Het is nu di dec 10, 2019 5:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#121  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 4:46 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

Tsja daar mag je de voorgaande generaties de schuld van geven, van hun vervuilbeleid hebben we nu last. Of 'links' dat snapt of niet boeit mij verder weinig, we moeten gewoon minder vervuilen en daar moeten oplossingen voor komen en dan hebben we niks aan gefrustreerde zeurders. :foei:
Wat is er mis met een krimp van de bevolking?

Dat is een dooddoener. Tenzij je fascistische bullshit aanhangt, is er geen manier om het te realiseren. Bovendien vind ik het nogal cynisch, om met een dergelijk argument aan te komen in een draadje over de maximum snelheid :wacko:

Het komt steeds weer neer op hetzelfde: teveel mensen op te weinig ruimte. MinderMinder.

Minder overbevolking, minder vervuiling, minder agressie, minder nood aan voedsel, water, medicijnen, woonruimte, etc.

Niks fascistisch aan, Godwin.

Gewoon optellen en aftrekken.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#122  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 10:18 am 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Lumiere schreef:

Tsja dat mag jouw persoonlijke mening zijn, maar jij hebt er überhaupt geen verstand van, de problemen van een stikstof overschot worden hier prima uitgelegd:

En dit is de situatie van o.a. Nederland

Wie ontkent dat we een stikstof probleem hebben is niet goed snik :foei:

"Er kan dit en er kan dat ..." ... zegt helemaal niks.
Een plaatje met concentraties, dat ook weer helemaal niet bewijst dat "dit" of "dat" daar dan ook gebeurt.
Met dit soort "bewijs" kom je op de lagere school nog niet weg.
:luidlachen:

*Proest* "Roken kan longkanker veroorzaken", Baedeker's 'logica': 'er is eigenlijk helemaal niks aan de hand met roken, paf maar gewoon door'

Zoals ik al schreef: Wie ontkent dat we een stikstof probleem hebben is niet goed snik :hardlachen:

baedeker schreef:
Eens even kijken waar we het over hebben:

De NO2-concentratie bleef in 2017 in het overgrote deel van Nederland onder de EU-norm voor het jaargemiddelde (40 µg/m3). ... Op vijf van de 19 verkeersbelaste meetlocaties laten de metingen in 2017 nog steeds overschrijdingen van de EU grenswaarde van 40 µg/m3 zien. Drie van deze overschrijdingen waren in Amsterdam, de andere twee in Rotterdam. Naast de jaargemiddelde norm geldt een blootstellingsnorm waarbij uurgemiddelde piekconcentraties maximaal 18 keer per jaar boven 200 µg/m3 mogen voorkomen. Dergelijke pieken boven 200 µg/m3 komen nergens nog voor, behalve in Den Haag aan de Amsterdamse Veerkade (niet vaker dan 18).

Prima, als je dan zo'n drammertje bent dat je de al decennia dalende trend qua stikstofdioxide niet wil afwachten, dan neem je maatregelen in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

Maar wat wil het kabinet doen? Automobilisten op de snelweg lastig vallen met een maximum snelheid van 100km per uur. Effect? 0,5% minder stikstofdioxide op snelwegverkeer dat 4% van de emissies voor z'n rekening neemt. 0,000000009 gram minder stikstofdioxide per kubieke meter. In de Randstad verandert er helemaal niks, terwijl de automobilist in Overijssel achter het stuur in slaap sukkelt en de sloot in rijdt. De "oplossingen" van de groene gekkie lobby.
:foei:

Mja dus? Ik rij dagelijks voor mijn werk op de snelweg, 100 kilometer per uur is echt geen groot offer om op korte termijn de bouw weer wat ruimte te geven, je zeurt weer eens om niks :foei:
Waarom pak jij het OV niet?

Profiel  

Bericht nummer:#123  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 10:24 am 
lid

Einstein schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

Tsja daar mag je de voorgaande generaties de schuld van geven, van hun vervuilbeleid hebben we nu last. Of 'links' dat snapt of niet boeit mij verder weinig, we moeten gewoon minder vervuilen en daar moeten oplossingen voor komen en dan hebben we niks aan gefrustreerde zeurders. :foei:

Dat is een dooddoener. Tenzij je fascistische bullshit aanhangt, is er geen manier om het te realiseren. Bovendien vind ik het nogal cynisch, om met een dergelijk argument aan te komen in een draadje over de maximum snelheid :wacko:
Weet je wat ook een dooddoener is? Schiphol sluiten en de de auto verbieden. He heeft iets met een relatief kleine oppervlakte te maken waarop heel veel mensen en bedrijvigheid te vinden is. Slechts 13% mag gebruikt worden voor wonen, werken, bedrijvigheid en recreatie. En zowel jij als Lumière vergeten iets: het is de overheid die wil dat de loonkosten zo laag mogelijkheid blijft en de kosten van de voedsel ook zo laag mogelijk blijft. Waarmee bereik je dat? Massaproductie. En de overheid heeft er nog een ander doel mee: een heel klein landje als Nederland op de kaart zetten, of het nu gaat om agrarische producten, Schiphol,Haven van Rotterdam en de medische isotopenreactor die in Petten staat en vervangen moet worden door iets waarmee Nederland een wereldspeler wordt als het gaat om medische isotopen. De boeren zijn niet de oorzaak maar het middel.

Profiel  

Bericht nummer:#124  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 10:57 am 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:

"Hoeveel stikstof zou deze maatregel moeten besparen? Niet heel veel, maar genoeg om de woningbouw voorlopig te redden. Volgens 'stikstofhoogleraar' Jan Willem Erisman bespaart het verlagen van de maximumsnelheid naar 100 ongeveer 0,3 procent van de totale Nederlandse stikstofuitstoot.

"Het is een heel klein effect", zegt Erisman. "Het gaat alleen maar om het compenseren van de bouw, om de bouw weer vlot te trekken. Dit geeft net de ruimte die je nodig hebt om de bouw te compenseren."

Hartelijk dank regering Rutte voor deze eerste snelle maatregel, gelukkig luisteren we niet naar domrechtselingen, anders zat de boel nog steeds muurvast :ok:

Een kinderhand is blijkbaar snel gevuld.

Je bent weer een 'fraai' voorbeeld van de korte-termijn-hysterie-politiek die heerst momenteel.

En dan jezelf nog zo dik op je borst kloppen ook.... :foei2:

Tsja leuk, feit blijft dat we nu weer wat speelruimte hebben en als we naar domrechts hadden geluisterd niet.

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#125  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 10:58 am 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
Biertje schreef:

Het komt steeds weer neer op hetzelfde: teveel mensen op te weinig ruimte. MinderMinder.

Minder overbevolking, minder vervuiling, minder agressie, minder nood aan voedsel, water, medicijnen, woonruimte, etc.

Stel eens een concrete maatregel voor om dat te bereiken

Poetin komt bij een waarzegger en vraagt: "Wanneer zal ik sterven?" waarop de waarzegger zegt: "op een Europese feestdag". Poetin schrikt en vraagt: "Op welke feestdag?" Waarop de waarzegger antwoordde: "Maakt niet uit, wanneer u sterft is het een Europese feestdag"

Profiel  

Bericht nummer:#126  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 11:07 am 
lid

Biertje schreef:
Lumiere schreef:
Mja dus? Ik rij dagelijks voor mijn werk op de snelweg, 100 kilometer per uur is echt geen groot offer om op korte termijn de bouw weer wat ruimte te geven, je zeurt weer eens om niks :foei:

Gebrek aan rechtstreekse verbindingen en afstand tot OV faciliteiten, daardoor kost het te veel tijd als ik op een dag op 3 verschillende locaties moet zijn. Erg jammer, voor mijn vorige werk struikelde ik het station uit en praktisch rechtstreeks het kantoor in dat was echt ideaal.

Profiel  

Bericht nummer:#127  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 12:14 pm 
lid

Lumiere schreef:
Biertje schreef:
Lumiere schreef:

Gebrek aan rechtstreekse verbindingen en afstand tot OV faciliteiten, daardoor kost het te veel tijd als ik op een dag op 3 verschillende locaties moet zijn. Erg jammer, voor mijn vorige werk struikelde ik het station uit en praktisch rechtstreeks het kantoor in dat was echt ideaal.

wat een smoes. Wie voor het milieu is kiest voor het OV. Mooi om te zien dat Lumière schelt op vervuilers zoals de boeren maar zelf ook een behoorlijke vervuiler is omdat hij zogenaamd geen keus heft. Net of ik Paternotte hoor zeuren dat 90 Km per uur geen optie is omdat hij dan te laat op het Binnenhof komt terwijl hij in Leiden woont en dat is 11 minuten met de trein.

Profiel  

Bericht nummer:#128  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 12:53 pm 
lid

Lumiere schreef:
baedeker schreef:
Poe poe zeg, maar zie allemaal hoe Lumiere weer goed bezig is.
"Hoeveel stikstof zou deze maatregel moeten besparen? Niet heel veel, maar genoeg om de woningbouw voorlopig te redden. Volgens 'stikstofhoogleraar' Jan Willem Erisman bespaart het verlagen van de maximumsnelheid naar 100 ongeveer 0,3 procent van de totale Nederlandse stikstofuitstoot.
"Het is een heel klein effect", zegt Erisman. "Het gaat alleen maar om het compenseren van de bouw, om de bouw weer vlot te trekken. Dit geeft net de ruimte die je nodig hebt om de bouw te compenseren."

Hartelijk dank regering Rutte voor deze eerste snelle maatregel, gelukkig luisteren we niet naar domrechtselingen, anders zat de boel nog steeds muurvast :ok:

De bouw wordt niet "gecompenseerd". De regering heeft out of the blue door eigen geknoei de bouw muurvast gezet. Toen probeerde de regering de boeren de schuld te geven, maar die werden heel boos. Toen raakte de regering in paniek, en verzon deze boekhoudtruc. Die boekhoudtruc probeert jouw subsidie slurp prof nu als "vlot trekken" te slijten. En jij gaat op je knietjes om de boekhouders te bedanken.

:buigen: Rutte akbar :buigen:

Jullie moeten allemaal moslim worden joh.

Maar goed, waar gaat het in de echte wereld om?

Stikstof vormt geen bedreiging voor milieu- of natuur Stikstof vormt ongeveer 80% van onze atmosfeer. Het is geenszins ‘gevaarlijk’ of ‘milieuonvriendelijk’. Ook de zogeheten ‘actieve stikstofverbindingen’ die worden gevormd bij industriële of agrarische activiteiten - zoals stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3) - zijn niet gevaarlijk. Integendeel: ze zijn in principe goed voor planten en bomen. Ze vormen de basis van Pokon plantenvoeding en andere vormen van bemesting. Natuurlijk moet overdaad worden voorkomen. Maar de uitstoot van deze stoffen daalt al jaren: (grafiek zie bij bron)

Dat het nu ineens tóch tot een ‘stikstofcrisis’ komt, heeft dan ook helemaal niets met milieuzaken te maken! Het gaat louter om een administratieve botsing van regelgeving. Het Nederlands vergunningstelsel (het ‘Programma Aanpak Stikstof’, oftewel: PAS) was volgens de Raad van State namelijk onverenigbaar met de Europese ‘Habitat-richtlijn’. Deze richtlijn bepaalt dat landen natuurgebieden (de zogeheten Natura-2000 gebieden) in stand moeten houden. Er mag geen ‘betekenisvol’ effect van stikstof op de soorten flora en fauna in natuurgebieden zijn. Wat vervolgens de betekenis van ‘betekenisvol’ is, wordt aan de lidstaten zélf overgelaten. Nederland koos voor een heel ingewikkelde aanpak: een zéér lage drempelwaarde voor een vergunningsaanvraag (maximaal 0,05 mol stikstofdepositie per hectare per jaar - dat is minder dan een zakje Pokon plantenvoeding!), maar bood dan wél weer een uitweg door de positieve gevolgen van toekomstige natuurbeschermende maatregelen mee te nemen in het rekenmodel. Bovendien werden het beweiden van vee en bemesten van landbouwgrond geheel uitgezonderd van een vergunningplicht.

De Raad van State oordeelde dat dit complexe systeem van extreem lage drempelwaardes en compensatie voor ‘toekomstige maatregelen’ en uitzondering voor specifieke sectoren tegen de Habitatrichtlijn ingaat. Dat betekent dus niet dat Nederland te veel stikstof uitstoot. Het betekent slechts dat bepaalde juridische constructies binnen het PAS onverenigbaar waren met EU-recht. Kijk maar naar onze oosterburen. Pas vanaf 7 mol stikstof per hectare per jaar wordt in Duitsland überhaupt een verband tussen een project en de neerslag van stikstof aangenomen. Pas vanaf dan hoeft dus ook een vergunning te worden aangevraagd. Een belangrijke factor in het Duitse economische succes! En op geen enkele wijze strijdig met Europese regels!

Profiel  

Bericht nummer:#129  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 2:23 pm 
lid

Lumiere schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:

Zucht, dat heb ik al zo vaak gedaan....

Immigratiestop totaal
Geen kinderbijslag na het eerste kind
Niet allemaal 100 willen worden met lapmiddelen en een waardige dood accepteren
Ongewenste vreemdelingen en criminelen met dubbel paspoort direct uitzetten
Etc.

Profiel  

Bericht nummer:#130  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 4:31 pm 
lid

HvR schreef:
Lumiere schreef:
HvR schreef:

Immigratiestop totaal
Etc.

Zet toch geen zoden aan de dijk.. "niet willen worden'" kun je niet opleggen, mensen maken geen kinderen om die paar honderd euro kinderbijslag en immigratie is een druppel op de gloeiende plaat qua aantallen. Bevolkingsomvang is bovendien iets heel anders dan bevolkingsgroei. Bevolkingsomvang is geen beleid, tenzij je een fascistische ideologie aanhangt en pleit voor oorlog, deportaties of massamoord.

En nogmaals ik vind dit een onfrisse wending in een draadje over 100km/u max.. Moeten we ruimte maken om biertje 120km/u te laten rijden ??

James Comey Twitter 14:06 - 16 jul. 2018

Profiel  

Bericht nummer:#131  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 4:38 pm 
lid

Einstein schreef:
HvR schreef:
Lumiere schreef:

Immigratiestop totaal
Etc.

Zet toch geen zoden aan de dijk.. "niet willen worden'" kun je niet opleggen, mensen maken geen kinderen om die paar honderd euro kinderbijslag en immigratie is een druppel op de gloeiende plaat qua aantallen. Bevolkingsomvang is bovendien iets heel anders dan bevolkingsgroei. Bevolkingsomvang is geen beleid, tenzij je een fascistische ideologie aanhangt en pleit voor oorlog, of massamoord.

Zolang de bevolkingsomvang groeit, groeien de problemen.

Daar mag gerust op gewezen worden en er mag gepleit worden om die groei te stoppen of zelfs om te keren,
zonder dat jij steeds weer met je bruine smeeronzin aan komt kakken.... :rolleyes:

Profiel  

Bericht nummer:#132  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 4:44 pm 
lid

HvR schreef:
Einstein schreef:
HvR schreef:

Immigratiestop totaal
Etc.

Zet toch geen zoden aan de dijk.. "niet willen worden'" kun je niet opleggen, mensen maken geen kinderen om die paar honderd euro kinderbijslag en immigratie is een druppel op de gloeiende plaat qua aantallen. Bevolkingsomvang is bovendien iets heel anders dan bevolkingsgroei. Bevolkingsomvang is geen beleid, tenzij je een fascistische ideologie aanhangt en pleit voor oorlog, of massamoord.

Daar mag gerust op gewezen worden en er mag gepleit worden om die groei te stoppen of zelfs om te keren,
zonder dat jij steeds weer met je bruine smeeronzin aan komt kakken.... :rolleyes:

Jij wilt er gewoon niet aan dat als je de bevolking wilt laten afnemen je een stuk rigoureuzer aan de slag moet dan halfbakken beleid van wat minder kinderbijslag of loze termen als de opmerking dat niet iedereen 100 moet willen worden. Je zult Chinese maatregelen moeten nemen waar het het aantal kinderen betreft in combinatie met afbouw van beleid dat mensen, jong en oud, langer in leven laat. Dus geen gepiep meer over procentje salaris meer, gewoon hard inzetten op bevorderen van armoede, stoppen met vaccineren en stimuleren van desnoods onvrijwillige euthanasie.

Profiel  

Bericht nummer:#133  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 4:56 pm 
lid

Enzo501 schreef:
HvR schreef:
Einstein schreef:

Jij wilt er gewoon niet aan dat als je de bevolking wilt laten afnemen je een stuk rigoureuzer aan de slag moet dan halfbakken beleid van wat minder kinderbijslag of loze termen als de opmerking dat niet iedereen 100 moet willen worden. Je zult Chinese maatregelen moeten nemen waar het het aantal kinderen betreft in combinatie met afbouw van beleid dat mensen, jong en oud, langer in leven laat. Dus geen gepiep meer over procentje salaris meer, gewoon hard inzetten op bevorderen van armoede, stoppen met vaccineren en stimuleren van desnoods onvrijwillige euthanasie.

Door meer immigratie en minder sterfgevallen is de bevolking van Nederland toegenomen. In de eerste helft van 2019 kwamen er bijna 46.000 mensen bij, blijkt uit cijfers van het CBS. Dat is een grotere toename dan in de eerste helft van vorig jaar.

https://nos.nl/artikel/2295791-nederlan ... erfte.html

Is dit onderwerp zo ingewikkeld dat jullie alleen maar in domme extremen kunnen reageren en automatisch meteen naar dat bordje met 'nie wieder' grijpen ?

Begin gewoon met een immigratiestop, scheelt elk half jaar een middelgroot dorp....

Daarnaast kun je overwegen te stoppen met de ontwikkeling van steeds weer nieuwe, dure medicijnen om een kwaal wat langer te kunnen rekken. Je kan stoppen met ontwikkelingshulp en alleen nog maar condooms en voorlichting geven. Een een-kindpolitiek zoals die Chinezen hebben gedaan, was een uitstekend idee. We mogen ze dankbaar zijn anders waren het nu 2 miljard Chinezen geweest.

Het is zot en dom om het probleem van de wereldwijde overbevolking maar te nemen als een gegeven waar niks aan te doen zou zijn, terwijl er best een aantal dingen te verzinnen zijn zonder direct over 'massamoord' en 'fascisme' te hoeven gaan bazelen....

Profiel  

Bericht nummer:#134  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 6:48 pm 
lid

De blijvende groei van de bevolking doet de bevolkingsomvang toenemen, terwijl we de huidige omvang al niet aan kunnen.
Steeds meer mensen belanden in armoede en op straat. De voedselbank groeit zijn voegen uit. We hebben geen leraren om voor de klassen te staan, ook niet de klassen die erbij komen. We hebben geen verpleegsters om de huidige zieken fatsoenlijk te verzorgen, laat staan de zieken die erbij komen. We kunnen de ouderen geen zorg meer bieden in aangepaste centra, laat staan de ouderen die erbij komen door gezinshereniging.

Ik vind nog steeds dat de we echte vluchtelingen goed moeten opvangen, maar waar niet is, verliest niet alleen de keizer, maar ook de vluchteling zijn recht. Heel triest, maar om nu het aantal armen, daklozen, etc nog verder te laten groeien in een land dat toch al steeds verder aan het afzakken is, is voor helemaal niemand goed.

Profiel  

Bericht nummer:#135  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 6:59 pm 
lid

Raya schreef:
De blijvende groei van de bevolking doet de bevolkingsomvang toenemen, terwijl we de huidige omvang al niet aan kunnen.
Steeds meer mensen belanden in armoede en op straat. De voedselbank groeit zijn voegen uit. We hebben geen leraren om voor de klassen te staan, ook niet de klassen die erbij komen. We hebben geen verpleegsters om de huidige zieken fatsoenlijk te verzorgen, laat staan de zieken die erbij komen. We kunnen de ouderen geen zorg meer bieden in aangepaste centra, laat staan de ouderen die erbij komen door gezinshereniging.

Ik vind nog steeds dat de we echte vluchtelingen goed moeten opvangen, maar waar niet is, verliest niet alleen de keizer, maar ook de vluchteling zijn recht. Heel triest, maar om nu het aantal armen, daklozen, etc nog verder te laten groeien in een land dat toch al steeds verder aan het afzakken is, is voor helemaal niemand goed.

Hm, armoede lijkt me een goede manier om de bevolkingsomvang af te laten nemen, maar we moeten dan natuurlijk wel stoppen met al deze mensen koste wat kost in leven te houden.

Profiel  

Bericht nummer:#136  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 7:51 pm 
lid

Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Hm, armoede lijkt me een goede manier om de bevolkingsomvang af te laten nemen, maar we moeten dan natuurlijk wel stoppen met al deze mensen koste wat kost in leven te houden.
Volgens mij is armoede juist een oorzaak van veel kinderen krijgen. Je hebt meer kindersterfte, slechtere gezondheidszorg dus meer kinderen nodig om ervoor te zorgen dat iemand voor je zorgt als je oud bent. Vergelijk geboortecijfers van een westers land maar eens met een centraal Afrikaans land. De beste methode van geboortecontrole is mensen rijk maken

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Bericht nummer:#137  BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2019 7:58 pm 
lid

Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:
Raya schreef:

Volgens mij is armoede juist een oorzaak van veel kinderen krijgen. Je hebt meer kindersterfte, slechtere gezondheidszorg dus meer kinderen nodig om ervoor te zorgen dat iemand voor je zorgt als je oud bent. Vergelijk geboortecijfers van een westers land maar eens met een centraal Afrikaans land. De beste methode van geboortecontrole is mensen rijk maken

Ja maar als mensen rijk zijn gaan ze weer allemaal dingen verzinnen om zo lang mogelijk door te leven, ook al omdat ze dure behandelingen kunnen en willen betalen en omstandigheden kunnen creeren om dat te bewerkstelligen. Blijft een lastig vraagstuk, althans als je het allemaal in een vrije samenleving wilt gaan doen.

Profiel  

Bericht nummer:#138  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 12:25 am 
lid

Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:
Enzo501 schreef:

Ja maar als mensen rijk zijn gaan ze weer allemaal dingen verzinnen om zo lang mogelijk door te leven, ook al omdat ze dure behandelingen kunnen en willen betalen en omstandigheden kunnen creeren om dat te bewerkstelligen. Blijft een lastig vraagstuk, althans als je het allemaal in een vrije samenleving wilt gaan doen.

Zie #133. Opvallend dat een simpel ding als een immigratiestop angstvallig vermeden wordt.

Zou een hoop zoden aan de dijk zetten.... :holy:

Profiel  

Bericht nummer:#139  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 8:50 am 
lid

Misschien moeten we de maximumsnelheid juist op 200 km instellen.

Denk dat dat aardig kan helpen bij het laten krimpen van de bevolking.

Profiel  

Bericht nummer:#140  BerichtGeplaatst: ma nov 25, 2019 9:07 am 
lid

HvR schreef:
Enzo501 schreef:
Lancelot schreef:

Zie #133. Opvallend dat een simpel ding als een immigratiestop angstvallig vermeden wordt.

Zou een hoop zoden aan de dijk zetten.... :holy:
Enzo en ik hadden het ff over bevolkingsafname HvR, niet over het al dan niet verschuiven van bevolking populaties. Dat zet immers niet één zode aan de dijk als je wilt dat er minder mensen komen op deze planeet.

Neoliberalisme nader uitgelegd

Klimaatverandering nader uitgelegd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 141 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]