Het is nu ma okt 19, 2020 5:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 658 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#621  BerichtGeplaatst: wo maart 18, 2020 10:09 am 
lid

Wat een complottheorie.
:krantjekoffie:

Dit *proest* "realistisch beeld" kan zó de indoctrinatieboeken van D66 in.

Profiel  

Bericht nummer:#622  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 4:23 pm 
lid

De Voorzieningenrechter heeft alle vorderingen van Baudet c.s. jegens de VPRO afgewezen. De uitspraak is zeer uitgebreid gemotiveerd.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2020:1070

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'"
- Isaac Asimov

"Aan de omgang met marginale figuren valt de toestand van de rechtsstaat af te meten."
- Beatrice de Graaf

Profiel  

Bericht nummer:#623  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 5:03 pm 
lid

Citaat:
De rechter in Lelystad vindt de parafrase toch ‘gebrekkig’. ,,De drie woorden hebben namelijk een bijzonder negatief gewicht. Toch is dat niet doorslaggevend in deze zaak,” vindt de rechtbank.

Die wijst juist ook op de uitspraken van Baudet over onder meer een ‘blank en dominant Europa’. ,,De parafrase van de presentatrice van Buitenhof kan daar niet los van worden gezien. Daarnaast is Baudet een publieke figuur, die actief deelneemt aan het publieke (politieke) debat. Dit betekent dat hij meer moet accepteren dan de gemiddelde burger."

Ook zegt de rechter: ,,Bovendien kan de vraag van de presentatrice worden gezien als een bijdrage aan het publieke debat. Volgens het Europese Hof van de Rechten van de Mens mag het recht op vrijheid van meningsuiting dan minder snel ingeperkt worden. Ook is van belang dat kort na de uitzending Baudet publiekelijk heeft gewezen op de woorden die hij in de Tweede Kamer had gebruikt. Die woorden zijn toen ook door de VPRO op haar website geplaatst.”
Buitenhof die een debat aanslingert? Laat mij niet lachen. En als er al sprake is van aanslingeren dan moet die presentracie wel 1 pet dragen en niet 2 of nog meer.

https://www.ad.nl/politiek/baudet-verli ... ~aca39409/

Profiel  

Bericht nummer:#624  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 9:06 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Jan Roos, de grootste rechtspopulistische loser ooit, heeft ook nog een mening. :luidlachen:

Roos geeft onderbouwde kritiek, en Enzo501 gooit met modder.
:snooty:

Jan Roos is anders klaar met FvD.

https://tpook.nl/2020/10/02/forum-voor- ... ar-mee-is/

Profiel  

Bericht nummer:#625  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 2:09 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Dat verhaal is mij uitstekend bekend.
Hij probeert daarmee zijn criminele daad te verantwoorden.
Volgens mij lagen de zaken toch fundamenteel anders, en waren vrijwel geheel ingegeven door ordinair (financieel) eigen belang.
Hij maakte gebruik van een vrij algemene weerzin tegen het optreden van Fortuyn, om er een soort ' ideële tint' aan te geven.
Zo lijkt het in zijn idee nog wat.
Hij kon toch moeilijk zeggen dat hij financieel benadeeld zou worden als Fortuyn succes zou krijgen en uit puur financieel eigen belang handelde.
Dan zou hij afgegaan zijn als een gieter en zou hij zich niet meer hebben kunnen handhaven.

:hum: Dit soort verhalen hebben maandenlang op Facebook gecirculeerd, om aan te tonen dat het een ordinaire moord was en VvdG eigenlijk een seriemoordenaar. Maar het motief van Volkert van der Graaf was wel degelijk politiek en niet crimineel van aard. Van der Graaf procedeerde gewoonlijk namens milieu-organisaties en actievoerders. Het enige wat klopt aan je verhaal is dat VvG nogal vaak rechtszaken won, waardoor ondernemers enorm onder druk kwamen te staan. Voor het overige interesseerden de side-effects hem geen zier, zijn zaken gingen om de wet en ondeugdelijke vergunningen. Was een zaak klaar, dan ging hij naar de volgende. Dat is wat Aspergers doen: ze zetten zich iets in hun hoofd en duwen net zolang door, tot ze iets bereiken. Dan gaan ze verder naar het volgende project. Voor VvdG was de moord op Fortuyn dat. De moord was wekenlang zeer goed voorbereid.

Profiel  

Bericht nummer:#626  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:11 pm 
lid

Dat zeg je wel maar er zijn meer zaken bekend dan jij meeneemt in je oordeel.
Van der Graaf was goed bekend in onze contreien en hij liet zich vrij gemakkelijk omkopen om geen zaak aan te spannen.
Met deze praktijken had hij een aardige duit gespaard.
Het is verder nog maar de vraag wie die tot op heden onopgeloste moord op de Nunspeetse ambtenaar, Van der Werken, in het landgoed Welna bij Epe heeft gepleegd.
Uit directe en betrouwbare bron is mij bekend dat hij ziedend was op die ambtenaar omdat die volgens Van der Graaf hem een lelijke streek geleverd zou hebben.
Zie ook: https://www.misdaadjournalist.nl/rappor ... speet.html

Verder was hij als de dood zo bang dat Fortuyn bij succes zozeer op de hand van de Veluwse boeren was, hij had o.a. varkensboer Van der Brink uit Nunspeet in zijn gelederen opgenomen, en gezegd dat de varkensboeren in het vervolg op milieugebied weinig in de weg gelegd zou worden, waardoor de basis van zijn inkomen, optreden, chantageopbrengsten en zijn bestaan weg zouden vallen.

Profiel  

Bericht nummer:#627  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 3:52 pm 
lid

Wonderlijk dat jij dat uit de eerste hand hebt, want dat verhaal komt van Wien van den Brink, 2002 (LPF) en was bedoeld, om in de rechtszaak verzwarende omstandigheden te kunnen aanvoeren en af te leiden van de politieke motivatie, want Volkert moest als "een gevaarlijke criminele gek" worden afgeschilderd. De rechter is daar niet op ingegaan, er waren geen klachten.. de onderzoeken zijn wel heropend en weer gesloten, zonder dat we daar verder iets van hebben vernomen.. dit is de vroegste bron die ik kon vinden hierover in mijn archief,

Van der Graaf het met de Vereniging Milieu Offensief vooral gemunt op de
uitbreidingsplannen van veehouders. Ze boekten dikwijls succes. Zo
wonnen ze in 1999 een belangrijke procedureslag tegen de uitbreiding van
varkensbedrijven van Wien van de Brink, boerenleider en voorzitter van
de NVV (Nederlandse Vakbond van Varkenshouders).

Van de Brink kwam recentelijk in het nieuws omdat hij een twintigste plaats
kreeg... op de Lijst Fortuyn.
"Ik ken de dader", bevestigt Van den
Brink in een telefonisch gesprek met De Morgen, "maar alleen via de
rechtszaken die hij tegen mij inspande. Wat hij bij mij gedaan heeft,
deed hij bij vele andere boeren. Telkens als ze wilden uitbreiden,
maakte hij bezwaar bij de Raad van State. Vele andere boeren kochten hem
vervolgens af." Ze kochten hem om? "Ja, toen hij geld kreeg liet hij zijn protest telkens
vallen
. Maar dat heb ik nooit gedaan. Dat was tegen mijn principes."
Wien Van de Brink zegt zelf nooit persoonlijk contact te hebben gehad
met de verdachte of zijn organisatie, die al in 1993 de eerste klacht
indiende.

(De Morgen, 8 mei 2002)

Kan zijn dat er voortschrijdend inzicht is.. maar ik meen me te herinneren dat er indertijd geen enkel bewijs was. Volkert was niet een persoon, die bij allerlei mensen aan de deur kwam met zijn verhalen. De boer kreeg een brief met een gerechterlijk bevel, om te komen opdagen.. en vervolgens was de uitbreiding van zijn quota's van de baan, of de aankoop van grond..

Profiel  

Bericht nummer:#628  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 6:10 pm 
lid

Ik heb het uit de ambtenarij die direct met hem te maken kregen.

Profiel  

Bericht nummer:#629  BerichtGeplaatst: za okt 03, 2020 6:20 pm 
lid

kwaaistniet schreef:
Uit directe en betrouwbare bron is mij bekend dat hij ziedend was op die ambtenaar omdat die volgens Van der Graaf hem een lelijke streek geleverd zou hebben.

En ik heb de verhalen rond de rechtszaak tegen VvdG indertijd op de voet gevolgd. De moord op die ambtenaar was maanden na de zaak die speelde in de betreffende gemeente.. er is nooit een hard verband aangetoond, anders was VvdG wel meer ten laste gelegd indertijd. Alles wat hierover opdook was anekdotisch bewijs, wat mensen elkaar konden napapegaaien. Zodra er onder ede verklaard moet worden en er vragen gesteld over concrete aanwijzingen, hebben we alles van horen zeggen.

VvdG had veel vijanden. Hij zocht soms absurde gaten in de wet, om mensen een poot uit te draaien. Maar dat hij daar persoonlijk van zou hebben geprofiteerd, of dat er persoonlijke conflikten zouden zijn geweest, die een aanleiding gaven voor geweld door VvdG, is nooit aangetoond. Andersom overigens wel, er waren bandopnamen van telefoongesprekken, die de advocaat heeft laten horen in de zaak.

Die ambtenaar is vermoord.. misschien wel door mensen die uit de kringen van VvdG afkomstig waren. Kan best. Maar dat weten we dus niet. Ook ambtenaren kunnen vijanden maken.. persoonlijk, of via het werk..

Profiel  

Bericht nummer:#630  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 9:29 am 
lid

Baudet is wel degelijk neoliberaal. . Oké, hij is het er niet mee eens dat er een speciale tolk wordt ingeschakeld. Maar dan moe hij zijn kritiek richten op het partijkartel en niet op Irma Sluis.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... luis-onzin
https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... voor-nodig

Profiel  

Bericht nummer:#631  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 10:52 am 
lid

Biertje schreef:
Baudet is wel degelijk neoliberaal. . Oké, hij is het er niet mee eens dat er een speciale tolk wordt ingeschakeld. Maar dan moe hij zijn kritiek richten op het partijkartel en niet op Irma Sluis.

Ja da's waar. Als je zegt dat een doventolk theater is om belangrijk te doen, dan ben je een neoliberaal, of zo.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#632  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 11:06 am 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:

Ja da's waar. Als je zegt dat een doventolk theater is om belangrijk te doen, dan ben je een neoliberaal, of zo.

Mee eens. Ik vind dat nare studentikoze kwakelaccent van Baudet ook overbodig, maar blijkbaar vinden anderen het een prettig geluid.

Profiel  

Bericht nummer:#633  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 12:12 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:

Mee eens. Ik vind dat nare studentikoze kwakelaccent van Baudet ook overbodig, maar blijkbaar vinden anderen het een prettig geluid.

Overdreven onderdanen vinden rekwisieten en uiterlijkheden nu eenmaal belangrijk. Is wel te verklaren ja.

Profiel  

Bericht nummer:#634  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 12:34 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Overdreven onderdanen vinden rekwisieten en uiterlijkheden nu eenmaal belangrijk. Is wel te verklaren ja.

Laat nu de boreale inhoud die Baudet er uit kraamt erger zijn dan zijn uiterlijke sik.

Profiel  

Bericht nummer:#635  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 12:40 pm 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Laat nu de boreale inhoud die Baudet er uit kraamt erger zijn dan zijn uiterlijke sik.

Lijkt me meer van hetzelfde, het woordje 'boreaal' heel erg vinden zonder kunnen zeggen waarom.

Profiel  

Bericht nummer:#636  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 1:03 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Baudet is bang dat hij de Kamer over zich heen krijgt en daarom kiest hij maar een doventolk uit waar hij zijn kritiek op spuit.

Profiel  

Bericht nummer:#637  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 2:29 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Baudet is bang dat hij de Kamer over zich heen krijgt en daarom kiest hij maar een doventolk uit waar hij zijn kritiek op spuit.

Wie weet. Maar ik snap nog steeds niet waarom dat iemand tot neoliberaal maakt.

Komop mensen. Dit is een Baudet bash draadje. De staatsomroep is 24x7, op zoek naar verhalen om hem pootje te lichten. En jullie bakken er helemaal niks van.

:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#638  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 3:25 pm 
lid

Kom niet aan Irma, he !? :mrgreen:

Profiel  

Bericht nummer:#639  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 6:55 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:

Wie weet. Maar ik snap nog steeds niet waarom dat iemand tot neoliberaal maakt.

Komop mensen. Dit is een Baudet bash draadje. De staatsomroep is 24x7, op zoek naar verhalen om hem pootje te lichten. En jullie bakken er helemaal niks van.

:lol:
oorzaak en gevolg omdraaien.

Profiel  

Bericht nummer:#640  BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2020 7:08 pm 
lid

HvR schreef:
Kom niet aan Irma, he !? :mrgreen:
Val niet iemand die het beleid niet bepaald. Toch? Baudet haden sneer kunnen uitdelen naar dit kabinet dat kroegen om 22 uur moeten sluiten maar toestaat dat kerken gevuld met 600 mensen wel mogen en ook nog mogen zingen, iets wat supporters niet mogen. En goen bleef het stil bij FvD.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 658 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]