Het is nu di dec 10, 2019 6:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: The game is ON
Bericht nummer:#101  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 4:02 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:
baedeker schreef:
Die €800 miljoen gaat voor zover ik weet niet omhoog. Het enige wat ON doet is zoveel mogelijk weghalen bij die andere, eenzijdig publieke omroepen. Daar kan toch niemand op tegen zijn?

Voor overhead moet je elders zijn. ON betaalt de stropdassen maximaal 50% van de Balkenende norm. Dat moet jou toch aanspreken. Hoeveel wordt Slagter bij Max eigenlijk betaald?

Die €800 miljoen is €47 per man, vrouw en kind. Dat betaalt HvR sowieso. Voor 5 europiek extra kan HvR die €47 laten vallen bij de omroep die hem het minst slecht lijkt. Helaas staat BNR niet op het lijstje. Maar er is wel meer. Linkse mensen zijn notoir slecht in het delen van geld, macht, en zendtijd. Vandaar dat links Nederland deze week piept en kraakt. Je hebt best kans dat als het koekoeksjong zich nestelt, Hilversum dat onverteerbaar vindt en zichzelf nog liever opheft. Da's toch win-win?
ON! heeft al duidelijk laten blijken ook zeer gekleurde programma's te gaan maken.

Daar is verslaggeving, voorlichting en informeren niet voor bedoeld. Mensen moeten zelf, op basis van eerlijke, ongekleurde informatie hun keuzes kunnen maken. Iedereen die mensen gekleurd nieuws of informatie voorlegt met de suggestie dat dat het ware nieuws en de feiten zijn, is bezig die mens op een stiekeme manier te beinvloeden en te belazeren. ON! gaat dus precies dat doen, wat zij de andere omroepen verwijt. Dat zou geen mens moeten willen.

Nah, ik ben met Lies: neutrale journalistiek is erg moeilijk te realiseren. Soms lukt het een beetje, maar de staatsomroep presteert op dat vlak al decennia ronduit abominabel. Ik heb dat in discussies al herhaaldelijk onderbouwd, maar dan geef je nooit thuis. Nu dient zich een authentiek rechts geluid aan en heb je je mening klaar staan voordat het eerste programma uitgezonden wordt. Ik vind dat geen sterke argumentatie ... asociaal zelfs.

Hoeveel wordt Slagter bij Max eigenlijk betaald?

Ik heb er al vaker op gereageerd. De sturing van het nieuws is iets van de laatste decennia. In mijn tijd werden die 5 W's nog onderwezen en gehamerd op de objectieve verlaggeving. Het heeft alles te maken met het insluipen van het neoliberalisme bij partijen als de VVD, CDA en zelfs PvdA. Ook D66 is er, met het aantreden van Pechtold, aan ten prooi gevallen. De kernwaarden, zoals echte democratie, zijn die partij niet meer te vinden. Het is zelfs D66 die ervoor pleit, hun onwelgevallig nieuws door de EU te laten censureren als fakenews.
Verder ga ik af op wat de oprichters van ON! zelf roepen.

Wat slagter verdient weet ik niet en interesseert mij in dit kader ook niet. We hebben het niet over salarissen. Hoeveel ON! gaat betalen kunnen ze nu nog niet zeggen. De vraag is wat de mensen, die zij willen hebben, vragen.

Profiel  

Bericht nummer:#102  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 5:14 pm 
lid

baedeker schreef:
HvR schreef:
baedeker schreef:
Die €800 miljoen gaat voor zover ik weet niet omhoog. Het enige wat ON doet is zoveel mogelijk weghalen bij die andere, eenzijdig publieke omroepen. Daar kan toch niemand op tegen zijn?

Voor overhead moet je elders zijn. ON betaalt de stropdassen maximaal 50% van de Balkenende norm. Dat moet jou toch aanspreken. Hoeveel wordt Slagter bij Max eigenlijk betaald?

Die €800 miljoen is €47 per man, vrouw en kind. Dat betaalt HvR sowieso. Voor 5 europiek extra kan HvR die €47 laten vallen bij de omroep die hem het minst slecht lijkt. Helaas staat BNR niet op het lijstje. Maar er is wel meer. Linkse mensen zijn notoir slecht in het delen van geld, macht, en zendtijd. Vandaar dat links Nederland deze week piept en kraakt. Je hebt best kans dat als het koekoeksjong zich nestelt, Hilversum dat onverteerbaar vindt en zichzelf nog liever opheft. Da's toch win-win?
Die euro 800 miljoen is een absurd bedrag, dat ben ik met je eens.

ON is de beste manier om die €800 ter discussie te stellen.

HvR schreef:
Echter, ON lijkt mij niet het minst slecht. De mensen die erachter zitten zijn stuk voor stuk discutabel en geven mij nul vertrouwen.

Iedereen zijn mening. Maar stuk voor stuk discutabele mensen? Zou baedeker zich met z'n €5,72 vergist hebben? :eek:
Vertel eens ...

Okay, 'stuk voor stuk discutabel' is bij nadere beschouwing te sterk uitgedrukt. Dit geldt denk ik wel voor Niemoller.
Van een aantal anderen valt me op dat er onder 'wij zijn ON' geen link bestaat naar hun cv's of achtergronden.
Dat op zich komt al niet sterk over als je jezelf als omroep presenteert.
Of je je vergist hebt, zal de toekomst vanzelf uitwijzen maar euro 5,72 valt te overzien. :wink:

Of ON de beste manier is om die euro M800 ter discussie te stellen, vraag ik me af....
Vooralsnog zullen ze zich eerst een plekje moeten verwerven binnen het bestel en daarin vreet iedereen mee, ook ON straks.
Wat ze daarmee doen, zal wederom moeten blijken. Ik denk dat Wilders er sneller klaar mee zou zijn.

Profiel  

Bericht nummer:#103  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 5:41 pm 
lid

De halve Balkenendenorm is nog steeds ongeveer € 115.000 exclusief belastingen.

Oftewel goed vreten uit de staatskas.

Profiel  

Bericht nummer:#104  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 6:14 pm 
lid

Raya schreef:

Mja, in #101 hebben "we" het niet over salarissen, en nu kom je hiermee.
Waarom ben je dan lid geworden van Max, waar Jan Slagter €220.000 verdient, en Martine van Os en Sybrand Niessen rond de twee ton?
Van mij mogen ze hoor, maar ik had van jou toch verwacht dat jij van dat geld liever een paar daklozen had gevoed.

Profiel  

Bericht nummer:#105  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 6:42 pm 
lid

HvR schreef:
baedeker schreef:
HvR schreef:
Die euro 800 miljoen is een absurd bedrag, dat ben ik met je eens.
ON is de beste manier om die €800 ter discussie te stellen.

HvR schreef:
Echter, ON lijkt mij niet het minst slecht. De mensen die erachter zitten zijn stuk voor stuk discutabel en geven mij nul vertrouwen.

Iedereen zijn mening. Maar stuk voor stuk discutabele mensen? Zou baedeker zich met z'n €5,72 vergist hebben? :eek:
Vertel eens ...

Okay, 'stuk voor stuk discutabel' is bij nadere beschouwing te sterk uitgedrukt. Dit geldt denk ik wel voor Niemoller.
Van een aantal anderen valt me op dat er onder 'wij zijn ON' geen link bestaat naar hun cv's of achtergronden.
Dat op zich komt al niet sterk over als je jezelf als omroep presenteert.
Of je je vergist hebt, zal de toekomst vanzelf uitwijzen maar euro 5,72 valt te overzien. :wink:

Mja, €5,72 voor mij en dan €5,72 voor meneer Overdreven Onderdaantje in Tsjechië.
:)

Die CV's kun je op de wiki vinden, waar je ook naartoe wordt geleid als je op de website op hun plaatje klikt. Ik vindt dat wel weer lekker lean & mean.

Het mooie aan Niemoller vind ik dat hij totaal lak heeft aan politiek correct. Hij veroorzaakt dan wel eens wat opschudding, maar weet altijd evenwichtig te onderbouwen waarom hij zegt wat hij zegt. Overigens iemand die rustig toegeeft als hij ergens fout zat.

HvR schreef:
Of ON de beste manier is om die euro M800 ter discussie te stellen, vraag ik me af....
Vooralsnog zullen ze zich eerst een plekje moeten verwerven binnen het bestel en daarin vreet iedereen mee, ook ON straks.
Wat ze daarmee doen, zal wederom moeten blijken. Ik denk dat Wilders er sneller klaar mee zou zijn.

Tsja, D66 is tegen de eerste kamer, maar gaat daar ook gewoon zitten als ze zetels krijgen. Geen reden om roomser te zijn dan de paus.
En het gaat Wilders helpen als er een omroep komt waar hij zonder rare dingen z'n verhaal kan houden. Hij is volgens mij zelf lid.

Maar goed, ieder z'n ding hè.

Profiel  

Bericht nummer:#106  BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2019 8:37 pm 
lid

Ik hou je wel lekker bezig, schaapmans :hardlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#107  BerichtGeplaatst: di dec 03, 2019 12:11 pm 
lid

44.444 leden.
Het zou wel mooi zijn als ON op 5 december de 50k haalt.
Spannond.
:draaibloem:

Profiel  

Bericht nummer:#108  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 11:42 am 
lid

Alvast eentje minder.

Profiel  

Bericht nummer:#109  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 11:54 am 
lid

Enzo501 schreef:
Alvast eentje minder.

Wordt niet gemist.

Profiel  

Bericht nummer:#110  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 11:58 am 
lid

Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Alvast eentje minder.

Wordt niet gemist.

Toch apart dat een omroep die zich Ongehoord noemt vantevoren al gaat bepalen welke meningen er gehoord mogen worden.

Profiel  

Bericht nummer:#111  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 12:16 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Alvast eentje minder.

Wordt niet gemist.

Toch apart dat een omroep die zich Ongehoord noemt vantevoren al gaat bepalen welke meningen er gehoord mogen worden.
Riekt naar opportunisme. Over de holocaust bestaat geen twijfel en de holocaustontkenners komen niet met onomstotelijke bewijzen aan dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden

Profiel  

Bericht nummer:#112  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 1:19 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Enzo501 schreef:
Alvast eentje minder.

Wordt niet gemist.

Antisemitisme krijgt bij de staatsomroep al volop een podium. Toch opmerkelijk dat de staatsomroep zoveel ongehoord laat, maar wel dit soort bagger laat horen. Gelukkig kiest ON voor wat anders.

Profiel  

Bericht nummer:#113  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 1:49 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
Biertje schreef:
Wordt niet gemist.

Antisemitisme krijgt bij de staatsomroep al volop een podium. Toch opmerkelijk dat de staatsomroep zoveel ongehoord laat, maar wel dit soort bagger laat horen. Gelukkig kiest ON voor wat anders.

En zo vervallen we al in recordtijd in een 'ja maar hullie doen het ook'. Ongehoord zou toch alles juist anders doen en het niet gehoorde geluid gaan vertolken. Het ongehoorde geluid wordt al heel snel ingeperkt. Na Peter R. de Vries nu ook al het geluid van Haye van de Heyden afgeserveerd.

Profiel  

Bericht nummer:#114  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 1:50 pm 
lid

En de vermaledijde sorry cultuur doet ook snel zijn intrede.
https://twitter.com/JoostNiemoller/stat ... 5209319424

Profiel  

Bericht nummer:#115  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 2:35 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
En zo vervallen we al in recordtijd in een 'ja maar hullie doen het ook'. Ongehoord zou toch alles juist anders doen en het niet gehoorde geluid gaan vertolken. Het ongehoorde geluid wordt al heel snel ingeperkt. Na Peter R. de Vries nu ook al het geluid van Haye van de Heyden afgeserveerd.

:foei2:

Enzo501 schreef:

Ja, hier houden overdreven onderdaantjes natuurlijk helemaal niet van. Als je het etablissement na papegaait, dan is het niet de bedoeling dat iemand dan achteraf zegt: "sorry, dat was een vergissing."
:koortje:

Gelukkig kan integriteit bij ON gewoon wél.
:ok:

Profiel  

Bericht nummer:#116  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 3:27 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

:foei2:

Enzo501 schreef:

Ja, hier houden overdreven onderdaantjes natuurlijk helemaal niet van. Als je het etablissement na papegaait, dan is het niet de bedoeling dat iemand dan achteraf zegt: "sorry, dat was een vergissing."

Dus als Rutte straks bij de campagne roept dat hij spijt heeft van gemaakte fouten en zijn excuses aanbiedt dan zeg jij: 'Goed dat het kan, alles is vergeven en vergeten.'
Nee dat dacht ik al. Je moet dit soort zaken natuurlijk wel selectief blijven benaderen. :yes:

Profiel  

Bericht nummer:#117  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 4:19 pm 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:

Mja, in #101 hebben "we" het niet over salarissen, en nu kom je hiermee.
Waarom ben je dan lid geworden van Max, waar Jan Slagter €220.000 verdient, en Martine van Os en Sybrand Niessen rond de twee ton?
Van mij mogen ze hoor, maar ik had van jou toch verwacht dat jij van dat geld liever een paar daklozen had gevoed.

Net als bij een partij, maar ook mensen op dit forum, kijk ik verder dan mijn neus lang is, en baseer mijn oordeel niet op een enkel punt.

Ik vind 220.000 veel te veel, maar het valt binnen de balkendenorm.

Overigens heb ik nooit een gelofte van armoede afgelegd, en verwacht dat ook niet van anderen. Ik verwacht wel redelijkheid, en we hebben nu eenmaal als top de balkenendenorm afgesproken. Beter dan de miljoenen die sommige ceo's en bestuurders ontvangen, of het dikke meer dat een kamerlid van de VVD bijeengraait.

Maar als je flauw wilt doen, kan ik dat ook hoor! Heet Thierry die vakantie uit de partijkas al terugbetaald?

Profiel  

Bericht nummer:#118  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 5:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Dus als Rutte straks bij de campagne roept dat hij spijt heeft van gemaakte fouten en zijn excuses aanbiedt dan zeg jij: 'Goed dat het kan, alles is vergeven en vergeten.' Nee dat dacht ik al. Je moet dit soort zaken natuurlijk wel selectief blijven benaderen. :yes:

Die Enzo toch. Het eerste is integriteit: een journalist die een stukje schrijft en dat op eigen initiatief meteen rectificeert. Bij Rutte :leugens: gaat het om een premier die al negen jaar de kiezer bedriegt, grossiert in koehandel met lobbygroepen in achterkamertjes, aan de lopende band liegt, de kamer niet informeert, eenmaal betrapt geheugenverlies veinst ... dan in verkiezingstijd een keer sorry sorry zegt ... om na verkiezingsdag weer van voor af aan te beginnen. Rutte is overal het tegenovergestelde van integriteit behalve in overdreven onderdaantjes paradijs.
:wink:

Profiel  

Bericht nummer:#119  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 5:35 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:
baedeker schreef:

Dus als Rutte straks bij de campagne roept dat hij spijt heeft van gemaakte fouten en zijn excuses aanbiedt dan zeg jij: 'Goed dat het kan, alles is vergeven en vergeten.' Nee dat dacht ik al. Je moet dit soort zaken natuurlijk wel selectief blijven benaderen. :yes:

Die Enzo toch. Het eerste is integriteit: een journalist die een stukje schrijft en dat op eigen initiatief meteen rectificeert. Bij Rutte :leugens: gaat het om een premier die al negen jaar de kiezer bedriegt, grossiert in koehandel met lobbygroepen in achterkamertjes, aan de lopende band liegt, de kamer niet informeert, eenmaal betrapt geheugenverlies veinst ... dan in verkiezingstijd een keer sorry sorry zegt ... om na verkiezingsdag weer van voor af aan te beginnen. Rutte is overal het tegenovergestelde van integriteit behalve in overdreven onderdaantjes paradijs.

Waarom reageer je? Ik had je voorspelbare antwoord al gegeven. :hum:

Profiel  

Bericht nummer:#120  BerichtGeplaatst: wo dec 04, 2019 5:43 pm 
lid

Enzo501 schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Waarom reageer je? Ik had je voorspelbare antwoord al gegeven. :hum:

Nee trollemans, jouw antwoord slaat als een tang op een VVD-varken en daar wijs ik je op.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]