Het is nu do okt 17, 2019 8:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Bericht nummer:#1  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 3:42 pm 
lid

Ik lees net dat de boeren op 16 oktober nog eens de weg op willen gaan samen met andere sectoren.
Nu weet ik dat de boeren middels sociale media erg goed georganiseerd zijn en bovendien waarschijnlijk betaald en aangestuurd worden door het bedrijfsleven waarmee een wederzijdse afhankelijkheid bestaat.
Het lijkt me prima als boeren en andere buitenlui willen protesteren, daar is niets op tegen.
Ik heb er wel bezwaar tegen als ze met trekkers het verkeer op de snelwegen min of meer blokkeren.
Mijns inziens zal de regering hier op voorhand duidelijkheid over moeten geven. Geen trekkers meer op snelwegen, dat is verboden.
Als boeren zich niets aan deze verkeerregels gelegen willen laten liggen lijkt mij het beste om hun trekkers in beslag te nemen en hen een fikse boete te bezorgen.
De economie lijdt onnodig schade doordat het verkeer opgehouden wordt. Dat kan zo niet doorgaan.
Ze gaan maar lekker met de trein, of de bus of hoe dan ook naar het Malieveld, of waar ze hun protestactie dan ook vorm willen geven.
Dat is een prima situatie. Wellicht dat de NS extra treinen voor hen wil inzetten als dat nodig mocht blijken.

Profiel  

Bericht nummer:#2  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 4:03 pm 
lid

Er zijn meermalen acties van de politie zelf geweest waarbij zij snelwegen blokkeerden.

Het land komt in beroering. Eindelijk. Laten we hopen dat er nog veel meer harde actie komt, want gewoon protest, daar luisteren de arroganten in dit Kabinet en coalitie niet naar.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

o.a. https://www.nu.nl/binnenland/4035378/pr ... wegen.html

Profiel  

Bericht nummer:#3  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 4:11 pm 
lid

We leiden allemaal economische schade door dit kabinet dat inmiddels zijn parlementaire meerderheid kwijt is en aangestuurd wordt door Jesse Klaver. Is het niet eens tijd voor verkiezingen, zodat het electoraat zich kan uitspreken over het kiezersbedrog inzake de lastenverlichting, het afschaffen van het referendum, de klimaatgekte, de multicultigekte, enz. Lijkt me een heel wat hogere prioriteit hebben dan het dwarsbomen van actie van de boeren.

Profiel  

Bericht nummer:#4  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 4:33 pm 
lid

baedeker schreef:
We leiden allemaal economische schade door dit kabinet dat inmiddels zijn parlementaire meerderheid kwijt is en aangestuurd wordt door Jesse Klaver. Is het niet eens tijd voor verkiezingen, zodat het electoraat zich kan uitspreken over het kiezersbedrog inzake de lastenverlichting, het afschaffen van het referendum, de klimaatgekte, de multicultigekte, enz. Lijkt me een heel wat hogere prioriteit hebben dan het dwarsbomen van actie van de boeren.

De boeren mogen zoveel mogelijk actie voeren als ze willen. Maar dat hoeft niet gepaard te gaan met het in strijd met de verkeersregels ontregelen van het verkeer. Dat levert onnodig veel schade aan de economie op en veroorzaakt bovendien mede daardoor onnodig veel stikstofdioxide, CO2, etc uitstoot
Verkiezingen zijn momenteel bepaald niet handig nu Jesse Klaver zojuist heeft aangekondigd dat hij geen oppositie meer tegen de regering zal voeren en de Partij voor de Dieren in de vernieling ligt.

Als nu eerst Baudet eens zijn verontschuldigingen aan Rutte en Buma aanbiedt vanwege de onterechte lugubere aantijging dat zij mede verantwoordelijk waren voor de afschuwelijke tramaanslag in Utrecht, en zijn beweringen, die hij direct uit de nazi propaganda en 'beleidsdaden' van het Duitsland onder Hitler uit 1933 haalde, om allerlei niets vermoedende en totaal onschuldige beroepsgroepen als gevaarlijk aan te duiden, intrekt, dan zouden we weer verder kunnen.

Profiel  

Bericht nummer:#5  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 5:15 pm 
lid

Klets toch niet, Camelzzz.

Wanneer het OV zelf staakt, kan men ook nergens terecht.

Een paar boeren die de snelweg blokkeren, kan er gerust bij….

Profiel  

Bericht nummer:#6  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 5:33 pm 
lid

Ik vind alle stakings-acties die onschuldige mensen treft, ook die in het OV niet goed.
Verzin maar een wat zinvoller actie, als dat nodig is. Er zijn er genoeg.
Stakingen zijn een hopeloos verouderd actiemiddel.

Profiel  

Bericht nummer:#7  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 6:05 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
baedeker schreef:
De boeren mogen zoveel mogelijk actie voeren als ze willen. Maar dat hoeft niet gepaard te gaan met het in strijd met de verkeersregels ontregelen van het verkeer. Dat levert onnodig veel schade aan de economie op en veroorzaakt bovendien mede daardoor onnodig veel stikstofdioxide, CO2, etc uitstoot. Verkiezingen zijn momenteel bepaald niet handig nu Jesse Klaver zojuist heeft aangekondigd dat hij geen oppositie meer tegen de regering zal voeren en de Partij voor de Dieren in de vernieling ligt.

De economische schade, die kwam toch van het kabinet? En die stikstofdioxide hoort bij een handelsland, zie deze grafiek: "Handel en opslag" = 53%. Moet je de boeren niet mee lastigvallen.

kwaaisteniet schreef:
Als nu eerst Baudet eens zijn verontschuldigingen aan Rutte en Buma aanbiedt vanwege de onterechte lugubere aantijging dat zij mede verantwoordelijk waren voor de afschuwelijke tramaanslag in Utrecht, en zijn beweringen, die hij direct uit de nazi propaganda en 'beleidsdaden' van het Duitsland onder Hitler uit 1933 haalde, om allerlei niets vermoedende en totaal onschuldige beroepsgroepen als gevaarlijk aan te duiden, intrekt, dan zouden we weer verder kunnen.

Ik heb een veel beter idee. Laten we de kiezer vragen om daarover te oordelen.
:yes:

Profiel  

Bericht nummer:#8  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 6:21 pm 
lid

Het is wel zaak om de kiezers heel duidelijk en goed in te lichten over de bizarre en gevaarlijke Baudet.

Profiel  

Bericht nummer:#9  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 7:35 pm 
lid

Het is een schandaal dat ze weer de weg op moeten, maar mooi dat ze gezelschap krijgen van burgers, vissers en bouwvakkers.

'Kringlooplandbouw nog enorme uitdaging'
https://nos.nl/artikel/2305146-kringloo ... aging.html

Omdat het helemaal niet gezegd is dat het in landen om ons heen ook de duurzame-en kringloopkant opgaat, zouden boeren financieel behoorlijk de dupe kunnen worden als ze wel aan de eisen proberen te voldoen, maar niet genoeg verdienen.

Nederland moet de ogen niet sluiten voor de negatieve bijeffecten van de kringlooplandbouw
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~ba31bbc5/

Nederland koploper in de overgang naar ‘kringlooplandbouw’? Dat is niet zonder risico’s, betoogt een groep hoogleraren uit Utrecht en Wageningen.

Aanpassingen
Zonder gerichte aanpassingen zal ons vee meer last krijgen van stofwisselingsziekten en aandoeningen aan het verteringsstelsel, negatief voor hun welzijn. Door een mindere spijsvertering zullen ze mogelijk minder produceren, terwijl emissies via mest en gassen kunnen toenemen.

Maar er zijn ook incidentele, in potentie ernstige risico’s: voor dieren, boeren, omwonenden en consumenten. De gekkekoeienziekte liet ooit zien hoe desastreus het kan aflopen als ziekteverwekkers via organisch afval in veevoer terechtkomen: meer dan tweehonderd consumenten overleden, en de ruiming van ruim vier miljoen koeien kostte de Britse rundveesector haast de kop.

Actueler lessen zijn er ook. China heeft al honderd miljoen varkens ­gedood nadat, door keukenafval in veevoer, Afrikaanse varkenspest wijd is verspreid.

Virussen
Ook andere virusziekten zoals mond- en klauwzeer en klassieke varkenspest, of salmonella- en antibioticaresistente bacteriën, kunnen via afval in ons voedsel belanden. Hetzelfde geldt voor chemische verontreinigingen zoals dioxines, schimmeltoxinen, hormonen en antibiotica. Wanneer dat gebeurt, versterkt een kringloop het probleem: juist in een kringloop kan verontreiniging zich immers opstapelen en nauwelijks meer te verwijderen zijn.

Tot nu toe is in het beleid weinig aandacht besteed aan deze risico’s. In nota’s over kringlooplandbouw komen gezondheid en veiligheid nauwelijks voor. Ook de landbouwbegroting trekt geen geld uit voor het in kaart brengen van bijeffecten, noch voor het ontwerpen van methoden om de voedselveiligheid te blijven garanderen, zoals effectieve behandelingen van reststromen en strenge controle van alle bronnen van veevoer.

En weer wat zweren en ziektes op op het doek (Wim Sonneveld), bij dit alles is Baudet een mak schaap.

Profiel  

Bericht nummer:#10  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 7:42 pm 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik lees net dat de boeren op 16 oktober nog eens de weg op willen gaan samen met andere sectoren.
Nu weet ik dat de boeren middels sociale media erg goed georganiseerd zijn en bovendien waarschijnlijk betaald en aangestuurd worden door het bedrijfsleven waarmee een wederzijdse afhankelijkheid bestaat.
Het lijkt me prima als boeren en andere buitenlui willen protesteren, daar is niets op tegen.
Ik heb er wel bezwaar tegen als ze met trekkers het verkeer op de snelwegen min of meer blokkeren.
Mijns inziens zal de regering hier op voorhand duidelijkheid over moeten geven. Geen trekkers meer op snelwegen, dat is verboden.
Als boeren zich niets aan deze verkeerregels gelegen willen laten liggen lijkt mij het beste om hun trekkers in beslag te nemen en hen een fikse boete te bezorgen.
De economie lijdt onnodig schade doordat het verkeer opgehouden wordt. Dat kan zo niet doorgaan.
Ze gaan maar lekker met de trein, of de bus of hoe dan ook naar het Malieveld, of waar ze hun protestactie dan ook vorm willen geven.
Dat is een prima situatie. Wellicht dat de NS extra treinen voor hen wil inzetten als dat nodig mocht blijken.
De politie deed dat ook vanwege de CAO en ging heel langzaam rijden. Dat klopt dan toch ook niet? en is toch ook schadelijk voor de economie? Als de politie het doet staan de boeren toch ook in hun recht.

De NS kan geen extra treinen inzetten want staan voor een deel al in de werkplaats.

Profiel  

Bericht nummer:#11  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 8:55 pm 
lid

Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:
De politie deed dat ook vanwege de CAO en ging heel langzaam rijden. Dat klopt dan toch ook niet? en is toch ook schadelijk voor de economie? Als de politie het doet staan de boeren toch ook in hun recht.

De NS kan geen extra treinen inzetten want staan voor een deel al in de werkplaats.

Waarom kunnen de boeren niet met de trein of met hun mercedes?
De mensen hadden sympathie voor hun actie met tractoren maar daar komt ook een keer een eind aan?

Profiel  

Bericht nummer:#12  BerichtGeplaatst: ma okt 07, 2019 10:14 pm 
lid

Mensen waren waarschijnlijk niet erg onsympathiek jegens de boerenactie. Daarbij mag wel aangetekend worden dat de boeren daarbij heel erg hun best deden om het ook sympathiek te laten lijken en dat o.a. middels georganiseerd massaal stemmen op polls op sociale media e.d. tot uitdrukking te brengen.

Profiel  

Bericht nummer:#13  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 6:21 am 
lid

Hume schreef:
Biertje schreef:
kwaaisteniet schreef:

Waarom kunnen de boeren niet met de trein of met hun mercedes?
De mensen hadden sympathie voor hun actie met tractoren maar daar komt ook een keer een eind aan?

De meeste gewone boeren hebben het niet breed en hùn acties zijn dan ook terecht.
Het is goed dat ze zich niet met een kluitje in het riet laten sturen zoals andere groepen die veel te lang wachten om weer in actie te komen of dat niet massaal doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Beter even een houtje tussen de tanden en de boeren, met onze steun, door laten douwen. Nog beter, sluit je als slachtoffers van het Balkenende- en Ruttebeleid bij hen aan en laat ook duidelijk je stem horen. Hoe massaler, hoe eerder het is afgelopen en banger de opvolgers in Den Haag zullen zijn voor een herhaling en dus meer naar de boeren en burgers zullen luisteren.

Profiel  

Bericht nummer:#14  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 8:14 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Mensen waren waarschijnlijk niet erg onsympathiek jegens de boerenactie. Daarbij mag wel aangetekend worden dat de boeren daarbij heel erg hun best deden om het ook sympathiek te laten lijken en dat o.a. middels georganiseerd massaal stemmen op polls op sociale media e.d. tot uitdrukking te brengen.

Kan kwaaisteniet dit bewijzen, of is dit alleen maar projecteren wat hij in eigen kring ziet?

Profiel  

Bericht nummer:#15  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 10:09 am 
lid

kwaaisteniet schreef:
Ik vind alle stakings-acties die onschuldige mensen treft, ook die in het OV niet goed.
Het is dan wel weer interessant om te zien welk verhaal men heeft, daar heb ik als 'onschuldig mens' voor een portie humor wel wat voor over.

Klimaatactivisten creëren chaos maar weten niks
https://www.youtube.com/watch?v=E2VI48wlHhk

Profiel  

Bericht nummer:#16  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 10:48 am 
lid

kwaaisteniet schreef:

Wie is nog onschuldig? We stemmen allemaal, maar de meesten nog steeds op de verkeerde partijen.
En wie niet stemt heeft so wie so schuld, door niet eens een poging te doen, een partij aan de macht te helpen welke het allemaal beter doet.

Er is al aardig wat water door de Rijn gestroomd, eer er naar het stankingswapen wordt gegrepen. Het is het uiterste middel, als andere manieren om tot een vergelijk te komen, hebben gefaald.

Profiel  

Bericht nummer:#17  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 5:09 pm 
lid

Raya schreef:
Er is al aardig wat water door de Rijn gestroomd, eer er naar het stankingswapen wordt gegrepen. Het is het uiterste middel, als andere manieren om tot een vergelijk te komen, hebben gefaald.

Een stankingswapen, lijkt mij misplaatst. Ook al zou het tijdelijk wel voor sommigen wat opluchten. :gniffel:

Profiel  

Bericht nummer:#18  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 7:09 pm 
lid

:D

Profiel  

Bericht nummer:#19  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 8:12 pm 
lid

Boeren krijgen steeds meer bijval:

Drie honderd schapen op de loop in Groningen
https://www.youtube.com/watch?v=IENVUmOnI8Q

Profiel  

Bericht nummer:#20  BerichtGeplaatst: di okt 08, 2019 10:25 pm 
lid

baedeker schreef:
kwaaisteniet schreef:

Kan kwaaisteniet dit bewijzen, of is dit alleen maar projecteren wat hij in eigen kring ziet?

Het is bekend dat als er een opiniepeiling wordt gehouden waar standaard een paar honderd stemmers op reageren maar in de gegeven situatie er plotseling geheel tegen de verwachting in ineens enige duizenden stemmers op af komen, en enige minuten later gevolgd door nog eens duizenden stemmers, dan duidt dit onmiskenbaar op een georganiseerde actie van de belanghebbenden zelf, die zo hun eigen sympathie organiseren. Ik zal er verder niets meer over zeggen.
De boeren zijn uitstekend georganiseerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]