Het is nu vr mei 29, 2020 3:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#21  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 9:38 pm 
lid

Volgens mij was het op een gezondheids website

Profiel  

Bericht nummer:#22  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 9:42 pm 
lid

Kwakzalvers en valse profeten zullen onder u zijn.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#23  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 10:05 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik heb ergens opgeduikeld dat eiwitten van een kippenei corona virussen in het bloed bestrijden.
Daarnaast heb ik ook enige praktijk ervaring met dit gegeven.
Dat is de reden dat ik daarmee kom.
En inderdaad in de maanden met de 'r' in de maand is er te weinig zon om zelf voldoende vitamine d aan te maken. Dat kan ook de oorzaak zijn dat er in die maanden veel meer last is van verkoudheden en griep.
Vroeger moesten we in die maanden allemaal een lepel levertraan souperen. Dat was geen pretje over het algemeen, maar daarmee werd je vitamine d wel op peil gehouden.
Ik had een kameraad met Indisch bloed, hij had een iets donkerder huid dan de gemiddelde blanke, licht getint zouden we nu zeggen.
Ik vermoed dat hij niet aan de levertraan toediening onderworpen werd maar hij had wel de zogenaamde Engelse ziekte, ook wel rachitis genaamd, met als gevolg dat zijn borstbeen ingedeukt was; een gevolg van te weinig vitamine d.

Laten we vooral geloven dat een gezonde voeding en levensstijl de weerstand verhogen en de gezondheid op peil houden, waardoor we minder vatbaar zijn voor allerlei infectieziekten.
En het is nuttig te bezien of de virologen met mijn eenvoudige leken suggestie aan de slag gaan en welke uitkomsten dat dan zal hebben.

Ik hou niet zo van onbewezen middeltjes als dat eiwit het virus doodt.

Kun je je beter een paar flink bezatten, want van alcohol weten we wel dat je het virus op je handen ermee kunt doden.

Profiel  

Bericht nummer:#24  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 10:38 pm 
lid

Ga de functies van eiwitten in het bloed na:
Éen van de functies is een functie in het afweersysteem: Het lichaam maakt antilichamen aan wanneer het bacteriën en virussen opmerkt. De antilichamen zijn eiwitten. Antilichamen worden door het immuunsysteem van het lichaam aangesproken om ziekteverwekkers zoals bacteriën en virussen te identificeren en te neutraliseren. Een virus is een klein levend organisme.

Maar ik neem aan dat artsen en virologen wel weten waar ik het over heb.

Profiel  

Bericht nummer:#25  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 10:48 pm 
lid

Eiwit is niet hetzelfde als eiwitten. Eiwitten - zoals in het bloed - zijn de bouwstenen van alles. Zeggen dat eiwitten helpen bij de afweer is net zoiets als zeggen dat bakstenen helpen tegen instortingsgevaar. Het klopt wel, maar geneesmiddelen en vaccins zijn ingewikkelder dan bakstenen. Het gaat erom, de eiwitten, of een combinatie van stoffen, te vinden die echt helpen tegen DIT virus. En dat is maatwerk.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#26  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 10:57 pm 
lid

Het is zo ingewikkeld te maken als je maar kunt bedenken. Dat is wel bekend.
Het is echter niet ondenkbaar dat een heel eenvoudig middel werkzaam is.
Ik heb er enige ervaring mee.
Er is niets absoluut, maar het is zeker de moeite waard om het gewoon te proberen, om te bezien of dit een effectieve, of enigszins werkzame, methode is. Dat kan heel snel gebeuren.
Zoals ik al eerder meldde: baat het niet, het schaadt ook niet.

Laatst bijgewerkt door kwaaisteniet op zo maart 22, 2020 10:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#27  BerichtGeplaatst: zo maart 22, 2020 10:57 pm 
lid

Einstein schreef:
Eiwit is niet hetzelfde als eiwitten. Eiwitten - zoals in het bloed - zijn de bouwstenen van alles. Zeggen dat eiwitten helpen bij de afweer is net zoiets als zeggen dat bakstenen helpen tegen instortingsgevaar. Het klopt wel, maar geneesmiddelen en vaccins zijn ingewikkelder dan bakstenen. Het gaat erom, de eiwitten, of een combinatie van stoffen, te vinden die echt helpen tegen DIT virus. En dat is maatwerk.

Ga toch niet steeds serieus in op deze trol. Please.... :foei2:

Profiel  

Bericht nummer:#28  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 3:32 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Het is zo ingewikkeld te maken als je maar kunt bedenken. Dat is wel bekend.
Het is echter niet ondenkbaar dat een heel eenvoudig middel werkzaam is.
Ik heb er enige ervaring mee.
Er is niets absoluut, maar het is zeker de moeite waard om het gewoon te proberen, om te bezien of dit een effectieve, of enigszins werkzame, methode is. Dat kan heel snel gebeuren.
Zoals ik al eerder meldde: baat het niet, het schaadt ook niet.

Ik blijf zeker eieren eten, Kwaaisteniet.. ik voel ook wel dat het zou kunnen helpen.. :ok: alleen.. geen idee waarom

Profiel  

Bericht nummer:#29  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 7:50 am 
lid

Worden vaccins (vaak verzwakte virussen) niet juist gekweekt in eieren met veel eiwit? Is dat om ze te verzwakken of zich juist in verzwakte vorm te laten vermeerderen?

Profiel  

Bericht nummer:#30  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 8:33 am 
lid

IK hoorde gisteren een viroloog het hebben over het geven van een boost voor het immuunsysteem. Dat is het dus. Een algemene extra impuls geven aan het immuunsysteem om zo het lichaam in de gelegenheid stellen om het virus zelf te bestrijden.
Het is een generieke maatregel en niet een speciaal op dit virus gericht vaccin.
Daarmee zijn lang niet alle patiënten gebaat. maar voor veel patiënten kan het helpen bij de genezing.

Profiel  

Bericht nummer:#31  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 9:55 am 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:

Ik hou er wel van :), een serieuze toon en toch ook er om kunnen lachen, dat laatste is ook weer goed voor het immuunsysteem. De eieren van Kwaaisteniet, misschien helpt het een beetje, passen wel in deze tijd nu Pasen er ook heel anders gaat uitzien. Ik moet hierbij denken aan de tijd waarin ik als kind door het eitje tikken in huiselijke kring veel eieren zat weg te kauwen.

Eigenlijk juich ik ieder onderzoek toe, daar klap ik voor, omdat men nu in de wereld zoekt naar het onverwachte van de getalenteerde dwarsdenkers, de ontdekkers, de ernaast kijkers:

Het belang van serendipiteit
https://www.vn.nl/het-belang-van-serendipiteit/

Profiel  

Bericht nummer:#32  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 10:40 am 
lid

Als HvR nu maar iedere dag een eitje eet dan heeft hij een redelijke kans dat het virus geen vat op hem en andere nog niet aangetaste mensen zal krijgen., tenminste als hij er ook voor zorgt dat z'n vitamine d op peil is.

Een psycholoog verwacht een pandemie aan eenzaamheid en depressies door alle contactmaatregelen.
Zoals bekend zijn depressies feitelijk zeer gevaarlijke ziektes, waarbij veel mensen tot suïcide komen.
De vraag is nu hoeveel mensen er omkomen door het virus en hoeveel mensen er mogelijk zullen omkomen vanwege suïcide.

Profiel  

Bericht nummer:#33  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 11:02 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Als HvR nu maar iedere dag een eitje eet dan heeft hij een redelijke kans dat het virus geen vat op hem en andere nog niet aangetaste mensen zal krijgen., tenminste als hij er ook voor zorgt dat z'n vitamine d op peil is.

Een psycholoog verwacht een pandemie aan eenzaamheid en depressies door alle contactmaatregelen.
Zoals bekend zijn depressies feitelijk zeer gevaarlijke ziektes, waarbij veel mensen tot suïcide komen.
De vraag is nu hoeveel mensen er omkomen door het virus en hoeveel mensen er mogelijk zullen omkomen vanwege suïcide.

Blijf thuis.

Profiel  

Bericht nummer:#34  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 11:19 am 
lid

Alles met mate tot je nemen, ook de psychologen die opgetrommeld worden om je de put in te praten.

D´r is geen toneelvoorstelling, geen konsert, soas gewoonlijk, maar een lésing. De tweehonderd notabéle sijn d´r weer, ´k hep de honderd krokette weer late brenge door de slager meneer Sonnefelt en op ´t toneel neemt plaats een dókter! En die man meneer, die gaat me daar een lesing houde over de meest afgrijselijke siektes. En da´s nog niet eens ´t ergste meneer, maar hij vertoont daar lichtbeelde bij meneer. En daar verschijne achtereenvolgens op het witte doek afgrijselijke swere, verschrikkelijke ope wonde….

Meneer ik staan achter in de saal te kijke en ik denk bij me eigen: daar gáán me krokette. Meneer ik rén naar ´t toneel en ik roep tegen die man: Hee - pffft! Ja de ess wil ook niet meer want ik ben de hoektande kwijt. Meneer roep ik, ik roep tege de dokter: denk-ie een klein beetje an de krokette?! Maar ja, meneer wat wilt-u meneer, een eigensinng tiep. Gaat ijsereheinig doormeneer. Wéér een sweer op ´t doek. Meneer ik ren naar de koffiekamer en ik seg tegen de ober: Jan, doe ´t vuur maar uit onder de krokette, want dat wordt niks vanavend.

Wim Sonneveld ~ Kroketten
https://www.youtube.com/watch?v=bp2ufdg_1Gc

Profiel  

Bericht nummer:#35  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 11:19 am 
lid

Nou ik laat lekker mijn hond uit op mijn terrein en in het bos.
Niet iedereen is van die luxe voorzien.
Het enige is dat onze kinderen en kleinkinderen niet meer langs komen.
Dat is te overzien. Met een smartphone en skype kun je nog wel zichtbaar contact onderhouden.

Wat me verbaast is dat al die virologen en andere ogen niet landelijk pleiten voor preventieve maatregelen om te voorkomen dat mensen ziek worden, behalve ze op te sluiten en contactverboden in te stellen.
Dat zou je toch van hen of van anderen tenminste mogen verwachten in deze pandematische tijden.
Het is nu achteraf meer van het dempen van de put.
Volgens mij kan er meer gebeuren op dit gebied.

Profiel  

Bericht nummer:#36  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 12:32 pm 
lid

Beweeg (dus ook buiten met gepaste afstand op stillere plaatsen), eet goed, 2000 I.E. per dag vitamine D3.

Plus alles wat al via de overheid qua hygiene en social distancing wordt aangeraden, doen.

Profiel  

Bericht nummer:#37  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 1:00 pm 
lid

Rightnow schreef:
Beweeg (dus ook buiten met gepaste afstand op stillere plaatsen), eet goed, 2000 I.E. per dag vitamine D3.

Plus alles wat al via de overheid qua hygiene en social distancing wordt aangeraden, doen.

Precies dit. Vitamine D is een goeie tip.

Profiel  

Bericht nummer:#38  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 1:06 pm 
lid

:ok:

Overigens, ik heb mijn omeletje van de dag net achter de kiezen :)

Zalm is ook een goede bron (die mensen nog niet hamsteren)

Vitamine D krijg je voornamelijk binnen via zonlicht, maar ook via voeding. Zo komt vitamine D voor in vette vis, zoals makreel, zalm en haring. Daarnaast bevatten vlees, lever, eieren ook vitamine D. Bovendien wordt in Nederland vitamine D toegevoegd aan margarine, halvarine en bak- en braadproducten.

Vitamine D per portie Microgram
Stukje zalm (100 gram) 4,6
Stukje gerookte makreel (40 gram) 3,3
Gekookt eitje 0,9
Stukje varkensfilet (70 gram) 0,2
Ongezouten roomboter (5 gram) 0,02

(Etos - Vitamine D, waar zit het in)

Profiel  

Bericht nummer:#39  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 1:28 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:

Ik hou er wel van :), een serieuze toon en toch ook er om kunnen lachen, dat laatste is ook weer goed voor het immuunsysteem. De eieren van Kwaaisteniet, misschien helpt het een beetje, passen wel in deze tijd nu Pasen er ook heel anders gaat uitzien. Ik moet hierbij denken aan de tijd waarin ik als kind door het eitje tikken in huiselijke kring veel eieren zat weg te kauwen.

Eigenlijk juich ik ieder onderzoek toe, daar klap ik voor, omdat men nu in de wereld zoekt naar het onverwachte van de getalenteerde dwarsdenkers, de ontdekkers, de ernaast kijkers:

Serendipity.... Een geliefde managementfilosofie van mensen die meestal geen idee hebben waar het over gaat,
en dan heel soms bij toeval iets slims zeggen. Not my cup of tea.

Gelukkig ben ik dol op eieren en zijn die hier nog wel te krijgen, in tegenstelling tot het pleepapier dat al die idioten hamsteren. :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#40  BerichtGeplaatst: ma maart 23, 2020 2:22 pm 
lid

HvR schreef:
Lies schreef:
HvR schreef:

Serendipity.... Een geliefde managementfilosofie van mensen die meestal geen idee hebben waar het over gaat,
en dan heel soms bij toeval iets slims zeggen. Not my cup of tea.

Gelukkig ben ik dol op eieren en zijn die hier nog wel te krijgen, in tegenstelling tot het pleepapier dat al die idioten hamsteren. :wink:
Ik vermoed dat je de familie Van Andel niet kent HvR, stuk voor stuk dwarsdenkers.

Pek van Andel
https://www.nporadio1.nl/nooit-meer-sla ... -van-andel

En zijn broer Noor van Andel, die helaas al is overleden, want dit soort mensen hebben we nodig.

Ingenieur tegen de draad in
https://www.trouw.nl/nieuws/ingenieur-t ... gle.com%2F

Uitvinden zat hem in het bloed. Wat hij met zijn wetenschappelijke geest bedacht, kon hij zelf met zijn handen maken. Maar hij was te dwars voor winstbeluste managers.

Wat serendipiteit betreft, hoe mooi zou dit zijn in onze situatie nu?

Serendipiteit
https://nl.wikipedia.org/wiki/Serendipiteit

In de wetenschap en techniek duikt regelmatig serendipiteit op. Een voorbeeld is de ontdekking van penicilline door Alexander Fleming. Terwijl Fleming zijn laboratorium opruimde, viel hem op dat een schimmel zich gevestigd had op een kweekplaat met kolonies stafylokokkenbacteriën en dat rondom die schimmel een zone lag waarin de bacteriën niet groeiden. Later analyseerde hij de door de schimmel uitgescheiden stof en dit bleek penicilline te zijn. Deze waarneming was voor Fleming waarschijnlijk al door tientallen anderen gedaan; maar Fleming was wel de eerste die erbij stilstond.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]