruk. Maar er zijn kappers die het veel meer voor de kiezen krijgen.”

Hij kent een collega met 17 medewerkers en twee salons in huurpanden waarvan de verhuurder ‘niet meewerkt’. Daar heeft hij pas echt mee te doen.

Samen?
Talens moet wat lachen om opmerkingen als: ‘we doen het samen’ en dat ‘de steunmaatregelen mee-ademen met de economie’. ,,Ik merk niets van ‘samen’ en ‘mee-ademen’. Het is echt niet zo dat de lasten van de crisis voor iedereen even groot zijn. Natuurlijk zoek je wat extra inkomsten. Ik verkoop links en rechts wat pakketten om thuis zelf je haren te kleuren. En klanten kunnen waardebonnen kopen zodat ik tenminste financieel iets meer flow heb.”

Maar dat levert bij lange na niet voldoende op, zegt hij erbij. ,,Dan moet je bedenken dat in België en Duitsland de overheid alle kosten overneemt.”

De kappers hebben geen tijd meer. De voorbeel­den zijn talrijk en triest. Er moet nu iets gebeuren

Gonny Eussen, woordvoerder ANKO, brancheorganisatie voor kappers
Het aantal salons dat ‘helemaal niets’ krijgt en bij wie het water aan de lippen staat is talrijk, zegt Anko-woordvoerder Gonny Eussen. In een brief donderdag aan de Tweede Kamer stelt de brancheorganisatie 19 verbeteringen van de steunmaatregelen voor. Inclusief de komst van een noodfonds. ,,De kappers hebben geen tijd meer. De voorbeelden zijn talrijk en triest. Er moet nu iets gebeuren.”

Het kabinet komt 20 januari met nieuwe maatregelen, maar Anko is er niet gerust op dat er vanzelfsprekend ook voor kappers wat extra's en maatwerk komt. ,,We hebben het gevoel dat onze kwestie onderbelicht blijft.” Daarom trekt de organisatie nu aan de bel.

‘Ik mis mijn klanten’
Bijna nog meer dan de financiële zorgen, kwelt het Aljan Talens dat hij zijn klanten niet kan helpen. ,,Ik heb een ontzettend leuk en sociaal beroep en ja, dan mis ik mijn klanten enorm. Andersom is dat ook zo, dat weet ik.” Even later: ,,Ik ben een optimistisch mens; 10 februari gaan we weer open. Daar kijk ik naar uit.”

https://www.ad.nl/binnenland/kappers-sl ... ~a86d1e4f/

Volgens Enzo viel het allemaal wel, die rampverhalen. :leugens:

Werkloosheid in december wederom gedaald. Nu 3.9%.

Meer pakket- en maaltijd bezorgers, en mensen die even niet meer op zoek zijn omdat er toch geen banen voor ze zijn. Die ontslagen verkopers en barkeepers kunnen op dit moment nergens aan de slag.
Je moet wel op zoek zijn naar werk wil je meegeteld worden als werkloze. Zodra je (even) de brui geeft aan het nutteloos zoeken naar banen die er niet zijn, doe je de werkloosheid dalen, ondanks dat je gewoon werkloos was en bent.

Pakket- en maaltijdbezorgers zijn minderwaardige banen?
Laten we wat meer waardering opbrengen voor mensen die de handen uit de mouwen steken en voor degenen die blijven zoeken ondanks vele tegenslagen. Iemand die in een bar werkt kan ook gewoon postbode of buschauffeur worden.
Of je kan sippend op de bank blijven zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#522  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 9:45 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Meer pakket- en maaltijd bezorgers, en mensen die even niet meer op zoek zijn omdat er toch geen banen voor ze zijn. Die ontslagen verkopers en barkeepers kunnen op dit moment nergens aan de slag.
Je moet wel op zoek zijn naar werk wil je meegeteld worden als werkloze. Zodra je (even) de brui geeft aan het nutteloos zoeken naar banen die er niet zijn, doe je de werkloosheid dalen, ondanks dat je gewoon werkloos was en bent.

Laten we wat meer waardering opbrengen voor mensen die de handen uit de mouwen steken en voor degenen die blijven zoeken ondanks vele tegenslagen. Iemand die in een bar werkt kan ook gewoon postbode of buschauffeur worden.

Ik heb niets geschreven waar je uit af zou kunnen leiden dat ik dat minderwaardig werk zou vinden.
Sterker: voor mij is geen enkel eerlijk werk minderwaardig, wat voor werk het ook is.
Maar voor velen is dat slechts een tijdelijk baantje. Want straks gaan de restaurants weer open en gaat men weer gewoon naar woonboulevard, Blokker, Primax en Ikea.

Profiel  

Bericht nummer:#523  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 5:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Je te varste werken voor 10 euro brutto per uur en vervolgens meer dan de helft van je inkomen enkel en alleen al aan huur betalen. Jij hebt makkelijk praten als expat

Profiel  

Bericht nummer:#524  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 6:03 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Je te varste werken voor 10 euro brutto per uur en vervolgens meer dan de helft van je inkomen enkel en alleen al aan huur betalen. Jij hebt makkelijk praten als expat

Vrienden van mij zijn tijdelijk resp. AH koerier en buschauffeur geworden terwijl ze op zoek bleven naar ander werk.
Of je kan sippend op de bank blijven zitten en je handje ophouden, maar daar wordt je ook niet veel beter van financieel gezien.

Profiel  

Bericht nummer:#525  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 6:20 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Vrienden van mij zijn tijdelijk resp. AH koerier en buschauffeur geworden terwijl ze op zoek bleven naar ander werk.
Of je kan sippend op de bank blijven zitten en je handje ophouden, maar daar wordt je ook niet veel beter van financieel gezien.
Lataen we meer waardering op brengen zonder dat mensen worden gepakt door de overheid. Rutte noemt enkel tijdens de verkiezingen dat werken moet lonen en daarna heeft Rutte weer last van Alzheimer.

Profiel  

Bericht nummer:#526  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 8:08 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Maar dan tellen ze niet meer mee in de werkloosheidscijfers. Je moet namelijk fulltime en direct beschikbaar zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#527  BerichtGeplaatst: do jan 21, 2021 10:20 pm 
lid

Raya schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:

Maar dan tellen ze niet meer mee in de werkloosheidscijfers. Je moet namelijk fulltime en direct beschikbaar zijn.

Nee natuurlijk worden ze niet meegeteld. Ze werken toch? :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#528  BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2021 7:34 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Enzo501 schreef:

Nee natuurlijk worden ze niet meegeteld. Ze werken toch? :rolleyes:

O, ze doen het fulltime, in vaste dienst?

Profiel  

Bericht nummer:#529  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 1:28 pm 
lid

Groei Nederlandse economie laagste van alle eurolanden
Nederland weer in een recessie beland.

:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#530  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 1:31 pm 
lid

baedeker schreef:
Groei Nederlandse economie laagste van alle eurolanden
Nederland weer in een recessie beland.

Als dit jaar op jaar groei is is dat wel te verklaren, aangezien de krimp in NL minder was dan in de meeste andere eurolanden.
Spanje, Frankrijk en Slovenie zullen het hardst groeien volgens de voorspellingen maar die hadden een veel dieper dal.

Profiel  

Bericht nummer:#531  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 2:01 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Groei Nederlandse economie laagste van alle eurolandenNederland weer in een recessie beland.

Als dit jaar op jaar groei is is dat wel te verklaren, aangezien de krimp in NL minder was dan in de meeste andere eurolanden.
Spanje, Frankrijk en Slovenie zullen het hardst groeien volgens de voorspellingen maar die hadden een veel dieper dal.

Meerjarig presteert Nederland gewoon erg matig.
En dan is dit nog GDP, geld dat bij het grootbedrijf tegen de plinten klotst.
De in de EU gestrooide miljarden (voor een vroeger pensioen in Italië en basisloon in Spanje) moet de burger betalen.

Afbeelding

Profiel  

Bericht nummer:#532  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 2:58 pm 
lid

Zucht.

Wat moet je toch met die mensen die geen grafieken kunnen lezen, ze toch plaatsen en er een verhaaltje bij verzinnen.

Nederland komt er goed vanaf, de daling van 2019-2020 zit onder het EU-gemiddelde, kijk nog maar eens. Verschil tussen blauwe balkjes en rode balkjes.

Nederland -1.9% maar liep al achter.. dat was niet aan Covid te wijten maar aan het getreuzel met stimulerende maatregelen (oa de transitie), door roze bril Rutte :gniffel:

In bovenstaande cijfers kun je de hardst door Covid getroffen landen terugvinden, qua daling in 2020.. Spanje, Italie.. België.. Tsjechië.. en landen die relatief zwaar zijn getroffen en in het linker-rijtje staan, zoals Ierland.. Zweden.. allemaal een grotere daling dan Nederland in 2020. De Britten staan er niet eens bij, maar ik dacht dat die ook een -5% schop onder de kont hebben gekregen.

Profiel  

Bericht nummer:#533  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 3:05 pm 
lid

Ik denk dat we nog even moeten wachten met het opmaken van de balans.
Covid is nog niet geleden, en de rekening nog niet aan de gewone burgers gepresenteerd. Dat komt na de verkiezingen.

Profiel  

Bericht nummer:#534  BerichtGeplaatst: do feb 11, 2021 7:50 pm 
lid

Einstein schreef:
Zucht.

Wat moet je toch met die mensen die geen grafieken kunnen lezen, ze toch plaatsen en er een verhaaltje bij verzinnen.

Nederland komt er goed vanaf, de daling van 2019-2020 zit onder het EU-gemiddelde, kijk nog maar eens. Verschil tussen blauwe balkjes en rode balkjes.

Nederland -1.9% maar liep al achter.. dat was niet aan Covid te wijten maar aan het getreuzel met stimulerende maatregelen (oa de transitie), door roze bril Rutte :gniffel:

In bovenstaande cijfers kun je de hardst door Covid getroffen landen terugvinden, qua daling in 2020.. Spanje, Italie.. België.. Tsjechië.. en landen die relatief zwaar zijn getroffen en in het linker-rijtje staan, zoals Ierland.. Zweden.. allemaal een grotere daling dan Nederland in 2020. De Britten staan er niet eens bij, maar ik dacht dat die ook een -5% schop onder de kont hebben gekregen.

Leuk en aardig maar raad nou eens wie er klaagt?

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1043 ... urstellend

Profiel  

Bericht nummer:#535  BerichtGeplaatst: zo feb 14, 2021 7:54 pm 
lid

Raya schreef:
Ik denk dat we nog even moeten wachten met het opmaken van de balans.
Covid is nog niet geleden, en de rekening nog niet aan de gewone burgers gepresenteerd. Dat komt na de verkiezingen.

Exact. Hier in de gemeente zijn allerlei gemeentelijke belastingen opeens gigantisch gestegen. En natuurlijk komt dat niet door allerlei corona-perikelen nee joh, hoezo? Want echt, we gaan als gemeente echt niet verrekenen dat we opeens in 2020 allerlei inkomsten misten, zoals precariorechten, parkeergelden, gederfde inkomsten op ander gebied vanwege de lockdowns, nee, túúrlijk gaan we die niet op het bordje van de burger leggen, maar tja, het ophalen van vuilnis is nou eenmaal 200% gestegen in kosten het afgelopen jaar, heeft écht niks met corona te maken...

Profiel  

Bericht nummer:#536  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 9:56 am 
lid

Citaat:
Nieuwe staatssteun KLM onvermijdelijk na miljardenverlies
Na een dramajaar waarin Air France-KLM 7,1 miljard euro heeft verloren, is een nieuwe ronde staatssteun onafwendbaar. Maar de prijs daarvoor is hoog.

Herman Stil 18-02-21, 08:42
Alleen al bij KLM kwam het brutoverlies uit op 1,2 miljard euro. De omzet van de Nederlandse maatschappij, die vorig jaar in plaats van 35 miljoen maar 11 miljoen reizigers vervoerde, is 54 procent geslonken naar 5 miljard euro.

“De financiële resultaten van KLM laten zien hoe ernstig de situatie is,” aldus topman Pieter Elbers. “De luchtvaart zal er een langere periode heel anders uitzien, met minder verkeer en lagere inkomsten. Ook dit jaar is veel minder goed gestart dan we voorzien hadden.”

Het bedrijf rekent er nu pas op dat het in 2025 pas weer op hetzelfde niveau verkeert als net voor de corna crisis. Toch blijft Elbers hoopvol. “KLM heeft niet alleen de ambitie om te overleven maar ook om na de crisis een belangrijke en verantwoorde speler in de luchtvaart te blijven.”

Nieuw hulppakket
Daarvoor zal een nieuwe ronde overheidshulp wel onvermijdelijk zijn. De schuld van Air France-KLM is mede vanwege coronasteun, opgelopen tot ruim 11 miljard euro terwijl de maatschappij volgens topman Benjamin Smith nog een ‘relatief comfortabele’ 9,8 miljard euro in kas heeft.

Een nieuw hulppakket zal deze keer niet bestaan uit leningen en garanties daarvoor, maar uit het omzetten van de vorig jaar geregelde noodleningen in aandelen Air France-KLM.

Het gaat daarbij mogelijk om tussen de vier en vijf miljard euro, waaronder het miljard aan leningen van de Nederlandse staat. Dat is ruwweg twee keer zo veel als de net twee miljard euro die het hele concern momenteel op de beurs waard is. Dat maakt de nieuwe steunoperatie een pseudo-nationalisatie.

Door het omzetten van leningen in aandelen hoeft het concern en haar dochters die leningen niet meer terug te betalen – in het geval van KLM had dat binnen 5,5 jaar en met 7 procent rente moeten gebeuren. Een aandelenaankoop is nagenoeg onvermijdelijk omdat Frankrijk koste wat het kost haar plannen doorzet.

Als Nederland niet meedoet, zal het belang van 14 procent dat het kabinet in februari 2019 voor 744 miljoen kocht na de vorige machtsstrijd met Frankrijk – en vooral de bijbehorende inspraak – ernstig verwateren. Een exclusief Franse bijdrage zal ertoe leiden dat Air France binnen het bedrijf nog meer voorrang zal krijgen – en dat bij een concern dat al jaren aanhikt tegen de eigenzinnige, semi-zelfstandigheid van haar Nederlandse dochter.

Staatssteun
Haast is geboden omdat de grote Europese concurrenten vergelijkbare operaties al achter de rug hebben. Ministers Wopke Hoekstra (Financiën) en Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) zeggen ‘in nauwe dialoog te zijn met de Franse regering en de Europese Commissie. Maandag is er nieuw overleg met kartelcommissaris Margrethe Vestager.

Brussel ziet aandeleninkoop als staatssteun. Om daarvoor in aanmerking te komen eist de Europese Commissie bloedgeld wat betekent dat KLM en Air France activiteiten zullen moeten opgeven. En aangezien er niet veel wisselgeld meer is - bij KLM gaan er 6000 werknemers uit, bij het twee keer zo grote Air France 8500 - zal het gaan om de kroonjuwelen: start- en landingsrechten op Schiphol en in Parijs.

Eerder nam Duitsland 20 procent van het aandelenkapitaal van Lufthansa over in ruil voor 6 miljard euro steun. Om daarvoor in aanmerking te komen moest de luchtvaartgigant 18.0000 starts en landingen per jaar inleveren op zijn sleutelvliegvelden Frankfurt en München.

Zulke ‘slots’ zijn goud waard. Zo verkocht Air New Zealand vorig jaar één slot op het Londense Heathrow voor 27 miljoen dollar. De waarde van het Lufthansaoffer zou op bijna een half miljard euro uitkomen.

Moeizaam herstel
KLM -groep ‘bezit’ zo’n 270.000 starts en landignen op Schiphol. Gedwongen minder vliegen zal het toch al moeizame herstel van de maatschappij nog verder bemoeilijken. Slots bepalen wanneer de luchtvaartmaatschappij kan vliegen en spelen een cruciale rol in het overeind houden van het Europese- en intercontinentale overstapnetwerk.

De klap komt nog eens dubbel hard aan, want de rechten die worden opgegeven, komen daarna in handen van concurrenten. Die kunnen er alle kanten mee opvliegen, wat de kans doet toenemen dat er vanaf Schiphol nog meer 'pretvluchten’ bijkomen wat iedereen juist wilde voorkomen. De Ierse prijsvlieger Ryanair zou er zijn activiteiten op Schiphol flink mee kunnen uitbreiden en zo KLM nog verder pijnigen.

Daar maken de KLM-piloten, die een belang van 2,58 procent in moederbedrijf Air France-KLM houden, zich boos over. “Het baart ons zorgen dat slots die opgegeven moeten worden beschikbaar komen voor andere luchtvaartmaatschappijen die zelf vaak door een staat gefinancierd zijn,” zegt voorzitter Hans Tetteroo van de Stichting Piloten Aandelen Air France-KLM (Spaak) die vorig jaar 5 miljoen euro in aandelen Air France-KLM heeft gestoken. “Daarmee faciliteert de Europese Commissie feitelijk wat ze willen bestrijden: oneerlijke concurrentie.”

Daarnaast hebben alle KLM-bonden, die zelden eensgezind zijn, een gezamenlijke brief aan de Europese Commissie geschreven met de oproep toestemming voor staatssteun niet te koppelen aan het inleveren van slots. “Daardoor wordt Air France-KLM benadeeld,” aldus FNV-bestuurder Jan van de Brink, “terwijl die steun nu juist bedoeld is om het bedrijf overeind te houden. Met minder slots wordt minder gevlogen en is het netwerk in gevaar.”

https://www.ad.nl/economie/nieuwe-staat ... ~a273004b/

Niet nog meer steun in ene bodemloze put steken.

Profiel  

Bericht nummer:#537  BerichtGeplaatst: do feb 18, 2021 12:27 pm 
lid

KLM heeft afgelopen jaar een verlies van 1,2 miljard euro geleden. Voor het hele moederbedrijf Air France-Klm was dat in totaal 7,1 miljard.
Een gigantisch verlies dus.
De vraag is hoe dit zoveel mogelijk te voorkomen is. Van de 35 miljoen passagiers die KLM in het voorafgaande jaar had zijn nog maar 11 miljoen passagiers over.
Alhoewel ik geen econoom, financieel deskundige of bedrijfskundige ben, is het misschien een idee om zo'n groot verlieslatend bedrijf in tweeën te splitsen.
Eén bedrijf dat het in de gegeven omstandigheden nog redelijk goed doet en één ander deel dat gewoon buiten bedrijf, buiten werking is.
Al naar gelang de vraag naar luchtvervoer toeneemt kan dit uit het buiten bedrijf zijnde deel gehaald worden.
Dan is duidelijk waar de grote kosten zitten en waar een min of meer aangepaste doch normale bedrijfsvoering aan de orde is.
De kosten van het buitenbedrijf zijnde deel kunnen dan zo laag mogelijk worden gemaakt, zonder dat het de werking van het andere deel aantast.

Profiel  

Bericht nummer:#538  BerichtGeplaatst: do feb 25, 2021 2:06 pm 
lid

WSP pruttelt nog wat in de marge.
Ondertussen:
AD.nl
De wereldwijde handel is volledig hersteld van de gevolgen van de coronacrisis en ligt zelfs hoger dan voor de virusuitbraak. Dat stelt het Centraal Planbureau (CPB) op basis van zijn Wereldhandelsmonitor.
Volgens het CPB nam de wereldhandel in december met 0,6 procent toe vergeleken met november en wordt daarmee het niveau van begin 2020 overtroffen. Het verlies door corona in het eerste halfjaar is goedgemaakt met een groei van 1,3 procent over heel 2020. In het vierde kwartaal van 2020 was de groei 4 procent.
:flowers2:

Profiel  

Bericht nummer:#539  BerichtGeplaatst: do feb 25, 2021 3:04 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ondertussen:
AD.nl
De wereldwijde handel is volledig hersteld van de gevolgen van de coronacrisis en ligt zelfs hoger dan voor de virusuitbraak. Dat stelt het Centraal Planbureau (CPB) op basis van zijn Wereldhandelsmonitor.
Volgens het CPB nam de wereldhandel in december met 0,6 procent toe vergeleken met november en wordt daarmee het niveau van begin 2020 overtroffen. Het verlies door corona in het eerste halfjaar is goedgemaakt met een groei van 1,3 procent over heel 2020. In het vierde kwartaal van 2020 was de groei 4 procent.

Vertel jij dat Rutte even? Die maakt zich op om de rijken nog meer te geven en de niet-rijken nog meer uit te knijpen.

Profiel  

Bericht nummer:#540  BerichtGeplaatst: do feb 25, 2021 4:10 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Ondertussen:
AD.nl
Waarom komt CPB met dit bericht? Wie controleert de planbureau's?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 573 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]