Het is nu vr sep 25, 2020 12:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#381  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 10:37 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Lancelot schreef:
P-G schreef:
Lancelot schreef:
Waarom? Moet een longspecialist die nu op de Balkenendenorm of daarboven zit er nog meer structureel bij krijgen? En moeten mensen die nu in de zorg stromen structureel beloond worden voor het werk dat ze niet hebben hoeven uitvoeren? ik vind het wel prima zo dat alle zorgmedewerkers die voor 1 juni j.l. zorg verleenden € 1.000 netto krijgen. Een mooie geste van onze overheid waar ik graag belasting voor betaal.


Die zorgbonus is een fooi. Dit laat zich bovenal voelen in het licht van de staatssteun aan KLM en daarmee bovenal aan banken, oliehandelaren, verstrekkers van kapitaal, bonustrekkers en belastingontwijkers. Het zorgpersoneel is beloofd dat de eenmalige bonus een netto-bedrag zal zijn, maar de uitvoering roept vragen op. Een vergelijkbare regeling in verband met gemaakte overuren bleek 'te complex'.

Dat gezegd hebbende, de afgeschoten motie voorzag niet in een concrete loonsverhoging of anderzijds verbetering van de arbeidsomstandigheden van het zorgpersoneel. De motie riep op het kabinet op te komen met een plan.

Met het in het achterhoofd dat de zorg de op 1 na grootste kostenpost is voor de belastingbetaler lijkt het me niet slim om de beloning structureel te verhogen als dit betrekking heeft op het harde werken van de zorgmedewerker de afgelopen maanden. Daarvoor leent een eenmalige uitkering, zoals nu door de overheid gaat gebeuren, veel beter. Als het geen betrekking heeft op het harde werken van de zorgmedewerker, kan het volgens mij alleen betrekking hebben op het gegeven dat zorgmedewerkers structureel onder de marktprijs werken. In andere woorden, als je vindt dat zorgmedewerkers structureel meer moeten verdienen betekent dit dat ze nu te weinig verdienen en moet je kunnen aangeven wat het juiste bedrag moet zijn en waarom. Daarin faalde de oppositie. Ze roepen in koor "meer geld", maar waarop dat gebaseerd is mag Joost weten. Waarschijnlijk gewoon een afleverinkje emoporn.

Als je de overheid als kostenpost beschouwd waarom moeten wij normaal vinden én accepteren dat zelfs niet-winstgevende bedrijven al dan niet met een joekel van een schuld en zelfs multinationals nog een een beroep mogen doen op de overheid terwijl ze al enorme belastingenverlagingen hebben gekregen van de van de overheid en ook nog steeds forse subsidies ontvangen op zaken als GWL? Waarom moet ik het normaal vinden dat zorgbedrijven 70% winst mogen maken maar hun p personeel slecht betalen? Wie heeft onze zorg zo duur gemaakt door het instellen van een numerus fixus, onnodige operaties en een pervers systeem dat er voor zorgt dat men meer zorg afnemen als ze het maximum bedrag aan eigen risico al hebben betaald. Hoe kan jij bewijzen dat marktwerking in de zorg moet als we zien dat de zorgkosten daardoor verder stijgen?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#382  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 11:35 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Citaat:
Een kwart van het personeel is het zo beu dat ze minder willen werken of zelfs helemaal willen stoppen. Dit zou een aderlating zijn voor de zorgsector, want die kampt al met een chronisch personeelstekort. De harde cijfers: over 1,5 jaar is de zorgsector op zoek naar 80.000 medewerkers, waarvan ruim 60.000 in de verpleging, verzorging en thuiszorg. Over twintig jaar is dat tekort opgelopen naar maar liefst 700.000 zorgmedewerkers.


https://www.ad.nl/binnenland/zorgperson ... ~aa3452b9/

En dan denkt kwaaisteniet dat werven in het buitenland zin heeft :luidlachen: :foei2:

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#383  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 1:34 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Rekenkamer over staatssteun aan grote bedrijven: niets doen kan ook

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -bedrijven

En: als de bezettingsgraad bij KLM - nu 30 % !! - over 2 maanden niet verbeterd is waarom denkt men dan dat miljarden steun dan wel helpt?

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#384  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 1:44 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 25, 2013 5:34 pm
Berichten: 7458
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
P-G schreef:
kwaaisteniet schreef:


Ben je nu ook popi-Jopie aan het spelen?
De KLM krijgt leningen en geen giften. Bovendien moeten ze ingrijpend reorganiseren. Dat gaat ook ten koste van personeel, inleveren van loon, het afzien van bonussen en dividenden.
Verder moeten ze zo ongeveer 7% rente betalen over die leningen.
7%, dat heeft meer het karakter van een wurgcontract.
Ik hoop dat de regering dit percentage snel tenminste zal halveren.
Hier wordt grof geld verdiend aan een noodlijdend megabedrijf, met enige honderdduizenden banen die er van afhankelijk zijn, waarbij de kansen op overleven geminimaliseerd worden.
Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk?


De overheid leent aan KLM een bedrag groot één miljard euro middels een achtergestelde (!) lening. Voorts verstrekken commerciële banken leningen doch louter omdat de overheid negentig procent van de terugbetaling van die leningen garandeert. Dit betekent dat ingeval KLM failleert, de overheid een verliespost heeft van méér dan drie miljard euro.
Het moge duidelijk zijn dat ingeval van reguliere marktwerking, KLM reeds zou zijn gefailleerd. In dat geval zouden de aandeelhouders meer verliezen dan tijdelijk de dividenduitkeringen. Daarnaast zij opgemerkt dat een rentetarief de kredietverschaffer ook compenseert voor het risico dat hij loopt; een hoge rente geeft uiting aan het risico dat de overheid draagt met betrekking tot een faillissement van KLM. Zie wederom het voorgaande: de markt was slechts bereid om tweehonderd veertig miljoen aan ongedekte kredieten te verstrekken. Houders van aandelen en obligaties alsmede andere kapitaalverschaffers worden de hand boven het hoofd gehouden. Daarnaast worden overeenkomsten van kredietverstrekkers, leasemaatschappijen en oliehandelaren niet opgebroken. Dat is een hard gelag voor iemand die twee/derde van zijn netto-inkomen kwijt is aan de huur van een kamertje en waarbij de gasrekening omhoog gaat, omdat de moeder aarde gered dient te worden.

Nu kom je weer met een andere vergelijking met huurders die een te hoge huur moeten betalen.
Hoe ergerlijk ook, het heeft totaal niets uitstaande met de economische gevolgen van de coronacrisis.
Wat die hoge rente betreft: als ik het goed begrepen heb wordt er een half procent risico-opslag berekend.
Dan is het nog steeds een absurd hoge rente, die het de KLM moeilijk maakt om het bedrijf voort te zetten. En dat is nu juist wel de bedoeling.


Terzake de rentesamenstelling mag je bewijzen aanvoeren.
Hoe het ook zij, de markt heeft KLM niet willen redden. De economische crisis ten gevolge van de uitbraak van Covid 19 heeft ook niet zo zeer de problemen bij KLM veroorzaakt doch bovenal zichtbaar gemaakt.

_________________
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#385  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 1:58 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3985
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Biertje schreef:
Citaat:
Een kwart van het personeel is het zo beu dat ze minder willen werken of zelfs helemaal willen stoppen. Dit zou een aderlating zijn voor de zorgsector, want die kampt al met een chronisch personeelstekort. De harde cijfers: over 1,5 jaar is de zorgsector op zoek naar 80.000 medewerkers, waarvan ruim 60.000 in de verpleging, verzorging en thuiszorg. Over twintig jaar is dat tekort opgelopen naar maar liefst 700.000 zorgmedewerkers.


https://www.ad.nl/binnenland/zorgperson ... ~aa3452b9/

En dan denkt kwaaisteniet dat werven in het buitenland zin heeft :luidlachen: :foei2:

Als de Nederlanders niet meer in de zorg willen werken is het jammer genoeg niet anders.
Maar als er flinke werkloosheid ontstaat, wat feitelijk te verwachten is, lijkt het me goed mogelijk dat er veel werkzoekenden en studerenden richting de zorg worden gedirigeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#386  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 2:05 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3985
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
P-G schreef:
kwaaisteniet schreef:
P-G schreef:


De overheid leent aan KLM een bedrag groot één miljard euro middels een achtergestelde (!) lening. Voorts verstrekken commerciële banken leningen doch louter omdat de overheid negentig procent van de terugbetaling van die leningen garandeert. Dit betekent dat ingeval KLM failleert, de overheid een verliespost heeft van méér dan drie miljard euro.
Het moge duidelijk zijn dat ingeval van reguliere marktwerking, KLM reeds zou zijn gefailleerd. In dat geval zouden de aandeelhouders meer verliezen dan tijdelijk de dividenduitkeringen. Daarnaast zij opgemerkt dat een rentetarief de kredietverschaffer ook compenseert voor het risico dat hij loopt; een hoge rente geeft uiting aan het risico dat de overheid draagt met betrekking tot een faillissement van KLM. Zie wederom het voorgaande: de markt was slechts bereid om tweehonderd veertig miljoen aan ongedekte kredieten te verstrekken. Houders van aandelen en obligaties alsmede andere kapitaalverschaffers worden de hand boven het hoofd gehouden. Daarnaast worden overeenkomsten van kredietverstrekkers, leasemaatschappijen en oliehandelaren niet opgebroken. Dat is een hard gelag voor iemand die twee/derde van zijn netto-inkomen kwijt is aan de huur van een kamertje en waarbij de gasrekening omhoog gaat, omdat de moeder aarde gered dient te worden.

Nu kom je weer met een andere vergelijking met huurders die een te hoge huur moeten betalen.
Hoe ergerlijk ook, het heeft totaal niets uitstaande met de economische gevolgen van de coronacrisis.
Wat die hoge rente betreft: als ik het goed begrepen heb wordt er een half procent risico-opslag berekend.
Dan is het nog steeds een absurd hoge rente, die het de KLM moeilijk maakt om het bedrijf voort te zetten. En dat is nu juist wel de bedoeling.


Terzake de rentesamenstelling mag je bewijzen aanvoeren.
Hoe het ook zij, de markt heeft KLM niet willen redden. De economische crisis ten gevolge van de uitbraak van Covid 19 heeft ook niet zo zeer de problemen bij KLM veroorzaakt doch bovenal zichtbaar gemaakt.

Er is niets te bewijzen. Het is gewoon algemeen bekend uit openbare publicaties en mediaberichten.
Als je iets specifieks wilt weten zal ik het bericht hier aanhalen.
De KLM floreerde en was winstgevend voor de Corona-crisis.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#387  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 2:16 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 25, 2013 5:34 pm
Berichten: 7458
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
P-G schreef:
kwaaisteniet schreef:

Nu kom je weer met een andere vergelijking met huurders die een te hoge huur moeten betalen.
Hoe ergerlijk ook, het heeft totaal niets uitstaande met de economische gevolgen van de coronacrisis.
Wat die hoge rente betreft: als ik het goed begrepen heb wordt er een half procent risico-opslag berekend.
Dan is het nog steeds een absurd hoge rente, die het de KLM moeilijk maakt om het bedrijf voort te zetten. En dat is nu juist wel de bedoeling.


Terzake de rentesamenstelling mag je bewijzen aanvoeren.
Hoe het ook zij, de markt heeft KLM niet willen redden. De economische crisis ten gevolge van de uitbraak van Covid 19 heeft ook niet zo zeer de problemen bij KLM veroorzaakt doch bovenal zichtbaar gemaakt.

Er is niets te bewijzen. Het is gewoon algemeen bekend uit openbare publicaties en mediaberichten.
Als je iets specifieks wilt weten zal ik het bericht hier aanhalen.
De KLM floreerde en was winstgevend voor de Corona-crisis.


Geen bewijs dus.
KLM had overigens een solvabiliteit van amper tien procent voordat de crisis uitbrak. Een dergelijk percentage is laag.

_________________
"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#388  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 4:40 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3985
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Ik zei als je iets specifieks wilt weten zal ik het vrij toegankelijke bericht voor je hier aanhalen, druiloor.

Ondanks dat er vorig jaar veel tegenvallers waren heeft het bedrijf een winst van € 446 miljoen gemaakt.
Dat is al met al geen gek resultaat.
De omzet bedroeg € 11 miljard. Dat is geen kattenpis. Als dat wegvalt valt er een groot financieel/economisch gat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#389  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 5:12 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Biertje schreef:
Citaat:
Een kwart van het personeel is het zo beu dat ze minder willen werken of zelfs helemaal willen stoppen. Dit zou een aderlating zijn voor de zorgsector, want die kampt al met een chronisch personeelstekort. De harde cijfers: over 1,5 jaar is de zorgsector op zoek naar 80.000 medewerkers, waarvan ruim 60.000 in de verpleging, verzorging en thuiszorg. Over twintig jaar is dat tekort opgelopen naar maar liefst 700.000 zorgmedewerkers.


https://www.ad.nl/binnenland/zorgperson ... ~aa3452b9/

En dan denkt kwaaisteniet dat werven in het buitenland zin heeft :luidlachen: :foei2:

Als de Nederlanders niet meer in de zorg willen werken is het jammer genoeg niet anders.
Maar als er flinke werkloosheid ontstaat, wat feitelijk te verwachten is, lijkt het me goed mogelijk dat er veel werkzoekenden en studerenden richting de zorg worden gedirigeerd.
Tegen wat? Als elders meer wordt geboden of het werk is minder zwaar en je hebt geen onregelmatige diensten meer waarom zou je dan on de zorg gaan werken met een joekel van een werkdruk? Hoe meer mensen de zorg verlaten des te ongezonder wordt de werkdruk.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#390  BerichtGeplaatst: za jun 27, 2020 5:14 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
P-G schreef:
kwaaisteniet schreef:

Nu kom je weer met een andere vergelijking met huurders die een te hoge huur moeten betalen.
Hoe ergerlijk ook, het heeft totaal niets uitstaande met de economische gevolgen van de coronacrisis.
Wat die hoge rente betreft: als ik het goed begrepen heb wordt er een half procent risico-opslag berekend.
Dan is het nog steeds een absurd hoge rente, die het de KLM moeilijk maakt om het bedrijf voort te zetten. En dat is nu juist wel de bedoeling.


Terzake de rentesamenstelling mag je bewijzen aanvoeren.
Hoe het ook zij, de markt heeft KLM niet willen redden. De economische crisis ten gevolge van de uitbraak van Covid 19 heeft ook niet zo zeer de problemen bij KLM veroorzaakt doch bovenal zichtbaar gemaakt.

Er is niets te bewijzen. Het is gewoon algemeen bekend uit openbare publicaties en mediaberichten.
Als je iets specifieks wilt weten zal ik het bericht hier aanhalen.
De KLM floreerde en was winstgevend voor de Corona-crisis.
Met een joekel van een schuld en met een verliesgevende moeder. En: behaalde resultaten in het verleden geven absoluut geen garantie voor de toekomst.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#391  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 7:59 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Ik zei als je iets specifieks wilt weten zal ik het vrij toegankelijke bericht voor je hier aanhalen, druiloor.

Ondanks dat er vorig jaar veel tegenvallers waren heeft het bedrijf een winst van € 446 miljoen gemaakt.
Dat is al met al geen gek resultaat.
De omzet bedroeg € 11 miljard. Dat is geen kattenpis. Als dat wegvalt valt er een groot financieel/economisch gat.
Dat wordt tegenwoordig van elk groot bedrijf gezegd als dat bedrijf er slecht voor staat. Ik ben het met P-G eens, nimmer wordt gekeken naar het eigen vermogen van het bedrijf, schulden en of het bedrijf nog wel concurrerend is. En dan is er nog een ander fenomeen: het Griekse verdienmodel (in 6 maanden tijd al het geld voor het gehele haar verdienen en dat maakt bedrijven kwetsbaar)

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#392  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 10:18 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 3641
Berichten: Intopic
Kijk, we kunnen ons allemaal heel druk maken over de KLM en hoe eerlijk of oneerlijk, hoe terecht of onterecht het is dat die met staatssteun door de crisis heen wordt geholpen. Maar weet je, daar maak ik me geen minuut druk om, want die KLM komt er wel bovenop.

Wat ik veel belangrijker vind, zijn al die mensen die nu opeens hun zekerheden, hun perspectief, het fundament onder hun bestaan weggeslagen hebben zien worden, die hun baan kwijt zijn, en in sommige gevallen zijn beide partners hun baan kwijt. Maar je hypotheek of huur loopt door, je vaste lasten lopen door, hebt een paar kinderen die van je afhankelijk zijn, maar je hebt totaal geen perspectief meer hoe je dat in de komende tijd gaat rooien. Nieuwe banen zijn er vrijwel niet momenteel, en stel dat je inmiddels 45 of ouder bent, dan kan je het helemaal schudden. Voor bepaalde beroepsgroepen is momenteel tijdelijke extra ondersteuning, maar dat is ook een keer afgelopen. En dan kan je het zelf uitzoeken. Over een jaar ligt de regering er echt niet meer wakker van dat je je baan door corona bent kwijtgeraakt, dan wordt er echt gewoon weer keihard gesteld dat het je eigen probleem is. Al die bewindslieden die nu zo sociaal zitten te doen bij alle actualiteitenprogramma's, zijn dan allang vergeten wat ze nu gezegd hebben.

Uiteraard wordt dan omscholing weer als toverwoord uit de kast getrokken. Liefst in de zorg. Dus OK, je bent monteur, en laat je omscholen in de zorg. Alsof dat binnen een jaar even kan. En dan? Kan je aan de gang voor een beloning waar zélfs de overheid het niet nodig van vindt dat die behoorlijk is, maar hé, je krijgt wél af en toe een applaus van Rutte en de andere kabinetsleden, da's toch ook mooi.

Ondertussen zit Mona Keijzer de betrokken huismoeder uit te hangen, wier hart écht oprecht uitgaat naar al die getroffen bedrijven en hun werknemers, maar gisteren in Op1 had ze geen enkel behoorlijk antwoord op vragen omtrent de onlogica van bepaalde maatregelen en regels. Maatregelen en regels waardoor nog dagelijks bedrijven omvallen. Maatregelen en regels die volkomen onlogisch zijn en volkomen willekeurig. Zoals door een andere deelnemer aan het programma haarfijn werd weergegeven.

Dát alles, vind ik dus belangrijker dan heel het gedoe rondom KLM. Die komt er linksom of rechtsom wel bovenop. Mijn interesse gaat meer uit naar alle mensen en bedrijven en werknemers die wél in kou staan momenteel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#393  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 11:16 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 07, 2015 12:38 am
Berichten: 3985
Berichten: Intopic
Woonplaats: 't Ongewisse
Dat is heel nobel van je, Biertje. Het alleen belangrijk vinden en daar interesse voor hebben is één.
Heb je ook nuttige andere ideeën dan die huismoeder en sociale bewindslieden te berde brengen om die problemen het hoofd te bieden?
Overigens zullen er ook door het vliegdebacle vele mensen en ook veel klm-ers werkloos worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#394  BerichtGeplaatst: zo jun 28, 2020 1:10 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
kwaaisteniet schreef:
Dat is heel nobel van je, Biertje. Het alleen belangrijk vinden en daar interesse voor hebben is één.
Heb je ook nuttige andere ideeën dan die huismoeder en sociale bewindslieden te berde brengen om die problemen het hoofd te bieden?
Overigens zullen er ook door het vliegdebacle vele mensen en ook veel klm-ers werkloos worden.
Een nuttig idee is het aan de markt overlaten. Over die piloten die werkloos worden, dat is het gevolg van marktwerking met schuld gefinancierde maatschappijen. In het ene jaar is er een tekort en een paar jaar later een overschot aan piloten. En og iets: er is nu geen tekort meer aan luchtverkeersleides.

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#395  BerichtGeplaatst: ma jun 29, 2020 9:56 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Tja, dat krijg je dan

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ijen-china

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#396  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 10:58 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo feb 02, 2014 4:10 pm
Berichten: 8424
Berichten: Intopic
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:


Dat is heel simpel op te lossen. Bij iedere arbeidsmigrant die een bedrijf wil aannemen, moet dan duidelijk worden gemaakt, met bewijs en al, dat die functie écht niet door een Nederlandse arbeidskracht kan worden vervuld, zodat men wel gedwongen is over de grenzen te werven.

Het aantal Nederlandse werklozen loopt flink op. Waarom staan ze niet in de rij om asperges te steken of tomaten te plukken? (rethorische vraag hoor)..
Waarom kan een vriend van mij die een goeie functie bij een van de grootste sportmerken in de wereld had en daar redundant is gemaakt de dag dat hij zich meldt bij AH om boodschappen te rijden aan de slag, terwijl er volgens sommigen honderduizenden mensen niet aan de slag komen? (ook een rethorische vraag).

1. Aspergesteken is zwaar werk, je moet een fit lijf en je moet leren hoe je het moet doen.
2. Reiskosten voor grote afstand worden niet vergoed.
3. Te weinig betaald waardoor je toch niet rond kan komen
4. Aanvulling loon is eigenlijk subsidie werkgever, dus wie wordt daar beter van en wie niet?
5. Ontbreken van causaal verband tussen productiviteit enerzijds , al dan niet met risico voor eigen lijf, de belangrijkheid en zwaarte van het beroep, en het netto besteedbaar inkomen anderzijds.
6. Geen hoe die goede vriend van je financieel ervoor staat en wat voor rijbewijs hij nodig heeft.
&. Waarom ga jij dat werk niet doen als je het zo belangrijk vindt?


Als het om werken gaat, dan doen de Nederlanders dat veel langer dan in de meeste andere landen in Europa.
Dus over Nederland valt niet te klagen.
Laten ze in andere landen maar meer gaan werken bijvoorbeeld België.

https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/pr ... /whats-new


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#397  BerichtGeplaatst: di jun 30, 2020 7:29 pm 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 07, 2012 10:05 am
Berichten: 3641
Berichten: Intopic
Hume schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Het aantal Nederlandse werklozen loopt flink op. Waarom staan ze niet in de rij om asperges te steken of tomaten te plukken? (rethorische vraag hoor)..
Waarom kan een vriend van mij die een goeie functie bij een van de grootste sportmerken in de wereld had en daar redundant is gemaakt de dag dat hij zich meldt bij AH om boodschappen te rijden aan de slag, terwijl er volgens sommigen honderduizenden mensen niet aan de slag komen? (ook een rethorische vraag).

1. Aspergesteken is zwaar werk, je moet een fit lijf en je moet leren hoe je het moet doen.
2. Reiskosten voor grote afstand worden niet vergoed.
3. Te weinig betaald waardoor je toch niet rond kan komen
4. Aanvulling loon is eigenlijk subsidie werkgever, dus wie wordt daar beter van en wie niet?
5. Ontbreken van causaal verband tussen productiviteit enerzijds , al dan niet met risico voor eigen lijf, de belangrijkheid en zwaarte van het beroep, en het netto besteedbaar inkomen anderzijds.
6. Geen hoe die goede vriend van je financieel ervoor staat en wat voor rijbewijs hij nodig heeft.
&. Waarom ga jij dat werk niet doen als je het zo belangrijk vindt?


Als het om werken gaat, dan doen de Nederlanders dat veel langer dan in de meeste andere landen in Europa.
Dus over Nederland valt niet te klagen.
Laten ze in andere landen maar meer gaan werken bijvoorbeeld België.

https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/pr ... /whats-new


Nederlanders wel (met name de autochtone Nederlanders). Als het om arbeidsparticipatie van migranten gaat, is het bedroevend gesteld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#398  BerichtGeplaatst: wo jul 01, 2020 11:57 pm 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Citaat:
Toen de crisis begon zat er nog 6,6 miljard euro in de kas voor de hele holding. 'Daarmee kon het bedrijf het nog wel even uitzingen.' In Frankrijk waren de problemen groter. Daar werd meteen zeven miljard euro aan steun verleend door het Franse kabinet. 'Daarvan ging meteen een heel groot deel van het bedrag door naar Airbus voor het bestellen van nieuwe toestellen, want zo gaat dat dan in Frankrijk', zegt Woudt.


https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1041 ... pakket-klm

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#399  BerichtGeplaatst: za jul 11, 2020 9:54 am 
Online
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 08, 2013 5:21 pm
Berichten: 20042
Berichten: Intopic
Wat jammer is van al de regelingen in mijn oog is dat er te weinig wordt gekeken naar de vetreserves, verhouding eigen vermogen met schulden, behaalde resultaten in de voorgaande 5 jaar. En vooral: wat is nou de toegevoegde waard van het bedrijf? Booking.om zou uitgesloten moeten worden want voegt zelf niets toe en is een beursgenoteerde onderneming die vette winsten maakt e n mogelijk door zowel de VS als een aantal Europese landen wordt gesteund en dat is verkeerd.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... eling-hulp

_________________
De verwende machthebbers vragen uw steun
https://www.youtube.com/watch?v=k8pE0RmmcWk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: economische gevolgen
Bericht nummer:#400  BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2020 9:21 am 
Offline
lid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo mei 09, 2012 4:18 pm
Berichten: 56770
Berichten: Intopic
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

_________________
“Erst kommt das Fressen, und dann kommt die Moral.”
Bron: Kurt Weill en Bertolt Brecht, Die Dreigroschenoper, 1928.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 474 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Biertje, Bing [Bot], Einstein, Google [Bot], Hume, kwaaisteniet, Majestic-12 [Bot], Rightnow en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling