Het is nu ma apr 12, 2021 5:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 404 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#61  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 12:16 am 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ik heb wel de indruk dat hij gewoon doorgaat op de ingeslagen weg van het volk min of meer voor de gek houden.
Zo zegt hij o.a. dat hij veertig ziekenhuizen gaat oprichten en openen. Waar hij het benodigde personeel vandaan haalt blijft in het duister en als de personeelsbezetting daarvoor gevonden zou worden, wat betekent dat dan voor de bestaande ziekenhuizen. Wordt het personeel daar dan weggetrokken?
Verder gaat hij 80.000 agenten aanstellen, waar zijn die 80.000 agenten dan. Heeft hij een blik met agenten achter de hand? Of moeten die eerst nog opgeleid worden. Dan ben je al gauw vier tot zes jaar verder, als je tenminste genoeg jonge mensen weet te interesseren voor dat beroep.
En zo hoorde ik nog wat meer van dit soort opgeklopte taal.
Het is allemaal wel leuk natuurlijk, maar niet erg realistisch.
Over de financiële middelen die er voor gevonden moeten worden heb ik het dan nog niet eens.

Veel van de vragen worden in het manifesto beantwoord. En waar staat "80.000 agenten aanstellen"? Lijkt me vooral dat kwaaisteniet een nieuw brilletje nodig heeft.

Marcel schreef:
En omdat al die Schotten zich zo beduveld voelden door haar heeft de SNP natuurlijk 80% van de Schotse zetels binnen geharkt, 8 keer zoveel als de conservatieven van Boris Johnson. Ik hoop niet dat je de illusie hebt dat je met je van elke realiteitszin gespeende verhaaltjes serieus genomen wordt.

60% van de Schotse handel is met de rest van het VK, 18% met de EU. De prijzen die bedongen kunnen worden voor olie- en gas zullen nooit meer worden wat ze in het verleden waren. De Schotten hebben een begrotingstekort van 9,7% van het BNP, dat ze bij een lidmaatschap van de EU binnen een paar jaar met meer dan 2/3 terug zouden moeten brengen. De Trojka kan zich alvast warm draaien. Behalve dat ik vermoed dat de Schotten meer realiteitszin zullen hebben dan zich te storten in het rampscenario dat de EU-adepten wensen.

Enzo501 schreef:
Hoe export en het devalueren van je valuta om dat te stimuleren in elkaar zit weet je dus ook al niet.

Dat wel hoor, maar ik zou vooral niet na een paar dagen al conclusies trekken over de koers van het pond.

Gelukkig heb ik geen manifesto gelezen.
Ik reageer op één of andere partij-bijeenkomst waar hij dit soort zaken naar voren bracht.

Profiel  

Bericht nummer:#62  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 10:36 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Gelukkig heb ik geen manifesto gelezen.
Ik reageer op één of andere partij-bijeenkomst waar hij dit soort zaken naar voren bracht.

Gelukkig kunnen niet onderbouwde beweringen zó de prullenbak in.
:bye:

Profiel  

Bericht nummer:#63  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 12:41 pm 
lid

Je vertoont karaktereigenschappen van de domheid zelve.

Profiel  

Bericht nummer:#64  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 1:15 pm 
lid

Kwaaisteniet moet eens ophouden met trollen.

Profiel  

Bericht nummer:#65  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 2:20 pm 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
(...) De enige relevante verkiezingsleus van Johnson was: let's get Brexit done. Zelfs veel remainers roepen dat in arren moede, na drie en een half jaar doormodderen. Maar hij vertelt er niet bij, wat voor soort handelsakkoord hij wil sluiten met de Amerikanen. Gaat hij de Amerikaanse plofkip door de strot duwen van het Britse volk ? Geld uitdelen aan Amerikaanse multinationals ? En wanneer wil Johnson met Trump gaan praten.. gaat de handelsdeal wel of niet ten koste van de handelsrelaties met het Europese vasteland.. en welke rol speelt de ontmanteling van de WTO precies. Het is natuurlijk makkelijk, om kretologie over "het volk" te verkopen. Maar de onderliggende aanname bij die leus is wel, dat de Tories zouden weten, wat "het volk" precies wil. Dat vind ik wonderlijk, want tot nu toe stemde "het volk" niet op de Tories. Hij heeft de Britse verkiezingen m.i. gewonnen dankzij de blunders van Corbyn. Het Brexit-plan van Corbyn was geen vlees en geen vis, Labour verloor als gevolg daarvan zowel leave als remain-stemmen.

Er is een Brexit dat succesvol wordt. Er is een verkiezingsprogramma met allerlei concrete punten. Er zijn tal van voormalige Labour districten waar zwaar op ingezet gaat worden om die aan te sluiten op de rest van de economie.

Ow die voormalige Labour-districten zijn nu al prima aangesloten op de rest van de economie, dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is, dat werkgevers in de maaksectoren, die bijv grondstoffen of halfproducten moeten importeren, zoals de auto-industrie in die voormalige Labour-districten, zich zorgen maken over het goedkope pond, en dat alle bedrijven zich zorgen maken over Brexit. Niet alleen industrie, maar ook supermarkten, de horeca.. expediteurs.. Het effect van het verlaten van de gemeenschappelijke markt is niet alleen heffingen, het is ook bureaucratie en vertragingen. Dat is waar de heren Brexiteers "de economie van GB" mee hebben opgescheept. DANK Farage, dank Johnson.. :buigen:

baedeker schreef:
De Tories hebben verwachtingen gewekt, en ik heb geen reden om te twijfelen dat ze hun stinkende best gaan doen om die waar te maken. Leuk dat je allerlei vragen hebt, maar wees nou eens eerlijk. Wist jij bij de verkiezingen voor het EP dat de EU van plan was om ons €11.500 miljard armer te maken? Heb jij iets gezien van de miljarden lastenverlichting die Rutte iedere keer beloofde? Wél een beetje eerlijk blijven.

Ah ja inderdaad het klimaatplan. Iemand probeert tenminste iets te doen. Wat mij betreft voorlopig het voordeel van de twijfel voor Timmermans. Laat hem die ambitie vooral uitleven (maarja je kent mijn mening over dit thema)

By the way, dat Johnson zo'n leuke babbel heeft en lid is van de xenofobenclub, wil nog niet zeggen dat hij een Tory is. Cameron was een Tory.. Major, Thatcher.. jouw teddybeer Rees-Mogg is een Tory. Maar Boris Johnson is een clown en een opportunist, die in het gat gesprongen is, nadat Tory Theresa May de handdoek in de ring had gegooid. Johnson kan niet alleen maar geld uitdelen: hij zal ook problemen moeten oplossen. Dat er geen backstop meer is, betekent niet dat het Ierse grens probleem is verdwenen. Ik vraag me af, of Johnson niet een soort Trump zal worden, de risée van Downingstreet 10.. en die straks zijn eigen partij (de Tories) zal splijten, als de Brexit een keer is gedaan en de crisis en/of conjunctuur toeslaat. De Britse politicus die dan de rekening gepresenteerd zal krijgen.. de Labour-districten gaan weer terug naar Labour..

Profiel  

Bericht nummer:#66  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 4:09 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
(...) De enige relevante verkiezingsleus van Johnson was: let's get Brexit done. Zelfs veel remainers roepen dat in arren moede, na drie en een half jaar doormodderen. Maar hij vertelt er niet bij, wat voor soort handelsakkoord hij wil sluiten met de Amerikanen. Gaat hij de Amerikaanse plofkip door de strot duwen van het Britse volk ? Geld uitdelen aan Amerikaanse multinationals ? En wanneer wil Johnson met Trump gaan praten.. gaat de handelsdeal wel of niet ten koste van de handelsrelaties met het Europese vasteland.. en welke rol speelt de ontmanteling van de WTO precies. Het is natuurlijk makkelijk, om kretologie over "het volk" te verkopen. Maar de onderliggende aanname bij die leus is wel, dat de Tories zouden weten, wat "het volk" precies wil. Dat vind ik wonderlijk, want tot nu toe stemde "het volk" niet op de Tories. Hij heeft de Britse verkiezingen m.i. gewonnen dankzij de blunders van Corbyn. Het Brexit-plan van Corbyn was geen vlees en geen vis, Labour verloor als gevolg daarvan zowel leave als remain-stemmen.
Er is een Brexit dat succesvol wordt. Er is een verkiezingsprogramma met allerlei concrete punten. Er zijn tal van voormalige Labour districten waar zwaar op ingezet gaat worden om die aan te sluiten op de rest van de economie.
Ow die voormalige Labour-districten zijn nu al prima aangesloten op de rest van de economie, dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is, dat werkgevers in de maaksectoren, die bijv grondstoffen of halfproducten moeten importeren, zoals de auto-industrie in die voormalige Labour-districten, zich zorgen maken over het goedkope pond, en dat alle bedrijven zich zorgen maken over Brexit. Niet alleen industrie, maar ook supermarkten, de horeca.. expediteurs.. Het effect van het verlaten van de gemeenschappelijke markt is niet alleen heffingen, het is ook bureaucratie en vertragingen. Dat is waar de heren Brexiteers "de economie van GB" mee hebben opgescheept. DANK Farage, dank Johnson.. :buigen:

Nah, dit zijn de fabeltjes van de EU. Goedkoop pond? ALS dat het al wordt, dan is dat goed voor de export en zal het VK minder importeren. Meer marmelade en cheddar cheese, minder gouda. Meer Vauxhalls en minder minder minder Mercedessen. Heffingen, bureaucratie en vertragingen? Dat is afhankelijk van handelsverdragen, en de EU moet wel opschieten, anders zijn de VS ze voor. En belangrijk: een regering die precies doet wat goed is voor het land, in plaats van een EU die een track record heeft van economisch falen. Als ik Einstein was zou ik toch maar eens aan Nexit gaan denken.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
De Tories hebben verwachtingen gewekt, en ik heb geen reden om te twijfelen dat ze hun stinkende best gaan doen om die waar te maken. Leuk dat je allerlei vragen hebt, maar wees nou eens eerlijk. Wist jij bij de verkiezingen voor het EP dat de EU van plan was om ons €11.500 miljard armer te maken? Heb jij iets gezien van de miljarden lastenverlichting die Rutte iedere keer beloofde? Wél een beetje eerlijk blijven.
Ah ja inderdaad het klimaatplan. Iemand probeert tenminste iets te doen. Wat mij betreft voorlopig het voordeel van de twijfel voor Timmermans. Laat hem die ambitie vooral uitleven (maarja je kent mijn mening over dit thema)

Ja, de EU probeert met een greep op de centjes de superstaat door te voeren. En jij geeft het "voordeel van de twijfel" over €11.500 miljard?
:drunk: :drunk: :drunk:

Einstein schreef:
By the way, dat Johnson zo'n leuke babbel heeft en lid is van de xenofobenclub, wil nog niet zeggen dat hij een Tory is. Cameron was een Tory.. Major, Thatcher.. jouw teddybeer Rees-Mogg is een Tory. Maar Boris Johnson is een clown en een opportunist, die in het gat gesprongen is, nadat Tory Theresa May de handdoek in de ring had gegooid. Johnson kan niet alleen maar geld uitdelen: hij zal ook problemen moeten oplossen. Dat er geen backstop meer is, betekent niet dat het Ierse grens probleem is verdwenen. Ik vraag me af, of Johnson niet een soort Trump zal worden, de risée van Downingstreet 10.. en die straks zijn eigen partij (de Tories) zal splijten, als de Brexit een keer is gedaan en de crisis en/of conjunctuur toeslaat. De Britse politicus die dan de rekening gepresenteerd zal krijgen.. de Labour-districten gaan weer terug naar Labour..

De clown kreeg Brexit voor mekaar onder onmogelijke omstandigheden, en heeft de grootste Tory overwinning behaald sinds de jaren 80. Blijf maar lekker in die vlek wrijven. Het is hoogst vermakelijk.
:luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#67  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 5:04 pm 
lid

Ik ben vooral geinteresseerd naar de onderhandeling omtrent het handelsverdrag.
Het zou goed zijn, als die volledig in het openbaar zou worden gevoerd. Het wordt tenslotte NAMENS ons overeengekomen, dus vind ik dat wij ook van de hoed en de rand mogen weten.

Profiel  

Bericht nummer:#68  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 6:26 pm 
lid

Onderhandelingen gebeuren nooit in het openbaar. Een eventueel resultaat komt wel mede ter beoordeling in het openbaar.
Als Boris een vrijhandel met de EU wil kan dat alleen als het VK meebetaalt aan de ontwikkeling van de EU, net als Noorwegen en Zwitserland.
Zo niet, dan komt er een douane-unie met invoertarieven.
Zo eenvoudig is het.

Profiel  

Bericht nummer:#69  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 6:57 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Onderhandelingen gebeuren nooit in het openbaar. Een eventueel resultaat komt wel mede ter beoordeling in het openbaar.
Als Boris een vrijhandel met de EU wil kan dat alleen als het VK meebetaalt aan de ontwikkeling van de EU, net als Noorwegen en Zwitserland.
Zo eenvoudig is het.
Welke ontwikkeling? Het grootste gedeelte van het geld wordt in het rond gesmeten zonder enige controle.

Profiel  

Bericht nummer:#70  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 10:07 pm 
lid

De Europese Rekenkamer, die de besteding van Europese gelden controleert, is kritisch over de uitgave van EU-gelden. In de afgelopen jaren stelde de Rekenkamer vaak dat er fouten werden gemaakt in de besteding van de Europese uitgaven. Dat betekent niet onmiddellijk dat er sprake is van fraude: het kan bijvoorbeeld ook gaan om verkeerd ingevulde formulieren.
Nederland is één van de landen die het meest aandringt op striktere controle door de Europese Commissie en de lidstaten op de uitgaven van de EU-begroting. Ook het Europees Parlement, dat uiteindelijk het laatste woord heeft over het goedkeuren ('kwijting') van de uitvoering van de EU-begroting, is kritisch en wijst naar de Europese Commissie en naar de lidstaten. Die moeten de uitgaven beter controleren en ook goed kijken naar de behaalde resultaten met EU-geld.
Bij constatering van fraude wordt het fraudebedrag teruggevorderd.

Profiel  

Bericht nummer:#71  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 10:48 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Zo eenvoudig is het.

Het is een kwestie van afspraak. Natuurlijk kan er in het openbaar onderhandeld worden. Er bestaat geen natuurwet waardoor dat niet zou kunnen.

Gaat de EU GB dan ook betalen voor de vrijhandel met GB?

Profiel  

Bericht nummer:#72  BerichtGeplaatst: vr dec 20, 2019 11:05 pm 
lid

Vast wel. De EU verdient veel meer aan het VK dan andersom.
Ze zullen zeker een veer laten om de economieën van de lidstaten niet te beschadigen. Of toch niet?
:hum:

Profiel  

Bericht nummer:#73  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 1:24 am 
lid

baedeker schreef:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Nah, dit zijn de fabeltjes van de EU. Goedkoop pond? ALS dat het al wordt, dan is dat goed voor de export en zal het VK minder importeren. Meer marmelade en cheddar cheese, minder gouda. Meer Vauxhalls en minder minder minder Mercedessen. Heffingen, bureaucratie en vertragingen? Dat is afhankelijk van handelsverdragen, en de EU moet wel opschieten, anders zijn de VS ze voor. En belangrijk: een regering die precies doet wat goed is voor het land, in plaats van een EU die een track record heeft van economisch falen. Als ik Einstein was zou ik toch maar eens aan Nexit gaan denken.

Fabeltjes ? schade ! en ik wens je veel succes met je pleidooi voor meer binnenlandse producten van eigen makelij. We leven in 2019, dat soort roze bril werkt niet meer. Een autofabrikant die ineens naar andere carosserie-leverancier moet omzien, maakt kosten. Veel kosten. Misschien wel zoveel, dat hij overweegt uit GB te vertrekken.

"Government must secure a future deal with the EU which guarantees frictionless trade and the free movement of goods between the UK and the EU; retains the UK’s preferential trading relationships with third countries such as Japan, Canada, South Korea and Turkey; and maintains the sector’s ability to access EU talent and move employees freely across sites in the UK and EU."

Citaat:
Einstein schreef:
baedeker schreef:

Ja, de EU probeert met een greep op de centjes de superstaat door te voeren. En jij geeft het "voordeel van de twijfel" over €11.500 miljard?

Die superstaat is er alleen in jouw verbeelding. Het geld zal terugvloeien in de Europese economie, voor nuttige zaken in verband met de energietransitie. Dat geld gaat echt niet worden opgepot om een Europees leger te bekostigen o.i.d, dat zijn conspiracy-verhalen uit de hoek van Thierry Baudet retteketet.

Citaat:
Einstein schreef:

De clown kreeg Brexit voor mekaar onder onmogelijke omstandigheden, en heeft de grootste Tory overwinning behaald sinds de jaren 80. Blijf maar lekker in die vlek wrijven. Het is hoogst vermakelijk.

We zullen zien.. can Boris deliver his promises ? maar je moet toch toegeven, een "Tory" in de klassieke zin van het woord is hij niet. Hij opereert als een kip zonder kop.

Profiel  

Bericht nummer:#74  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 9:42 am 
lid

De druiven zijn voor sommigen wel heel zuur, nu het er naar uitziet dat de Brexit daadwerkelijk doorgang zal vinden.

Het ziet er naar uit, dat GB de EU per 31 januari verlaat, met een overgangsperiode tot 31 december 2020.
We zullen zien of de EU bereid is in die tijd een handelsverdrag met GB te sluiten, of dat ze haar hand weer gaat overspelen.

Profiel  

Bericht nummer:#75  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 10:37 am 
lid

Einstein schreef:
Fabeltjes ? schade ! en ik wens je veel succes met je pleidooi voor meer binnenlandse producten van eigen makelij. We leven in 2019, dat soort roze bril werkt niet meer. Een autofabrikant die ineens naar andere carosserie-leverancier moet omzien, maakt kosten. Veel kosten. Misschien wel zoveel, dat hij overweegt uit GB te vertrekken
Maar het rare is, Timmermans zegt hetzelfde.

Profiel  

Bericht nummer:#76  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 2:05 pm 
lid

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Fabeltjes ? schade ! en ik wens je veel succes met je pleidooi voor meer binnenlandse producten van eigen makelij. We leven in 2019, dat soort roze bril werkt niet meer. Een autofabrikant die ineens naar andere carosserie-leverancier moet omzien, maakt kosten. Veel kosten. Misschien wel zoveel, dat hij overweegt uit GB te vertrekken.

Schade? Kansen zul je bedoelen! Zelfbeschikking en een economisch beleid dat bestaat om jou succesvol te maken. Geen achterbaks ge-drama-queen om een stel malle eppies in Brussel een superstaatje te geven. Lijkt me heerlijk.

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
Die superstaat is er alleen in jouw verbeelding. Het geld zal terugvloeien in de Europese economie, voor nuttige zaken in verband met de energietransitie. Dat geld gaat echt niet worden opgepot om een Europees leger te bekostigen o.i.d, dat zijn conspiracy-verhalen uit de hoek van Thierry Baudet retteketet.

Het is weer typisch EU: ondemocratisch er doorgedrukt, onzinnig duur, alleen bedoeld om de superstaat dichterbij te krijgen, en gedoemd om te falen op de eigenlijke doelstellingen. Is Einstein bezig ons land kapot te maken of zo?

Einstein schreef:
baedeker schreef:
Einstein schreef:
We zullen zien.. can Boris deliver his promises ? ...
... kreeg Brexit voor mekaar onder onmogelijke omstandigheden, en heeft de grootste Tory overwinning behaald sinds de jaren 80. Waarom dan weer die vraag?

Profiel  

Bericht nummer:#77  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 3:21 pm 
lid

Ik moet het allemaal nog zien, met die Brexit. Het specialisme van baedeker: verdelen van beren voordat ze zijn geschoten :gniffel:

.. en de commissie voert natuurlijk alleen de goede voornemens uit, die vorig jaar met een ruime democratische meerderheid zijn aangenomen,

"In april 2018 nam het Parlement met ruime meerderheid nieuwe klimaatwetgeving aan om de klimaatdoelen van Parijs te halen. De wetgeving richt zich specifiek op de uitstoot van broeikassen in de landbouw-, transport-, afval-, en bouwsector en in gebouwen. Lidstaten zijn hierdoor verplicht om met jaarlijkse doelstellingen vanaf 2021 de uitstoot te verlagen."

Profiel  

Bericht nummer:#78  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 3:33 pm 
lid

Einstein schreef:
Ik moet het allemaal nog zien, met die Brexit. Het specialisme van baedeker: verdelen van beren voordat ze zijn geschoten :gniffel:

.. en de commissie voert natuurlijk alleen de goede voornemens uit, die vorig jaar met een ruime democratische meerderheid zijn aangenomen,

"In april 2018 nam het Parlement met ruime meerderheid nieuwe klimaatwetgeving aan om de klimaatdoelen van Parijs te halen. De wetgeving richt zich specifiek op de uitstoot van broeikassen in de landbouw-, transport-, afval-, en bouwsector en in gebouwen. Lidstaten zijn hierdoor verplicht om met jaarlijkse doelstellingen vanaf 2021 de uitstoot te verlagen."

Ja, goede bedoelingen te over. In werkelijkheid had men geen idee waar men voor tekende en wat de consequenties zouden kunnen zijn.

Vreemd overigens dat landen blijkbaar zo verschillend met de invulling van de klimaatdoelen kunnen omgaan.
Waar er in onze buurlanden maar weinig aan de hand is, laat Nederland zichzelf op alle mogelijke manieren schaak zetten.
Een beetje dom. Doen die Engelsen beter....

Profiel  

Bericht nummer:#79  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 5:17 pm 
lid

We moeten nog maar zien wat de Engelsen er van gaan bakken. Noord Ierland is al min of meer noodgedwongen afgescheiden en Schotland doet z'n best om geheel af te scheiden. Dan blijft er niet veel over van het Verenigde koninkrijk.
Dat alles dan nog afgezien van hun economische 'successen' die ze menen te zullen behalen.
Alles is omgeven met een hoop poeha, bombarie en propaganda.
Het is zaak daar doorheen te kijken.
Het gaat uiteindelijk om de harde cijfers over 5 à 10 jaar.

Profiel  

Bericht nummer:#80  BerichtGeplaatst: za dec 21, 2019 5:20 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
We moeten nog maar zien wat de Engelsen er van gaan bakken. Noord Ierland is al min of meer noodgedwongen afgescheiden en Schotland doet z'n best om geheel af te scheiden. Dan blijft er niet veel over van het Verenigde koninkrijk.
Dat alles dan nog afgezien van hun economische 'successen' die ze menen te zullen behalen.
Alles is omgeven met een hoop poeha, bombarie en propaganda.
Het is zaak daar doorheen te kijken.
Het gaat uiteindelijk om de harde cijfers over 5 à 10 jaar.

Yep! En die cijfers zijn er nog niet. Zowel voor- als tegenstanders, op- en pessimisten zitten maar wat te gokken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 404 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]