Het is nu zo maart 07, 2021 10:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 404 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#41  BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2019 7:30 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
De conservatieven hebben de verkiezingen er mee gewonnen. Nu alleen nog zien of ze hun programma waarmaken.

Enzo lijkt me met zijn politieke roergangers nou niet de beste geplaatst om anderen daarover de maat te nemen. Hoe ging dat in dit land in Nederland in 2017 ook al weer?
Verkiezingscampagne thema lastenverlichting: VVD €14,7 miljard; D66 €7,5 miljard; CDA €5,5 miljard; ChristenUnie €5,5 miljard.
Regeerakkoord: €0 lastenverlichting.
Wie zijn mijn politieke roergangers? :hardlachen:
Probeer jij je nou maar bij je eigen politieke roergangers, en het onderwerp te houden. Jouw blinde volgzaamheid op dit onderwerp is aandoenlijk maar uiteraard niet serieus te nemen.

Doe jezelf nou niet tekort. Er is hier maar één overdreven onderdaantje, en dat ben jij.
:overjebol:

Wanneer heb ik een verkiezingspamflet gelinkt en daar als juichaapje bij gestaan?
Nee, jij wint het weer hoor. :ok:

Profiel  

Bericht nummer:#42  BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2019 7:45 pm 
lid

Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Lancelot schreef:
Wel, het is toch wel een beetje de boel beduvelen natuurlijk als je zegt dat de Sturgeon tegen een nieuw referendum is en daarmee refereert naar wat ze 5 jaar geleden vlak na dat referendum zei in plaats van wat ze zei na de verkiezingen van deze week.
Ja, een beetje wel hè. Anderzijds maakt wat ik zeg lekker duidelijk dat Sturgeon het electoraat met haar "once in a generation" beduvelde. Daar kom je met jouw blanco cheque voor politieke flip flop nooit achter.
Zou me wat zijn zeg, dat als er iets echt veranderd je je mening niet mag bijstellen op straffe van uitgescholden te worden voor flipflopper. In 2014 was er nog geen sprake van een Brexit bijvoorbeeld. En de SNP heeft bij de afgelopen verkiezingen campagne gevoerd tegen de Brexit en met dat standpunt zowat alle Schotse zetels behaald.

Toch zegt Sturgeon het in 2014 wel erg duidelijk hè: the SNP has always said these kind of referendums are once in a generation events. Een flip flop is het zonder meer. Haar woorden zijn ook weinig vooruitziend. Cameron hield in 2013 al "The Bloomberg speech", een voorstel voor heronderhandeling met de EU en erna een referendum. In 2015 wordt dan de European Union Referendum Act 2015 in parliament aangenomen.

Profiel  

Bericht nummer:#43  BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2019 8:00 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:
Lees het conservative manifesto 2019 er maar op na. De Tories annexeren thema's op links: gezondheidszorg, onderwijs, groene agenda, verhoging minimumloon, ouderenzorg. Solide bezetting van de middengrond: politie, infrastructuur, belastingen matigen. En waar de multiculturele wereldgemeenschap-ideologen niet naar rechts kunnen bewegen: get Brexit done en een Australisch puntensysteem voor immigratie. Ik vermoed dat bepaalde instituties straks terug het hok in mogen, bijvoorbeeld de BBC en de Supreme Court die van de zomer een jurisdiction grab naar EU snit deed. Als het de Tories lukt om de omgevallen red wall in Noord-Engeland aan te sluiten op de rest van de economie, dan zou het maar zo kunnen werken.
Ik geloof er geen snars van. Daarnaast lees ik één ding niet: woningmarkt en de absurde prijzen die mensen moeten betalen.

Willen ze ook wat aan doen: More homes, more homeowners, and a better deal for renters under the Conservatives. Waarom zou het volgens jou niet kunnen werken?
Toen May ging regeren is het eerste wat ze deed een nieuw bezuinigingsronde bij de politie inzetten, meer niet. En nou gaat Boris dat ineens ongedaan maken? Hoe dan, door de staatsschuld nog verder op te laten lopen?

Profiel  

Bericht nummer:#44  BerichtGeplaatst: ma dec 16, 2019 10:33 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:
Biertje schreef:
Ik geloof er geen snars van. Daarnaast lees ik één ding niet: woningmarkt en de absurde prijzen die mensen moeten betalen.
Willen ze ook wat aan doen: More homes, more homeowners, and a better deal for renters under the Conservatives. Waarom zou het volgens jou niet kunnen werken?
Toen May ging regeren is het eerste wat ze deed een nieuw bezuinigingsronde bij de politie inzetten, meer niet. En nou gaat Boris dat ineens ongedaan maken? Hoe dan, door de staatsschuld nog verder op te laten lopen?

Mijn vraag was eerst.

Profiel  

Bericht nummer:#45  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 7:27 pm 
lid

Die BoJo blijft wel de juiste dingen zeggen:

“We are going to be working on the priorities of the British people. That’s what they want us to do.”

Dat is weer eens wat anders dan ons cultuurtje van kiezersbedrog vanuit achterkamertjes, van lijken die uit de kast blijven rollen, en van tenenkrommende betutteling waar niemand om gevraagd heeft.

Profiel  

Bericht nummer:#46  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 7:50 pm 
lid

baedeker schreef:

“We are going to be working on the priorities of the British people. That’s what they want us to do.”

Dat is weer eens wat anders dan ons cultuurtje van kiezersbedrog vanuit achterkamertjes, van lijken die uit de kast blijven rollen, en van tenenkrommende betutteling waar niemand om gevraagd heeft.
Waarom trekt Boris dan niet gelijk de stekker eruit.?

https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... g-op-tafel

Profiel  

Bericht nummer:#47  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 7:59 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:

Tsja, onderhandelingstactiek is blijkbaar niet Boris' sterkste punt inderdaad. Het pond zakte meteen na deze opmerking. Nog afgezien van het verkapte kiezersbedrog dat erin zit.

Profiel  

Bericht nummer:#48  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 8:07 pm 
lid

baedeker schreef:

Hmmm volgens mij zeggen alle Britse politieke partijen dat ze de prioriteiten van het Britse volk uitvoeren. Het zijn holle woorden. Wat je citeert is een standaard-verkiezingsleus, geen beleidsvoornemen.

Profiel  

Bericht nummer:#49  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 8:26 pm 
lid

(...)

De enige relevante verkiezingsleus van Johnson was: let's get Brexit done. Zelfs veel remainers roepen dat in arren moede, na drie en een half jaar doormodderen. Maar hij vertelt er niet bij, wat voor soort handelsakkoord hij wil sluiten met de Amerikanen. Gaat hij de Amerikaanse plofkip door de strot duwen van het Britse volk ? Geld uitdelen aan Amerikaanse multinationals ? En wanneer wil Johnson met Trump gaan praten.. gaat de handelsdeal wel of niet ten koste van de handelsrelaties met het Europese vasteland.. en welke rol speelt de ontmanteling van de WTO precies. Het is natuurlijk makkelijk, om kretologie over "het volk" te verkopen. Maar de onderliggende aanname bij die leus is wel, dat de Tories zouden weten, wat "het volk" precies wil. Dat vind ik wonderlijk, want tot nu toe stemde "het volk" niet op de Tories. Hij heeft de Britse verkiezingen m.i. gewonnen dankzij de blunders van Corbyn. Het Brexit-plan van Corbyn was geen vlees en geen vis, Labour verloor als gevolg daarvan zowel leave als remain-stemmen.

Profiel  

Bericht nummer:#50  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 9:28 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:

Hmmm volgens mij zeggen alle Britse politieke partijen dat ze de prioriteiten van het Britse volk uitvoeren. Het zijn holle woorden. Wat je citeert is een standaard-verkiezingsleus, geen beleidsvoornemen.

Grappig.... Als Trump stelt 'America first', dan steigert iedereen maar men snapt het wel.

Zegt zo'n Brit het iets mooier en omfloerster (zoals Britten dat plachten te doen) dan wordt het weggewuifd.

Wij - als NL - zullen het nog betreuren dat onze bondgenoten binnenkort opstappen....

Profiel  

Bericht nummer:#51  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 9:48 pm 
lid

Biertje schreef:
baedeker schreef:

De Britten wilden van meet af aan praten over een handelsakkoord. Ze zijn al 3 jaar kwijt door het gedraal van de EU. Als je het aan de bureaucraten van de EU overlaat, dan zijn ze zo nog eens 3 jaar kwijt, als het niet meer is. Het is wel logisch dat de Britten nu snel verder willen. Dus vandaar: eind dit jaar een handelsverdrag of anders verder zonder.

Enzo501 schreef:
Tsja, onderhandelingstactiek is blijkbaar niet Boris' sterkste punt inderdaad. Het pond zakte meteen na deze opmerking. Nog afgezien van het verkapte kiezersbedrog dat erin zit.

Een zwak pond is toch alleen maar goed voor de export? En kiezersbedrog is het allerminst. Ook deze ronde geldt weer: De Britten willen een handelsverdrag, maar niet tot iedere prijs.

Profiel  

Bericht nummer:#52  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 10:14 pm 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Grappig.... Als Trump stelt 'America first', dan steigert iedereen maar men snapt het wel.

Zegt zo'n Brit het iets mooier en omfloerster (zoals Britten dat plachten te doen) dan wordt het weggewuifd.

Wij - als NL - zullen het nog betreuren dat onze bondgenoten binnenkort opstappen....

Absoluut, het is niet goed voor Nederland dat de UK de EU verlaat.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#53  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 10:16 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:

BoJo heeft net een paar dagen een meerderheid in het parlement. Dan is het feitenvrij geleuter om te beweren hij holle woorden spreekt. Bovendien staat het nu al vast dat hij, zoals beloofd, Brexit waarmaakt. Voor zijn tegenstander Corbyn geldt in deze hetzelfde als wat ze in Spanje over Rajoy zeiden, dat als je hem op de trap tegenkwam je nooit wist of hij de trap op- of afkwam.
:luidlachen:

En ja, ik vind het diep triest dat mogelijk het enige waar Rutte in 9 jaar eerlijk over geweest is, is dat hij er niet is om het electoraat te dienen.
:misselijk:

Profiel  

Bericht nummer:#54  BerichtGeplaatst: di dec 17, 2019 10:38 pm 
lid

Einstein schreef:
(...) De enige relevante verkiezingsleus van Johnson was: let's get Brexit done. Zelfs veel remainers roepen dat in arren moede, na drie en een half jaar doormodderen. Maar hij vertelt er niet bij, wat voor soort handelsakkoord hij wil sluiten met de Amerikanen. Gaat hij de Amerikaanse plofkip door de strot duwen van het Britse volk ? Geld uitdelen aan Amerikaanse multinationals ? En wanneer wil Johnson met Trump gaan praten.. gaat de handelsdeal wel of niet ten koste van de handelsrelaties met het Europese vasteland.. en welke rol speelt de ontmanteling van de WTO precies. Het is natuurlijk makkelijk, om kretologie over "het volk" te verkopen. Maar de onderliggende aanname bij die leus is wel, dat de Tories zouden weten, wat "het volk" precies wil. Dat vind ik wonderlijk, want tot nu toe stemde "het volk" niet op de Tories. Hij heeft de Britse verkiezingen m.i. gewonnen dankzij de blunders van Corbyn. Het Brexit-plan van Corbyn was geen vlees en geen vis, Labour verloor als gevolg daarvan zowel leave als remain-stemmen.

Er is een Brexit dat succesvol wordt. Er is een verkiezingsprogramma met allerlei concrete punten. Er zijn tal van voormalige Labour districten waar zwaar op ingezet gaat worden om die aan te sluiten op de rest van de economie. De Tories hebben verwachtingen gewekt, en ik heb geen reden om te twijfelen dat ze hun stinkende best gaan doen om die waar te maken. Leuk dat je allerlei vragen hebt, maar wees nou eens eerlijk. Wist jij bij de verkiezingen voor het EP dat de EU van plan was om ons €11.500 miljard armer te maken? Heb jij iets gezien van de miljarden lastenverlichting die Rutte iedere keer beloofde? Wél een beetje eerlijk blijven.

Profiel  

Bericht nummer:#55  BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 11:37 am 
lid

Ik heb wel de indruk dat hij gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van het volk min of meer voor de gek houden.
Zo zegt hij o.a. dat hij veertig ziekenhuizen gaat oprichten en openen. Waar hij het benodigde personeel vandaan haalt blijft in het duister en als de personeelsbezetting daarvoor gevonden zou worden, wat betekent dat dan voor de bestaande ziekenhuizen. Wordt het personeel daar dan weggetrokken?
Verder gaat hij 80.000 agenten aanstellen, waar zijn die 80.000 agenten dan. Heeft hij een blik met agenten achter de hand? Of moeten die eerst nog opgeleid worden. Dan ben je al gauw vier tot zes jaar verder, als je tenminste genoeg jonge mensen weet te interesseren voor dat beroep.
En zo hoorde ik nog wat meer van dit soort opgeklopte taal.
Het is allemaal wel leuk natuurlijk, maar niet erg realistisch.
Over de financiële middelen die er voor gevonden moeten worden heb ik het dan nog niet eens.

Profiel  

Bericht nummer:#56  BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2019 3:00 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik heb wel de indruk dat hij gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van het volk min of meer voor de gek houden.
Zo zegt hij o.a. dat hij veertig ziekenhuizen gaat oprichten en openen. Waar hij het benodigde personeel vandaan haalt blijft in het duister en als de personeelsbezetting daarvoor gevonden zou worden, wat betekent dat dan voor de bestaande ziekenhuizen. Wordt het personeel daar dan weggetrokken?
Verder gaat hij 80.000 agenten aanstellen, waar zijn die 80.000 agenten dan. Heeft hij een blik met agenten achter de hand? Of moeten die eerst nog opgeleid worden. Dan ben je al gauw vier tot zes jaar verder, als je tenminste genoeg jonge mensen weet te interesseren voor dat beroep.
Over de financiële middelen die er voor gevonden moeten worden heb ik het dan nog niet eens.

Het hangt af van de werkelijke werkloosheidscijfers.
Welke definitie er wordt gebruikt. Door de wijziging in Nederland is veel open werkloosheid verborgen geworden. Zo rond de miljoen.

https://www.volkskrant.nl/economie/verb ... ~b44881a4/

We hanteren een verhullende internationale norm, dus ik neem aan dat er in GB ook een paar miljoen meer werklozen zijn dan de officiele cijfers willen doen geloven.
Dan is het dus een kwestie van aanpak van de werklozen. Er valt waarschijnlijk nog genoeg man-, vrouw- en hetkracht te halen in GB zelf.

Profiel  

Bericht nummer:#57  BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 2:26 pm 
lid

baedeker schreef:
Lancelot schreef:
baedeker schreef:
Ja, baedeker weet dat er in het land van de flip flop's beschadigde kompasjes rondlopen die beweren dat "once in a generation" hetzelfde is als "tot de volgende verkiezingen". Maar we hebben het nu over het VK.
Wel, het is toch wel een beetje de boel beduvelen natuurlijk als je zegt dat de Sturgeon tegen een nieuw referendum is en daarmee refereert naar wat ze 5 jaar geleden vlak na dat referendum zei in plaats van wat ze zei na de verkiezingen van deze week.

Ja, een beetje wel hè. Anderzijds maakt wat ik zeg lekker duidelijk dat Sturgeon het electoraat met haar "once in a generation" beduvelde. Daar kom je met jouw blanco cheque voor politieke flip flop nooit achter.

En omdat al die Schotten zich zo beduveld voelden door haar heeft de SNP natuurlijk 80% van de Schotse zetels binnen geharkt, 8 keer zoveel als de conservatieven van Boris Johnson.
Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat je met je van elke realiteitszin gespeende verhaaltjes serieus genomen wordt.

Profiel  

Bericht nummer:#58  BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 2:30 pm 
lid

baedeker schreef:
Biertje schreef:
baedeker schreef:

De Britten wilden van meet af aan praten over een handelsakkoord. Ze zijn al 3 jaar kwijt door het gedraal van de EU. Als je het aan de bureaucraten van de EU overlaat, dan zijn ze zo nog eens 3 jaar kwijt, als het niet meer is. Het is wel logisch dat de Britten nu snel verder willen. Dus vandaar: eind dit jaar een handelsverdrag of anders verder zonder.

Enzo501 schreef:

Een zwak pond is toch alleen maar goed voor de export? En kiezersbedrog is het allerminst. Ook deze ronde geldt weer: De Britten willen een handelsverdrag, maar niet tot iedere prijs.

Hoe export en het devalueren van je valuta om dat te stimuleren in elkaar zit weet je dus ook al niet.

Profiel  

Bericht nummer:#59  BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 4:09 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Veel van de vragen worden in het manifesto beantwoord. En waar staat "80.000 agenten aanstellen"? Lijkt me vooral dat kwaaisteniet een nieuw brilletje nodig heeft.

Marcel schreef:
En omdat al die Schotten zich zo beduveld voelden door haar heeft de SNP natuurlijk 80% van de Schotse zetels binnen geharkt, 8 keer zoveel als de conservatieven van Boris Johnson. Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat je met je van elke realiteitszin gespeende verhaaltjes serieus genomen wordt.

60% van de Schotse handel is met de rest van het VK, 18% met de EU. De prijzen die bedongen kunnen worden voor olie- en gas zullen nooit meer worden wat ze in het verleden waren. De Schotten hebben een begrotingstekort van 9,7% van het BNP, dat ze bij een lidmaatschap van de EU binnen een paar jaar met meer dan 2/3 terug zouden moeten brengen. De Trojka kan zich alvast warm draaien. Behalve dat ik vermoed dat de Schotten meer realiteitszin zullen hebben dan zich te storten in het rampscenario dat de EU-adepten wensen.

Enzo501 schreef:
Hoe export en het devalueren van je valuta om dat te stimuleren in elkaar zit weet je dus ook al niet.

Dat wel hoor, maar ik zou vooral niet na een paar dagen al conclusies trekken over de koers van het pond.

Profiel  

Bericht nummer:#60  BerichtGeplaatst: do dec 19, 2019 4:18 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Dat wel hoor, maar ik zou vooral niet na een paar dagen al conclusies trekken over de koers van het pond.

Ik trek geen conclusie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 404 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]