Het is nu za aug 15, 2020 3:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 3:52 pm 
lid

Hoorde vanochtend (of gisteren, dat weet ik al niet meer) dat socialdistance een heel fout gekozen woord is.

We moeten lichamelijk afstand houden en juist in deze tijd elkaar sociaal opzoeken, bijv. door telefoon, mail, of zelfs het ouderwetse briefje/kaartje.

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 3:56 pm 
lid

Daar denken we in het noorden weer anders over:

UMCG: stop met sturen van kaarten naar kwetsbare patiënten
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220347/U ... ten-update

Hoe goed bedoeld ook, het UMCG vraagt de mensen vriendelijk doch dringend om te stoppen met het sturen van kaarten aan 'onze kwetsbare patiënten, hoe jammer we dat ook vinden'.

De reden: het coronavirus blijft 24 uur leven op papier, zegt het ziekenhuis. Dus ook op beterschaps- en bemoedigingskaarten.

'Dat zeggen onze experts, de micobiologen', vertelt woordvoerder Joost Wessels. 'We zitten nu in een fase dat we elk risico moeten uitbannen. We zijn hierin strenger dan het RIVM.'

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 4:26 pm 
lid

Ik hoorde, ik meen vanochtend nog, op de radio een deskundige, die een kritische vraag kreeg omdat andere deskundigen wat anders beweerden, zeggen dat deskundigen elkaar niet moesten tegenspreken.

Ik maakte daaruit op, dat hij vond dat hij niet tegengesproken moest worden.

Ik vind het helemaal niet zo gek, dat mensen regeltjes naast zich neer leggen. Met al die tegenstrijdige informatie weet niemand meer waar hij aan toe is.

Het RIVM stelt dat het virus op papier en karton meer heel kort kan overleven, maar buiten het lichaam zo snel afneemt dat er amper sprake kan zijn van enig risico.

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 5:57 pm 
lid

De eierafdeling in de supermarkt was vandaag opvallend leeg.
Dat was vorige week nog niet het geval.
Zou er wat aan de hand zijn?
Het toiletpapier was nog wel te koop. Ik koop dat alleen als je twee grote pakken met 32 of 40 rollen tegen een gereduceerd bedrag kunt kopen en had al voor de coronacrisis een leuke voorraad in de kelder staan.
Nu stond er ook zo'n pakket maar dat was wel drie keer zo duur!
Ik begrijp niet waarom mensen dit product zo massaal inslaan. Wat heeft men daar nu aan?

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 12:35 am 
lid

Citaat:
De eierafdeling in de supermarkt was vandaag opvallend leeg.
Dat was vorige week nog niet het geval.
Zou er wat aan de hand zijn?

:smile: ja kwaaisteniet hoe zou DAT nou komen.. Kijk op pagina 1, "Bekeken 183x" dus ze hebben het gelezen :snooty:

Citaat:
Het toiletpapier was nog wel te koop. Ik koop dat alleen als je twee grote pakken met 32 of 40 rollen tegen een gereduceerd bedrag kunt kopen en had al voor de coronacrisis een leuke voorraad in de kelder staan. Nu stond er ook zo'n pakket maar dat was wel drie keer zo duur!
Ik begrijp niet waarom mensen dit product zo massaal inslaan. Wat heeft men daar nu aan?

Onderschat de urgentie niet. Veel mensen zitten zonder gazon of andere hooivoorraad.

Nog een paar tips: krantenpapier werkt ook prima. De witte gedeeltes. Bankafschriften.. Nee.. dan de oorlog ! toen zijn er hele boekenkasten geslachtofferd ! :tong: misschien.. is dat het trauma, wat zich als faecaal paradigma in ons onderbewustzijn heeft genesteld ? WC-papierpaniekaanval.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 1:02 am 
lid

Om je gat af te vegen zijn er nog vele andere oplossingen, zoals die in India:
Indiërs houden vast aan twee toiletgewoontes. Ten eerste gebruiken ze nooit toiletpapier, maar steeds water omdat ze dat hygiënischer vinden. In elke Indische WC is dan ook een kraantje of een emmer water te vinden. Ten tweede gebruiken ze steeds hun linkerhand om hun billen af te vegen. Het is volgens hen onrein om je rechterhand te gebruiken omdat dat de hand is waarmee ze eten.
(ze eten niet met metalen werktuigen zoals bij ons de gewoonte is, of met eetstokjes zoals de Jappen en de Chinezen dat doen))

Je kunt het ook doen zoals de Italianen, om na het toilet een bidet te gebruiken om je billen schoon te wassen.

Met wat fantasie zijn er nog best wel wat andere schoonmaak operaties te verzinnen.
Vreemd genoeg kunnen wij niet anders bedenken dan dat je daar toiletpapier voor nodig hebt.

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 1:21 am 
lid

Er is een enorme overconsumptie.. Oorzaak van de milieuramp die WC-papier heet, is het volslagen onzinnige concept van de westerse WC. Het hele ding is erop gericht, om dingen af te voeren. Alle water verspillen we daaraan ! terwijl je de boodschap er ook best met een handel en een luikje uit kunt kieperen. Een beetje sjiek Indiaas toilet werkt geluidloos en heeft een fonteintje na ! Uiteraard zoiets wel voor de happy few.. de meeste Indiers hebben er niet genoeg schoon water voor.

In Nederland versnelt het WC-papier in gemeenschappelijke WC's m.i. de verspreiding van corona. Met name in treinen. Die rollen-apparaten zijn soms zo dom ontworpen, dat je de rol niet kunt rollen, maar twee handen nodig hebt om er papier af te halen. Dan laat je dus een vingerafdruk achter met mogelijk een besmetting voor de volgende.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 9:38 am 
lid

Lies schreef:
Daar denken we in het noorden weer anders over:

UMCG: stop met sturen van kaarten naar kwetsbare patiënten
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220347/U ... ten-update

Hoe goed bedoeld ook, het UMCG vraagt de mensen vriendelijk doch dringend om te stoppen met het sturen van kaarten aan 'onze kwetsbare patiënten, hoe jammer we dat ook vinden'.

De reden: het coronavirus blijft 24 uur leven op papier, zegt het ziekenhuis. Dus ook op beterschaps- en bemoedigingskaarten.

'Dat zeggen onze experts, de micobiologen', vertelt woordvoerder Joost Wessels. 'We zitten nu in een fase dat we elk risico moeten uitbannen. We zijn hierin strenger dan het RIVM.'

Dan moet het ziekenhuis zichzelf 100% papierloos maken. Zie ik niet gebeuren, jij wel? Het betekent ook dat geen goederen (gebak, taart) naar deze ouderen mogen brengen, want tja dat virus kan er dus aan zitten.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 10:42 am 
lid

Einstein schreef:
Er is een enorme overconsumptie.. Oorzaak van de milieuramp die WC-papier heet, is het volslagen onzinnige concept van de westerse WC. Het hele ding is erop gericht, om dingen af te voeren. Alle water verspillen we daaraan ! terwijl je de boodschap er ook best met een handel en een luikje uit kunt kieperen. Een beetje sjiek Indiaas toilet werkt geluidloos en heeft een fonteintje na ! Uiteraard zoiets wel voor de happy few.. de meeste Indiers hebben er niet genoeg schoon water voor.

In Nederland versnelt het WC-papier in gemeenschappelijke WC's m.i. de verspreiding van corona. Met name in treinen. Die rollen-apparaten zijn soms zo dom ontworpen, dat je de rol niet kunt rollen, maar twee handen nodig hebt om er papier af te halen. Dan laat je dus een vingerafdruk achter met mogelijk een besmetting voor de volgende.

Over dit soort dingen zit ik nu wel eens na te denken. Mijn oplossing: alcohol 70 procent op een papieren zakdoekje, om na toiletgebruik, en deur dicht gedaan hebbende, de handen te ontsmetten. Dus een klein flesje met alcohol in de jaszak houden.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 10:49 am 
lid

Raya schreef:
Hoorde vanochtend (of gisteren, dat weet ik al niet meer) dat socialdistance een heel fout gekozen woord is.

We moeten lichamelijk afstand houden en juist in deze tijd elkaar sociaal opzoeken, bijv. door telefoon, mail, of zelfs het ouderwetse briefje/kaartje.

Op bezoek gaan kan nog steeds, maar 1 op 1. Dus ik hoop morgen een goede vriend te ontmoeten en we gaan dan wellicht samen wandelen en niet steeds 1,5 meter afstand houden als dat ongemakkelijk is.

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 10:53 am 
lid

Ja, dat is een bekeuring van €300 tot €400.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 10:55 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:

Op bezoek gaan kan nog steeds, maar 1 op 1. Dus ik hoop morgen een goede vriend te ontmoeten en we gaan dan wellicht samen wandelen en niet steeds 1,5 meter afstand houden als dat ongemakkelijk is.

Je bent dringend verzocht binnen te blijven, tenzij je moet werken of boodschappen doen, weet je nog?

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 10:57 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ja, dat is een bekeuring van €300 tot €400.

Nee, we wandelen met 2 personen. Ik heb goed geluisterd en ik neem een gecalculeerd risico. Maar ik overtreed geen wet en ik wil dat ook niet, want ik begrijp dat wetten controleerbaar en forceerbaar moeten zijn.

Normaliter zijn er overigens veel te veel wetten. Laten we daar eens over nadenken terwijl we ons aan de wetten houden. Niet het vele is goed maar het goede moet veel betekenen.

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:01 am 
lid

Raya schreef:
Je bent dringend verzocht binnen te blijven, tenzij je moet werken of boodschappen doen, weet je nog?

Lijkt mij een simplistische interpretatie van de berichtgeving. Inderdaad heb ik "binnen blijven" gehoord, maar ik zie dat

1. naar buiten gaan, alleen of met 2 volwassenen (met evt. kinderen) niet verboden is
2. wij niet bij elkaar op schoot gaan zitten en nog steeds zonder wettelijke plicht daartoe, meestal 1,5 meter afstand bewaren
3. wij doelbewust winkelcentra en drukke plaatsen vermijden
4. aan onze weerstand werken door normale beweging in de buitenlucht

We pakken de auto, of de fiets, en begeven ons naar een plek waar weinig wandelaars zijn, van wie we (als we ze onvermijdelijk wel eens tegenkomen) inderdaad minstens 1,5 meter verwijderd houden.

Hiervoor laat de wetgeving alle ruimte, en natuurlijk is ook hierin matiging en proportionaliteit een goed ding. Maar een goede vriend die ik al een jaar niet gezien heb, kan ik heel goed mee uit de voeten.

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:27 am 
lid

Je mag rustig naar buiten gaan en met een vriend gaan wandelen, (In Engeland maar 1 keer per dag) maar je moet dan wel de 1,5 meter afstand in aanmerking nemen.
Als je dat doelbewust niet van plan bent kun je moeten boeten.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 12:27 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Je mag rustig naar buiten gaan en met een vriend gaan wandelen, (In Engeland maar 1 keer per dag) maar je moet dan wel de 1,5 meter afstand in aanmerking nemen.
Inderdaad, nu zie ik het ook op wikipedia. Dan heb ik dit gisteravond toch op televisie er niet uitgepikt.

Goed dat jullie het wel doorhadden!

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 12:46 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Wandelen is noodzakelijk voor het verminderen van spanningen in huis, je niet helemaal opgesloten te voelen en in beweging te blijven.

Vrienden opzoeken is niet noodzakelijk, tenzij je hen boodschappen brengt omdat ze dat zelf niet meer kunnen doen. En niet noodzakelijk buiten zijn wordt ten strengste afgeraden.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 1:22 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Wandelen is noodzakelijk voor het verminderen van spanningen in huis, je niet helemaal opgesloten te voelen en in beweging te blijven.

Vrienden opzoeken is niet noodzakelijk, tenzij je hen boodschappen brengt omdat ze dat zelf niet meer kunnen doen. En niet noodzakelijk buiten zijn wordt ten strengste afgeraden.

En als de stranden en bossen weer zo vollopen als afgelopen weekend wordt het gewoon verboden volgende week. Het is redelijk ontluisterend hoe weinig solidair Nederlanders zijn met ouderen, zwakkeren en zorgpersoneel als het erop aankomt en er feitelijk maar heel weinig gevraagd wordt. Mensen blijven maar zoeken naar loopholes en excuses om naar buiten te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 1:36 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

En als de stranden en bossen weer zo vollopen als afgelopen weekend wordt het gewoon verboden volgende week. Het is redelijk ontluisterend hoe weinig solidair Nederlanders zijn met ouderen, zwakkeren en zorgpersoneel als het erop aankomt en er feitelijk maar heel weinig gevraagd wordt. Mensen blijven maar zoeken naar loopholes en excuses om naar buiten te gaan.

Ik ben daar niet zo verbaasd over.
De VVD heeft 9 jaar lang zijn uiterste best gedaan om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten, van werkenden tegen uitkeringsgerechtigden, invalide of niet; en jong tegen oud, o.a. ivm pensioenen, etc.
Dan kan je nu als overheid niet ineens solidariteit tussen groepen eisen. Die is er bijna alleen nog voor de eigen groep. De rest is afgebroken. Solidariteit zal weer moeten worden gezaaid en groeien.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 6:00 pm 
lid

Ik ben het eens met Peter R de Vries dat de meeste mensen die naar het strand of het bos of een park gingen zich niet perse asociaal gedroegen.
De filmpjes en foto's die daarover in de media verschenen tonen een vertekend beeld. Om een goed beeld te krijgen zou je met een drone moeten filmen en dan te bekijken of men zich inderdaad niet aan de voorschriften hield. Ik denk dat dat heel erg meevalt.
De mensen deden heus wel hun best om afstand te bewaren tot anderen, afgezien natuurlijk van gezinnen. Gezinnen leven met elkaar in zo'n nauwe ruimte met zoveel niet te vermijden contacten dat het daarvoor totaal niet uitmaakt wat de besmetting betreft.
Ik zou juist hulde willen brengen aan de mensen die het strand, of het bos of het park opzochten om een frisse neus te halen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]