Het is nu za sep 26, 2020 8:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 862 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44
Auteur Bericht
Bericht nummer:#861  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2020 10:27 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
(...) Verder is het bij dit soort zaken vaak zo dat de paniek meer ellende veroorzaakt dan de ziekte zelf.

Inmiddels is dat wel duidelijk geworden. In de openingspost schreef ik over mogelijk honderden miljoenen doden maar nu, een half jaar later, zijn e nog geen 800.000 geteld, wereldwijd, en de epidemie is al ver voortgeschreden. Nu zou ik drie miljoen doden al veel vinden, zelfs, in het onwaarschijnlijke geval, dat vaccins geen wijziging in de epidemie zouden veroorzaken.

Ik bespeur bij mezelf een bewonderenswaardig stukje voortschrijdend inzicht dat bij velen onbtreekt. Ik ben het dan ook met mijn hier gequote mening van een paar maanden terug oneens. Er is in veel landen in meer of mindere mate verstandig beleid gevoerd waarbij middels kortere of langere, striktere of wat minder strikte lockdowns veel ellende is voorkomen.

Profiel  

Bericht nummer:#862  BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2020 11:00 am 
lid

Eerst was ik verbijsterd dat vluchten van en naar China gewoon doorgingen vanaf Schiphol. Toen het het RIVM begon te dagen dat Covid-19 wel eens problemen op de IC's kon gaan geven, kwam, beter laat dan nooit, de lockdown.

Maar momenteel houden we te lang vast aan anderhalve meter, zijn we ook weer heel erg laat opnieuw met de ventilatieproblematiek. Nergens ter wereld wordt erg veel gedaan met de opbouw van natuurlijke immuniteit, die toch onvermijdelijk is omdat er te weinig zekerheid is dat de vaccin-route alles kan oplossen.

Het specifieker focusen op mensen met zwakkere afweer schijnt nu pas in het vizier van het OMT te komen... we zullen zien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 862 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]