Het is nu vr jan 24, 2020 4:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#161  BerichtGeplaatst: za dec 07, 2019 8:34 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
Ben je echt zo verblind dat je niet eens eenvoudige teksten kunt lezen.
Je beweert dat Hamas vrede wil. Wat zegt Hamas echt? "There shall be no recognition of the legitimacy of the Zionist entity."
Wie is hier verblind? Wie kan hier geen eenvoudige teksten lezen?

En krijg ik nog een beetje een normale reactie op het amorele gedrag van de overheid? Of blijft het bij je geblaat "helemaal geen alternatief ... omdat fascistuh".
:foei:

Je leest nog steeds andere berichten dan ik schrijf. Maar dat zal wel niet veranderen. Je bent eenvoudig op tilt.

Over de amorele aanpak door bepaalde belastingambtenaren heb ik al het nodige geschreven.
Maar kennelijk nog niet genoeg over die dwaas die er nazistische methoden op nahoudt onder het valse mom van democratie.
Die D in hun logo staat feitelijk voor (lelijke en gevaarlijke) Dictatuur, meneer.
Wederom, wie bedoelt je nou?

Profiel  

Bericht nummer:#162  BerichtGeplaatst: za dec 07, 2019 9:10 am 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
Je beweert dat Hamas vrede wil. Wat zegt Hamas echt? "There shall be no recognition of the legitimacy of the Zionist entity."
Wie is hier verblind? Wie kan hier geen eenvoudige teksten lezen?

En krijg ik nog een beetje een normale reactie op het amorele gedrag van de overheid? Of blijft het bij je geblaat "helemaal geen alternatief ... omdat fascistuh".
:foei:

Je leest nog steeds andere berichten dan ik schrijf. Maar dat zal wel niet veranderen. Je bent eenvoudig op tilt.

Over de amorele aanpak door bepaalde belastingambtenaren heb ik al het nodige geschreven.
Maar kennelijk nog niet genoeg over die dwaas die er nazistische methoden op nahoudt onder het valse mom van democratie.
Die D in hun logo staat feitelijk voor (lelijke en gevaarlijke) Dictatuur, meneer.

Wederom, wie bedoelt je nou?

D66 natuurlijk, dat enge clubje waar de staatssecretaris toe behoort....

Profiel  

Bericht nummer:#163  BerichtGeplaatst: za dec 07, 2019 10:09 am 
lid

Raya schreef:
baedeker schreef:
Raya schreef:
En daarvoor waren het Jan-Kees de Jager en Joop Wijn, beide van het CDA. Het schijnt toen al begonnen te zijn.
Tijdens CDA/VVD (/D66) kabinetten.

Het CDA is richting gewone burgers al net zo'n treiterpartij als de VVD, en de VVD had in die kabinetten ook grote invloed. 'Burgertje pesten' is bij die partijen hoog in het vaandel komen te staan.

Het kabinet haalde CDA fossiel Donner binnen om zich te laten adviseren dat het stelselmatig duperen van ouders het gevolg was van 'institutionele vooringenomenheid', die niet aan personen toegerekend kan worden. Wat een onzin. Natuurlijk kan en moet dat wel. Omtzigt leek een goeie peer, maar hij zakt nu snel af naar het niveau sorrysjaak voor een partij die volop mee hobbelt in het verval.

De keuze voor Donner verbaasde mij ten zeerste. Donner is dezelfde man die tot een paar maal toe de handelingen (notulen) van de Tweede Kamer liet vervalsen, zodat het net leek alsof hij de Kamer niet onjuist had geinformeerd. Hij kwam er nog mee weg ook!

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ver ... ede-kamer/

De problemen schijnen al van voor 2010 te dateren, namelijk rond 2006/2007 met een CDA aan het roer van de belastingdienst. Daarna is het enkel erger en erger geworden.

Het CDA heeft dus deels zelf het eigen vlees laten keuren. Vandaar dat er volgens Donner niets aan personen toegerekend kan worden. Politiek ten top: hoogstonbetrouwbaar en verneukeratief!
Dus iemand die zit te knoeien met de notulen van de Tweede kan zomaar vice-voorzitter worden van de Raad van de State :wacko:

Profiel  

Bericht nummer:#164  BerichtGeplaatst: za dec 07, 2019 12:06 pm 
lid

Bij deze politici kan alles, Biertje. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd en laten elkaar graaien wat ze graaien kunnen.

Die fraudeur werd niet alleen vice-voorzitter van de Raad van State, maar daarmee ook onderkoning.

Profiel  

Bericht nummer:#165  BerichtGeplaatst: za dec 07, 2019 1:20 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:
Biertje schreef:
Nederland heeft inmiddels een premier die schizofreen is

https://www.ad.nl/politiek/in-madrid-to ... ~a823d9eb/

Net zoals zijn andere gezicht in Brussel van meer, meer, meer EU, terwijl in Nederland roept van minder, minder, minder EU!

Het is een grote bedrijvenjunk, dat echt alles zal doen om de macht van de grote bedrijven te vergroten en te bestendigen, er lustig op los liegend.

De schizofrenie zit hem in het feit dat hij zowel VVD leider is als regeringsleider van een kabinet dat een behoorlijk vergaand klimaatakkoord heeft afgesloten. Ik denk dat hij daar zit met die tweede pet op.
Als je het artikel leest en niet alleen de kop zie je dat het beeld ook wel ganuanceerd wordt.
Dan moet jij eens echt leren lezen. Want in dit artikel zit wel een leugen van Mark erin opgenomen.

Citaat:
Toch zijn de verschillen minder groot dan ze lijken. Want in de wereld van Mark Rutte sluit het een het ander niet uit. Door te investeren in nieuwe energiebronnen en innovatie ontstaan volgens Rutte veel nieuwe banen. En met de kennis die we erover opdoen zouden we veel geld kunnen verdienen in het buitenland.
Net of ik Shell hoor praten.

Profiel  

Bericht nummer:#166  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 4:11 pm 
lid

Ik vind Mark Rutte een prima premier. We hebben eenvoudig geen betere. Hij is behoorlijk deskundig, kan gemakkelijk met iedereen overweg. laat zich niet door deze of gene piepelen, etc.
Hij heeft alleen soms wat last van partij belangen en standpunten. Maar daar kan ik wel inkomen.
Als hij de moed en de energie heeft zou ik hem aanraden gewoon door te gaan.

Profiel  

Bericht nummer:#167  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 4:16 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik vind Mark Rutte een prima premier. We hebben eenvoudig geen betere. Hij is behoorlijk deskundig, kan gemakkelijk met iedereen overweg. laat zich niet door deze of gene piepelen, etc.
Hij heeft alleen soms wat last van partij belangen en standpunten. Maar daar kan ik wel inkomen.

Daarmee diskwalificeer je jezelf dan wat mij betreft definitief....

Je moet wel knettergek zijn om deze leugenaar, die de integriteit van de VVD volledig om zeep geholpen heeft, te blijven steunen.

Profiel  

Bericht nummer:#168  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 5:17 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Balkenende was een lulletje rozenwater.
Rutte is doortrapt! Hij heeft schijt aan anderen, aan de grondwet en zelfs het Statuur der Nederlanden! Hij gaat uitsluitend voor zichzelf en zijn vriendjes.

Ik raad al zijn slachtoffers aan zich niet langer te laten verdelen, tegen elkaar op te laten zetten, maar samen op te staan, tegen deze schaamteloze, arrogante graaier. Hij heeft al drie/vierde van het land in de vernieling gedraaid. Hij is nu met laatste restje bezig.

Profiel  

Bericht nummer:#169  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 7:03 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:

Oh, ik geloof best dat de zwendelpremier er niet om maalt, maar de bevolking heeft weinig om tevreden over te zijn:
- het onderwijs is in crisis;
- de woningmarkt is naar de kloten;
- de zorg is kapot bezuinigd;
- de landbouw zit in het verdomhoekje;
- de politie is onderbezet en bang voor z'n eigen schaduw;
- defensie is failliet;
- de immigratie slaat record na record;
- de rechterlijke macht is het domein van linkse activisten;
- het referendum is afgeschaft;
- de politiek is "politiek correct" en moreel corrupt;
- negen jaar Rutte staat voor dalende koopkracht en stijgende belastingen.

Gelukkig kan het ook anders ...

Profiel  

Bericht nummer:#170  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 7:42 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Oh, ik geloof best dat de zwendelpremier er niet om maalt, maar de bevolking heeft weinig om tevreden over te zijn:
- defensie is failliet;

Alleen wanneer burgers dan eindelijk eens wat anders durven stemmen als ze in dat hokje staan.

Straks wordt er weer een 'mooie show' gedraaid of een valse Turk ingevlogen en stemt Jan L*l gewoon weer voor of VVD of PvdA.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#171  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 8:59 pm 
lid

Raya schreef:
kwaaisteniet schreef:

Balkenende was een lulletje rozenwater.
Rutte is doortrapt! Hij heeft schijt aan anderen, aan de grondwet en zelfs het Statuur der Nederlanden! Hij gaat uitsluitend voor zichzelf en zijn vriendjes.

Ik raad al zijn slachtoffers aan zich niet langer te laten verdelen, tegen elkaar op te laten zetten, maar samen op te staan, tegen deze schaamteloze, arrogante graaier. Hij heeft al drie/vierde van het land in de vernieling gedraaid. Hij is nu met laatste restje bezig.
Kijk eens voorbij Balkenende en Rutte, met wie ze het te doen hadden en hebben. Er is op dit moment maar één in Den Haag die bij onrecht handelt:

Pieter Omtzigt als laatste schakel in het zelfreinigend vermogen van de rechtsstaat
https://fd.nl/economie-politiek/1327253 ... chtsstaat#

Er bestaat een opvallende en verontrustende overeenkomst tussen 'maffiastaatje' Malta en het Koninkrijk der Nederlanden. Pieter Omtzigt blijkt in beide landen de backstop te zijn van een rechtsstaat die er niet in slaagt onschuldige burgers te beschermen.

Onrecht is het woord dat bij het 45-jarige CDA-Tweede Kamerlid uit Enschede een trekker overhaalt. Wat dan volgt is een salvo van priemende vragen, messcherpe doorzoekingen en vileine interpellaties. Waar ministers, staatssecretarissen, collega's en zelfs rechters stoppen, begint 'natuurkracht' Omtzigt. De Belastingdienst, Brussel, de ECB, de premier, brexiteers, Tesla-rijders, Vladimir Poetin en de modelmakers van het Centraal Planbureau, allemaal liggen ze onder het vergrootglas van de econometrist met de 'supercomputer in zijn hoofd'.
(….)
Boven de regering
'Ik verzet me tegen de manier waarop het Kamerlidmaatschap wordt gezien als opmaat voor wat dan ook', zei hij in 2015 in een interview met het FD. 'Dat is het niet. Het is een zelfstandige functie, die feitelijk en staatsrechtelijk boven de regering staat. Ik heb een taak te vervullen in verbetering van de verhouding tussen overheid en burger'. Het is een missie die hij voorbeeldig vervult, zo erkennen politieke vrienden en vijanden in de Kamer volmondig.

Profiel  

Bericht nummer:#172  BerichtGeplaatst: zo dec 08, 2019 9:44 pm 
lid

Ik begin mijn twijfels te krijgen bij Omtzigt.
Veel geschreeuw, weinig wol. Met zijn kritiek en vasthoudendheid geeft hij het CDA een goede naam, waarmee veel fouts wordt verhuld. De 'rechtvaardigheid' van Omtzigt komt niet tot uiting in het stemgedrag van het het CDA. Ook niet in zijn eigen stemgedrag, waarbij hij consequent mee blijft stemmen met de fractie. Ook als het om de Cafka-zaak gaat. Het CDA stemt met de coalitie mee, en Omtzigt met het CDA. En dat is maar een voorbeeldje.

Ik heb afgeleerd te luisteren naar woorden van politici. Ik heb geleerd te kijken naar het stemgedrag!

Profiel  

Bericht nummer:#173  BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2019 1:36 pm 
lid

HvR schreef:
Lies schreef:
kwaaisteniet schreef:

Het enige wat je er nog over zou kunnen zeggen, moet de overheid die kosten niet voor haar rekening nemen, bijvoorbeeld van de tariefsopbrengst van de belastingen die men op het gasverbruik toepast? Dat is redelijk.
Dat lijkt me een uitzoekzaakje voor tweede kamerlid Pieter Omzigt.
Pieter Omtzigt, die weet van wanten en rekenen. Boeren ook, kijk er maar goed naar nu we nog veilig zijn, die gaan in alles ons voor wat betreft inleveren.

In 2 jaar een tariefsverhoging van 30%:

'Wetterskip overvraagt': honderden boeren op de trekker naar Leeuwarden
https://www.lc.nl/friesland/Wetterskip- ... 91867.html

Het belastingtarief voor 237.000 hectare landbouwgrond (‘bemalen ongebouwd’) moet volgens het dagelijks bestuur van WF met 15,8 procent omhoog. Vorig jaar was het tarief al met 13,8 procent gestegen. Ten opzichte van 2018 zal het ontwerp-tarief voor 2020 dus bijna 32 procent hoger zijn.

Ieder weldenkend mens zal snappen dat dit gewoon niet kan, niet past.... Toch ?

Voor de burgers komt dit er ook aan, voor electriciteit en gas. Primaire levensbehoeften.

Iedereen snapt toch dat zulke tariefsverhogingen simpelweg onmogelijk zijn,
laat staan wanneer daar nog euro 1.500+ miljard voor ons allen bovenop gaat komen ?!?

Laten we maar hopen op een milde winter.... :holy:
Met niet te veel wind.

Windmolen valt op openbare weg in Jorwert, mogelijk door wind
https://nos.nl/artikel/2313920-windmole ... -wind.html

Omrop Fryslân denkt dat de windmolen omver is geblazen.

Profiel  

Bericht nummer:#174  BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2019 2:02 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

- defensie is failliet;

Je overdrijft nogal.
Er is werkelijk geen ander in staat om problemen, die er altijd zullen zijn, op te lossen.

Profiel  

Bericht nummer:#175  BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2019 2:24 pm 
lid

Lies schreef:
HvR schreef:
Lies schreef:
Pieter Omtzigt, die weet van wanten en rekenen. Boeren ook, kijk er maar goed naar nu we nog veilig zijn, die gaan in alles ons voor wat betreft inleveren.

In 2 jaar een tariefsverhoging van 30%:

'Wetterskip overvraagt': honderden boeren op de trekker naar Leeuwarden
https://www.lc.nl/friesland/Wetterskip- ... 91867.html

Het belastingtarief voor 237.000 hectare landbouwgrond (‘bemalen ongebouwd’) moet volgens het dagelijks bestuur van WF met 15,8 procent omhoog. Vorig jaar was het tarief al met 13,8 procent gestegen. Ten opzichte van 2018 zal het ontwerp-tarief voor 2020 dus bijna 32 procent hoger zijn.

Ieder weldenkend mens zal snappen dat dit gewoon niet kan, niet past.... Toch ?

Voor de burgers komt dit er ook aan, voor electriciteit en gas. Primaire levensbehoeften.

Iedereen snapt toch dat zulke tariefsverhogingen simpelweg onmogelijk zijn,
laat staan wanneer daar nog euro 1.500+ miljard voor ons allen bovenop gaat komen ?!?

Laten we maar hopen op een milde winter.... :holy:
Met niet te veel wind.

Windmolen valt op openbare weg in Jorwert, mogelijk door wind
https://nos.nl/artikel/2313920-windmole ... -wind.html

Omrop Fryslân denkt dat de windmolen omver is geblazen.

Nou dat weer....

De premies van verzekeringen voor zonnepanelen stijgen dusdanig dat bedrijven de panelen niet meer op hun daken leggen, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) maandag. De premie is in veel gevallen verdubbeld en sommige verzekeraars kiezen ervoor zonnepanelen helemaal niet meer te verzekeren, omdat ze brandgevaarlijk zouden zijn.

https://www.nu.nl/economie/6016430/aanl ... remie.html

Ben ik blij dat ik nog geen zonnepanelen op mijn dak heb liggen ! :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#176  BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2019 4:47 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:
- defensie is failliet;

Je overdrijft nogal.
Er is werkelijk geen ander in staat om problemen, die er altijd zullen zijn, op te lossen.

Het plaatje klopt natuurlijk wel zo: een bananenrepubliek, een zwendelpremier en een trol die het allemaal prima vindt.

Profiel  

Bericht nummer:#177  BerichtGeplaatst: ma dec 09, 2019 8:54 pm 
lid

Raya schreef:
Veel geschreeuw, weinig wol. Met zijn kritiek en vasthoudendheid geeft hij het CDA een goede naam, waarmee veel fouts wordt verhuld. De 'rechtvaardigheid' van Omtzigt komt niet tot uiting in het stemgedrag van het het CDA. Ook niet in zijn eigen stemgedrag, waarbij hij consequent mee blijft stemmen met de fractie. Ook als het om de Cafka-zaak gaat. Het CDA stemt met de coalitie mee, en Omtzigt met het CDA. En dat is maar een voorbeeldje.

Ik heb afgeleerd te luisteren naar woorden van politici. Ik heb geleerd te kijken naar het stemgedrag!
Otzigt is een stemmenkanon, dus het CDA heeft hem keihard nodig en als hij onderaan de lijst staat wordt hij wel met voorkeurstemmen gekozen. Dus hij kan makkelijk het CDA bij bepaalde stemmingen gewoon tegenstemmen.

Profiel  

Bericht nummer:#178  BerichtGeplaatst: di dec 10, 2019 5:32 am 
lid

Biertje schreef:
Raya schreef:

Otzigt is een stemmenkanon, dus het CDA heeft hem keihard nodig en als hij onderaan de lijst staat wordt hij wel met voorkeurstemmen gekozen. Dus hij kan makkelijk het CDA bij bepaalde stemmingen gewoon tegenstemmen.

Maar doet dat niet. Heeft ook iets te maken met meerderheden in de 1e Kamer.

Profiel  

Bericht nummer:#179  BerichtGeplaatst: di dec 10, 2019 7:47 am 
lid

baedeker schreef:
Rightnow schreef:
Mij is het te doen om de prijs die voor de aardolie op de internationale markt wordt betaald, de prijs die het producerende land krijgt.

Overal in de wereld, van Venezuela tot Saudi Arabia tot Iran, wordt te veel aan olie verdiend. Ook in Nigeria, waar het plaatselijk oproer in de hand werkt. De regering heeft geen interesse om veel voor de bevolking te doen, want die bevolking betaalt geen belasting; dus kunnen ze ook niet stoppen met belasting betalen als de regering niets presteert.

En draait de islamistische terreur niet gedeeltelijk op oliedollars?

Landen met weinig van zulke delfstoffen, met eenheid van cultuur en beschikkend over zeehavens - zulke landen zullen zich ontwikkelen en een middenklasse zal daar de weg vrijmaken voor meer algehele welvaart. Het is een illusie dat makkelijk winbare dure grondstoffen een bevolking plezier gaan geven...

De wereld heeft nog nooit zoveel welvaart en welzijn gekend als vandaag de dag. En dat voor een wereldbevolking van inmiddels 7,7 miljard mensen. Dat komt door christendom en kapitalisme, die een dynamische samenleving baarden met wetenschap, democratie en economische ontwikkeling. Maar vergis je niet, die 7,7 miljard kun je nooit voeren zonder olie: goedkope en ruimschoots voorradige energie, verdelgingsmiddelen, kunstmest, plastic, enz. De enorme opkomst van het westen sinds de jaren vijftig is aan olie te danken. En er van uit gaande dat die 7,7 miljard willen overleven concludeer ik dat de wereldbevolking daar gelukkig van wordt.

Wat is er in hemelsnaam mis met $60 per vat? Het gaat om een markt, die bovendien redelijk stabiel is door de wonderlijke neiging van Saoedi Arabië om de kraan open te draaien als een andere exporteur de prijzen al te zeer probeert op te drijven. Baedeker klaagt daar niet over. Ik heb veel meer bezwaar tegen de exorbitante belastingen die onze eigen overheid daar vervolgens bovenop kwakt.

Het klopt dat het ene land er een zooitje van maakt en het andere land verstandiger lijkt. Maar dat heeft niks met olie te maken. Zonder olie zou Nigeria zijn bevolking ook beroven. Islamitische terreur komt niet door olie maar door de islam. Ik geloof niet zo in de edele wilde. De problemen komen veel meer doordat het westen zijn eigen waarden relativeert, weigert kordaat op te treden, zichzelf een schuldgevoel aanpraat en daar dan een uitweg voor zoekt in zelfverminking: Het komt door de olie die wij kopen. Baedeker heeft niet zo veel op met dit soort calvinistische rituelen. Zoals gezegd, de hele wereldbevolking wordt gelukkig van olie, ook die van Nigeria en Saoedi Arabië, en in vergelijking vallen de onaangename kanten in het niet.

Kijk, als je zegt dat olie vuil is en op termijn vervangen moet worden, dan heb je daar gelijk in. Maar de enige redelijke maatstaf voor vervanging is een andere energiebron die minstens zo goedkoop is, en nog in veel ruimere mate voorhanden is. Het kapitalisme gaat daar vanzelf voor zorgen, als we ons tenminste niet onderwerpen aan de ideologische fratsen van de groene gekkies. Ieder ander alternatief is naar de bescheiden mening van baedeker onlogisch.

Het kapitalisme en olie zorgen voor welvaart maar ook voor vervuiling. Vervuiling ontstaat doordat men kosten wil besparen en geen zin heeft om afvalstoffen op een nette en aanvaardbare manier op te ruimen. Heb ik het niet eens over de winning van olie of gas, dat geeft nog de minste vervuiling.

https://www.ad.nl/binnenland/tata-steel ... ~aa2acea7/

Profiel  

Bericht nummer:#180  BerichtGeplaatst: di dec 10, 2019 10:37 am 
lid

Laat ik nu eens de rekening van ons waterbedrijf bekijken.

Ik betaal een kwartaal voorheffing van € 19,13 (inclusief 9% btw) voor het water dat wij gebruiken.
Dan komt daar bij een belasting bedrag van 10,38, natuurlijk wordt daar ook nog BTW over betaald samen € 11,31
want we betalen in ons land altijd belasting over belasting.
Vastrecht voor het gebruik van de waterleiding leidingen e.d. € 12,39 (inclusief 9% BTW)
Precariorechten € 20,08 met 9% BTW wordt dat dan € 21,89
Totaal kwartaal rekening komt dan uit op € 64,72

Dit afgezet tegen het gebruik van € 19,13 aan water komt ook wel enigszins absurd hoog over.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]