Het is nu wo jun 03, 2020 1:19 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#281  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 11:38 am 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
Er zitten een aantal sectoren hopeloos in de knoop. Ik denk nu met name aan de culturele sector.
Stel dat we bijvoorbeeld in een open sport-stadion een sport-spektakel zouden kunnen volgen, dan is het natuurlijk ook interessant om daar geregeld een culturele manifestatie te organiseren; of het nu een toneelvoorstelling, een balletvoorstelling een concert, of een musical is. feitelijk is dan alles mogelijk.
Het kan natuurlijk in speciaal daarvoor opgezette openlucht voorzieningen.
Daarnaast kunnen dergelijke voorstellingen natuurlijk ook op de televisie e.d. uitgevoerd worden.
Men moet nu maar even out of the box denken.
We moeten eens stoppen met het idee dat de markt zaken oplost. We kunnen het niet aan de markt overlaten dat verpleegtehuizen deugdelijk beschermingsmateriaal krijgen omdat ze rotzooi krijgen. Het word steeds duidelijker waarom Bruins aftrad: hij moest dingen regisseren terwijl hij dacht dat enkel een regelneef voldoende.
Als het kabinet besluit dat we met mondkapjes in het OV moeten moeten iedereen het beste materiaal hebben waarop geen grote winsten op worden gemaakt. En als dat geregeld is kun je eens denken aan evenementen.

https://www.ad.nl/politiek/woede-in-kam ... ~ac6cebf6/
Toch moet je hopen dat de markt in de wereld snel weer op gang komt om grote ellende te voorkomen door honger en onrust. Hoe humaan kunnen we anders nog voor elkaar zijn?

Ik heb niets met die woede in de Tweede Kamer over materialen die we niet hebben, maar laat wel zien in deze crisis dat we het met elkaar moeten oplossen.

Want waarom was het er niet, volgens een terugblikkende betrokken ambtenaar waanden we ons onkwetsbaar.

Nederland stuurde in februari ondanks WHO-waarschuwing miljoenen medische hulpmiddelen naar China
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b15ecd46/

Een Nederlandse handelaar kocht naar eigen zeggen ‘5 tot 6 miljoen mondkapjes, 100.000 overalls en tien beademingsmachines’ in Nederland, Duitsland en Turkije op. De handelaar: ‘Ik heb met spullen in mijn handen gestaan die in oktober vanuit China naar Nederland kwamen en die nu weer teruggingen.’ Een betrokken ambtenaar zegt terugblikkend over de vlucht: ‘We waanden ons onkwetsbaar.’

In een officiële reactie laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten: ‘Het betrof een humanitaire vlucht die door de Chinese ambassade en bedrijven ingezamelde hulpgoederen kwam ophalen. Op verzoek van de Chinese autoriteiten heeft Nederland gefaciliteerd in het voorzien van landingsrechten voor dit toestel.’

Tijdens een van de eerste corona-debatten, waarin de Kamer aandrong om mondkapjes te vorderen bij bedrijven en handelaren, liet Bruins (toen nog minister) weten daar niet aan te beginnen, omdat voor mondkapjes zorgen de taak van de markt was.

We waanden ons niet onkwetsbaar voor het virus. De markt werd heilig verklaard en daar werd de veiligheid van de burgers aan opgeofferd. Wie zich wel onkwetsbaar waanden, waren de politici en hoge ambtenaren, die dachten dat hen geen blaam zou treffen, omdat de markt het zou oplossen. Niet dus!
Het wordt tijd voor een echt volksgericht, waarbij verantwoordelijke politici en ambtenaren in het beklaagdenbankje worden gezet.

Profiel  

Bericht nummer:#282  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 1:13 pm 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:
We moeten eens stoppen met het idee dat de markt zaken oplost. We kunnen het niet aan de markt overlaten dat verpleegtehuizen deugdelijk beschermingsmateriaal krijgen omdat ze rotzooi krijgen. Het word steeds duidelijker waarom Bruins aftrad: hij moest dingen regisseren terwijl hij dacht dat enkel een regelneef voldoende.
Als het kabinet besluit dat we met mondkapjes in het OV moeten moeten iedereen het beste materiaal hebben waarop geen grote winsten op worden gemaakt. En als dat geregeld is kun je eens denken aan evenementen.

https://www.ad.nl/politiek/woede-in-kam ... ~ac6cebf6/
Toch moet je hopen dat de markt in de wereld snel weer op gang komt om grote ellende te voorkomen door honger en onrust. Hoe humaan kunnen we anders nog voor elkaar zijn?

Ik heb niets met die woede in de Tweede Kamer over materialen die we niet hebben, maar laat wel zien in deze crisis dat we het met elkaar moeten oplossen.

Want waarom was het er niet, volgens een terugblikkende betrokken ambtenaar waanden we ons onkwetsbaar.

Nederland stuurde in februari ondanks WHO-waarschuwing miljoenen medische hulpmiddelen naar China

Een Nederlandse handelaar kocht naar eigen zeggen ‘5 tot 6 miljoen mondkapjes, 100.000 overalls en tien beademingsmachines’ in Nederland, Duitsland en Turkije op. De handelaar: ‘Ik heb met spullen in mijn handen gestaan die in oktober vanuit China naar Nederland kwamen en die nu weer teruggingen.’ Een betrokken ambtenaar zegt terugblikkend over de vlucht: ‘We waanden ons onkwetsbaar.’

In een officiële reactie laat het ministerie van Buitenlandse Zaken weten: ‘Het betrof een humanitaire vlucht die door de Chinese ambassade en bedrijven ingezamelde hulpgoederen kwam ophalen. Op verzoek van de Chinese autoriteiten heeft Nederland gefaciliteerd in het voorzien van landingsrechten voor dit toestel.’

Ik heb wel degelijk iets van de woede: de overheid vindt dat we mondkapjes moeten dragen, maar het gaat niet om bescherming, maar om ondernemers rijk te maken die ondeugdelijke rotzooi mogen aanbieden en dan ook belasting straffeloos mogen ontduiken en Lies dit dat prima vindt

En neem je geeft pas iets weg als je iets kunt missen.

https://www.basisbijbel.nl/boek/matte__s/25
Ik vind niets prima als ik net als die ambtenaar terugblik naar het moment toen het virus hier binnen kwam. ‘We waanden ons onkwetsbaar’....bij 'ons' hoor ik niet!!.

Raya: Het wordt tijd voor een echt volksgericht, waarbij verantwoordelijke politici en ambtenaren in het beklaagdenbankje worden gezet.

Je hebt nu niets aan woede of een volksgericht. De economie moet weer gaan draaien om onrust en nog grotere ellende te voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#283  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 1:25 pm 
lid

Raya schreef:
Tijdens een van de eerste corona-debatten, waarin de Kamer aandrong om mondkapjes te vorderen bij bedrijven en handelaren, liet Bruins (toen nog minister) weten daar niet aan te beginnen, omdat voor mondkapjes zorgen de taak van de markt was.

We waanden ons niet onkwetsbaar voor het virus. De markt werd heilig verklaard en daar werd de veiligheid van de burgers aan opgeofferd. Wie zich wel onkwetsbaar waanden, waren de politici en hoge ambtenaren, die dachten dat hen geen blaam zou treffen, omdat de markt het zou oplossen. Niet dus!
Het wordt tijd voor een echt volksgericht, waarbij verantwoordelijke politici en ambtenaren in het beklaagdenbankje worden gezet.
En toen ging hij door de druk door de knieën.

In Duitsland pleegde een minister van Financiën in de Duitse deelstaat Hessen zelfmoord:

‘Politicus pleegt mogelijk door druk coronacrisis zelfmoord’
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... zelfmoord/

Zorgen over financiën

Volgens Bouffier maakte Schäfer zich vooral zorgen of voldoende financiële hulp kan worden geboden aan mensen die economisch door de coronacrisis zijn getroffen.
Het lichaam van de 54-jarige Schäfer werd zaterdag gevonden langs het spoor bij Hochheim am Main. Volgens de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung liet hij een afscheidsbrief achter. De politie wilde dat niet bevestigen.

Hoe zeggen ze dat ook altijd.....alleen kalmte kan ons redden?

Profiel  

Bericht nummer:#284  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 1:34 pm 
lid

Volgens mij hebben de jongens gelijk Lies.
Je kunt politici aanspreken én de economie laten draaien.
Misschien werkt dat zelfs wel beter.

Profiel  

Bericht nummer:#285  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 2:09 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Ik heb wel degelijk iets van de woede: de overheid vindt dat we mondkapjes moeten dragen, maar het gaat niet om bescherming, maar om ondernemers rijk te maken die ondeugdelijke rotzooi mogen aanbieden en dan ook belasting straffeloos mogen ontduiken en Lies dit dat prima vindt

Ik vind niets prima als ik net als die ambtenaar terugblik naar het moment toen het virus hier binnen kwam. ‘We waanden ons onkwetsbaar’....bij 'ons' hoor ik niet!!.

Raya: Het wordt tijd voor een echt volksgericht, waarbij verantwoordelijke politici en ambtenaren in het beklaagdenbankje worden gezet.

Je hebt nu niets aan woede of een volksgericht. De economie moet weer gaan draaien om onrust en nog grotere ellende te voorkomen.
het gaat mij helemaal niet om die ambtenaar want ie voert een besluit uit. Het is de politiek die alles wegkijkt en voor de burger pas interesse heeft als aan die zelfde burger grof geld verdiend kan worden.Dat is waar het CDA voor staat. Die schuift de schuld af op de handelaren en onderneemt niets. En wat mij opvalt: ook jij draait oorzaak en gevolg om. Wordt dat de nieuwe Dutch Disease?

Het kan 3-5 jaar duren eer de luchtvaart weer op orde is. Dus nu miljarden in KL/M steken en denken dat er volgend jaar alweer alles op orde is, is onzin. Maar zo wordt er wel gedagdroomd. Immers, als mondkapjes de nieuwe norm wordt omdat een goed mondkapje helpt - iets wat ik voor een deel in twijfel trek - zullen de passagiers en bemanning degelijk spul moeten hebben, dan kan je nimmer aan de markt overlaten, mede omdat besmettingen in een voegtuig heel snel worden doorgegeven. Bedenk ook de gaten die het OV nu trekt want ze krijgen een beschikbaarsheidsvergoeding. Maar om dat gat te dekken moeten mensen dus reizen, Maar tegelijkertijd moeten we thuis blijven. Help, wie ziet het licht?

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... ljard-euro

Profiel  

Bericht nummer:#286  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 3:51 pm 
lid

Een goed mondkapje is een preventieve maatregel tegen de besmetting van anderen, ook al vertoont zo iemand zelf geen verschijnselen.
Het is geen 100% dekkende maatregel, maar het helpt wel degelijk. Bovendien is het een uitstekende reminder dat er zorgvuldig met de omgeving omgegaan moet worden vanwege het heersende virus.
Nog beter zou het zijn als passagiers ook nog een preventieve temperatuurmeting zouden ondergaan, ook al dekt dat ook niet alle situaties. Het zijn allemaal middelen om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken.

Profiel  

Bericht nummer:#287  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 4:00 pm 
lid

Lies schreef:
Biertje schreef:
Lies schreef:

Meneer misbruik is vaste gast bij een crisis.

De redenen dat dit virus zo snel om zich heen heeft kunnen grijpen zijn uiteraard de bevolkingsdichtheid, maar meer nog de economie, waardoor het virus met Jan en Alleman kon meereizen tot in de verste uithoeken van de wereld, en niet snel kon worden ingespeeld op de productie van noodzakelijke zaken als mondkapjes, etc. Erger nog, landen kaapten elkaars bestellingen en leveringen. Omdat er, dankzij deze economie van neoliberale markt, slechts op enkele plaatsen op de wereld wordt geproduceerd.

De neoliberalen zullen zo snel mogelijk terug willen naar een economie met winstmaximalisatie en zullen hun best doen onder het kleed van noodmaatregelen, wet- en regelgeving door te drukken, welke hun positie versterkt.

Niet voor niets bestaat er naast de 1,5 meter afstandregel een verbod op bijeenkomsten, ook al blijf je 10 meter uit elkaars buurt. Als ik een oproep doe aan 2 of drie mensen om op te trekken naar Den Haag om te protesteren, ben ik al strafbaar. Net zoals iedereen die daar gehoor aangeeft.

Het gaat dus niet alleen om de veiligheid (afstand) maar ook voorkomen dat mensen in verzet komen. Ook als het kabinet besluit miljarden cadeau te doen aan Shell of Unilever, of de KLM, waarbij ze volop mensen mogen ontslaan en belasting blijven ontduiken.

Dit kabinet valt helemaal niet te vertrouwen. Daar moet je niet te lang mee doorgaan. Hoe steviger ze hun greep maken, hoe moeilijker ze weg te krijgen zijn. We lopen zelfs het risico dat de verkiezingen in maart volgend jaar worden uitgesteld. Vanwege de crisis, en wachtrijen bij de stembureaus, of te kleine ruimte om de officials 1,5 mtr uit elkaar te plaatsen. Ze verzinnen wel iets.

Profiel  

Bericht nummer:#288  BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2020 11:46 pm 
lid

Raya schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

Meneer misbruik is vaste gast bij een crisis.

De redenen dat dit virus zo snel om zich heen heeft kunnen grijpen zijn uiteraard de bevolkingsdichtheid, maar meer nog de economie, waardoor het virus met Jan en Alleman kon meereizen tot in de verste uithoeken van de wereld, en niet snel kon worden ingespeeld op de productie van noodzakelijke zaken als mondkapjes, etc. Erger nog, landen kaapten elkaars bestellingen en leveringen. Omdat er, dankzij deze economie van neoliberale markt, slechts op enkele plaatsen op de wereld wordt geproduceerd.

De neoliberalen zullen zo snel mogelijk terug willen naar een economie met winstmaximalisatie en zullen hun best doen onder het kleed van noodmaatregelen, wet- en regelgeving door te drukken, welke hun positie versterkt.

Niet voor niets bestaat er naast de 1,5 meter afstandregel een verbod op bijeenkomsten, ook al blijf je 10 meter uit elkaars buurt. Als ik een oproep doe aan 2 of drie mensen om op te trekken naar Den Haag om te protesteren, ben ik al strafbaar. Net zoals iedereen die daar gehoor aangeeft.

Het gaat dus niet alleen om de veiligheid (afstand) maar ook voorkomen dat mensen in verzet komen. Ook als het kabinet besluit miljarden cadeau te doen aan Shell of Unilever, of de KLM, waarbij ze volop mensen mogen ontslaan en belasting blijven ontduiken.

Dit kabinet valt helemaal niet te vertrouwen. Daar moet je niet te lang mee doorgaan. Hoe steviger ze hun greep maken, hoe moeilijker ze weg te krijgen zijn. We lopen zelfs het risico dat de verkiezingen in maart volgend jaar worden uitgesteld. Vanwege de crisis, en wachtrijen bij de stembureaus, of te kleine ruimte om de officials 1,5 mtr uit elkaar te plaatsen. Ze verzinnen wel iets.

Come on Raya, je kan ook overdrijven.

Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest, hey.... :wink:

Profiel  

Bericht nummer:#289  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 7:08 am 
lid

De toekomst zal het leren. Gelukkig ontstaat er steeds meer verzet. Een sportschool gaat zijn deuren openen, ver voor 1 september, en de strandhutten gaan woensdag al open, hebben ze laten weten. Allemaal tegen het willetje van Rutte. Hij verliest zijn greep.

Hij kan twee dingen doen: of loslaten, of keihard terug slaan om de mensen in het gareel te dwingen.

Profiel  

Bericht nummer:#290  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 9:11 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Een goed mondkapje is een preventieve maatregel tegen de besmetting van anderen, ook al vertoont zo iemand zelf geen verschijnselen.
Het is geen 100% dekkende maatregel, maar het helpt wel degelijk. Bovendien is het een uitstekende reminder dat er zorgvuldig met de omgeving omgegaan moet worden vanwege het heersende virus.
Nog beter zou het zijn als passagiers ook nog een preventieve temperatuurmeting zouden ondergaan, ook al dekt dat ook niet alle situaties. Het zijn allemaal middelen om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken.

Ik wil niet leven in een wereld waarin iedereen verplicht gemaskerd moet rondlopen. Lijkt mij te veel op onheilspellende films. Net zo goed als ik me niet prettig voel als ik een ontmoeting heb met een mevrouw die haar hele gezicht bedekt heeft om religieuze redenen en dat je alleen de ogen kan zien. Ik vind het een beeld uit van die post-catastrophe films en daar voel ik me niet senang bij. In zo'n wereld zou ik me doodongelukkig voelen.

Profiel  

Bericht nummer:#291  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 10:09 am 
lid

Het grootste gevaar is het in duigen vallen van onze hele samenleving. Medisch gezien is het ook een gevaar dat angst en onrust onze natuurlijke weerstand ondermijnen: https://www.ad.nl/binnenland/twentse-ar ... uckgo.com/

Krijgt een gemiddelde burger het virus, dan is de kans 1 op 200 dat hij of zij binnenkort overlijdt. Dat is een lage kans, die meestal gelopen wordt door mensen die te weinig weerstand hebben, meestal mensen waarvan u weet dat ze geen lange levensverwachting meer hebben.

Kijken we naar de angst die ik steeds duidelijk merk, dan zie ik dat die angst primair voor de eigen gezondheid is. Ik ken mijzelf; ik weet dat dit bij mij zelf precies zo werkt. Die angst is onterecht!!!

Profiel  

Bericht nummer:#292  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 10:17 am 
lid

Biertje schreef:
Lies schreef:
Biertje schreef:

het gaat mij helemaal niet om die ambtenaar want ie voert een besluit uit. Het is de politiek die alles wegkijkt en voor de burger pas interesse heeft als aan die zelfde burger grof geld verdiend kan worden.Dat is waar het CDA voor staat. Die schuift de schuld af op de handelaren en onderneemt niets. En wat mij opvalt: ook jij draait oorzaak en gevolg om. Wordt dat de nieuwe Dutch Disease?

Het kan 3-5 jaar duren eer de luchtvaart weer op orde is. Dus nu miljarden in KL/M steken en denken dat er volgend jaar alweer alles op orde is, is onzin. Maar zo wordt er wel gedagdroomd. Immers, als mondkapjes de nieuwe norm wordt omdat een goed mondkapje helpt - iets wat ik voor een deel in twijfel trek - zullen de passagiers en bemanning degelijk spul moeten hebben, dan kan je nimmer aan de markt overlaten, mede omdat besmettingen in een voegtuig heel snel worden doorgegeven. Bedenk ook de gaten die het OV nu trekt want ze krijgen een beschikbaarsheidsvergoeding. Maar om dat gat te dekken moeten mensen dus reizen, Maar tegelijkertijd moeten we thuis blijven. Help, wie ziet het licht?

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... ljard-euro
We zitten wereldwijd in een crisis, waarin politici én ambtenaren samenwerken. En zolang we nog geen vaccin hebben zien ze maar een beetje licht en dan komt het aan op communiceren.

En omdat ik denk dat je een hekel hebt aan het CDA :) hieronder Jens Spahn (CDU) die het strategischer en openhartiger brengt:

Wat is het geheim achter het succes van Duitsland, de ‘corona-weltmeister’?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bca62943/

Net als de Nederlandse regering heeft de Duitse een draai van 180 graden gemaakt bij het thema mondkapjes. Maar Spahn deed het eerder, half april al, en communiceerde strategischer, door openhartig toe te geven dat hij een verkeerde inschatting had gemaakt. ‘We zullen elkaar de komende maanden waarschijnlijk veel moeten vergeven’, zei hij in de Bondsdag, met betrekking tot de bijna dagelijks veranderde inzichten over het virus. Het werkte. De verontwaardiging over de inschattingsfout bleef in Duitsland beperkt. In het straatbeeld zijn mondkapjes in twee weken tijd volledig ingeburgerd geraakt.

Voorzichtig aan zal hier alles weer een beetje open gaan, zodat de economie weer kan gaan draaien. Ook de overheidssteun voor o.a. KLM/Schiphol hoort daarbij i.v.m onze import en export.

Koester wat we hier nog hebben en dat we het op de been kunnen houden!! Honger en ellende moeten we zien te voorkomen.

Crisis in Libanon: lege supers, rijen voor banken en zelf groente verbouwen
https://nos.nl/collectie/13841/artikel/ ... -verbouwen

Er wordt gezucht en geruzied. Er zijn mensen in tranen. Anderen komen alleen om rond te kijken wat er nog ligt, ze hebben helemaal geen geld om iets te kopen. De wekelijkse gang naar de supermarkt in Beiroet is inmiddels een hele happening.
(…)
Ik zie lange rijen voor de banken. Uren staan mensen in de brandende zon, in de hoop wat geld te kunnen opnemen. Creditcards en cheques zijn onbruikbaar. Er wordt gehuild en geschreeuwd, geschopt en geslagen. Bij demonstraties worden de banken met molotovcocktails bekogeld en pinautomaten vernield.

Profiel  

Bericht nummer:#293  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 5:47 pm 
lid

PeterJKH schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ik wil niet leven in een wereld waarin iedereen verplicht gemaskerd moet rondlopen. Lijkt mij te veel op onheilspellende films. Net zo goed als ik me niet prettig voel als ik een ontmoeting heb met een mevrouw die haar hele gezicht bedekt heeft om religieuze redenen en dat je alleen de ogen kan zien. Ik vind het een beeld uit van die post-catastrophe films en daar voel ik me niet senang bij. In zo'n wereld zou ik me doodongelukkig voelen.

Dat moge zo zijn, maar inmiddels loopt de halve wereld met mondkapjes rond.
Je zult je zonder naakt voelen, iemand die er belabberde zeden op na houdt.

Profiel  

Bericht nummer:#294  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 6:12 pm 
lid

Ik ga er van uit dat mondkapjes tijdelijk zijn, en er of een vaccin komt, of een geneesmiddel, of dat het virus uitsterft.

Profiel  

Bericht nummer:#295  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 7:56 pm 
lid

Ik kan me niet meer aan de indruk onttrekken, dat we belazerd zijn door Rutte -VVD en zijn bende.

Ik ben nu wel heel erg benieuwd naar zijn geheime agenda, waarvoor hij misbruik van zijn crisis-macht maakt!

Uit tests blijkt: mondkapjes van drogist helpen tegen verspreiding corona

1 uur 38 minuten geleden
Aangepast: 1 uur 25 minuten geleden

Zelfgemaakte en andere niet-medische mondkapjes die gewoon bij de drogist te koop zijn, kunnen wel degelijk helpen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dat blijkt uit testen die de onderzoeksredactie van RTL Nieuws door deskundigen heeft laten uitvoeren.

Vanaf 1 juni is het dragen van een niet-medisch mondkapje verplicht in het openbaar vervoer. De aankondiging daarvan zorgde voor veel discussie, want werkt zo'n niet-medisch mondmasker wel? RTL Nieuws vergeleek verschillende mondkapjes (zowel zelfgemaakte als gekochte) en keek welk masker de meeste virusdeeltjes tegenhield.

Maskers die te koop zijn bij winkelketens zoals Hema en Etos blijken de meeste virusdeeltjes tegen te houden. Het gaat om deeltjes ter grootte van 3 micron, dat is drieduizendste millimeter.

Bijna net zo goed als chirurgische maskers
Daarmee doen de maskers niet onder voor chirurgische maskers die gebruikt worden door zorgmedewerkers op corona-afdelingen. Dat masker is gericht op het tegenhouden van deeltjes van 3 micron en groter, zegt Andreas Voss, hoogleraar infectiepreventie van de Radboud Universiteit.

Het coronavirus kan weliswaar ook op kleinere deeltjes door de lucht verspreid worden. Maar volgens hoogleraar Voss is de kans op besmetting door zulke kleine deeltjes buiten een ic-afdeling heel klein. "De hoofdmodus van alle infecties komt door grotere druppels tussen de 1 en 10, maar vooral tussen de 5 en 10 micron groot."

...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... rspreiding

Profiel  

Bericht nummer:#296  BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2020 9:18 pm 
lid

Rightnow schreef:
Het grootste gevaar is het in duigen vallen van onze hele samenleving. Medisch gezien is het ook een gevaar dat angst en onrust onze natuurlijke weerstand ondermijnen: https://www.ad.nl/binnenland/twentse-ar ... uckgo.com/

Krijgt een gemiddelde burger het virus, dan is de kans 1 op 200 dat hij of zij binnenkort overlijdt. Dat is een lage kans, die meestal gelopen wordt door mensen die te weinig weerstand hebben, meestal mensen waarvan u weet dat ze geen lange levensverwachting meer hebben.

Kijken we naar de angst die ik steeds duidelijk merk, dan zie ik dat die angst primair voor de eigen gezondheid is. Ik ken mijzelf; ik weet dat dit bij mij zelf precies zo werkt. Die angst is onterecht!!!

Het valt me op dat degenen die anderen van angstzaaien betichten zelf de grootste angstzaaiers zijn als het economische gevolgen, het vermeende vestigen van dictaturen en psychologische problemen gaat.

Profiel  

Bericht nummer:#297  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2020 7:36 am 
lid

Lieds schreef:
En omdat ik denk dat je een hekel hebt aan het CDA :) hieronder Jens Spahn (CDU) die het strategischer en openhartiger brengt:

Wat is het geheim achter het succes van Duitsland, de ‘corona-weltmeister’?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bca62943/
Het belangrijkste is dat mensen hun fouten toegeven en zaken anders aanpakken. Daar heb ik minder problemen mee dan roepen dat Rutte als leider het geweldig doet maar feitelijk fout op fout stapelt, niks verandert en dan alles wegkijkt. Een slim kabinet durft zaken te veranderen in het regeerakkoord, Een slim kabinet kijkt eens achterom: doen we dingen toch verkeerd? En fan is het antwoord: JA. Hoe kan het dat een bepaalde regeling voor ondernemers zo uitpakt dat diegene die het hardste nodig heeft daar geen gebruik van kan maken en de bedrijven waar alles nog steeds draait en ze het dus niet nodig hebben, wel kunnen beschikken over steun? Waarom wordt de bouwsector bewust kapotgemaakt?

Uit het onderzoek komt ook naar voren dan circa 300.000 bedrijven die erg weinig impact hebben gehad van de crisis wél in aanmerking kwamen voor de TOGS-regeling. 'Het kabinet kán terugvorderen, maar alleen op het moment dat daadwerkelijk is aangetoond dat deze bedrijven geen recht hadden op deze gift. Het heeft niet zozeer te maken met de kredietwaardigheidspositie van de bedrijven op het moment dat ze de TOGS aanvroegen.

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1041 ... ompensatie

Profiel  

Bericht nummer:#298  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2020 10:21 am 
lid

Raya schreef:
Yep!

De neoliberale markt is gericht op winstmaximalisatie, niet op (werkelijke) behoefte.
Winstmaximalisatie krijg je door een zo gering mogelijk aanbod bij een zo groot mogelijke vraag. Hoe groter het tekort, hoe hoger de prijzen kunnen worden opgedreven, hoe meer winst.

Daarom is de markt geen oplossing voor onze problemen. Het staat oplossingen eerder in de weg. Er zijn nog steeds volop pogingen om mogelijke vaccins commercialiseren met winstmaximalisatie.

Ook de markt voor medicijnen richt zich op de grootste winst.
Trump gebruikt al een week het oude medicijn tegen malaria "hydroxychionoquine" .
In Nederland is het verboden.

VVD fractievoorzitter Klaas Dijkhoff verklaarde vanmiddag in de Tweede Kamer dat de coronacrisis zal voortduren ‘totdat we een vaccin hebben’, wat vermoedelijk pas volgend jaar is. Als de lockdown maatregelen tot die tijd voortduren, dan is tegen die tijd niet alleen onze complete economie verwoest, maar tevens onze hele samenleving. En dat terwijl er NU AL een 100% werkend medicijn is: hydroxychloroquine. Een huisarts in New York, die de succesvolle therapie wereldkundig maakte, genas er al 699 patiënten mee. Een Nederlandse huisarts nam het over, en wist in zeer korte tijd 8 mensen te genezen.

Dr. Vladimir Zelenko heeft in New York al 699 corona patiënten met succes met een combinatie van hydroxychloroquine, zink sulfaat en azitromycine behandeld. Niet één van hen is overleden, niet één van hen hoefde aan de beademing, en slechts 4 moesten in het ziekenhuis worden opgenomen. Duur van de gemiddelde behandeling: slechts 5 dagen. Kosten? Een schamele $ 20,- per patiënt.

Succesverhalen stromen uit de hele wereld binnen, zoals gisteren de Nederlandse huisarts Rob Elens, die met hetzelfde recept al 8 mensen van corona wist te genezen. Dr. William Grace, een oncoloog in het Lenox Hill Hospital in New York, zei dat ‘wij dankzij hydroxychloroquine niet één dode in ons ziekenhuis hebben gehad.’

Dr. Stephen Smith verklaarde gisteren tegenover Fox News dat hij al van veel corona patiënten het leven heeft gered. ‘(Hydroxychloroquine) is een game changer. Ik denk dat dit het begin van het einde van de pandemie is.’

De Franse wetenschapper dr. Didier Raoult houdt op een wereldkaart bij waar het spotgoedkope middel wordt ingezet. Uit onderzoek blijkt dat al meer dan 6000 artsen onderschrijven dat hydroxychloroquine ‘de meest effectieve therapie’ voor de behandeling van corona is. In India wordt het middel ook preventief voorgeschreven.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/n ... -niet-aan/

Profiel  

Bericht nummer:#299  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2020 10:29 am 
lid

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32415914

Vrij vertaald: De perceptie van kwetsbaarheid voor COVID-19 zorgt dat blootstelling aan COVID-19-nieuws op mainstream media kan samengaan met depressieve symptomen.

Profiel  

Bericht nummer:#300  BerichtGeplaatst: di mei 19, 2020 10:36 am 
lid

Hume schreef:
Trump gebruikt al een week het oude medicijn tegen malaria "hydroxychionoquine" .
In Nederland is het verboden.

Kennelijk om de artsen een hart onder de riem te steken als ze tegen de mainstream in toch de therapie van Raoult testen. Slim politicus als hij is, hoopt hij op succes waarbij hij zal zeggen: als ik niet persoonlijk mijn steun had betuigd, waren veel mensen overleden. Hij zal dit dan later in zijn verkiezingscampagne inzetten.

Maar we weten niet hoe het zit. We hebben alleen anecdotal evidence en mogen alleen gebruiken op basis van compassionate use. Als er grondige informatie komt, moeten we over enkele jaren (als er meer onderzoeken klaar zijn) de onderzoekers eren die hun nek hebben uitgestoken, ongeacht de uitkomst. Nu hebben we alleen de anecdotes die we terecht dan maar inzetten, met of zonder Trump.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 362 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]