Het is nu vr apr 03, 2020 11:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 623 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#601  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 10:36 pm 
lid

O.a. door de instelling van de commissie van toezicht zal er niet gemakkelijk misbruik van de wet gemaakt worden.
Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat, en niet te vergeten het is oneindig veel beter dan met de oude wet.

Profiel  

Bericht nummer:#602  BerichtGeplaatst: za maart 14, 2020 10:45 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Van Engelshoven is alleen maar bezig met de Nederlandse geschiedenis zwart te maken, en Ollongren had het steeds over nepnieuws, wilde censuur, maar kon geen voorbeeld geven van wat ze bedoelde. Het zijn beide vormen van manipulatie van de waarheid, zoals dat in dictaturen ook gebeurt. Echt een hoogst onfris clubje dat D66. Ik snap niet wat je er in ziet.
Van Engelshoven wil de geschiedenis in een meer realistisch beeld schetsen. Daar is helemaal niets mis mee.
Het zogenaamde nepnieuws zou voor zover ik het begrijp gewoon blijven staan, maar daarnaast zou een nieuwsbericht met de juiste feiten geplaatst worden. Daar is weinig censuur aan te ontdekken, tenzij je dit pertinent in een kwaad daglicht wilt stellen.Een voorbeeld: Jouw Messias maakt middels de media de bevolking wijs dat wij als enig land iets aan de klimaatdoelstellingen doen. In zo'n geval is het niet meer dan correct om de juiste feiten weer te geven dat 196 landen zich bezig houden met de klimaatdoelstellingen en dat ons land binnen de EU er zelfs het minste aan doet. (Terwijl we er het meest bij gebaat zijn) En zo kun je nog wel even doorgaan. Censuur pas je toe als je vrije en onafhankelijke journalistiek bijvoorbeeld middels de rechter wilt verbieden. Dat is pas echte censuur die alleen in dictatoriale regimes voorkomt. Vreemd dat je het fundamentele verschil niet ziet. Heb je weer een gekleurde bril op?

Iedere dictatuur is druk met "de geschiedenis in een meer realistisch beeld schetsen". Een kabinet moet zich daar verre van houden. Ollongren was zelf de grootste producent van nepnieuws, en "omstreden" inhoud wordt wel degelijk verwijderd op de social media. In het wereldje van D66 worden woorden als "realisme", "juiste feiten", "vrij", enz. opportunistisch gekneed tot wat de ideologische agenda op dat moment verlangt, en kwaaisteniet hobbelt erachteraan.
:foei:

Komen we bij de volgende mantra van D66:

Verering van de EUHet antwoord van D66 op elk probleem is: nog meer Europa! D66 wil, net als de Franse president Emmanuel Macron, meer Europese uitgaven, Europese energiebelastingen en een Europees leger. Dat mag uiteraard, maar de Nederlandse kiezer is er in meerderheid tegen. En het pleidooi van Remkes voor meer invloed van het Nederlandse parlement op EU-beleid en verdragen, waar nodig met een twee derde meerderheid in beide Kamers – dat vond Ollongren maar niks.

:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#603  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 9:35 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
O.a. door de instelling van de commissie van toezicht zal er niet gemakkelijk misbruik van de wet gemaakt worden.
Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat, en niet te vergeten het is oneindig veel beter dan met de oude wet.

Ik heb niet zo'n vertrouwen in dergelijke commissies. Het hangt er maar net vanaf wie er in zitten en hoe de opdracht is geformuleerd. En wie uiteindelijk beslist en uitvoert.

Profiel  

Bericht nummer:#604  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 12:23 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Van Engelshoven is alleen maar bezig met de Nederlandse geschiedenis zwart te maken, en Ollongren had het steeds over nepnieuws, wilde censuur, maar kon geen voorbeeld geven van wat ze bedoelde. Het zijn beide vormen van manipulatie van de waarheid, zoals dat in dictaturen ook gebeurt. Echt een hoogst onfris clubje dat D66. Ik snap niet wat je er in ziet.
Van Engelshoven wil de geschiedenis in een meer realistisch beeld schetsen. Daar is helemaal niets mis mee.
Het zogenaamde nepnieuws zou voor zover ik het begrijp gewoon blijven staan, maar daarnaast zou een nieuwsbericht met de juiste feiten geplaatst worden. Daar is weinig censuur aan te ontdekken, tenzij je dit pertinent in een kwaad daglicht wilt stellen.Een voorbeeld: Jouw Messias maakt middels de media de bevolking wijs dat wij als enig land iets aan de klimaatdoelstellingen doen. In zo'n geval is het niet meer dan correct om de juiste feiten weer te geven dat 196 landen zich bezig houden met de klimaatdoelstellingen en dat ons land binnen de EU er zelfs het minste aan doet. (Terwijl we er het meest bij gebaat zijn) En zo kun je nog wel even doorgaan. Censuur pas je toe als je vrije en onafhankelijke journalistiek bijvoorbeeld middels de rechter wilt verbieden. Dat is pas echte censuur die alleen in dictatoriale regimes voorkomt. Vreemd dat je het fundamentele verschil niet ziet. Heb je weer een gekleurde bril op?

Iedere dictatuur is druk met "de geschiedenis in een meer realistisch beeld schetsen". Een kabinet moet zich daar verre van houden. Ollongren was zelf de grootste producent van nepnieuws, en "omstreden" inhoud wordt wel degelijk verwijderd op de social media. In het wereldje van D66 worden woorden als "realisme", "juiste feiten", "vrij", enz. opportunistisch gekneed tot wat de ideologische agenda op dat moment verlangt, en kwaaisteniet hobbelt erachteraan.

Verering van de EUHet antwoord van D66 op elk probleem is: nog meer Europa! D66 wil, net als de Franse president Emmanuel Macron, meer Europese uitgaven, Europese energiebelastingen en een Europees leger. Dat mag uiteraard, maar de Nederlandse kiezer is er in meerderheid tegen. En het pleidooi van Remkes voor meer invloed van het Nederlandse parlement op EU-beleid en verdragen, waar nodig met een twee derde meerderheid in beide Kamers – dat vond Ollongren maar niks.

De geschiedenis herschrijven is inderdaad een bezigheid van dictatoriale regimes en van regimes die wel voor democratisch doorgaan maar bepaalde minder gunstige of zelfs hun eigen criminele zaken willen verdoezelen of geheel wegcijferen.
Maar dat was nu juist niet de insteek van Ollongren. Een meer realistisch beeld van onze geschiedenis propageren is iets anders dan de geschiedenis herschrijven.
Maar ik neem aan dat je zelf ook wel zo intelligent bent om dat te onderkennen.
Dat is natuurlijk wel heel iets anders dan wat die Messias van jou wilde met het op de schroothoop gooien van lesboeken waarin zijn visie op de opwarming van de aarde niet staat beschreven. Dat heeft de duidelijke kenmerken van een dictator.
Was je daar zelf nog niet achter gekomen? Dan ben je kennelijk toch iets minder intelligent dan ik eerst dacht.

Het lijkt me bovendien niet erg gepast om een mantra van D66 aan te halen als ware het van D66 terwijl dat niet afkomstig is van D66 maar kennelijk van een criticaster.
Dat mag overigens best maar dan is het wel zo netjes om de bron erbij te vermelden. Dan weten we wie dat beweert.

Profiel  

Bericht nummer:#605  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 12:35 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Ik heb niet zo'n vertrouwen in dergelijke commissies. Het hangt er maar net vanaf wie er in zitten en hoe de opdracht is geformuleerd. En wie uiteindelijk beslist en uitvoert.

Er is in Nederland heel erg veel geregeld omtrent de activiteiten van de veiligheidsdiensten. Ik vermoed zelfs dat onze veiligheidsdiensten de meest gecontroleerde van vergelijkbare democratische westerse landen is.
Met de volgende link kun je er nog meer over vernemen:
https://www.aivd.nl/onderwerpen/toetsin ... trole-aivd
Er is ook een keer een eind aan wat mogelijk is op dit gebied.
Als je een fundamenteel wantrouwen jegens de overheid koestert is er natuurlijk niets goed.

Profiel  

Bericht nummer:#606  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 12:38 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Er is in Nederland heel erg veel geregeld omtrent de activiteiten van de veiligheidsdiensten. Ik vermoed zelfs dat onze veiligheidsdiensten de meest gecontroleerde van vergelijkbare democratische westerse landen is.
Als je een fundamenteel wantrouwen jegens de overheid koestert is er natuurlijk niets goed.
Is het omgekeerde dan niet het geval?

Profiel  

Bericht nummer:#607  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 4:39 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Er is al een paar keer gebleken dat de inlichtingendiensten onrechtmatig slepen en die data blind aan andere inlichtingendiensten beschikbaar stellen.
Beide mag niet. Toch gebeurt het. Telkens weer.

Als iemand bij voortduring de wet overtreedt, is dat de overheid.

Profiel  

Bericht nummer:#608  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 4:46 pm 
lid

Raya schreef:
Er is al een paar keer gebleken dat de inlichtingendiensten onrechtmatig slepen en die data blind aan andere inlichtingendiensten beschikbaar stellen.

Is dat ook al gebeurd na de instelling van de commissie van toezicht?
Heb je daar voorbeelden van?

Profiel  

Bericht nummer:#609  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 4:51 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Raya schreef:

Is dat ook al gebeurd na de instelling van de commissie van toezicht?
Heb je daar voorbeelden van?

Ja, die heeft er zelfs ook op gewezen.

https://www.bd.nl/politiek/inlichtingen ... google.nl/

Profiel  

Bericht nummer:#610  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 5:44 pm 
lid

De commissie van Toezicht doet kennelijk haar werk goed.
De minister heeft er keihard aan gewerkt om de aanbevelingen van die Toezicht commissie rond te krijgen.
Hieruit blijkt wel dat het systeem werkt, ook al voldeden de veiligheidsdiensten nog niet aan de wettelijke voorschriften.
Ik krijg er juist nog meer vertrouwen door dat de nieuwe wet met de Toezicht commissie een goede zaak is.

Profiel  

Bericht nummer:#611  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 6:04 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
De commissie van Toezicht doet kennelijk haar werk goed.
De minister heeft er keihard aan gewerkt om de aanbevelingen van die Toezicht commissie rond te krijgen.
Hieruit blijkt wel dat het systeem werkt, ook al voldeden de veiligheidsdiensten nog niet aan de wettelijke voorschriften.
Ik krijg er juist nog meer vertrouwen door dat de nieuwe wet met de Toezicht commissie een goede zaak is.

Het systeem zou werken als de inlichtingendiensten zich aan de wet zouden houden cq aan de wet gehouden zouden kunnen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#612  BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2020 9:44 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

De geschiedenis herschrijven is inderdaad een bezigheid van dictatoriale regimes en van regimes die wel voor democratisch doorgaan maar bepaalde minder gunstige of zelfs hun eigen criminele zaken willen verdoezelen of geheel wegcijferen. Maar dat was nu juist niet de insteek van Ollongren. Een meer realistisch beeld van onze geschiedenis propageren is iets anders dan de geschiedenis herschrijven. Maar ik neem aan dat je zelf ook wel zo intelligent bent om dat te onderkennen. Dat is natuurlijk wel heel iets anders dan wat die Messias van jou wilde met het op de schroothoop gooien van lesboeken waarin zijn visie op de opwarming van de aarde niet staat beschreven. Dat heeft de duidelijke kenmerken van een dictator. Was je daar zelf nog niet achter gekomen? Dan ben je kennelijk toch iets minder intelligent dan ik eerst dacht.

Het lijkt me bovendien niet erg gepast om een mantra van D66 aan te halen als ware het van D66 terwijl dat niet afkomstig is van D66 maar kennelijk van een criticaster. Dat mag overigens best maar dan is het wel zo netjes om de bron erbij te vermelden. Dan weten we wie dat beweert.

De bron staat al in #535. Een helder verhaal, met opmerkingen van hoogleraar staatsrecht Voermans, wiens kritiek inderdaad niet mals is, met duidelijke voorbeelden in de tekst en (door mij toegevoegd) naast de tekst. Zie ik de D66 trol, die de standpunten van Baudet aan de lopende band verkracht en nergens een bron geeft, hier nou huilie komen doen dat het niet netjes is?
:lol:

Veel schoolboeken zijn inderdaad linkse bagger, heeft HP-De Tijd uitgezocht: De politiek correcte wereld van het schoolboek. Wat je keinzoon in het geschiedenisboek van Indigo over Pim Fortuyn leert?

Het is 6 mei 2002. Pim Fortuyn verlaat de radiostudio in Hilversum waar hij te gast was in de show van DJ Ruud de Wild. ... Op het parkeerterrein loopt een onbekende man op hem af. Een handtekeningenjager? Maar plotseling trekt de man een pistool en schiet. Als de ambulance arriveert, is het te laat: Pim Fortuyn is overleden. ... Door zijn scherpe opvattingen maakte Fortuyn veel tegenstanders. Dat werd hem uiteindelijk noodlottig.

De naam van de onbekende man komen we niet te weten. Dat het een linkse milieuactivist betrof evenmin. De moord op Fortuyn wordt voorgesteld als een onafwendbaar gevolg van zijn politieke standpunten. Maar ... geen kritiek hè, want dit is een "realistisch beeld", en als je er tegenin gaat ben je volgens D66 een dictator. Wat een stel mafkezen.
:snooty:

Profiel  

Bericht nummer:#613  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 6:12 pm 
lid

Wat erg allemaal. Vreselijk gewoon. Ik kan er niet van slapen.

Profiel  

Bericht nummer:#614  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 6:17 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Wat erg allemaal. Vreselijk gewoon. Ik kan er niet van slapen.

Je bedoelt dat je geen inhoudelijk weerwoord hebt en dat Baedeker het goed samenvat ?

Dat is niet erg, maar zeg dat dan gewoon. En hou dan ook op met dat eeuwige gezwatel van je....

Profiel  

Bericht nummer:#615  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 8:52 pm 
lid

Waarover Baudet zit te liegen? Over het feit dat wij een voorbeeld moet nemen aan Singapore. Maar wacht even, in Japan en andere Aziatische landen heeft men veel ervaring opgedaan met SARS, een broertje van COVID-10 en daar hebben ze kennelijk van geleerd want dat heeft hen toen een hoop doden gekost. . Het is ongewoon om daar geen mondkapje te dragen als je verkouden bent, je wordt daar keihard op aangesproken en afgerekend. . Die mensen houden daar dus een geheel andere cultuur op na.

https://www.youtube.com/watch?v=QRh4LE_YLk4

Profiel  

Bericht nummer:#616  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 11:07 pm 
lid

baedeker schreef:
Veel schoolboeken zijn inderdaad linkse bagger, heeft HP-De Tijd uitgezocht: De politiek correcte wereld van het schoolboek.
Net alsof "politiek correct" het monopolie is van linkse mensen :fluiten: ..er zijn ook een heleboel mensen op rechts, die helemaal geen zin hebben in gehak op immigranten, of in een vrijage met Trump en Poetin, of het gezeik over Zwarte Piet demonstranten. Of is het idee, dat PVV en FvD het monopolie hebben op rechts ?

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#617  BerichtGeplaatst: ma maart 16, 2020 11:38 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Veel schoolboeken zijn inderdaad linkse bagger, heeft HP-De Tijd uitgezocht: De politiek correcte wereld van het schoolboek.
Net alsof "politiek correct" het monopolie is van linkse mensen :fluiten: ..er zijn ook een heleboel mensen op rechts, die helemaal geen zin hebben in gehak op immigranten, of in een vrijage met Trump en Poetin, of het gezeik over Zwarte Piet demonstranten. Of is het idee, dat PVV en FvD het monopolie hebben op rechts ?

De uitdrukking is niet "politiek" "correct" maar "politiek correct", en ja dat is een monopolie van linkse mensen.
:lol:

Maar ik wist wel dat het uit de boeken schrijven van de GroenLinks moordenaar van Fortuyn in je straatje zou passen.

Profiel  

Bericht nummer:#618  BerichtGeplaatst: di maart 17, 2020 1:30 am 
lid

Die Volkert is in onze contreien bekend, omdat hij zijn activiteiten hier ondernam.
Hij nam juridische stappen tegen boeren die hun bio-industriële bedrijven wilden uitbreiden.
Daar had hij zich in gespecialiseerd.
Nu bleek hij niet alleen maar een idealist, maar belanghebbende boeren konden hem ook afkopen. Dat was zijn neveninkomst. Dat was nogal lucratief voor hem. Hij bleek een speciale rekening te onderhouden waarop die 'afkoop gelden' gestort werden.
Eigenlijk was het dus een soortement van afperser, alhoewel hij zich zo natuurlijk niet voordeed.
Hij bleek al een heel aardig spaarbedrag op die rekening te hebben.
Nu kwam Fortuyn nogal snel en opmerkelijk in opkomst en die had een varkensboer uit Nunspeet op een vrij hoge plaats in de rangorde van zijn politieke partij. En daaruit kwam voort dat Fortuyn de varkensboeren geen stro breed meer in de weg wilde leggen.
Daarmee zou het lucratieve deel van Volkerts neveninkomst wegvallen.
Dat was de directe aanleiding tot de moord, hoe het verder ook anders verwoord werd.

Ter illustratie, er was al eens eerder een diepgaand conflict met een regionaal functioneerde ambtenaar uit Nunspeet ontstaan waarbij Volkert gemene opzet meende vastgesteld te hebben in het hem terzijde schuiven, en waarbij zijn mogelijkheden om de betreffende boeren te belagen, behoorlijk werden beknot.
Enige tijd later werd deze ambtenaar in een bosgebied vermoord aangetroffen.
Theo van Gogh is nog eens bezig geweest om aan te tonen dat de plaatselijke politie slecht onderzoek naar deze moord had verricht. Maar dat project heeft hij niet kunnen afmaken.
De moordenaar is niet gepakt.

Profiel  

Bericht nummer:#619  BerichtGeplaatst: di maart 17, 2020 1:42 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Die Volkert is in onze contreien bekend, omdat hij zijn activiteiten hier ondernam.
Hij nam juridische stappen tegen boeren die hun bio-industriële bedrijven wilden uitbreiden.
Daar had hij zich in gespecialiseerd.
Nu bleek hij niet alleen maar een idealist, maar belanghebbende boeren konden hem ook afkopen. Dat was zijn neveninkomst. Dat was nogal lucratief voor hem. Hij bleek een speciale rekening te onderhouden waarop die 'afkoop gelden' gestort werden.
Eigenlijk was het dus een soortement van afperser, alhoewel hij zich zo natuurlijk niet voordeed.
Hij bleek al een heel aardig spaarbedrag op die rekening te hebben.
Nu kwam Fortuyn nogal snel en opmerkelijk in opkomst en die had een varkensboer uit Nunspeet op een vrij hoge plaats in de rangorde van zijn politieke partij. En daaruit kwam voort dat Fortuyn de varkensboeren geen stro breed meer in de weg wilde leggen.
Daarmee zou het lucratieve deel van Volkerts neveninkomst wegvallen.

Dat was de directe aanleiding tot de moord, hoe het verder ook anders verwoord werd.

....

Tijdens de rechtszaak in maart en april 2003 bekende Van der Graaf de aanslag op Fortuyn. Hij gaf als motief dat hij in Fortuyn een groeiend gevaar voor de samenleving zag, met name voor kwetsbare groepen zoals asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering, aldus de verklaring van het Openbaar Ministerie.[2][3] Het OM:

"Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen."

Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis waarin hij schuldig werd bevonden aan moord:

"Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkert_van_der_Graaf

Hou maar op met je getrol, Kwaaisteniet.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#620  BerichtGeplaatst: di maart 17, 2020 8:37 am 
lid

Dat verhaal is mij uitstekend bekend.
Hij probeert daarmee zijn criminele daad te verantwoorden.
Volgens mij lagen de zaken toch fundamenteel anders, en waren vrijwel geheel ingegeven door ordinair (financieel) eigen belang.
Hij maakte gebruik van een vrij algemene weerzin tegen het optreden van Fortuyn, om er een soort ' ideële tint' aan te geven.
Zo lijkt het in zijn idee nog wat.
Hij kon toch moeilijk zeggen dat hij financieel benadeeld zou worden als Fortuyn succes zou krijgen en uit puur financieel eigen belang handelde.
Dan zou hij afgegaan zijn als een gieter en zou hij zich niet meer hebben kunnen handhaven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 623 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]