Het is nu zo maart 29, 2020 8:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 796 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#761  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:28 pm 
lid

P-G schreef:
Enzo501 schreef:
Lumiere schreef:
Oh dat zal, doet niet af aan dat nationaal conservatieven zijn ontzettend goed in daadkrachtig overkomen in een crisis, meer macht naar zich toetrekken en dat vooral niet meer weggeven na de crisis.
Ach, als er in het vrije westen straks 20x zoveel doden vallen dan in landen in het oosten door het virus omdat er een krankzinnig groepsimmuniteits experiment wordt uitgevoerd, eigenlijk alleen maar omdat we toch allemaal zo graag naar het strand willen moet je inderdaad niet vreemd opkijken als de kiezers in landen in het oosten dat beleid gaan belonen.
Enzo gebruikt in elk geval dezelfde drogreden als de pleitbezorgers van de bruine agenda.

Ja, dat moet wel waar zijn, want P-G is de grote expert bruin bakken.
:lol:

Profiel  

Bericht nummer:#762  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:33 pm 
lid

Ik blijf het wonderlijk vinden dat de overheid, met meer dan 1000 communicatiemensen in dienst op de ministeries, maar niet in staat blijkt een boodschap aan de bevolking over te brengen waar geen verwarring over ontstaat.
:drunk:

Profiel  

Bericht nummer:#763  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:38 pm 
lid

Spanje is wereldwijd een van de zwaarst getroffen landen door het coronavirus. Soldaten helpen mee om de uitbraak in te dammen. Maar wanneer ze rusthuizen desinfecteren, treffen ze vaak bewoners aan die helemaal aan hun lot zijn overgelaten. Of zelfs dood in hun bed liggen. Van de verzorgers geen spoor.

Vervelend zo'n griepje. De aantallen doden in Spanje worden schattingen.

Profiel  

Bericht nummer:#764  BerichtGeplaatst: di maart 24, 2020 11:44 pm 
lid

baedeker schreef:
Ik blijf het wonderlijk vinden dat de overheid, met meer dan 1000 communicatiemensen in dienst op de ministeries, maar niet in staat blijkt een boodschap aan de bevolking over te brengen waar geen verwarring over ontstaat.

Nederland doet bijna alles fout, te weinig en/of te laat. Alleen een wonder kan het tij nog keren. De regering en het RIVM (waar is van Dissel gebleven trouwens....?) moeten weten wat eraan zit te komen.

Profiel  

Bericht nummer:#765  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 12:53 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Nederland doet bijna alles fout, te weinig en/of te laat. Alleen een wonder kan het tij nog keren. De regering en het RIVM (waar is van Dissel gebleven trouwens....?) moeten weten wat eraan zit te komen.

De toekomst zal uitwijzen wat de zuidelijke landen als Italië,Spanje en Frankrijk beter hebben gedaan dan Nederland en andere noordelijke landen.
Oost Europa kent niet zoveel reizende mensen als west Europa, dus dat is moeilijk te vergelijken.
Ik geloof er in dat Nederland beter uit deze crisis zal komen dan de meeste andere EU landen.
95% van de Nederlanders staan achter de maatregelen van de regering.
Een percentage querulanten zal je hier altijd houden.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Profiel  

Bericht nummer:#766  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 6:51 am 
lid

baedeker schreef:

Maatregelen die in zich tegenstrijdig zijn, kun je niet zonder verwarring te stichten overbrengen.

Het is paniekvoetbal. Deskundigen spreken elkaar tegen, de praktijk elders de maatregelen hier. Het volk verwacht duidelijkheid, maar niemand weet welke maatregelen te nemen die kool en geit sparen (economie en gezondheid). Leugens, verdraaiingen en spin van spindoctors en communicatiemensen, worden dankzij internet, welke is verbonden met de hele wereld, ook gebieden waar inmiddels heel veel ervaring is of wordt opgedaan, snel doorgeprikt. Wat voor nog meer verwarring en ongeloof leidt.

Profiel  

Bericht nummer:#767  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 9:04 am 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wat ik heel vreemd vind is het aantal patiënten dat weer beter is, het staat bij Nederland al een dikke week op 2 en dat is iets wat mij echt verbaast.

Profiel  

Bericht nummer:#768  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 9:34 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Wat ik heel vreemd vind is het aantal patiënten dat weer beter is, het staat bij Nederland al een dikke week op 2 en dat is iets wat mij echt verbaast.

Waarschijnlijk door de goede gezondheidszorg.
Nederland kun je vergelijken met New York ,heel veel mensen reizen naar alle hoeken van de wereld
en vreselijk veel mensen komen van alle hoeken uit de wereld naar Nederland.
Schiphol is een van de drukste traditie luchthaven waar dagelijks duizenden mensen passeren.

En dan nog al die mensen die in de krokusvakantie gingen skiën en daarna carnaval vieren.
Daarom hier moeten wel heel veel mensen meer besmet zijn dan de 5000 die nu ziek zijn.

Daarom kun je Nederland niet vergelijken met landen als Tsjechië of Hongarije.
Zolang er niet meer dan 2000 mensen op de IC liggen, heb ik nog vertrouwen in onze deskundigen en regering.

Profiel  

Bericht nummer:#769  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 10:09 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Past bij het hele Nederlandse beleid in de zorg en de regering: totaal gebrek aan transparantie. Natuurlijk zijn er meer mensen hersteld, maar het wordt gewoon niet bijgehouden. Sowieso zijn er ook veel meer zieken, er wordt niet getest, als je ziek wordt en je belt je dokter zal hij zeggen dat je thuis moet blijven en niet getest zal worden. Alleen als het ernstig wordt kun je opgenomen worden en getest. Nu nog wel tenminste.
De huisartsen spelen trouwens per definitie een belanrijke rol in het Nederlandse verstervingsbeleid.

'Volgens Djamin zijn ook huisartsen mogelijk terughoudend geworden met het doorsturen van acute patiënten naar het ziekenhuis. ,,Tegen hen zou ik willen zeggen: wees dat niet. Ook die zorg moet op peil blijven. En daar hebben we, omdat we de niet-acute zorg hebben afgeschaald, ook nog altijd voldoende capaciteit voor. Wie een nieuwe heup moet hebben, moet even wachten. Maar voor een gebroken heup kan je hier ook nog steeds direct geholpen worden.‘’

Profiel  

Bericht nummer:#770  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 10:21 am 
lid

Hume schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

De toekomst zal uitwijzen wat de zuidelijke landen als Italië,Spanje en Frankrijk beter hebben gedaan dan Nederland en andere noordelijke landen.
Oost Europa kent niet zoveel reizende mensen als west Europa, dus dat is moeilijk te vergelijken.
Ik geloof er in dat Nederland beter uit deze crisis zal komen dan de meeste andere EU landen.

Nederland staat 8e op dat lijstje wereldwijd qua aantal doden. En de landen boven Nederland hebben allemaal minstens 3 keer zoveel inwoners.
Hoe dit ook verder uitpakt en we hopen allemaal dat het beter zal aflopen dan velen nu vrezen, het risico dat in Nederland genomen is de afgelopen weken met alle kennis die er al was en is, het inmiddels verlaten plan van groepsimmunteit, rampzalige toespraak van Rutte, de ontwikkelingen in andere landen, de lakse aanpak (we gaan de zwakkeren beschermen en dan nog een week de verzorgingshuizen open laten) is onacceptabel en mag sowieso niet zonder gevolgen blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#771  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 10:35 am 
lid

Oproep bloedbank: genezen coronapatiënt kom plasma geven
De Nederlandse bloedbanken roepen ex-coronapatiënten die positief getest zijn op om bloedplasma te doneren. Met de antistoffen die in het plasma van genezen patiënten zitten, hopen zij dat zieke coronapatiënten beter kunnen worden.

Marcia Nieuwenhuis 25-03-20, 07:00 Laatste update: 08:23
29
Vanaf vandaag ploft bij coronapatiënten die positief getest zijn op het virus een brief op de mat, waarmee zij zich bij de Nederlandse bloedbanken van Sanquin kunnen melden. Aan de ex-coronapatiënten wordt gevraagd of zij bloedplasma willen doneren als ze twee weken vrij zijn van klachten. Het bloedplasma van die patiënten gaat vervolgens naar ziekenhuizen met coronapatiënten.

Lagere sterfte
Die ziekenhuizen gaan onderzoek doen of het plasma kan helpen om patiënten met het nieuwe coronavirus covid-19 te genezen. Hoogleraar en arts-microbioloog Hans Zaaijer van Sanquin: ,,Bij de sars-epidemie in 2002 en 2003 zagen we destijds een positief effect van de inzet van plasma. De hoop is dat dit ook bij corona ook zo is. Dit zijn beide coronavirussen.’’

De uitkomsten waren destijds gunstig. ,,Er waren toen aanwijzingen voor een lagere sterfte en kortere ziekenhuisopname’’, beschrijft Zaaijer. ,,Als coronapatiënten in Nederlandse ziekenhuizen dit toegediend krijgen, hopen we daarmee te voorkomen dat die patiënten op de intensive care terecht komen.’’

Hoe dat werkt? ,,Antistoffen zijn een soort vorkjes die met hun tanden de uitsteekseltjes van het virus herkennen en daarop vast gaan vast zitten’’, legt de professor uit. ,,Dat vindt het virus niet fijn, want die uitsteekseltjes zijn op zoek naar nieuwe longcellen die ze kunnen infecteren. Zo schakelen die antistoffen het virus uit.’’

‘Blij en optimistisch’
Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) is de trekker van dit onderzoek en gaat er samen met vijf medische centra aan werken. ,,We zijn blij en optimistisch, maar er moet in korte tijd ook nog veel uitgezocht worden’’, verklaart LUMC-woordvoerder Hennie Castelein. Zo moet bijvoorbeeld de onderzoeksopzet nog worden goedgekeurd.

Volgens een recent artikel in het toonaangevende medische tijdschrift The Lancet blijkt dat antistoffen in het plasma van herstelde patiënten van virusinfecties gebruikt kunnen worden als behandeling, zonder ernstige bijwerkingen. ,,Er zijn gunstige aanwijzingen bij ebola, sars, en de vogelgriep, maar er zijn nog nauwelijks gegevens gepubliceerd die aantonen dat dit ook geldt voor het nieuwe coronavirus’’, licht professor Zaaijer toe.

Ook in de Verenigde Staten en China wordt gewerkt aan behandeling van patiënten met bloed van herstelde patiënten. Experts zeggen dat deze mogelijke behandeling eerder beschikbaar zal zijn dan reguliere medicijnen. Longartsen zitten momenteel met hun handen in het haar, omdat de aanbevolen medicijnen niet veel effect hebben, maar wel veel bijwerkingen, zo erkende de Nederlandse Vereniging van Artsen voor Longziekten en Tuberculose (NVALT) dit weekend in een interview met deze krant.

Alleen bij positieve test
Bloedbank Sanquin benadrukt dat het niet de bedoeling is dat mensen zich melden die vermoeden dat zij corona hebben gehad. ,,Deze oproep is echt alleen bedoeld voor mensen met een positieve test, waarvan onomstotelijk is vastgesteld dat zij corona hadden’’, onderstreept Zaaijer. Deze gegevens worden gecheckt bij de GGD’s.

Vorige week onthulde deze krant dat de Nederlandse bloedbanken ook een groot bevolkingsonderzoek gaan doen door massaal bloed te testen op corona. Bij zo’n tienduizend plasma- en bloeddonoren wordt onderzocht of die donoren antistoffen hebben aangemaakt tegen het virus. De bloedtesten moeten duidelijk maken of er in Nederland al een grote groep bestand is tegen corona. Zaaijer legde daarover uit: ,,Bij corona geldt dat als net iets meer dan 60 procent van corona is genezen, het virus niet nog een slachtoffer weet te pakken. Mensen zijn dan zodanig omringd met immune mensen dat de uitbraak niet verder gaat.’’

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/n ... ~aa90b165/

De kwestie is dus simpel: je kan beter mensen die zeggen dat ze genezen zijn van een vervelende griep met koorts maar daarop nooit getest zijn, testen op de aanwezigheid van antilichamen. Ik heb de indruk dat alles nu draait om testen, testen en nog eens testen. Niet meten is niet weten en per definitie je kop in het zand steken.

Profiel  

Bericht nummer:#772  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 10:46 am 
lid

Enzo501 schreef:
Hume schreef:
baedeker schreef:

Nederland staat 8e op dat lijstje wereldwijd qua aantal doden. En de landen boven Nederland hebben allemaal minstens 3 keer zoveel inwoners.
Hoe dit ook verder uitpakt en we hopen allemaal dat het beter zal aflopen dan velen nu vrezen, het risico dat in Nederland genomen is de afgelopen weken met alle kennis die er al was en is, het inmiddels verlaten plan van groepsimmunteit, rampzalige toespraak van Rutte, de ontwikkelingen in andere landen, de lakse aanpak (we gaan de zwakkeren beschermen en dan nog een week de verzorgingshuizen open laten) is onacceptabel en mag sowieso niet zonder gevolgen blijven.

Enzo heeft hier wel een punt.

Hume, 95% vertrouwen peilingen zijn folklore uit Noord Korea. Net als dat Kim dinges z'n land niet eens op je lijst voorkomt. Je hoeft er niet iedere keer in te trappen.

Profiel  

Bericht nummer:#773  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 11:20 am 
lid

Hier nog een redelijk zorgwekkende statistiek...

Profiel  

Bericht nummer:#774  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 12:59 pm 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:

Waarschijnlijk door de goede gezondheidszorg.
Nederland kun je vergelijken met New York ,heel veel mensen reizen naar alle hoeken van de wereld
en vreselijk veel mensen komen van alle hoeken uit de wereld naar Nederland.
Schiphol is een van de drukste traditie luchthaven waar dagelijks duizenden mensen passeren.

En dan nog al die mensen die in de krokusvakantie gingen skiën en daarna carnaval vieren.
Daarom hier moeten wel heel veel mensen meer besmet zijn dan de 5000 die nu ziek zijn.

Daarom kun je Nederland niet vergelijken met landen als Tsjechië of Hongarije.
Zolang er niet meer dan 2000 mensen op de IC liggen, heb ik nog vertrouwen in onze deskundigen en regering.
Ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat het RIVM zegt dat de opname van het aantal Corona-gevallen afvlakt dat er genoeg IC ziekenhuisbedden zijn o.b.v. rekenmodellen. .

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2130627 ... s-vlakt-af

Je vergeet bovendien iets anders: Nederlanders leven dichter op elkaar ment neemt nauwelijks maatregelen want kost geld.

Profiel  

Bericht nummer:#775  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 3:22 pm 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

De software waarop meldingen van besmettingen en overlijden moeten worden gemeld, heeft geen mogelijkheid om betermeldingen op te doen. Dus die cijfers zullen we voorlopig niet te weten komen. Al schatte vanochtend de bloeddienst Sanquin, die donoren zoekt die van corona genezen zijn om plasma te kunnen maken met anti-stoffen, het aantal genezen patiënten op dit moment op ca. 330.
Het nieuws repte daarentegen dat de 0-patient, de patient bij wie de eerste besmetting in Nederland, nu genezen is en inmiddels weer aan het werk. Hoe e.e.a. zich verhoudt, weet ik niet.

Profiel  

Bericht nummer:#776  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 5:28 pm 
lid

Dat betekent dis dat deze website een vertekend beeldt geeft en de leugens van het RIVM blootlegt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Profiel  

Bericht nummer:#777  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 5:44 pm 
lid

Enfin, de aanpak lijkt te werken, het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt niet langer exponentioneel. Onze overheid lijkt de juiste balans tussen inperking van je vrijheid en bescherming van de bevolking te hebben gevonden. Niet voor niets wordt het RIVM als een van de besten op haar vlak gezien en dit gecombineerd met het sterke leiderschap van Rutte slaat Nederland er zich voorbeeldend doorheen

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#778  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 5:58 pm 
lid

WorldOmeter en ook John Hopkins kunnen alleen patienten genezen melden, die volgens de definitie van de WHO genezen zijn: dat betekent, dat bij iemand die genezen is met een tussenpoos van 24 uur twee testen moeten zijn afgenomen die negatief uitvallen. Betekent dus, dat je twee testen zou moet gebruiken nadat er problemen zijn opgetreden voor de patient. Dat is op dit moment niet het beleid in Nederland en daarom worden de cijfers niet gemeld aan WHO. Ik vraag me overigens wel af, waaom het RIVM de cijfers over het aantal ontslagen uit ziekenhuizen óók onder de pet houdt. In de berichtgeving vandaag bij de NOS wordt dat gemeld, maar er staat geen reden bij.

Ik weet niet wat andere landen doen met die genezings-cijfers.. ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen, dat er overal wél uitgebreid getest wordt na afloop van de symptomen. Het RIVM gaat er in elk van uit, dat je genezen bent wanneer je 24 uur geen symptomen meer hebt. Het is een feit, dat in Nederland heel veel besmette mensen zich niet melden bij een dokter of ziekenhuis. De cijfers over besmetting en genezing van mensen zijn sowieso onnauwkeurig. Het enige harde cijfer is het aantal doden.

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#779  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 6:41 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enfin, de aanpak lijkt te werken, het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt niet langer exponentioneel. Onze overheid lijkt de juiste balans tussen inperking van je vrijheid en bescherming van de bevolking te hebben gevonden. Niet voor niets wordt het RIVM als een van de besten op haar vlak gezien en dit gecombineerd met het sterke leiderschap van Rutte slaat Nederland er zich voorbeeldend doorheen

Eergisteren lag het aantal doden ook lager dan de dag ervoor. Gisteren was er ineens een sprake van vrijwel een verdubbeling.

Het zijn dagcijfers, en afhankelijk of die al dan niet 'op tijd' zijn ingevoerd. Het RIVM zelf heeft in een gesprek al eens gewezen op dat feit en dus niet blind gestaard moest worden op cijfers van een dag of een paar dagen, omdat achteraf altijd nog correcties binnen kwamen.

Zullen we even afwachten hoe zich e.e.a. de komende 4 weken ontwikkelt?

Profiel  

Bericht nummer:#780  BerichtGeplaatst: wo maart 25, 2020 6:50 pm 
lid

Raya schreef:
Lancelot schreef:

Eergisteren lag het aantal doden ook lager dan de dag ervoor. Gisteren was er ineens een sprake van vrijwel een verdubbeling.

Het zijn dagcijfers, en afhankelijk of die al dan niet 'op tijd' zijn ingevoerd. Het RIVM zelf heeft in een gesprek al eens gewezen op dat feit en dus niet blind gestaard moest worden op cijfers van een dag of een paar dagen, omdat achteraf altijd nog correcties binnen kwamen.

Zullen we even afwachten hoe zich e.e.a. de komende 4 weken ontwikkelt?

Cijfers over het aantal doden zeggen niet zoveel. In 2018 stierven er 9500 mensen door de griep en geen haan die er naar kraaide, laat staan dat scholen wekenlang dicht gingen. Het gaat erom dat de besmettelijkheid afneemt, dus dat 1 persoon niet 2 of 3 anderen besmet. Dan is er sprake van exponentionele groei. De besmettelijkheid lijkt gedaald te zijn naar 1. Met dit getal kan de zorg het aan.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 796 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]