Het is nu vr jan 21, 2022 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 890 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45
Auteur Bericht
Bericht nummer:#881  BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2021 11:53 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Jij zit te raaskallen. Ik zou het vreemd vinden als de horeca dicht moet vanwege slechte ventliatie en de scholen weer open mogen maar wel kampen met slechte ventilatie. Wat snap jij niet?
Mocht het zover komen, wat ik niet verwacht, is het logisch aangezien onderwijs een essentieel onderdeel is van de maatschappij en scholen als laatste dicht zouden moeten.

Even een reality check.
We hebben het nog steeds over dit?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

:hum:

Geen zorgen, door de vaccinatie's zullen naar alle waarschijnlijkheid de meeste maatregelen achterwege kunnen blijven. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#882  BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2021 11:58 am 
lid

Hoewel een opleving van luchtwegvirussen in de winter normaal is, is het te hopen dat hier verstandig op wordt gereageerd.

Als een gedeelte van de bevolking in een hulpeloze angst-pang schiet dan zal dat niet gemakkelijk zijn. Authoriteiten moeten een voorbeeld nemen aan de Zweden en de Denen. En nee, vaccinatie is geen kritieke factor meer, is alleen nuttig voor mensen die kwetsbaar zijn.

De meeste kwetsbaren zijn gevaccineerd maar er is niet "nul risico" dus letten op ventilatie zodra de relatieve vochtigheid binnenskamers onder de 40 (bij 20C) valt.

Profiel  

Bericht nummer:#883  BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2021 1:58 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Mocht het zover komen, wat ik niet verwacht, is het logisch aangezien onderwijs een essentieel onderdeel is van de maatschappij en scholen als laatste dicht zouden moeten.

Even een reality check.
We hebben het nog steeds over dit?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

:hum:

Geen zorgen, door de vaccinatie's zullen naar alle waarschijnlijkheid de meeste maatregelen achterwege kunnen blijven. :ok:
Waarom niet gewoon alle maatregelen weglaten? Wat is je probleem? Ik wijs er nog een keertje erop dat de besmetting echt op gang is gekomen via school en familie en NIET via de horeca, maar mogelijk weer wel met vliegen. Daarnaast, de maatregelen zijn zinloos als de uitstroom toch doorgaan.

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

Profiel  

Bericht nummer:#884  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 11:02 am 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Ook bij de 'gewone' griep zijn het vooral ouderen en anderen met een verminderde weerstand, die het meeste risico lopen om dood te gaan. Dat is bij het Coronavirus niet anders.

Vooral mensen vanaf 55 jaar lopen risico op overlijden, vooral als ze al iets anders onder de leden hebben. Hoe ouder, hoe meer risico. Dat is wat er tot nu toe bekend is (gemaakt of geworden).

Ja dat lijkt er inderdaad op. Een paar dagen geleden las ik in een klein bijzinnetje dat er ook 30000 alweer beter zijn. Het zou handig zijn als dit soort informatie beter gecommuniceerd wordt, zodat niet de suggestie wordt gewekt dat er inmiddels bijna 80.000 mensen ziek zijn geworden die allemaal vechten voor hun leven.

Kijk eens hoe we in dit draadje, beginnend in januari 2021, van wal zijn gestoken!

Enzo, NU zien we dat je met je allereerste reactie al helemaal gelijk hebt gekregen. Treffend dat onze eerste reactie vaak achteraf toch juist blijkt. Zelf ga ik verderop in het draadje als eerste mee met wat achteraf de verkeerde weg blijkt
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:
Raya schreef:
In verslagen uit het gebied zelf wordt door artsen gesproken over honderdduizend besmette mensen en tienduizend doden. Wat waar is, weten we niet.

Een bronvermelding is bij zulke geruchten wel heel nuttig!

Je kunt wat filmpjes vinden op hysterieblogje Geenstijl.
Verder is het bij dit soort zaken vaak zo dat de paniek meer ellende veroorzaakt dan de ziekte zelf.

Profiel  

Bericht nummer:#885  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 11:09 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Ook bij de 'gewone' griep zijn het vooral ouderen en anderen met een verminderde weerstand, die het meeste risico lopen om dood te gaan. Dat is bij het Coronavirus niet anders.

Vooral mensen vanaf 55 jaar lopen risico op overlijden, vooral als ze al iets anders onder de leden hebben. Hoe ouder, hoe meer risico. Dat is wat er tot nu toe bekend is (gemaakt of geworden).

Ja dat lijkt er inderdaad op. Een paar dagen geleden las ik in een klein bijzinnetje dat er ook 30000 alweer beter zijn. Het zou handig zijn als dit soort informatie beter gecommuniceerd wordt, zodat niet de suggestie wordt gewekt dat er inmiddels bijna 80.000 mensen ziek zijn geworden die allemaal vechten voor hun leven.

Kijk eens hoe we in dit draadje, beginnend in januari 2021, van wal zijn gestoken!

Enzo, NU zien we dat je met je allereerste reactie al helemaal gelijk hebt gekregen. Treffend dat onze eerste reactie vaak achteraf toch juist blijkt. Zelf ga ik verderop in het draadje als eerste mee met wat achteraf de verkeerde weg blijkt
Enzo501 schreef:
Rightnow schreef:

Een bronvermelding is bij zulke geruchten wel heel nuttig!

Je kunt wat filmpjes vinden op hysterieblogje Geenstijl.
Verder is het bij dit soort zaken vaak zo dat de paniek meer ellende veroorzaakt dan de ziekte zelf.

:luidlachen: Dank je voor het compliment.
En wie schreef er dit in dat draadje?
'Ik zie nu een kans, een redelijke, op honderden miljoenen doden, vooral bij te lang durende en/of verkeerd gekozen reacties. Ik verwacht dat het aantal patienten zich elke paar dagen verdubbelt, misschien ook wel iedere dag verdubbelt, zo lang de reacties niet passend zouden zijn'.

Profiel  

Bericht nummer:#886  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 11:53 am 
lid

Ja, ik geloofde echt in een groot risico door het virus en nam ook persoonlijk allerlei maatregelen. Later ging ik zoals iedereen afbouwen met handen wassen en desinfecteren, mondkapjes sleeds selectiever gebruiken enzovoorts.

Maar aanvankelijk ... inderdaad!

Profiel  

Bericht nummer:#887  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 8:32 pm 
lid

Rightnow schreef:
Ja, ik geloofde echt in een groot risico door het virus en nam ook persoonlijk allerlei maatregelen. Later ging ik zoals iedereen afbouwen met handen wassen en desinfecteren, mondkapjes sleeds selectiever gebruiken enzovoorts.

Ik heb me nooit gek laten maken door de hype rond het virus, maar nam het feit dat een keer extra handen wassen (wat ik toch al regelmatig deed) en niet in de buurt van anderen komen als je verkoudheidssymptomen hebt (wat ik toch altijd al deed, zelfs bij mijn man, want niemand zit te wachten op een zware verkoudheid), gewoon als OK. Maar verder bleef ik nuchter, er is een virus en zoals het altijd gaat, van sommige virussen worden mensen extra ziek. Tot ziekenhuisopnames aan toe, zoals ook in 2018 al gebeurde. Compleet met zorg afschalen, overvolle ziekenhuizen, en ambulances die soms de halve regio door moesten rijden om een patiënt kwijt te kunnen.

In de ziekenhuizen brak al paniek uit als er een extra belasting was van 0,01% (éénhonderdste procent) van de bevolking die meer of minder medische hulp nodig had. In doorsnee is al 2 jaar 99,5% van de mensen kerngezond, geen ernstige last van corona, maar zit niettemin al twee jaar thuis onder de plak van maatregelen. Om maar te zwijgen van alle ondernemers die keer op keer de dupe zijn. Wat voor raar circus is er aan de gang?

Profiel  

Bericht nummer:#888  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 10:18 pm 
lid

PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Ik heb me nooit gek laten maken door de hype rond het virus, maar nam het feit dat een keer extra handen wassen (wat ik toch al regelmatig deed) en niet in de buurt van anderen komen als je verkoudheidssymptomen hebt (wat ik toch altijd al deed, zelfs bij mijn man, want niemand zit te wachten op een zware verkoudheid), gewoon als OK. Maar verder bleef ik nuchter, er is een virus en zoals het altijd gaat, van sommige virussen worden mensen extra ziek. Tot ziekenhuisopnames aan toe, zoals ook in 2018 al gebeurde. Compleet met zorg afschalen, overvolle ziekenhuizen, en ambulances die soms de halve regio door moesten rijden om een patiënt kwijt te kunnen.

In de ziekenhuizen brak al paniek uit als er een extra belasting was van 0,01% (éénhonderdste procent) van de bevolking die meer of minder medische hulp nodig had. In doorsnee is al 2 jaar 99,5% van de mensen kerngezond, geen ernstige last van corona, maar zit niettemin al twee jaar thuis onder de plak van maatregelen. Om maar te zwijgen van alle ondernemers die keer op keer de dupe zijn. Wat voor raar circus is er aan de gang?

Jij hebt toch anderhalf jaar binnengezeten? Je hebt hier zelfs aangegeven dat je het leven niet meer zag zitten. Het lijkt me dat crisis jou aardig te pakken heeft gekregen, verre van 'nuchter' in elk geval.

Profiel  

Bericht nummer:#889  BerichtGeplaatst: wo dec 15, 2021 10:33 pm 
lid

Enzo501 schreef:
PeterJKH schreef:
Rightnow schreef:

Jij hebt toch anderhalf jaar binnengezeten? Je hebt hier zelfs aangegeven dat je het leven niet meer zag zitten. Het lijkt me dat crisis jou aardig te pakken heeft gekregen, verre van 'nuchter' in elk geval.

Ik heb geen anderhalf jaar binnen gezeten, wel vond ik het op den duur behoorlijk deprimerend dat ik behalve mijn huis en mijn werk niks anders van de wereld zag, mede omdat alles dicht was of omdat er een avondklok gold. Mijn vrienden in het buitenland niet meer kon zien. Ja, daar baalde ik van. En dat neemt niet weg dat de argumenten enz. die ik noemde gewoon zo zijn:

Tot ziekenhuisopnames aan toe, zoals ook in 2018 al gebeurde. Compleet met zorg afschalen, overvolle ziekenhuizen, en ambulances die soms de halve regio door moesten rijden om een patiënt kwijt te kunnen.

Profiel  

Bericht nummer:#890  BerichtGeplaatst: vr dec 17, 2021 10:42 am 
lid

Waarom heeft de mainstream media dit stil gehouden?
https://www.ninefornews.nl/marion-koopm ... r-positie/

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... s-niet-aan

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 890 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]