Het is nu di dec 10, 2019 5:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: The game is ON
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 6:21 pm 
lid

Tsja ...
De publieke omroep moet natuurlijk gewoon afgeschaft worden.
En met een rechtse omroep erbij heb je kans dat die weer nieuw leven ingeblazen wordt.
Bovendien kun je niet kritisch zijn op de overheid en tegelijk door diezelfde overheid worden betaald.

Anderzijds ...
Charles Groenhuijsen wordt er 'zó moe van'.
En rechtse mensen horen niet in de media. Die voeren oorlog, zodat links talent ons dat in de media kan uitleggen.
Het wordt een omroep voor schedelmeters, complotgekkies en haatzaaiers.
All these immigrants are stealing our spotlight. Let's create a white people broadcast and waste people's money on producing fascist programs to increase the mess we started.
Ongehoordnederland, Zoveelste club luie flikkers die te beroerd en feitelijk te achterlijk zijn om een leesbaar, kijkbaar, verkoopbaar product te maken maar jankend naar de staatsruif rennen.

Nog meer links talent ...
Hahahahahahahahahahahaha. Het is al vóór de oprichting een zure witte mannen-omroep en het wordt alleen maar zuurder. Wie hou je nou voor de gek?
'Ongehoord’ is een academisch-politiek correcte term voor "we stoppen niet met huilen en drammen tot we geld krijgen voor onze bekrompen, bange, obligate, oninteressante, sleetse, xenofobe kleinburgerwitmangmeningen."
Het is ook geen zure witte omroep, maar een extreem rechts indoctrinatie kanaal om Nederlands steeds verder te radicaliseren.
'neutraal' en 'vrij' anno 2019 niets anders betekend dan rechts en extreem rechts.
Is er nou niemand in de omgeving van types als Joost Niemoller, Arnold Karskens die zegt: pap, opa ik vind het zo zielig voor je dat je je steeds belachelijk maakt. Ga postzegels verzamelen. Je hebt er de leeftijd voor.

Het werd steeds aantrekkelijker snapt u. En toen las ik: een zender zonder Peter R. de Vries ...
Toen heb ik die €5,72 maar gestort.
Binnenkort Sinterklaas en Kerst. Wie maak je nou niet blij met een lidmaatschap?
:mrgreen:

Profiel  

Berichttitel: Re: The game is ON
Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 6:28 pm 
lid

We stikken al van de 'rechtse' omroepen!

WNL
Powned
AVRO/Tros
Nos/NPO...

Zelfs de VPRO biedt een groot podium voor de rechtse politici van de VVD. Denk maar eens aan Zomergasten met Rutte en Wiebes...

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 6:53 pm 
lid

Mwah, die vind ik allemaal niet echt rechts en ze doen het allemaal voorkomen alsof Zwarte Piet uit den boze is.

Ik ben zeker niet voor afschaffing van het publieke bestel maar denk wel dat er ruimte is voor en behoefte aan vernieuwing en vooral kwaliteit.

De helft van wat op tv is, publiek of commercieel, kan geschrapt worden. Te beginnen met al die enge gluur-shows.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 7:56 pm 
lid

Ik smacht naar een omroep die naakte feiten brengt en geen gekleurd nieuws, ook niet in haar selectie. Dat gaat deze nieuwe tak aan dezelfde boom ook niet brengen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 10:51 pm 
lid

Dat Gekke Willie en domme Thierry deze omroep aanbevelen vind ik geen aanbeveling, maar verder hebben ze het recht om een omroep te starten.
Het is nogal merkwaardig dat zelfs Baedeker deze 'staatsomroep' steunt, terwijl hij altijd zeer sterk afgeeft/afgaf op de 'staatsomroep'.

Maar alle gekheid op een stokje, als ze maar geen onterechte beschuldigingen gaan uiten zoals Baudet deed jegens Rutte en Buma die hij medeverantwoordelijk meende te moeten maken voor de afschuwelijke tramaanslag in Utrecht of allerlei bloedserieuze en constructieve beroepsgroepen als gevaarlijk gaan benoemen zoals dat in 1933 nog door de nazi's in Duitsland werd verordonneerd, zonder dat hij dat ook maar een ogenblik heeft teruggenomen, dan valt het tenminste mee.

Maar we moeten eerst nog maar eens bekijken wat ze in hun mars hebben. Als ze het te bont maken zal ik ze bestrijden, zoals dat in een democratische rechtsstaat behoort te gaan en zoals men van mij mag verwachten.

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 11:15 pm 
lid

Klagen over de partijdige NPO zenders en dan op je eerste dag steunbetuigingen van PVV en FvD uitzenden. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 11:24 pm 
lid

Raya schreef:

WNL
Powned
AVRO/Tros
Nos/NPO...

Zelfs de VPRO biedt een groot podium voor de rechtse politici van de VVD. Denk maar eens aan Zomergasten met Rutte en Wiebes...

Als je alles rechts van de SP 'rechts' noemt kom je daar misschien op uit ja. Maar dat is natuurlijk een gekleurde bril. Zoals Karskens het formuleert: 'Powned maakt leuke filmpjes, maar verder gaat het niet. WNL noemt zich vrolijk rechts, het is vooral een campagnezender voor VVD en CDA.' Met die twee partijen zit WNL feitelijk al binnen de club van uitruil van multiculti- en klimaatgekte tegen crony capitalism waar links Nederland en de rest van de omroepen gezellig aan mee doen. Ik verwacht dat Ongehoord Nederland weinig sympathie zal tonen voor dit arrangement.

Raya schreef:
Ik smacht naar een omroep die naakte feiten brengt en geen gekleurd nieuws, ook niet in haar selectie. Dat gaat deze nieuwe tak aan dezelfde boom ook niet brengen.

Is dat zo? De staatsomroep kenmerkt zich als decennia door selectiviteit qua thema's, bevooroordeeld narratief en bevooroordeelde keuzes van wie in welke context het verhaal mag verwoorden. Toch blijf je het stelsel verdedigen. Weet je wel zeker dat je iets ongekleurds wil, of is het niet zo dat je gewoon zelf de kleur wil bepalen? Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in het laten varen van de loze pretentie dat de overheid met €800 miljoen neutraliteit en diversiteit koopt, en omroepen via concurrentie dwingen om kleur te bekennen. En dan zullen er altijd een omroep of twee opstaan die zich willen onderscheiden door naakte feiten en ongekleurd nieuws.

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 11:29 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Klagen over de partijdige NPO zenders en dan op je eerste dag steunbetuigingen van PVV en FvD uitzenden. :luidlachen:

Yep, die partijen constateren die partijdigheid al jaren, en steunen een onpartijdige zender.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 11:30 pm 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Yep, die partijen constateren die partijdigheid al jaren, en steunen een onpartijdige zender.

Ja, natuurlijk steunen de PVV en FvD een onpartijdige zender. :luidlachen:

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 11:56 pm 
lid

Pff wat een OP. Het is overigens geen baedeker tekst, het zijn allemaal scheten die van Twitter af komen. Bronvermelding staat er gelukkig wel bij, dus we weten uit welke kant de wind waait, zo te lezen vnl Joost Niemöller en consorten.

Weinig op aan te merken hoor, vrijheid blijheid, dit nieuwe initiatief. Hopelijk schiet de radicalisering niet te ver door, want rechts nepnieuws is m.i net zo oninteressant als links nepniews. En als je alles links van de PVV op één hoop veegt als "partijdig" dan vrees ik het ergste qua selectief.. :gniffel:

(de slachtofferrol en paranoia begint al in de eerste week met "Waarom is #OngehoordNederland ineens uit de trends verdwenen meneer Twitter???".. nou ja.. misschien zijn de mensen een beetje Thierry-moe en Trump-moe aan het worden ? is er misschien minder behoefte en belangstelling dan de initiatiefnemers denken ?)

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 1:35 am 
lid

baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Powned heeft nu al weinig belangstelling.
Met het ON- nieuws zal het niet veel anders zijn.
Toch hebben wij een prima publiek bestel ,vrijheid is een groot goed.

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 6:05 am 
lid

Raya schreef:

WNL
Powned
AVRO/Tros
Nos/NPO...

Wat ze niet bieden is ruimte voor kritische geluiden, over die Armeense asielkinderen die feitelijk economische asielzoekers zijn, over Zwarte Piet en vooral KOZP. Zelfs met kritische geluiden over de milieumaffia ben je niet welkom bij Follow the Money.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 6:14 am 
lid

Hume schreef:
baedeker schreef:
Enzo501 schreef:

Powned heeft nu al weinig belangstelling.
Met het ON- nieuws zal het niet veel anders zijn.
Toch hebben wij een prima publiek bestel ,vrijheid is een groot goed.
Waarom wordt er dan een einde gemaakt aan die vrijheid dat je alles mag zeggen? Want da is wel wat er gebeurt. Erger: KOZP krijgt wel een protestvak toegewezen, aanhangers van Zwarte Piet daarentegen niet.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 8:52 am 
lid

baedeker schreef:
Raya schreef:

WNL
Powned
AVRO/Tros
Nos/NPO...

Als je alles rechts van de SP 'rechts' noemt kom je daar misschien op uit ja. Maar dat is natuurlijk een gekleurde bril. Zoals Karskens het formuleert: 'Powned maakt leuke filmpjes, maar verder gaat het niet. WNL noemt zich vrolijk rechts, het is vooral een campagnezender voor VVD en CDA.' Met die twee partijen zit WNL feitelijk al binnen de club van uitruil van multiculti- en klimaatgekte tegen crony capitalism waar links Nederland en de rest van de omroepen gezellig aan mee doen. Ik verwacht dat Ongehoord Nederland weinig sympathie zal tonen voor dit arrangement.

Raya schreef:

Is dat zo? De staatsomroep kenmerkt zich als decennia door selectiviteit qua thema's, bevooroordeeld narratief en bevooroordeelde keuzes van wie in welke context het verhaal mag verwoorden. Toch blijf je het stelsel verdedigen. Weet je wel zeker dat je iets ongekleurds wil, of is het niet zo dat je gewoon zelf de kleur wil bepalen? Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in het laten varen van de loze pretentie dat de overheid met €800 miljoen neutraliteit en diversiteit koopt, en omroepen via concurrentie dwingen om kleur te bekennen. En dan zullen er altijd een omroep of twee opstaan die zich willen onderscheiden door naakte feiten en ongekleurd nieuws.

De positie van de SP heeft er niets mee te maken.
Al eerder gaf ik aan mij voortaan zoveel mogelijk uit te drukken in 'sociaal' en 'asociaal'. 'Rechts' had ik mijn post dan ook niet voor niets tussen enkele aanhalingstekens staan. Maar gemeten naar wat de oudere definitie van rechts is, zijn die door mij genoemde omroepen wel degelijk rechts, door 'rechtse' partijen te ondersteunen met hun kapitalisme ten koste van gewone burgers, niet malend om het lot van de slachtoffers.

Omroepen mogen van mij best een kleur hebben en die tonen, maar niet door feiten aan te passen of te (ver)draaien of te shoppen in nieuws, omdatgene er uit te halen wat in hun straatje past, de rest negerend.
Feiten zijn feiten en moeten feitelijk verslagen worden. Commentaren mogen, maar moeten wel als zodanig herkenbaar en aangekondigd zijn, niet als naakt feit worden gepresenteerd. Het sturen van een een marineschip naar de straat van Hormuz, moet niet worden gepresenteerd als een cruise voor mariniers. Het is het sturen van een oorlogschip richting Iran, waar grote spanningen zijn, ook in de straat van Hormuz. Het hoort te gaan om de vijf feitelijke W's: Wie Wat Waar Wanneer en Waarom. Bij verslaggeving hoort bij alle omroepen, ongeacht de kleur de feiten te worden gegeven, zodat iedereen zelf zijn mening op basis van die feiten kan vormen.

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 9:46 am 
lid

Raya schreef:
We stikken al van de 'rechtse' omroepen! (...) AVRO/Tros (...)

Oude links-rechts schema is nu in onbruik geraakt, Raya. In jouw definitie zou Wilders wellicht weer "links" moeten zijn maar dit is een schema uit de tijd dat Wilders nog in de schoolbanken zat. Jouw definitie was VEERTIG JAAR TERUG wel toepasbaar.

GBJ Hilterman sprak nog iedere zondagmiddag zijn column in bij de AVRO en zag achter menige boom een Rus...

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 10:00 am 
lid

Rightnow schreef:
Raya schreef:
We stikken al van de 'rechtse' omroepen! (...) AVRO/Tros (...)

Oude links-rechts schema is nu in onbruik geraakt, Raya. In jouw definitie zou Wilders wellicht weer "links" moeten zijn maar dit is een schema uit de tijd dat Wilders nog in de schoolbanken zat. Jouw definitie was VEERTIG JAAR TERUG wel toepasbaar.

GBJ Hilterman sprak nog iedere zondagmiddag zijn column in bij de AVRO en zag achter menige boom een Rus...

Denken in links rechts is veel te simpel.
De vraag is hoe gaan we om met de veelheid van botsende heilige huisjes en meningen.
Waar ligt de grens van vrijheid tot meningsuiting en de grens aan tolerantie?
ON-omroep prima.We leven in een vrij land.
Laat hierbij wel de bestaande publiek omroep heel.

Eind vorige eeuw leek het dé waarde die Nederland bijeenhield: tolerantie. Vegetariërs en vleeseters, moslims en atheïsten, militairen en anti-militaristen, ze konden nóg zo verschillend denken, ze lieten elkaar wel met rust. Niemand had behoefte aan felle debatten over religie of over nationale identiteit.

Toen de Italiaanse schrijver Claudio Magris in 1988 Nederland bezocht, verbaasde hij zich dan ook over de vreedzame co-existentie van wel heel veel levensovertuigingen: “Op een groot plein vond er zoiets als een festival of een mis van universele tolerantie plaats. Talloze, dicht naast elkaar geplaatste paviljoens, stalletjes, kiosken en toonbanken presenteerden, offreerden, propageerden, predikten en verbreidden hun evangelie, hun steeds opnieuw alleenzaligmakende waarheid. Politieke partijen, kerken, verenigingen, clubs, stromingen en groeperingen ventten hun diverse en ook dikwijls volledig tegengestelde remedies uit voor onze geestelijke, lichamelijke, sociale, metafysische, seksuele, culturele, gastronomische gezondheid.”

Vreedzaam was dat model natuurlijk wel. Maar tegenwoordig kampen we met de gevolgen van een verkeerd begrepen idee van tolerantie, betogen De Wit en Terpstra, die beiden al een werkzaam leven lang nadenken over de verhouding tussen religie en democratie. Er zijn namelijk altijd zaken die we als samenleving níet accepteren, zoals discriminatie, schrijven de filosofen. Als we zó tolerant willen zijn dat iedereen alles ‘mag zeggen’, wordt het moeilijk duidelijk te maken wat er mis is met racistische spreekkoren. Als er niets gaat boven tolerantie, viert ‘expressivisme’ hoogtij: elke mening is dan evenveel waard. Alles wat voelt als een authentieke mening mag naar voren gebracht worden. Niets is meer heilig.

https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~b516e30e/

Laatst bijgewerkt door Hume op di nov 26, 2019 10:05 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 10:02 am 
lid

Enzo501 schreef:

Het is om te constateren dat er een prima mogelijkheid is voor een conservatief tegengeluid, een loftuiting, meer dan een klacht! Profiteren van de overheidssubsidie als die nog beschikbaar is, en blijven beseffen dat het beter was als iedereen het zonder die subsidie deed.

Je ziet, ik ben hoopvol dat "Rechts" ingevuld zal worden als "Conservatief" en ik hoop dan ook dat zo'n zender helpt voor het rechtse zelfbewustzijn.

Zodat er een eerlijke en positieve visie komt op wat in positieve zin "Rechts" kan heten - rechts Nederland zit te wachten op een verheffing, op een moraliteit, op alles wat vroeger al "Conservatief" heette, zoals goed fatsoen, waarop "Links" geen alleenvertoningsrechts heeft...

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 10:11 am 
lid

Rightnow schreef:
Enzo501 schreef:

Het is om te constateren dat er een prima mogelijkheid is voor een conservatief tegengeluid, een loftuiting, meer dan een klacht! Profiteren van de overheidssubsidie als die nog beschikbaar is, en blijven beseffen dat het beter was als iedereen het zonder die subsidie deed.

Je ziet, ik ben hoopvol dat "Rechts" ingevuld zal worden als "Conservatief" en ik hoop dan ook dat zo'n zender helpt voor het rechtse zelfbewustzijn.

Zodat er een eerlijke en positieve visie komt op wat in positieve zin "Rechts" kan heten - rechts Nederland zit te wachten op een verheffing, op een moraliteit, op alles wat vroeger al "Conservatief" heette, zoals goed fatsoen, waarop "Links" geen alleenvertoningsrechts heeft...

Wat is rechts zelfbewustzijn?
Wilders en Baudet en hun volgelingen ,kun je geen gebrek aan zelfbewustzijn verwijten.
Klagen dat ze in de media geen aandacht krijgen lijkt me hypocriet.
Wie heeft er recht op de juiste moraal?
In ons land wordt hier al eeuwen verschillend over gedacht ,zie de veelheid van kerken en politieke partijen.

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 10:27 am 
lid

Hume schreef:
Wat is rechts zelfbewustzijn?

Dat mensen zelf nadenken in plaats van te gaan meedenken met geliefde leiders.

Hume schreef:
Klagen dat ze in de media geen aandacht krijgen lijkt me hypocriet.

Rechtse mensen zijn in een overwinnaarsrol, niet in een slachtofferrol. Alleen realiseert niet iedereen zich dat. Ook dat heeft met zelfbewustzijn van doen.

Hume schreef:
Wie heeft er recht op de juiste moraal?
In ons land wordt hier al eeuwen verschillend over gedacht ,zie de veelheid van kerken en politieke partijen.

Iedereen heeft (recht op) moraal. Alleen hebben veel mensen er zelf geen gebruik van gemaakt om zich daardoor te laten inspireren. Ook dat heeft met zelfbewustzijn van doen.

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di nov 26, 2019 10:36 am 
lid

Beau was gisteravond nog vriendelijk voor zijn gasten, maar hij legde het probleem van Karskens c.s. haarfijn bloot. Hij kon niet aannemelijk maken dat de NPO opzettelijk links nieuws laat horen en opzettelijk rechts nieuws verzwijgt. Dus waarom hij wel in staat zal zijn een ander geluid te brengen dan de huidige omroepen mag Joost weten. Je kunt natuurlijk op het journalistieke niveau van Joost Niemoller gaan zitten, maar meer handen dan zijn klapvee op DDS krijg je daarmee niet. Nee, ik voorzie geen toekomst voor Karskens c.s. Baedeker had beter zijn € 5,72 aan Greenpeace of ander goed doel kunnen geven.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]